Het Primare topic

Started by VlisChris, January 19, 2011, 23:37:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cyrus·

Quote from: TabCam on February  8, 2020, 00:54:38
Iemand al de Primare NP5 in gebruik en kunnen zeggen of hij bevalt?

Ja, hij bevalt uitstekend! Spotify Connect als behang en voor het gemak, met name de dame gebruikt dat veel. TuneIn om radio te luisteren (o.a. KINK FM). Als ik echt ga luisteren wil ik hi-res audio dus dan gebruik ik de NP5 om FLAC te streamen vanaf de NAS. 

Super-ding, wat mij betreft, kan zich meten met bijvoorbeeld een BlueSound Node 2. Ook de volle verkoopprijs waard, als je het mij vraagt.
Groeten,
Edwin

kappa9

Ik heb momenteel een primare pre30 gecombineerd met linn klout. Gaat erg goed samen vind ik zo :)
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

frits marantz

Een kennis van mij heeft een I32 en deze wil hij verkopen. Hij vraag zich af wat deze nog waard is, is ca. 4 jaar oud.

frits marantz


Tabcam

Ik kijk altijd op Hifishark.com en dat geeft een redelijk beeld. Op marktplaats (neemt hifishark mee) staat er één voor €950 met een bod van €700.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Dirk

Quote from: frits marantz on July  9, 2020, 21:19:04
Een kennis van mij heeft een I32 en deze wil hij verkopen. Hij vraag zich af wat deze nog waard is, is ca. 4 jaar oud.

Probeer de vraag eens in het daarvoor bedoelde topic te stellen, misschien komt er dan meer reactie ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

frits marantz

Dank voor de tip. Heb deze doorgegeven aan mijn kennis.

frits marantz

Quote from: Dirk on July 11, 2020, 11:36:12
Probeer de vraag eens in het daarvoor bedoelde topic te stellen, misschien komt er dan meer reactie ;)

Met de tip van TabCam is het antwoord wel gegeven, maar evenzo goed ook dank voor jouw tip.

RobertVanWoerden

Primare is bezig met een nieuwe reeks HT/multikanaals producten.

Al op de markt is de 8 kanaals eindversterker A35.8, https://primare.net/product/a35-8-power-amplifier/

Binnenkort komt de SPA25 op de markt, een AV receiver, https://av2d.com/primare-introduceert-spa25-prisma-een-hoogwaardige-av-receiver-met-9-kanalen/

Volgend jaar komen daar ook nog de voorversterkers SP25 en SP35 bij. Volgens de marketingverhalen moet dit in zowel stereo als multikanaal een uitstekende serie worden. Ben benieuwd hoe de reviews uitpakken want het ziet er interessant uit.

RobertVanWoerden

Inmiddels zijn er meer details bekend over de SPA25, https://primare.net/product/spa25-prisma/

Output Power: 9 x 90W 4/8 ohms, 810W max total power
Output Power: 2 x 145W/250W 8/4 ohms (stereo mode)
Output Power: 2 x 290W/405W 8/4 ohms (stereo bi-amp mode)
DAC:2 x ESS 9026PRO
RCAx 5 analog inputs, with 7.1 multi-channel input
RCAx 1 digital input
Toslink x 1 digital input
USB B 1 x digital input
HDMI 4 x HDMI 2.0b inputs
HDMI 2 x HDMI output, 1 x eARC / 1 x Auxiliary
HDCP 2.2
Processing Dolby Atmos, 11 channels
Processing DTS X, 11 channels
Dirac Live room correction
Prisma network player connectivity and control
Ethernet 2 x in/out
WiFi USB A x 1
AirPlay2
Bluetooth
Chromecast built-in
Roon Ready: by future update
Spotify Connect: HiFi Ready
PRISMA remote: Primare universal system remote
IR: 3.5 mm in/out
12V Trigger: 1 x 3.5mm output
RS232: outboard system control port
Dimensions:430 x 400 x145 mm (wxdxh)
Weight: 12 Kg
Finishes: black or titanium

De eerste review is positief, https://primare.net/wp-content/uploads/2022/12/HCC_337_Primare_SPA25_Reprint.pdf

Het is niet een receiver met de meeste specs en lijkt meer gericht op de audio kant dan de video kant.


Tabcam

Quote from: RobertVanWoerden on December 12, 2022, 11:16:38
Inmiddels zijn er meer details bekend over de SPA25, https://primare.net/product/spa25-prisma/

Output Power: 9 x 90W 4/8 ohms, 810W max total power
Output Power: 2 x 145W/250W 8/4 ohms (stereo mode)
Output Power: 2 x 290W/405W 8/4 ohms (stereo bi-amp mode)
DAC:2 x ESS 9026PRO
RCAx 5 analog inputs, with 7.1 multi-channel input
RCAx 1 digital input
Toslink x 1 digital input
USB B 1 x digital input
HDMI 4 x HDMI 2.0b inputs
HDMI 2 x HDMI output, 1 x eARC / 1 x Auxiliary
HDCP 2.2
Processing Dolby Atmos, 11 channels
Processing DTS X, 11 channels
Dirac Live room correction
Prisma network player connectivity and control
Ethernet 2 x in/out
WiFi USB A x 1
AirPlay2
Bluetooth
Chromecast built-in
Roon Ready: by future update
Spotify Connect: HiFi Ready
PRISMA remote: Primare universal system remote
IR: 3.5 mm in/out
12V Trigger: 1 x 3.5mm output
RS232: outboard system control port
Dimensions:430 x 400 x145 mm (wxdxh)
Weight: 12 Kg
Finishes: black or titanium

De eerste review is positief, https://primare.net/wp-content/uploads/2022/12/HCC_337_Primare_SPA25_Reprint.pdf

Het is niet een receiver met de meeste specs en lijkt meer gericht op de audio kant dan de video kant.
Mooi dat ze deze keer Dirac erbij hebben gedaan. Ik denk dat de bi-amp mode ook een mooie verbetering is, de voorganger (SPA-23 als ik me niet vergis) kon de Ushers niet aan. Als ik niet actief was gegaan zou ik hem zeker een thuisdemo willen hebben.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Faxe

Mooie versterker. Goede concurrent voor de Lyngdorf TDAI 3400 en NAD M33. Ben zelf nog tevreden met de Lyngdorf dus deze slaan we even over. Wel jammer dat hij niet gelijk Roon ready is.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Fr@nk

Quote from: Faxe on December 12, 2022, 18:00:42
Mooie versterker. Goede concurrent voor de Lyngdorf TDAI 3400 en NAD M33. Ben zelf nog tevreden met de Lyngdorf dus deze slaan we even over. Wel jammer dat hij niet gelijk Roon ready is.

De TDAI 3400 en M33 zijn geen multichannel amps. Niet echt directe concurenten van elkaar.  ;)
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 - HD 660s -  Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

Miesepies

Heb nu een week de SPA25 in huis... maar helaas is het nog :nopompom:. Ik mis body in het geluid en zou ook wat sprankelender hoog willen hebben. Films zijn ok maar klinken niet echt overtuigend. Vooral bij actie films mis je gauw het bombastische.

Denk dat de match met mijn speakers misschien niet zo'n gelukkige is, of zou het toch het Primare geluid zijn wat me niet helemaal ligt?

Aan Primare eigenaren, hoe omschrijven jullie het geluid?


dre73

Ik kan Primare niet echt tam noemen Eigenlijk.....
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

mijkie

zeker de latere series, na de klasse A/B vind ik ze ook niet echt tam, eerlijk met frisse afdronk is meer wat er in mij opkomt
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Miesepies

Nou, dat is zeker niet wat ik ervaar met de SPA25 op mijn Monitor Audio Platinums (1e gen). Ik hoopte toch echt dat ik nu een waardige vervanger voor mijn Denon A1HDA had, maar kreeg steeds meer de neiging om deze terug te zetten.

Overigens zit de SPA25 nog met de een aantal kinderziektes. Heb het meeste ook al bij support gemeld, dus hoop dat ze snel met een goede update komen. Ook voor de App overigens, die voelt ook niet heel erg fijn. Ze komen wel met een update voor betere ondersteuning van de SPA25 maar qua gebruikers gemak en interface mist het nog wel wat.

Rick-DTS

Inmiddels al positievere ervaringen met de Primare SPA25?
Ik overweeg deze te kopen in plaats van mijn huidige Anthem MRX11408K.
Reden: de ventilatie fan bij de Anthem is voor mij storend genoeg om te switchen.
Geluid is echter wel TOP.