Kan iemand een sub voor mij bouwen ?

Started by addy, January 28, 2011, 18:18:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Interficior

Wat ik alleen niet snap is waarom je niet wacht op die Monolith (of wacht tot er eentje langskomt in De Markt in de buurt ofzo) als je toch tot september 2011 de tijd hebt?
Take it or lease it

addy

Quote from: Interficior on January 31, 2011, 15:55:35
Wat ik alleen niet snap is waarom je niet wacht op die Monolith (of wacht tot er eentje langskomt in De Markt in de buurt ofzo) als je toch tot september 2011 de tijd hebt?

Ik heb zelfs Ralf gevraagd mij maar op de lijst te zetten, en desnoods dan maar te wachten tot September.
Maar zelfs dan kan men mij niet garanderen of hij in September klaar is !
Dat komt volgens zeggen, doordat ik de versterker graag extern wil, dat vraagt een andere kastmaat o.i.d. en men heeft het in
de fabriek zo druk dat deze niet tussendoor gemaakt kan worden.
Wat ik zeer zeker een kwalijke zaak vind, maar Ralf kan er ook niets aan doen.

Ik heb dus voor niets 3 maanden gewacht, en nu moet ik het hele circus weer opnieuw aanzwengelen.
Met een maandje of zo krijg ik het echter zo druk dat ik de tijd zeker niet meer heb om iets te zoeken, vandaar dat ik
zo snel mogelijk een oplossing zoek, om toch voor het nieuwe filmseizoen (begin Oktober) een Subwoofer te hebben !

Tja,....


Roger Black

Wat mij wel interesseerd zijn je beweegredenen van de eis dat de versterker extern moet.

addy

Quote from: Roger Black on January 31, 2011, 16:10:20
Wat mij wel interesseerd zijn je beweegredenen van de eis dat de versterker extern moet.


Een advies van Ralf, de sub komt een dergelijk eind weg van de A/V versterker te staan waardoor
er een signaal/kwaliteitsverlies op zou kunnen treden.
De sub staat feitelijk maar maximaal 5 meter weg, maar ik wil alle kabeltjes weg werken, dus ik moet rondom de ruimte
met de kabel gaan.

Desnoods doe ik het niet extern, en sluit ik de sub alleen bij gebruik  aan, ligt er wel een kabel over de vloer, maar ja.

daxie

Quote from: addy on January 31, 2011, 16:17:47

Een advies van Ralf, de sub komt een dergelijk eind weg van de A/V versterker te staan waardoor
er een signaal/kwaliteitsverlies op zou kunnen treden.
De sub staat feitelijk maar maximaal 5 meter weg, maar ik wil alle kabeltjes weg werken, dus ik moet rondom de ruimte
met de kabel gaan.

Desnoods doe ik het niet extern, en sluit ik de sub alleen bij gebruik  aan, ligt er wel een kabel over de vloer, maar ja.


je verliest minder als je een goeie signaalkabel neemt tov een luidsprekerkabel...

Neem een goed afgeschermde coax zoals Canare of Belden en lange kabellengte's zijn geen probleem.

addy

Quote from: daxie on January 31, 2011, 16:19:42
je verliest minder als je een goeie signaalkabel neemt tov een luidsprekerkabel...

Neem een goed afgeschermde coax zoals Canare of Belden en lange kabellengte's zijn geen probleem.

Dat zou dan kunnen begrijp ik.
Wordt dan wel een metertje of 15 schat ik, als ik dat haal.
Benieuwd wat dat gaat kosten, sub versterker extern houden kostte niets.

Bart_M

Je kan veel beter een interlink van 15 meter nemen dan een luidsprekerkabel van die lengte. Zeker als je kijkt naar de vermogens die er overheen zullen gaan.

Heel misschien dat er bij mij nog een hele vette kast vrij gaat komen binnen nu en een paar maanden.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=46

De woofer gaat niet weg, maar je kan hiervoor in de plaats een CSX15 nemen.

Ik denk dat dit nog steeds een van de beste subs is van dit forum, zeker in deze setup.

addy

Quote from: Bart_M on January 31, 2011, 16:31:15
Je kan veel beter een interlink van 15 meter nemen dan een luidsprekerkabel van die lengte. Zeker als je kijkt naar de vermogens die er overheen zullen gaan.

Heel misschien dat er bij mij nog een hele vette kast vrij gaat komen binnen nu en een paar maanden.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=46

De woofer gaat niet weg, maar je kan hiervoor in de plaats een CSX15 nemen.

Ik denk dat dit nog steeds een van de beste subs is van dit forum, zeker in deze setup.


Ik vind het allemaal prima, het vakjargon begrijp ik niet zo, maar als het allemaal werkt vind ik het best.
Als deze kast en de juiste onderdelen vergelijkbaar of beter zijn dan een Monolith 500, fantastisch.
Alleen waar haal je de losse componenten, wie bouwt hem af ?

Bart_M

Zelf de woofers in het hout schroeven en aansluiten op een versterker moet toch wel lukken?

morca

Quote from: Onne on January 31, 2011, 13:26:28
Als je nou via het forum een plan bedenkt voor onderdelen van de subwoofer en de te maken kast die daar omheen hoort.
Dan reken je een zaagplan uit, ga daarmee naar een "schrijnwerker" die alles op maat maakt inclusief vrezen. 

Thuis schroef en lijm je de onderdelen in elkaar. (= niet moeilijk)
Pak gewoon een externe versterker of bouw een plate amp in een los kastje erbij dan hoef je kist daar niet op aan te passen etc.

Als het zaakje werkt lever je de sub nog een keer af bij een autospuiter of iets dergelijks.
Dan kun je die kosten ook nog spreiden !

ik heb pas nog een tekening gemaakt voor een lid
zit nog te wachten op wat hij nou gebouwd heeft
niks meer gehoord

dat was een hele goeie van je :thumbs-up:beetje klusser maakt hem zo zelf

addy

Quote from: Bart_M on January 31, 2011, 16:31:15
Je kan veel beter een interlink van 15 meter nemen dan een luidsprekerkabel van die lengte. Zeker als je kijkt naar de vermogens die er overheen zullen gaan.

Heel misschien dat er bij mij nog een hele vette kast vrij gaat komen binnen nu en een paar maanden.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=46

De woofer gaat niet weg, maar je kan hiervoor in de plaats een CSX15 nemen.

Ik denk dat dit nog steeds een van de beste subs is van dit forum, zeker in deze setup.


Nogmaals lezend, alleen de woofer gaat niet weg ?
Dus overige apparatuur blijft zitten, dan zou alleen een woofer erin moeten en spelen ?

Bart_M


addy

Quote from: Bart_M on January 31, 2011, 18:00:05
En een losse versterker. ;)

Oke, zou je voor mij het gehele plaatje compleet kunnen maken.
Welke versterker, welke woofer, gebaseerd op eerder boven vermelde conf.

En misschien iemand die dat zaakje in elkaar zet ?

morca

heb je wel gerekend dat je een dsp of een antimode nodig hebt om die sub goed te laten spelen

CCS sdx 15-380 euro
hypex DS 8-530 euro
antimode-280 euro

daarom tipte ik je een 12 inch van 400 rms
die 1000watt sdx heeft ook weer een duurdere amp nodig
en kom je ruim boven de 1000 euro uit

addy

Quote from: morca on January 31, 2011, 18:35:11
heb je wel gerekend dat je een dsp of een antimode nodig hebt om die sub goed te laten spelen

CCS sdx 15-380 euro
hypex DS 8-530 euro
antimode-280 euro

daarom tipte ik je een 12 inch van 400 rms
die 1000watt sdx heeft ook weer een duurdere amp nodig
en kom je ruim boven de 1000 euro uit


Nope, is ook niet zo erg, maar er is nog niemand die dit wel samenstellen, dus
ik wacht nog af en kijk verder.

daxie

Quote from: addy on January 31, 2011, 18:45:47

Nope, is ook niet zo erg, maar er is nog niemand die dit wel samenstellen, dus
ik wacht nog af en kijk verder.

tja, niemand zijn tijd is gratis, Ad, zelf al is het een hobby :)

ProXius

Tja ik had het normaal gesproken ook zonder problemen voor je willen doen, maar ook ik zit helemaal vol met de speaker projectjes de komende tijd. :(
Misschien dat ik rond mei weer wat tijd krijg, dus als je dan nog niet bent voorzien mag je altijd een berichtje sturen, haha!
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

Ejorne

Als je nu een tekening van internet plukt, ermee naar de timmerman gaat en hem het zwarte kistje laat bouwen.
In de buurt je woofer, eq en amp ophalen of bestellen via internet.

Paar dagen later een paar schroefjes draaien, kost minder tijd als een kist zwart verven  :P,  en knallen!
8)


addy

Quote from: daxie on January 31, 2011, 19:17:14
tja, niemand zijn tijd is gratis, Ad, zelf al is het een hobby :)


En dat hoeft ook niet, vaak genoeg aangegeven.

Onne

Ik denk dat dat plan van Bart-M niet eens zo gek is!
Mocht je een kast van 95 a 98 liter nodig hebben kun je mijn plan ook zo kopiƫren uiteraard, daarvoor staat het online.



addy

Inmiddels weer terug van enkele daagjes bezoek aan onze oosterburen.
Er is blijkbaar niemand die of een sub wil bouwen of iemand weet die dat wil doen.
Gaat dus weer een lang verhaal worden vrees ik, hopelijk heb ik iets te pakken in Oktober dit jaar.
Moet de Markt maar in de gaten houden, misschien komt daar iets voorbij.

Mocht iemand nog iets weten, ik hoor het graag,

Groetjes Ad


Ejorne

Quote from: addy on February  3, 2011, 15:05:32
Er is blijkbaar niemand die of een sub wil bouwen of iemand weet die dat wil doen.

Snap er ook niets van. De timmerman bij ons in de buurt vindt het echt geen probleem om een kistje te bouwen hoor. Ik vraag me af welke timmerman jij hebt gevraagd?
Ook zijn er andere zeer toegankelijke opties geopperd.

Of wacht je totdat iemand smeekt om je sub te mogen bouwen?  :P

addy

Quote from: Interficior on January 31, 2011, 15:55:35
Wat ik alleen niet snap is waarom je niet wacht op die Monolith (of wacht tot er eentje langskomt in De Markt in de buurt ofzo) als je toch tot september 2011 de tijd hebt?


Er valt niets te wachten, zelfs rond die tijd kunnen ze me niet zeggen of hij er dan zal zijn, achterlijk toch he !
En ja, op de Markt ga ik nu elke dag even kijken of er wat bijstaat.

Toch wel jammer dat niemand wil/kan bouwen.

addy

Quote from: Ejorne on February  3, 2011, 20:07:58
Snap er ook niets van. De timmerman bij ons in de buurt vindt het echt geen probleem om een kistje te bouwen hoor. Ik vraag me af welke timmerman jij hebt gevraagd?
Ook zijn er andere zeer toegankelijke opties geopperd.

Of wacht je totdat iemand smeekt om je sub te mogen bouwen?  :


Nog geen timmerman gevraagd, wil dat ook niet echt, het inbouwen e.d. moet ik dan ook nog doen,
en daar begin ik gewoon niet aan. Mis daar het geduld en de interesse voor.
Dus de optie's zijn niet zo toegankelijk voor mij.

En ja, smeekte iemand dat maar eens.javascript:void(0);