Welke 3D Bioscoop heeft je voorkeur?

Started by Ghosty J, January 25, 2011, 19:05:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ghosty J

Hi, vroeg me af welke 3D bioscoop jou voorkeur is.

Ben zelf één keer in de bios geweest in Deventer vond het toen een mooie ervaring.
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

squeek

Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Martijn M

Vooralsnog heb ik 3D nog maar in drie zalen mogen beleven. Van die zalen was CineMec in Ede veruit de beste, zowel qua beeld als geluid!
Dutch & Dutch

HAL

Quote from: keyser on January 25, 2011, 19:51:27
Vooralsnog heb ik 3D nog maar in drie zalen mogen beleven. Van die zalen was CineMec in Ede veruit de beste, zowel qua beeld als geluid!

Dat hoorde ik laatst ook. Moet ik maar eens gaan proberen daar. Ik ben er al wel een paar keer geweest maar heb er nog nooit een 3D-film gezien. Het is sowieso een van de allerbeste bioscopen van ons land. Ook een van de meest onbekende helaas.
Laatst in Rembrandt in Utrecht geweest. Zaal 2 geloof ik. Echt verschrikkelijk. Utrecht is sowieso heel slecht qua bioscopen. Maar Cinema de Graaf in Huizen was weer heel erg goed.

celerontje

Was ook een keer in zaal 2 van Rembrandt, ik kwam daar op het filmfestival een regisseur en cameraman tegen en mocht even in de zaal kijken toen ze de projectie aan het testen waren.... Man, wat een galmbak zeg... toen ik in met handen klapte was de nagalm nog langer dan in onze badkamer... :crazy:

Zaal 1 was wel aanvaardbaar. (en de projectie daar is prima)

Qua 3D zaal is Mustsee Groningen een van mijn favorieten, vooral omdat ze het passieve RealD systeem gebruiken. (maar koop wel een eigen bril, want die brillen daar zijn niet onbeschadigd)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HAL

Quote from: celerontje on January 26, 2011, 00:16:16

Zaal 1 was wel aanvaardbaar. (en de projectie daar is prima)


Ja, is best aardig. Maar van de 4e stad van NL verwacht je toch iets meer. Overigens is Utrecht qua filmhuizen wel weer goed bedeeld. Maar ik dwaal af....

celerontje

Mooie bioscoop, Rembrandt... alleen please, laat een keer een zaalakoestiekbedrijf z'n werk doen...
Je gaat toch ook geen Mozart opvoeren in een badkamer? :withstupid:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Ian G


Gabor

In Utrecht wordt niet geïnvesteerd omdat men daar al 15 jaar praat over een nieuw megaplex maar het wil niet echt lukken  :-X
Ik kom er eens per jaar met het festival en dan is het zelfs nog erger. Enige goede ervaring heb ik met het Louis Hartlooper complex, alleen dat is vooral arthouse. De makkelijkste uitweg is dan de trein naar Pathe Arena.

rayman007


Marsh

Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


MaxxMark

Ben tot nu toe alleen in Metropolis Antwerpen (Kinepolis) geweest. Dat beviel wel eigenlijk.

Weinig vergelijkingsmateriaal though. Ik wilde eigenlijk Avatar een 2e keer zien in IMAX Rotterdam, ter vergelijking. Maar dat was er nooit van gekomen :)

Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

ProXius

Ik heb 3D gezien in Cinemec Ede, Zutphen, Imax Eindhoven en Imax Amsterdam, maar Ede vind ik nog steeds erg fijn. Imax Amsterdam blijft ook wel mooi. :)
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

HAL

Quote from: ProXius on January 26, 2011, 11:48:15
Imax Amsterdam blijft ook wel mooi. :)

Ik blijf er bij: Imax Amsterdam is geen Imax. Althans, niet qua grootte van het scherm. Een gemiddeld Kinepolis of Utopolis scherm is groter. Voor Pathe is Imax alleen maar een manier om bezoekers nog meer geld uit de zakken te kloppen. En ze zijn al zo duur...

ProXius

Nou, ik ben twee keer in Kinepolis geweest, maar ik denk dat ik pech heb gehad met m'n zalen toen... Vond het beide keren ronduit vreselijk. :( (Ja, groot beeld, maar geen mooie kwaliteit en het geluid...  :-X )

Dit jaar zeker nog een paar keer naar toe gaan als er net een blockbuster uit is, dan draaien ze neem ik aan toch wel in hun beste zalen. :)
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

MaxxMark

Opvallend, ik ben regelmatig in Metropolis Antwerpen geweest en daar was het geluid eigenlijk altijd goed. En een diepe en vooral strakke bas ook!

Enige opmerking die ik daar heb is dat er nogal eens echo in de spraak opvalt. Meestal valt het niet op, maar op het moment dát het opvalt wordt het hinderlijk en ga je er op letten :)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

jasjenl

#16
Ik had voorheen alleen 3d in Ede (Cinemec) gezien (Avatar en Alice in Wonderland) en heb afgelopen zaterdag voor het eerst 3d in Rembrandt Arnhem (film: Tron Legacy) gezien. In Rembrandt gebruiken ze een ander systeem dan in Ede, namelijk iets dat met actieve brillen werkt (van Xpand) en wat me t.o.v. wat ik in Ede gewend was met name opviel is dat het beeld in Arnhem veel donkerder was (te donker eigenlijk) en dat het 3d effect ook veel minder was (soms moest je echt even één oog dicht doen om te zien dat je met 2 ogen toch wel iets van 3d effect zag). Ik weet niet of dat nu aan de film (Tron dus) lag of aan de in Arnhem gebruikte techniek, maar vooralsnog vind ik de ervaringen met 3d films die ik in Ede gezien heb een stuk beter.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

wh-vanderpost

Het is wel belangrijk om te melden dat er maar 1 zaal (ExpoTheater) is in Ede waar ze geen actieve brillen gebruiken. In de kleinere zalen is het ook gewoon met die (te zware) actieve XpanD brillen.
In Delft heb ik Avatar gezien en daar was het prima, ze werken met het passieve RealD systeem.

Handige site trouwens om te zien welke bios welk 3D systeem heeft: http://www.moviesense.nl/3d-films/3d-bioscopen/
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

DaMenaCe

Vorige week Tron - The Legacy gezien in IMAX 3d. Wat een sound en beeld! Absoluut mijn voorkeur.

jasjenl

Quote from: wh-vanderpost on February 17, 2011, 14:56:35
Het is wel belangrijk om te melden dat er maar 1 zaal (ExpoTheater) is in Ede waar ze geen actieve brillen gebruiken. In de kleinere zalen is het ook gewoon met die (te zware) actieve XpanD brillen.
Dat klopt niet: ik heb Alice in Wonderland in een kleinere zaal in Ede gezien en daar werden ook passieve brillen gebruikt. Welk systeem er daar dan werd toegepast weet ik niet, maar in ieder geval waren het geen actieve XpanD brillen.
QuoteIn Delft heb ik Avatar gezien en daar was het prima, ze werken met het passieve RealD systeem.

Handige site trouwens om te zien welke bios welk 3D systeem heeft: http://www.moviesense.nl/3d-films/3d-bioscopen/
Die site ken ik, ja. Ik zag dat ze in Enschede ook RealD gebruiken, misschien daar ook eens gaan kijken :)
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Reinbo!

Pathe 5 Schouwburgplein. Imax 3D is de bom!

HAL

Quote from: Reinbo! on February 26, 2011, 08:09:04
Pathe 5 Schouwburgplein. Imax 3D is de bom!

Welke stad? Dorp? Gehucht? Buurtschap?

Job

Quote from: HAL on February 26, 2011, 09:10:46
Welke stad? Dorp? Gehucht? Buurtschap?
Er is maar één bioscoop met de naam 'Pathé Schouwburgplein', en die staat in Rotterdam.

HAL

Quote from: Job on February 26, 2011, 09:30:45
Er is maar één bioscoop met de naam 'Pathé Schouwburgplein', en die staat in Rotterdam.

Oh ja, die. Dat is de bioscoop waar maandenlang een witte lichte vlek op het doek zat.... Nu weet ik het weer. :)

movie46

En omgeving Soest/Amersfoort nog 3d bioscopen.