Nieuwe functies HTForum.nl

Started by Oracle, October 14, 2003, 13:58:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Oracle

Hallo,

Aangezien Frank een nieuwe versie van de software van het forum heeft geinstalleerd, en er nogal wat nieuwe dingen zijn, of dingen zijn gewijzigd, hierbij kort even de nieuwe mogelijkheden. Deze mogelijkheden staan allemaal ook nog eens hier maar om het overzicht te bewaren, zet ik ze even bij elkaar.

Mocht je zelf nog iets ontdekken, post het dan even in deze thread, dan pas ik dit bericht aan, zodat alle wijzigingen bij elkaar blijven, en iedereen in 1 oogopslag kan zien wat er anders is!

Tot nu toe "gevonden":

1 ) Je kunt onder de smiley's kiezen uit meer smiley's
2 ) Er is een button WYSIWYG (What You See Is What You Get) bij het invoeren van een reply er bij gekomen
3 ) Er is nu een hide button (zodat anderen niet zien dat je online bent)
4 ) Je kunt nu een complete vink aan een topic geven als het probleem/vraag is opgelost
5 ) Er is een quickreply onderaan de threads bijgekomen
6 ) Er is een Bio veld bijgekomen waarin iedereen bv. een overzicht van zijn apparatuur kan invullen (is per lid opvraagbaar via de Member List knop)
7 ) Je kunt aangeven waar in de wereld je woont, en je kunt hier een pin op prikken. Er verschijnt tevens een landsvlag in je gegevens, bij de berichten. (kun je bewerken onder je profiel, en dan Member Map)
8 ) Er is een chat geinstalleerd
9 ) Je kunt nu in een thread ook zien welke berichten nieuw zijn (voorheen kon je enkel zien dat er nieuwe berichten waren, maar niet welke)
10) Je kunt de subgroepen verkleinen
11) er kunnen ondertitels/subtitels worden geplaatst bij een thread
12) de notify mails bevatten nu ook de eerste reply
13) het sterrenbeeld van de member wordt nu getoond, in je gegevens, bij de berichten
14) je member-number wordt nu getoond, in je gegevens, bij de berichten
15) je kunt nu zien in welke groep een gebruiker aan het lezen is
16) Maximaal aantal berichten in de in-box (van de Private Mail) is 50. Hierna kun je geen PM meer ontvangen!
17) er is nu ook een outbox, met daarin de verzonden berichten (ook hier een maximum van 50 berichten). Zorg er dus voor dat je voldoende ruimte hebt, anders kun je geen PM versturen!
18) De qoute functie is gewijzigd. Als je nu een qoute van een bericht doet, waar een qoute in zit, dan krijg je die tweede quote niet in je reply. Ofwel, je qoute enkel nog diegene waar je op reageert
19) Alle berichten zijn nu te sorteren op verschillende manieren (geldt voor de postings op het board, maar ook voor de PM-en)
20) In het nederlandse taalpakket zijn een aantal zaken nu ook vetgedrukt (zoals in het engelse). O.m. wanneer er vandaag of gisteren op een bericht is gereageerd.
21) Als iemand je een PM terugstuurt, terwijl je on-line bent, dan krijg je daarvan een popup
window inbeeld. Je weet dan meteen dat je post hebt.
22) er is een ignore list bij gekomen bij de Private Mail
23) Je kunt nu favorieten/bookmarks gebruiken (nog onbekend hoe)
24) er is een shoutbox (nog onbekend wat dat is).
25) Er is een knop "Who's online" waar je kunt zien, wie wat aan het doen is (en waar...  ;) )
26) Standaard avatar is een Lama  ;D
27) functie 'all' indien een topic meerdere bladzijden omvat, om alle bladzijden achter elkaar te zetten.
28) Alle topics die door jezelf zijn gestart, hebben je naam vetgedrukt in het overzicht.
29) Je kunt nu ook streams in een bericht gebruiken (tags volgens nog..)
30) Als er in de laatste reply van een topic een attachment is toegevoegd, wodt dit ook aangegeven op de volgende manier: topic naam
31) Je bent nu verplicht een subject op te geven bij de Personal Mail.

Mocht je nog iets hebben gevonden, laat het weten!

Groet,
Mark

J.A.F._Doorhof

Thanks, een beetje hulp is nu wel handig.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

De "Hide" kan ik niet vinden, waar zit die?

Je kan nu ook onderin een gebeurtenis aan de kalender linken.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

MrPink

Hide is als je niet wilt dat mensen kunnen zien wanneer je online bent.

Groetjes,
Oscar

Erik

In de persoonlijke installen vond ik voor mij twee onbekende opties.

1. Favorieten instellen
2. Deactiveer Shoutbox
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

blue-eyes

Nl. taalpakket was er al Mark! Die gebruikte ik al. Je kon altijd al kiezen of je nederlands wilde gebruiken. Er zijn meer mensen die dit niet wisten, getuige een reactie van iemand: grappig, jij hebt het in het Nl. staan ;) .
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

MrPink

Oh wacht even, ik snap al welke hide-knop je bedoelt...deze:

[hide]Dit zou verborgen moeten zijn nu[/hide]

Waar zit die wysiwyg knop?

Groetjes,
Oscar

MrPink

Hmmm, daar klopt dus nog iets niet...

Groetjes,
Oscar

suyver

Ook nieuw: de titels van de 5 meest recente posts staan onderaan de main page. Nuttig! Misschien is dit wel uit te breiden naar 10 posts o.i.d.?

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

J.A.F._Doorhof

#9
[hide]verberg[/hide]

De hide werkt toch ?
Niet dus.....

Alles is wel uit te breiden, ik zal er overmorgen eens naar kijken, nu eerst werken.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

tomvbugg

Wat me wel opvalt is dat ik  wel minder posten heb als vroeger?
Scheelt wel maar een 10-tal maar vind dit toch raar,  ???

Mvg,

Tom

J.A.F._Doorhof

Hi,

De te koop sektie is opgeruimd, vandaar minder posts.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

suyver

De 'te koop' sectie io opgeschoond. Ik ben zo ook wel 50+ posts kwijt geraakt... :(

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

MrPink

Nou, als [hide]HIDE[/hide] hetzelfde doet als BOLD, dan is er m.i. toch iets niet goed! ;D

Tom, er zijn van Te Koop threads verwijderd.

Groetjes,
Oscar

J.A.F._Doorhof

Ik had er al onder gepost NIET DUS...

Zal daar nog naar kijken.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

suyver

3x het zelfde antwoord in slechts 28 seconden! ;D ;D ;D

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

MrPink

Okidoke...er wordt mij een beetje te snel gepost, ik ga maar eens wat anders doen! :)

Groetjes,
Oscar

Oracle

De hide functie wordt verkeerd geinterpreteerd, naar bold (probeer maar eens een quote van de post van Frank of Oscar, en kijk dan eens naar de codes...

Maar zullen we dit soort discussies niet in deze thread houden, maar in de andere thread? Dan blijft deze echt voor een opsomming van de nieuwe functies.

Bedankt!

Groet,
Mark

Hertog_Martin

#18
En wanneer wordt die verschrikkelijke search een keer verbeterd?

En wanneer wordt het probleem gefixt dat als je reply aan tikken bent, dan terug gaat naar vorige pagine en dan weer terug naar je reply dat alle tekst dan ineens weg is en je alles weer opnieuw kan typen?

Ook zo handig; wil je je PM's verwijderen omdat je er 68 hebt.
Dus dan kan je aanvinken welke je weg wil.

maarja ik wil eerst de PM lezen voordat ik weet dat ie wegkan

dus ik vink een PM aan, dan kijk ik de volgende, ga weer terug.. is dat ene vinkje weer verdwenen

Oftewel het grootste probleem is is dat dit forum geen enkele vorm van geheugen heeft.
Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

Oracle

Dat is inderdaad kanp irritant! Maar ik denk dat daar weinig aan te doen is, al zou je wel wat manieren kunnen verzinnen.

Groet,
Mark

The Foundation

#20
20) Er is een nederlands taalpakket (naast het reeds bestaande engelse) Edit: was er al...


er is toch een verbetering erin :

want als er een reply was op vandaag of gisteren , stond het vroeger NIET vet gedrukt , en nu wel!


Oracle


tomvbugg

Quote from: J.A.F._Doorhof on October 14, 2003, 14:18:01
Hi,

De te koop sektie is opgeruimd, vandaar minder posts.

MvrGr.
Frank

Ah bedankt Frank voor de verklaring is inderdaad nog logisch.

Mvg,

Tom

Spikebyt

Ik zie mijn email-adres weer in de het profiel staan
bij de vorige versie was dat "onzichtbaar"

hoe maak ik het nu weer onzichtbaar

Grtnx,    Frans V.

Hertog_Martin

Quote from: Mark Lemmens on October 14, 2003, 18:07:02
Dat is inderdaad kanp irritant! Maar ik denk dat daar weinig aan te doen is, al zou je wel wat manieren kunnen verzinnen.

Groet,
Mark

het is ook zo dat als je een search doet en je hebt 10 resultaten ofzo en je klikt op 1e resultaat en je wil weer terug naar die 10 resultaten dat de pagina weg is

Mijn oplossing: rechtermuisknop en dan open in new window
Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1