Marantz NA 7004

Started by Radiant, January 30, 2011, 21:32:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Radiant





Hallo allemaal,

Ik ben langzaam toch een beetje aan het kijken wat ik met die stapels cd's kan gaan doen die ik op de logeer kamer heb staan. Streamen lijkt me een mooie optie. Nu is mijn oog gevallen op de Marantz NA 7004. Iemand ervaring met dit apparaat ?!
Ik heb hem beluisterd bij de hifi-speciaal zaak en moet zeggen dat het best goed in de oren klinkt. Of het beter/mooier is dan de cd laat ik even in het midden. Ik ga hem in 1ste instantie alleen gebruiken om die stapels cd's en singels van de logeerkamer weg te werken.

Roger Black

Vriend van me heeft 'm en die is er erg over te spreken, zelf geen ervaring mee.

daxie

Ik heb hem een tijdje staan voor een test.

Helemaal niet slecht. Klinkt wel veel minder "Marantz" als gewend. Iets meer upfront, wat aangezet in het hoog ook.
Voor een vlotte bediening heb je een ipod of android ding nodig. Met het menu en ab gaat ook wel, maar is niet zo evident en niet zo snel.

De test komt volgende maand op audiovideo2day.

Radiant

#3
Maar heb je er een miskoop aan voor 799 euro ,  of is de kwaliteit goed / vergelijkbaar met dat van de cd ?!

daxie

Quote from: Radiant on January 31, 2011, 08:46:40
Maar heb je er een miskoop aan voor 799 euro ,  of is de kwaliteit goed / vergelijkbaar met dat van de cd ?!


zeker geen miskoop en zeker vergelijkbaar. Mijn CD verkies ik, maar het is minimaal hoor.

Radiant

Ok. De cd's die ik in de woonkamer heb liggen blijf ik gewoon draaien (en blijf ook cd's kopen), maar de stapels cd's die ik zelden/heel af en toe meer luister kan ik dus met een gerust hart op de externe hardeschijf zetten en aan de NA 7004 hangen.

evilniek

Hij doet alleen geen gapless playback, onbegrijpelijk imho.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Jason B.

Quote from: evilniek on January 31, 2011, 15:18:18
Hij doet alleen geen gapless playback, onbegrijpelijk imho.

Dat is echt storend!
Vooral bij live-muziek en veel van mijn symfonische rock.....

ECHT onbegrijpelijk!!
Stereo :Carat I57 (HD)CD-receiver | Elipson Planet L  speakers
HT      : Samsung UE48H6850 Curved 3D-HDTV | Panasonic DMP-BD300 3D | Humax iRHD5000C | Voeding: Monster HDP750 HD | Kabels: AudioQuest&IXOS | Meubel: Dagetti Vulcano | Hoofdtelefoon: Audio-Technica

Slaapkamer: Panasonic TH37PX8 | NAD T562 Dvd-speler

tiptop

Hebben daar niet bijna alle netwerkspelers last van?
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Radiant

Jullie bedoelen dat hij meteen verder gaat van nummer naar nummer zonder stilte ?!

tiptop

Quote from: Radiant on January 31, 2011, 16:43:15
Jullie bedoelen dat hij meteen verder gaat van nummer naar nummer zonder stilte ?!
Juist andersom. Dat hij steeds een pauze in last tussen nummers, al is dat niet de bedoeling. ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Roger Black

Niet via Iphone of android overigens..

Alco

QuoteHebben daar niet bijna alle netwerkspelers last van?

Mijn Squeezebox Touch speelt wel gewoon gapless af. 8)
(al zou 't mij weinig uitmaken als 't niet zo was... :huh2:)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Radiant

Quote from: tiptop on January 31, 2011, 16:44:02
Juist andersom. Dat hij steeds een pauze in last tussen nummers, al is dat niet de bedoeling. ;)
Dat is best imo. Juist beter, dan andersom. :) Ik luister nagenoeg geen live cd's. Ik bekijk alleen concerten op blu-ray.

tiptop

Quote from: Radiant on January 31, 2011, 16:56:54
Dat is best imo. Juist beter, dan andersom. :) Ik luister nagenoeg geen live cd's. Ik bekijk alleen concerten op blu-ray.
Mooist was het natuurlijk om een in- en uitschakelbare optie te hebben. Wat volgens mij relatief makkelijk te implenteren is.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Nahpets

Quote from: tiptop on January 31, 2011, 16:59:54
Wat volgens mij relatief makkelijk te implenteren is.

Gezien de USP van Linn dat ze dit wel voor elkaar hebben gekregen en de oproep van Paul McGowan (PS Audio) om hun te helpen bij implementatie, valt dat ws erg tegen.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Radiant

Quote from: tiptop on January 31, 2011, 16:59:54
Mooist was het natuurlijk om een in- en uitschakelbare optie te hebben. Wat volgens mij relatief makkelijk te implenteren is.
Inderdaad. Lijkt me met een update makkelijk te fixen. Ik gebruik nu de Media Player om muziek te rippen naar wav. Is dat acceptabel ?!
Dat is trouwens bijn 1 gig. per cd.

blue-eyes

Quote from: Radiant on January 31, 2011, 17:10:26
Inderdaad. Lijkt me met een update makkelijk te fixen. Ik gebruik nu de Media Player om muziek te rippen naar wav. Is dat acceptabel ?!
Dat is trouwens bijn 1 gig. per cd.

Kijk eens naar EAC.
Een van de meest gebruikte tools om te rippen. Ook niet duur, 25 dollar oid.
Enorm uitgebreid, en door velen gezien als de referentie.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Nahpets

Quote from: Blue-Eyes on January 31, 2011, 17:12:09
Kijk eens naar EAC.
Ook niet duur, 25 dollar oid.

EAC is toch gratis?
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Radiant

Ik heb vanmorgen een Lacie 1TB FAT32 hardeschijf aan de NA 7004 gehangen en we kregen er geen muziek uit. Hij bleef maar zoeken naar media, en uiteindelijk stonden er mapjes op het scherm, gaf hij de melding dat er geen tracks waren. Weet iemand hoe dat kan ?!

tiptop

Quote from: Radiant on February  1, 2011, 12:25:27
Ik heb vanmorgen een Lacie 1TB FAT32 hardeschijf aan de NA 7004 gehangen en we kregen er geen muziek uit. Hij bleef maar zoeken naar media, en uiteindelijk stonden er mapjes op het scherm, gaf hij de melding dat er geen tracks waren. Weet iemand hoe dat kan ?!
Misschien mogen de nummers niet in een submap staan. Bijvoorbeeld eerst "Eric Clapton" en dan daarin weer meerdere mappen van de cd's zoals "reptile" en "unplugged". Die nummer moeten dan direct in de map "Eric Clapton geladen worden.
Maar hier heb ik een LaCie NAS en die wordt zelden door enige apparatuur gezien. :unhappy: Zelfs de computer heeft moeite deze te zien. Dan moet ik via mijn routermenu de schijf benaderen. :(
Volgende wordt iig een ander merk en met mediaverwerkingssoftware oid. Zoals Qnap of netgear oid.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Radiant

Ik heb nu :
"music ">> "Michael Jackson" >> "Bad">> wav files.

Ik ga morgen weer naar de hifi speciaal zaak en dan zal ik het volgende wel proberen:
"music">> Michael Jackson-Bad">> wav.files.

Ik begreep dat de marantz alleen muziek ziet in een mapje dat "music" heet.

tiptop

Quote from: Radiant on February  1, 2011, 21:59:32
Ik heb nu :
"music ">> "Michael Jackson" >> "Bad">> wav files.

Ik ga morgen weer naar de hifi speciaal zaak en dan zal ik het volgende wel proberen:
"music">> Michael Jackson-Bad">> wav.files.

Ik begreep dat de marantz alleen muziek ziet in een mapje dat "music" heet.
Handig. :-\
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Radiant

Er zit toch geen max. aan USB ?! ( aan gigs wat je aan kan sluiten ).

mtissink

Quote from: Radiant on January 31, 2011, 17:10:26
Inderdaad. Lijkt me met een update makkelijk te fixen. Ik gebruik nu de Media Player om muziek te rippen naar wav. Is dat acceptabel ?!
Dat is trouwens bijn 1 gig. per cd.

Lijkt me nogal loos aangezien een CD nooit meer 700 mb / 80 minuten kan bevatten.., of zit er wat dat betreft verschil tussen data en muziek welke als data wordt opgeslagen?
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>