Het Primare topic

Started by VlisChris, January 19, 2011, 23:37:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

disinfector

#550
Quote from: Arcoruig on February 12, 2017, 08:10:02
Heeft iemand ervaring in het updaten van de Firmware van een SP31.7 ?

Ik heb van Primare 2 HEX bestanden gekregen 1 voor de MCU en 1 voor de DSP met de laatste versies voor mijn SP31.7. Bij controle bleek dat deze nogal verouderd was.
Daarnaast heb ik een 0-modem kabel en Flash Magic als tool om de update uit te voeren.

Echter de unit zal op een-of-andere manier in "flash-modus" gezet moeten worden. Ik kan niets vinden en heb na een week nog geen reactie gehad van de Primare support. (welke overigens normaal erg schappelijk en vlot zijn).

Ik zag dat Kohns dit in het verleden bij zij  SP31heeft gedaan, echter ik hij is al even "offline" en reageert vooralsnog niet op een PB.

Iemand een idee?


Hoe weet je welke firmware je nu hebt? waar kan je dat zien?
Weet je ook welke wijzigingen zijn doorgevoerd?

Ik ben dan ook wel benieuwd hoe dit gedaan kan worden :)
Focal Chorus 816V, Aria cc900, Dôme Flax 2x SVS SB1000, Marantz MM7055 en AV7703
Beyerdynamic T1, Shiit Lyr, Beresford TC-7510, squeezebox classic

Lazybird

Heb je het al gevraagd bij more music importeur van primaire die reageren meestal ook vlot.
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

WillyP

Als More Music nog reageert op vragen over Primare dan is het uit coulance, want ze voeren Primare niet meer. Dat zit tegenwoordig bij PAI - PERFECT AUDIO INTEGRATION: Informatie@pai-audiovideo.nl. Een website is er nog niet.

Groet,

WillyP

Lazybird

Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Arcoruig

#554
Quote from: disinfector on February 12, 2017, 09:59:51

Hoe weet je welke firmware je nu hebt? waar kan je dat zien?
Weet je ook welke wijzigingen zijn doorgevoerd?

Ik ben dan ook wel benieuwd hoe dit gedaan kan worden :)

Als je in het menu naar ABOUT gaat zie je daar de versies staan. Via de OnScreenDisplay dus.
De Update die ik van Primare heb gehad is voor de SP31.7 is V 2.30 Jul 23 2003 / BDG20 Ver 1.52 mijn unit was V2.08 08 Aug 2002 / BDG20 Ver 1.27

Het updaten van de MCU kan dmv een Nul-Modem kabel, voor de DSP heb je nog een RSR232->TTL Convertor nodig. (ik heb beide liggen) het is 5 minuten werk. Als je de juiste spullen hebt. Ik heb geen changelog, maar gezien de leeftijd van de SP31.7 zal de laatste firmware wel goed werken, aangezien deze 13 jaar oud is. Ik heb overigens de originele Flash Handleiding rechtstreeks van Primare uit Zweden gekregen.

Gr Arco
| Lyngdorf TDAI-1120 | ScanSpeak Minimonitor | Rel T5 Sub
| LG 42C24 | GoogleTV |

Cyrus·

Inmiddels beni ik een maandje in bezit van een I32 met MM-30 module, overgestapt van Accuphase E-305V. De overstap is zeer goed bevallen. Qua geluid (karakter) liggen ze niet eens ver uit elkaar, maar de Primare lijkt wel een wat groter plaatje neer te zeten.

Daarnaast is het bedieningsgemak er een stuk op vooruit gegaan met bediening dmv een app.

De overstap is dus prima bevallen :)
Groeten,
Edwin

Arcoruig

#556
Met de nieuwe *5 Serie hebben ze weer een compleet programma. Alles is te combineren en te voorzien van hun PRISMA (Streaming) oplossing.

Ik krijg zelf deze maand de NP5 binnen, waarmee ze de oudere apparatuur voorzien van volledige PRISMA functionaliteit.

https://www.primare.net

Van wat ik begrijp is einde van het jaar/begin volgende jaar de release van de SP35 (Surround Processor) gepland.
| Lyngdorf TDAI-1120 | ScanSpeak Minimonitor | Rel T5 Sub
| LG 42C24 | GoogleTV |

paavosmits

Quote from: Arcoruig on November 10, 2019, 19:59:54
Met de ....


De website is er niet geheel duidelijk over, maar houdt het upgrade programma enkel in dat je korting krijgt, of kan je dit apparaat als het ware inbouwen?
Primare I32 + MM30

Arcoruig

De NP5 bedoel je? Primare wil iedereen die in het verleden een Primare product gekocht heeft met streaming functionaliteit de kans geven om nu dit te upgraden naar PRISMA fucntionaliteit zodat ze maar 1 streamings oplossing hebben die voor al hun producten werkt.

Dus heb je een eeder product waarin een stream oplossing zit, dan kan je op basis van het serienummer/aankoopbon en korting krijgen en koop je de NP5 voor 250,-

De NP5 kan overigens aan apparaat gekoppeld worden met een Digitale input en biedt daarmee de volledige PRISMA functionaliteit voor iedere receiver/processor ook andere merken. Het voordeel van een eerder Primare product is dat je dmv de meegeleverde RS232 interface kabel je een koppeling kan maken tussen de NP5 en de Primare Processor/Intergrated AMP etc. Waarbij je ineens met de PRISMA APP ook de bronkeuze volume etc van je Processor/Int kan regelen. Dus alles vanuit dezelfde APP.

De NP5 blijft een los kastje, gemaakt om uit het zicht te plaatsen. Qua formaat iets kleiner als een Bluesound Node 2.


Specifically designed to be small enough to slip inconspicuously into any system setup, NP5 Prisma can be used with any product with a digital input, both stereo and multi-channel, Primare or other brands, to provide full Prisma connectivity and control, making it the network player for anyone and any system. NP5 Prisma also allows for volume adjustment and input selection for previous Primare models with RS232 inputs, all using the comprehensive Prisma application.

NP5 Prisma features Prisma, Primare's new whole-home, high-fidelity control and connectivity solution. Prisma provides multi-room/multi-zone connectivity and control for playback of stored and streamed media, wired or wireless, all managed from any mobile device through a dedicated system control app. In addition to AirPlay 2*, Bluetooth, Roon Ready* and Spotify Connect, Prisma features Chromecast built-in, a unique streaming portal allowing effortless direct connection to hundreds of streaming applications for the best possible performance and user experience.
| Lyngdorf TDAI-1120 | ScanSpeak Minimonitor | Rel T5 Sub
| LG 42C24 | GoogleTV |

paavosmits

Dat verduidelijkt het verhaal al iets meer, bedankt.
Ik heb de i32 met mm30. Gebruik nu bluetooth voor spotify en via ethernet vanaf de nas komen er flac bestanden binnen.
250 euro lijkt vrij weinig, maar wat is de exacte meerwaarde, waar wordt welke winst behaald?
Primare I32 + MM30

Arcoruig

Ik ken de functionaliteit van de MM30 niet volledig, maar aangezien PRISMA de huidige leidende stream oplossing is van Primare. Lijkt mij dat de ontwikkeling en ondersteuning hiervan grotere stappen neemt dan die van de MM30. Daarnaast wordt er meer ondersteund,o.a. Roon, Airplay2 Chromecast builtin, waardoor meer mogelijkheden. Of dit voor jouw specifiek, Spotify via Bluetooth of rechtstreeks vanaf Nas/Flac meerwaarde biedt durf ik niet te zeggen.
| Lyngdorf TDAI-1120 | ScanSpeak Minimonitor | Rel T5 Sub
| LG 42C24 | GoogleTV |

Cyrus·

Ik draai met een i32 + MM30 en denk dat ik de NP5 wel ga aanschaffen. Gelijk weer helemaal bij qua laatste stand van de techniek, de oude Primare-app werkt namelijk nog wel maar is al uit de app stores. Kwestie van tijd en dan werkt de app helemaal niet meer. Dus alleen al om de remote via app bij de tijd te houden vind ik het de beperkte investering al waard.

Maar dat moet iedereen voor zichzelf afwegen. In ieder geval wel een zeer nette service van Primare, ze laten bestaande klanten niet in de steek.
Groeten,
Edwin

Arcoruig

Ik verwacht hem van de week binnen te krijgen.

Ik wil kijken of ik hem als vervanger van een Bluesound Node 2 in kan zetten icm met mijn SP31. Ondanks zijn leeftijd voldoet mijn set nog prima. Dat ik een streamer kan intergreren waarbij ik naast de streaming functions ook de bronkeuze en volume kan regelen vanuit de PRISMA APP brengt het hele plaatje weer naar een moderner niveau.
| Lyngdorf TDAI-1120 | ScanSpeak Minimonitor | Rel T5 Sub
| LG 42C24 | GoogleTV |

Cyrus·

Waar heb je 'm besteld en wat was er nodig om aanspraak te maken op de korting van de upgrade-regeling?
Groeten,
Edwin

Arcoruig

Ik heb hem bij Thomas Electronic besteld, echter voor 499,- de upgrade regeling was voor mij niet van toepassing omdat ik een SP31 heb. De aanbiedingen zijn enkel voor de apparaten welke af fabriek geschikt zijn voor streaming, dus een NP30, MM30 etc.

Wel heb ik nog een korting gehad ivm Black Friday. Ik had hem reeds voor 499 gekocht, maar nog niet geleverd (levering is deze week gestart). Kreeg een korting van 15% omdat deze ook voor Black Friday klanten gehanteerd werd.
| Lyngdorf TDAI-1120 | ScanSpeak Minimonitor | Rel T5 Sub
| LG 42C24 | GoogleTV |

Cyrus·

OK, dank voor de uitleg.

Heb 'm inmiddels besteld bij Wifimedia, voor 499 minus 50% upgradekorting. Mailtje naar de klantenservice was genoeg, langs die weg kreeg ik een speciale kortingscode. Met die code en het serienummer vermelden in het opmerkingenveld was het geregeld. Nu aftellen tot de pakketdienst voor de deur staat, levertijd is een paar werkdagen.
Groeten,
Edwin

paavosmits

Quote from: CyrusOne on December  5, 2019, 14:26:14
OK, dank voor de uitleg.

Heb 'm inmiddels besteld bij Wifimedia, voor 499 minus 50% upgradekorting. Mailtje naar de klantenservice was genoeg, langs die weg kreeg ik een speciale kortingscode. Met die code en het serienummer vermelden in het opmerkingenveld was het geregeld. Nu aftellen tot de pakketdienst voor de deur staat, levertijd is een paar werkdagen.

Ik ben benieuwd naar je ervaringen, of dat de geluidskwaliteit met Spotify bv. verbeterd is tov bluetooth streaming.
Primare I32 + MM30

Cyrus·

De NP5 was zaterdag al in huis. Heb 'm aangesloten, ingesteld en even wat mee gespeeld. Gebruik zelf (nog) geen Spotify maar Deezer en dat kon (kan) de MM30 ook direct afspelen. Met BT via de MM30 geen ervaringen. Via de NP5 klinkt Deezer even prima als met de MM30. Wil wel gaan switchen naar Spotify, dus die proef ga ik nog op de som nemen.

Voor mij telde vooral het gebruiksgemak van de NP5 t.o.v. de MM30, met name streamen vanaf de NAS. Dat gaat met de NP5 uitstekend en klinkt uitstekend.
Groeten,
Edwin

Rach

#568
Jammer dat de NP5 geen Dac heeft, nu zou ik als eigenaar van een i30 versterker een aparte dac moeten kopen. Gemiste kans van Primare >:(

Pjotr27

Quote from: Rach on December 10, 2019, 23:14:58
Jammer dat de NP5 geen Dac heeft, nu zou ik als eigenaar van een i30 versterker een aparte dac moeten kopen. Gemiste kans van Primare >:(

Dat is misschien wel zo, maar voor dat geld had je niet echt een goede DAC oplossing gehad... Anders had het meteen weer een stuk duurder geworden...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

paavosmits

Quote from: Rach on December 10, 2019, 23:14:58
Jammer dat de NP5 geen Dac heeft, nu zou ik als eigenaar van een i30 versterker een aparte dac moeten kopen. Gemiste kans van Primare >:(
De NP5 is meer bedoelt voor mensen met de MM30 module, niet zozeer voor de I30/I32 versterkers.
De MM30 heeft al een DAC aan boord, dus dan zou de NP5 overbodig prijzig worden.
De SC15 Prisma is eigenlijk wat jij bedoelt, welke dan ook direct 1500 euro kost door al deze componenten.
Primare I32 + MM30

Rach

Quote from: paavosmits on December 11, 2019, 07:49:19
De NP5 is meer bedoelt voor mensen met de MM30 module, niet zozeer voor de I30/I32 versterkers.
De MM30 heeft al een DAC aan boord, dus dan zou de NP5 overbodig prijzig worden.
De SC15 Prisma is eigenlijk wat jij bedoelt, welke dan ook direct 1500 euro kost door al deze componenten.
Ik heb voor een ietwat goedkopere oplossing gekozen, n.l. deze https://advance-acoustic.com/en/multimedia-and-wireless/wifi-network-player/130-wtx-microstreamer
Werkt prima ;D

Cyrus·

Quote from: paavosmits on December 11, 2019, 07:49:19
De NP5 is meer bedoelt voor mensen met de MM30 module, niet zozeer voor de I30/I32 versterkers.
De MM30 heeft al een DAC aan boord, dus dan zou de NP5 overbodig prijzig worden.
De SC15 Prisma is eigenlijk wat jij bedoelt, welke dan ook direct 1500 euro kost door al deze componenten.

Niet helemaal... De NP5 is een reguliere streamer die je via een DAC kunt aansluiten op elke versterker. Voor bezitters van o.a. een MM30 module heeft Primare een genereuze upgrade-aanbieding omdat de streamingfunctie van de MM30 in feite overbodig wordt en het oude Primare app platform binnenkort niet meer ondersteund wordt. Met de NP5 kun je nu de meeste pre-Prisma modellen (met netwerkfunctie) weer bedienen via het Prisma app platform.

Heb je een i30 / i32 zonder MM30 module, dan is de NP5 nog steeds een interessante upgrade voor de netwerkfunctie en app, maar je zult er dan nog wel een losse DAC tussen moeten zetten. Als je het Prisma app platform verder niet relevant vindt en nog geen losse DAC hebt, kun je net zo goed naar een niet-Primare streamer kijken die een analoge output heeft.
Groeten,
Edwin

Kingpin

Iemand deze al eens vergeleken met de Touch?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Tabcam

Iemand al de Primare NP5 in gebruik en kunnen zeggen of hij bevalt? En eventueel iemand die wel recht heeft op de korting maar hem zelf niet wil kopen? Voor 500 zijn er meer leuke opties maar voor 250 is het een koopje!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i