Lord of the rings soundtrack live in de doelen 4 en 5 juni 2011

Started by blueray, January 23, 2011, 13:08:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

blueray

link

Live orkest & projectie van deel 1 LOTR in de Doelen, Rotterdam. Net kaarten besteld, gaat wel hard zo te zien.
Revel m105/adi rme 2 dac/ncore iom amp/Nuc i3 Roon server

celerontje

Bedankt voor het vermelden, heb nu ook kaarten besteld! :pompom: (normaal gesproken kom je er pas achter als het te laat is)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

blueray

Quote from: celerontje on January 23, 2011, 23:57:22
Bedankt voor het vermelden, heb nu ook kaarten besteld! :pompom: (normaal gesproken kom je er pas achter als het te laat is)
Ja, ik kwam het ook maar toevallig tegen. Lijkt me voor veel forumleden ook wel een mooie benchmark voor de eigen set: hoe klinkt echt live tov 5,7 of 11 speakers?  :P
Revel m105/adi rme 2 dac/ncore iom amp/Nuc i3 Roon server

ajbeefde

Quote from: blueray on January 24, 2011, 07:05:33
Ja, ik kwam het ook maar toevallig tegen. Lijkt me voor veel forumleden ook wel een mooie benchmark voor de eigen set: hoe klinkt echt live tov 5,7 of 11 speakers?  :P

;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

celerontje

Quote from: blueray on January 24, 2011, 07:05:33
Ja, ik kwam het ook maar toevallig tegen. Lijkt me voor veel forumleden ook wel een mooie benchmark voor de eigen set: hoe klinkt echt live tov 5,7 of 11 speakers?  :P

;D Krom vergelijk, zo'n filmmuziekopname heeft 0,0% met ook maar enige benadering van ''live'' te maken. ;)

Moet me denk ik enorm inhouden dat ik niet mee ga neuriën! :D
Ga jij trouwens op zaterdag of zondag? Ik op zaterdag.

Btw, gelukkig heb ik mijn kaarten officieel gekocht... wat een afzetters zijn dit: :blink:
http://www.pepetickets.nl/Concerten/The_Lord_of_The_Rings/tickets.aspx?ProductID=PROD8795
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

blueray

Quote from: celerontje on January 24, 2011, 15:17:14
Moet me denk ik enorm inhouden dat ik niet mee ga neuriën! :D
Ga jij trouwens op zaterdag of zondag? Ik op zaterdag.

Btw, gelukkig heb ik mijn kaarten officieel gekocht... wat een afzetters zijn dit: :blink:
http://www.pepetickets.nl/Concerten/The_Lord_of_The_Rings/tickets.aspx?ProductID=PROD8795
Wat een afzetters inderdaad   :sneaky:
Ik ga ook op zaterdag. Ik denk dat je stevig moet neuriën om boven het orkest uit te komen. ;) Wat ik trouwens niet heb kunnen lezen: ze vertonen de film, maar laten ze daarbij de dialogen horen? Of is het echt alleen muziek + beeld?
Revel m105/adi rme 2 dac/ncore iom amp/Nuc i3 Roon server

celerontje

Ze vertonen een versie van de film waarbij de muziekstems zijn weggelaten uit de mix, dus je hebt wel het geluid van de film maar dan zonder de muziek in het geluidspoor. ;)
Om een idee te krijgen:
http://www.youtube.com/watch?v=D7UiXYX9KpQ

Ze vertonen trouwens de film in HD, dus ik ben benieuwd hoe de kwaliteit is t.o.v de Blu-ray. (ga denk ik ook wel even op onderzoek uit wat ze voor de projectie/afspelen precies gebruiken, we blijven immers HT'ers ;))

Btw, waar zit jij precies in de zaal? Misschien kunnen we even babbelen? ;)

Over die afzetters gesproken, dit is nog het ergste:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

blueray

Quote from: celerontje on January 24, 2011, 16:06:19
Ze vertonen een versie van de film waarbij de muziekstems zijn weggelaten uit de mix, dus je hebt wel het geluid van de film maar dan zonder de muziek in het geluidspoor. ;)

Mooi zo. Ik neem aan dat ze gewoon bioscoopprojectoren installeren voor zo iets? Het is een grote zaal en de muzikanten willen neem ik aan ook nog wat zien, dus je zal stevig moeten beamen  :coffee:

Ik zit op rij 3, parterre.

Wat betreft die ticket sites: waarom zou iemand daar uberhaupt bestellen, het kan toch gewoon via de Doelen (en nog veel goedkoper ook!) Ik had er niet eens aan gedacht om andere sites op te zoeken.
Revel m105/adi rme 2 dac/ncore iom amp/Nuc i3 Roon server

celerontje

Simpel: Zulke afzetters profiteren van kortzichtig gegoogle. >:(

Over de projector gesproken: D-Cinema projectoren lijken mij niet handig voor zoiets, ik denk dat ze eerder zo'n hele dikke Panasonic HD beamer gebruiken i.c.m. een of ander harddisksysteem.

Ik zit op rij 5, parterre! :pompom:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

blueray

Quote from: celerontje on January 24, 2011, 16:46:05
Simpel: Zulke afzetters profiteren van kortzichtig gegoogle. >:(

Over de projector gesproken: D-Cinema projectoren lijken mij niet handig voor zoiets, ik denk dat ze eerder zo'n hele dikke Panasonic HD beamer gebruiken i.c.m. een of ander harddisksysteem.

Ik zit op rij 5, parterre! :pompom:
Bij deze dan het verzoek om toch niet al te hard te neurieen :devil:
Maar leuk, dan kunnen we elkaar zeker nog wel even spreken, ik mag hopen dat er ook wat pauzes zijn.
Revel m105/adi rme 2 dac/ncore iom amp/Nuc i3 Roon server

celerontje

Btw, ik stuurde net een mailtje naar het Orkest omdat ik iets fout had ingevuld bij het bestellen... na 7 minuten al antwoord en een oplossing! :pompom:
Fantastisch! :pompom:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

dvlz303

Thanks for the tip! Hier ook zaterdag, parterre midden, rij 5 ;-)