Huiskamer monitors 'window licker'

Started by simsatit, January 23, 2011, 12:12:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

simsatit

Beste medeforummers,

Bij deze een verslagje van mijn nieuw speakerprojectje 'window licker' monitors.
Waarom window licker? ach het is een geinig nummertje van aphex twin en mijn monitors komen in de vensterbank te staan zeg maar zowat tegen het raam :hehe:.
Don't worry ik weet zelf ook dat dat niet optimaal is maar dat hoeft ook niet, mijn optimale set staat in het simsatit's ht attic.

Ik zal eerst een paar fotos posten van 'de proceedings'.

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

De drivers die in de window lickers komen zijn:

Tweeter: Hiviresearch band tweeter; RT2Ca
Midwoofer: 18Sound; 6ND430

Interficior heeft mij al op weg geholpen en nu gaat het ramenlik avontuur verder, ik ga weer de schuur in, heb nog een paar facetten af te maken.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

KillerbeeNL


window licker  ;D ;D ;D hoe kom je erbij  :wub: geniaal nummer en geniaal toegepast als naam voor je zelfbouw speakers  :worship: :worship: :worship:

suc6
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

simsatit

De 'Window licker' is langzaam vorm aan het krijgen:

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

#5
Bovenkantje nog zo een mooie ronding geven, en dan het framewerk maken voor onder de speaker, de speaker moet als het ware zwevend worden aan de voorkant, de achterkant staat dan op de vensterbank.
Natuurlijk ga ik een fineer rondom de speaker stomen (radius is nogal klein, vandaar), dus estetisch moet het wel wat worden 8)
Kan niet wachten op die lekkere windowlicker sound!
Uiteraard word het eerste nummer de kickass tune van ons aller aphex twin.. :devil: O0
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Roger Black


Interficior

Valt 'ie zo niet van de vensterbank af of ga je de achterkant verzwaren met daklood?
Take it or lease it

simsatit

#8
neenee Camiel, wordt een ingenieus staaltje techniek  ;D voor het frame waar de speaker op 'zweeft', ik ga er morgen mee aan de slag dus je ziet het wel, ik post foto's zodra ik wat verder ben.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Interficior

Quote from: simsatit on January 28, 2011, 22:22:13
neenee Camiel, wordt een ingenieus staaltje techniek voor het frame waar de speaker op 'zweeft', ik ga er morgen mee aan de slag dus je ziet het wel, ik post foto's zodra ik wat verder ben.
Ok, anders kom ik nog wel even langs als het kan. :)
Take it or lease it

simsatit

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

Weer een beetje verder gekomen..

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

Even voor mijzelf en degeen die geinteresseerd is het lijstje met verdere stappen:

1. binnenwerk zoals versteviging in, damping materiaal, baspoortje.
2. frame waar de windowlicker op staat maken (staal met spikes).
3. units in kast meten.
4. filteren.
5. filter met bedrading en speaker terminals plaatsen.
6. plamuren netjes schuren en dan fineren.
7. lakken.
8. frame maken voor in de vensterbank waar de windowlicker op rust.
9. windowlicker als eerste officieele tune.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

ruud2

#13
Hoi ,

Ik zie dat je mooie schuurplankjes hebt gemaakt voor het rondschuren, mooi idee.
Ook zie ik dat je het spouwmes van de zaagtafel hebt verwijdert,........is dit wel verstandig......als het klemt hang je erin  ( heeft al geklemd zo te zien aan de brandstrepen ).....ergens gaat het dan goed mis, in het minste geval je werkstuk in een ander geval krijg je je werkstuk naar je hoofd of het kan zelfs je vingers kosten!!!!
Veel plezier met de bouw van je lickers, maar hou wel de veiligheid in de gaten!

groet, Ruud
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

simsatit

Hoi Ruud,

het spouwmes zit er nog op, je ziet het alleen niet op de foto's;)
Het spouwmes is alleen niet perfect achter het blad waardoor het werkstuk soms even lastig door te duwen is, dat geeft zeker op dat kneiterharde berken triplex soms brandplekken, ik moet dat spouwmes recht zien te krijgen of een nieuwe kopen, ik heb het tafeltje net aangeschaft.

Schuurplankje idd even in de juiste radi gelamineerd, werkt altijd wel prettig vind ik.

Binnenwerk is klaar en ik heb de wl ook even op een tijdelijk pootje gezet, de afwerking moet nog helemaal gebeuren natuurlijk
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

zaagtafel met spouwmes ;) safety first!
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

En even de volgende punten;

1. binnenwerk zoals versteviging in, damping materiaal, baspoortje
2. frame waar de windowlicker op staat maken (staal met spikes)

redelijk afgemaakt, enige dat ik nog niet heb gedaan is de glaswol met panty  :P in de speaker gedaan als damping want ik heb nog geen glaswol :whatsthat:
Maar dat ga ik deze week even regelen want dan kan ik punt 3;

3. units in kast meten

gaan verzorgen, dat heb ik nog nooit gedaan, spannend dus allemaal :alien: :hehe:


Foto's van mijn noeste arbeid van vandaag:

1 basreflex poort onderin
2 interne bracing
3 plamuren schuren, al is het nog niet af, de bovenste radius moet nog met 2 componenten plamuur behandeld worden, de radi is niet helemaal perfect geworden daar ik met de electrische schaaf iets te enthiousiast was, haastige spoed zelden goed :-[ maarja ik kreeg een lamme arm van die handschaaf :happy:
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

En de volgende punten ben ik ook nog aan toe gekomen vandaag ;D

4 voorlopige frame
5 sfeer fotos met units in place voor de volgers van dit topic

Ik ben tvreden met het voorlopige resultaat van de window licker ::)
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

ProXius

Wat een ontzettend gaaf apart ding zeg!  ;D Nee echt, erg origineel en daarom erg leuk!
Ben benieuwd hoe het gaat klinken straks.  O0
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

simsatit

Quote from: ProXius on January 31, 2011, 07:40:32
Wat een ontzettend gaaf apart ding zeg!  ;D Nee echt, erg origineel en daarom erg leuk!
Ben benieuwd hoe het gaat klinken straks.  O0

Thanks Proxius,

Hou wel van een appart ontwerp, komt een mooi fineer op en mooi speakerdoekje met magneetjes ingefreesd dus moet wel leuk worden straks.
Ik zit te denken aan een wortel noten fineer, moet alleen wel in de radi te stomen zijn, anders word het een minder kwetsbaar fineer, essen ofzo, iig iets lichts.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

#20
Lekker bezig:





al is het natuurlijk lang zo interessant niet als een nieuwe versterker van 20000 of kabel van 1000 of vul maar in....
:shaun: :D
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Roger Black

Zo wat gaat dat snel! Ziet er professioneel uit!

Klinken ze zoals je verwacht had?

simsatit

Quote from: Roger Black on February  1, 2011, 08:09:26
Zo wat gaat dat snel! Ziet er professioneel uit!

Klinken ze zoals je verwacht had?

Dat duurt nog wel even, eerst moeten ze doorgemeten worden, daarna kan ik met de juiste meetgegevens aan de slag om te gaan filteren.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

ProXius

#23
Pfoej, ziet er al tof uit!
Die andere speakers zijn ook mooi zeg. Accuton hoog, Omnes Audio midden en Seas Excel laag? Of is de mid ook een Accuton? (zonder gaasje?)
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

simsatit

Is
Quote from: ProXius on February  2, 2011, 22:36:05
Pfoej, ziet er al tof uit!
Die andere speakers zijn ook mooi zeg. Accuton hoog, Omnes Audio midden en Seas Excel laag? Of is de mid ook een Accuton? (zonder gaasje?)

Is idd ook Accuton, gaasjes heb ik er allemaal afgehaald, seas excell W22 op laag en 2 * 18"BMS woofers actief.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.