Piano service menu ?

Started by -V-, October 13, 2003, 16:54:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-V-

Kan er mij iemand vertellen hoe ik in het service menu van mijn Piano 3200 geraak ? Iemand vertelde mij dat je lichtkrans haarfijn kan bijregelen om geen "spil" meer te hebben buiten het beeld ?

Of vertel ik pure onzin ?  8)
eVolution Sound&Vision - Meridian / NAD / DALI / Bluesound

-V-

Niemand die iets zinnigs bij te dragen heeft ??  :-\
eVolution Sound&Vision - Meridian / NAD / DALI / Bluesound

Grindtegel

Ik heb een Piano gehad maar weet helaas niet hoe je in een servicemenu komt. Vraag me af of dat er wel is?

Misschien op het duitse www.beisammen.de . Daar zitten nogal wat Piano bezitters.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

FrankL

Nooit van een verborgen servicemenu gehoord. Ik heb de 3100.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

-V-

Is er dan een andere manier om de lichtkrans te beperken ?

En kunnen mede piano bezitters eens hun instellingen posten ? welke gamma ? contrast ? brightness ?
Movie of graphics mode ? ...
eVolution Sound&Vision - Meridian / NAD / DALI / Bluesound

FrankL

Instellingen posten zegt niets. Meten is weten: gebruik een calibratie disc voor brightness en color.
Contrast/gamma/greyscale kun je het beste afstellen dmv een calibratie-tool zoals Colorfacts.

Lichtkrans: je muur zwartschilderen rondom je scherm helpt heel aardig. Dan zie je de krans bijna niet meer. En bovendien kijkt dat een stuk prettiger.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

Grindtegel

Instellingen zijn natuurlijk bij iedereen anders.

Het verschil in movie of graphics mode is dat er bij graphics meer licht is, wat minder is (vind ik) omdat dat de zwartwaarde naar beneden haalt.

Ik zou hem dus op movie zetten.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

FrankL

Je moet hem op die gamma-stand zetten die in combinatie met je DVD-speler de gamma het dichtst bij de 2.5 brengt. Dat moet je nameten, is erg lastig op het oog te beoordelen.
Meer licht is juist een voordeel, aangezien de Piano vrij licht-arm is. Maar een te extreme gamma (graphics) zorgt voor verlies aan detail.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

-V-

eVolution Sound&Vision - Meridian / NAD / DALI / Bluesound

FrankL

#9
Quote
Contrast/gamma/greyscale kun je het beste afstellen dmv een calibratie-tool zoals Colorfacts.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

kermit

Ik heb ook die lichtbundel gehad. Door te experimenteren met de juiste afstand  en op de juiste hoogte plaatsen van de projector raak je die lichtbundel kwijt.  Probeer maar eens.

Brian

-V-

Kun je me zeggen hoe ver jou Piano van het doek staat ? en hoe hoog ? gebruik je de zoomlens ? hoeveel ?


alvast bedankt,.

eVolution Sound&Vision - Meridian / NAD / DALI / Bluesound