Het Primare topic

Started by VlisChris, January 19, 2011, 23:37:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

paavosmits

Ik speel sinds een tijd met veel plezier met de Primare I32 met de MM30 module. Wat een fantastisch geluid!
Ik stream vanaf een Qnap Nas. Dit gaat allemaal goed, behalve dat mijn muziek enkel op artiesten en albums gesorteerd staat, en niet op genre.
Als ik op info druk van het nummer dat afgespeeld wordt, dan staat er wel welk genre bij het nummer hoort, dus de Primare kan de tags wel lezen.
Echter in het menu van het browsen door de muziek van mijn Iphone kan ik wel zoeken op genre, maar op de NAS dus niet.
Iemand enig idee waar het fout gaat hier?
Primare I32 + MM30

genesis

Ik heb een Primare SPA20 versterker waarvan de centerkanaal versterker kapot is, zijn er hier anderen met een soortgelijke ervaring van een 1 kapotte eindtrap van de 5 en een goedkope manier van repareren danwel vervangen?

Dan hoor ik dat graag!

Genesis
Carpe Diem

paavosmits

Quote from: paavosmits on November 24, 2015, 09:46:28
Ik speel sinds een ....   
....  idee waar het fout gaat hier?

Opgelost na het installeren van Twonky op de Qnap NAS.
Primare I32 + MM30

mijkie

probeer ook eens MINIM server op je Qnap, is zoiets als Twonky maar, klinkt net ff lekkerder  ;D
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

paavosmits

Quote from: mijkie on November 24, 2015, 17:55:51
probeer ook eens MINIM server op je Qnap, is zoiets als Twonky maar, klinkt net ff lekkerder  ;D

Nog nooit van gehoord. Ga er komend weekend even rustig voor zitten, luisteren of ik 't verschil ook hoor. Bedankt voor je tip in ieder geval ;D
Primare I32 + MM30

denoontje


paavosmits

Minimserver er eens opgezet en er goed voor gaan zitten. Qua geluid merk ik weinig verschil, maar heeft wel iets meer mogeljikheden dus speel daar vrolijk mee verder. Bedankt voor de tip in ieder geval!
Primare I32 + MM30

Alex Groningen

Hoog op de verlanglijst en zeker een kanshebber. De Primare pre-32 en A34.2

twani

Quote from: Alex Groningen on December 12, 2015, 09:42:05
Hoog op de verlanglijst en zeker een kanshebber. De Primare pre-32 en A34.2

Blijft mooi ;)

Valt me alleen wel op dat je Primare apparatuur relatief vaak alweer snel verhandeld ziet worden.

Alsof er toch iets in de klanksignatuur is dat de aandacht niet weet vast te houden......

Enfin, suggestie wellicht....

denoontje

Blijft erg mooi, vooral design en bouwkwaliteit. Maar mijn linn vind ik tocht lekkerder klinken dan mijn oude primare set.

Alex Groningen

Quote from: twani on December 12, 2015, 10:56:20
Blijft mooi ;)

Valt me alleen wel op dat je Primare apparatuur relatief vaak alweer snel verhandeld ziet worden.

Alsof er toch iets in de klanksignatuur is dat de aandacht niet weet vast te houden......

Enfin, suggestie wellicht....

Is ook iets dat mij vaak opvalt. Waar dat aan ligt durf ik zo niet te zeggen. Maar zie Primare ook altijd weer snel verkocht worden op bijvoorbeeld Marktplaats.

Heb nog een paar luidspreker merken die ik graag wil beluisteren op Primare, en dan zal het ook eens tijd worden om een definitieve keuze te maken.

Alex Groningen

Quote from: denoontje on December 12, 2015, 11:29:19
Blijft erg mooi, vooral design en bouwkwaliteit. Maar mijn linn vind ik tocht lekkerder klinken dan mijn oude primare set.
Welk merk luidsprekers had je er destijds op aangesloten?
Zelf wil ik de Primare graag nog in combinatie horen met Tannoy, Sonus Faber en Dynaudio.

denoontje

Begonnen met b&w 604s1 daarna wilson benesch square 2

genesis

#538
Ik speel met een SPA-20 surround versterker en een DVD-30 multispeler in mijn HT set en de klankmatigheid icm met Totem (Front een setje model One Signatures & een Model One Signature Center & 2 x DreamCatcher als rears icm met SVS 12 plus II klinkt het voor een film meer dan aardig.

De Primare DVD-30 is voor filmbeeld meer dan uitstekend en ook op CD gebied steekt die met kop en schouders uit op zijn voorgangers de DVD-25 en DVD-26.

Ik heb op deze set ook een tuner en CD van Meridian voor het 'hapsnap' werk, het klinkt voor dit doel goed genoeg.

Maar de SPA-20 surround versterker is in vergelijking met een dedicated stereo versterker gewoon r#k, maar dat geld voor zo'n beetje elke surround versterker.

Vandaar dat ik met een separate dedicated stereo set speel voor het echte werk. ;)

Primare is leuk voor zijn centjes, ietsje 'boven modaal' maar daar houd het dan wel op, waarbij ik niet zeg dat ik wat benedenmaats vind, helemaal niet, het geeft mij voor film beleving voldoende plezier, ook voor radio beluisteren en een CD'tje beluisten op zijn tijd.

Ik hou van mijn Primare set en het heeft 'karakter' genoeg, maar de Totem speakers kunnen wel meer dan wat ze aangereikt krijgen van de Primare. ;)

Genesis
Carpe Diem

paavosmits

Quote from: twani on December 12, 2015, 10:56:20
Blijft mooi ;)

Valt me alleen wel op dat je Primare apparatuur relatief vaak alweer snel verhandeld ziet worden.

Alsof er toch iets in de klanksignatuur is dat de aandacht niet weet vast te houden......

Enfin, suggestie wellicht....

Ik speel inmiddels een aantal weken met mijn I32 en imo een heerlijke combinatie met de usher's. Wellicht dat het ontbreken van een equalizer oid ervoor zorgt dat de primare erop of eronder is, geen finetuning meer.....
Primare I32 + MM30

Kerkhoffd

#540
Ook erg veel plezier gehad van mijn i32. Dat het na jaren genieten weer tijd werd voor een upgrade heeft meer met mij dan met de Primare te maken ben ik bang...
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

denoontje

Quote from: denoontje on December 12, 2015, 13:39:50
Begonnen met b&w 604s1 daarna wilson benesch square 2

En er staat nog steeds een setje qs2 te koop op het forum....

paavosmits

Even het stof uit dit topic blazen.
Een klein vraagje aan de netwerktechneuten onder ons, kan iemand mij misschien vertellen hoe ik mijn mm30 een statisch/fixed ip adres kan geven?
Primare I32 + MM30

zuiderwijk

Quote from: paavosmits on September  5, 2016, 13:34:59
Even het stof uit dit topic blazen.
Een klein vraagje aan de netwerktechneuten onder ons, kan iemand mij misschien vertellen hoe ik mijn mm30 een statisch/fixed ip adres kan geven?

Het simpele antwoord is, in je router. (en dus niet in de Primare)

Ligt er dus volledig aan wat voor router je hebt. In het algemeen, wanneer je inlogt op de webinterface van je router, is er 'ergens' een plek om fixed ip adressen toe te kennen. Soms is dit heel gebruiksvriendelijk en kan je de lijst met clients zien die op dat moment een IP adres hebben, vervolgens bij de eigenschappen een vinkje zetten om het adres fixed te maken. Soms is het wat minder gebruiksvriendelijk en zit er een menu voor deze instellingen. Het is dan meestal een combinatie van het MAC adres van je versterker i.c.m. een IP adres wat je kiest.

paavosmits

Quote from: zuiderwijk on September  5, 2016, 14:20:46
Het simpele antwoord is, in je router. (en dus niet in de Primare)

Ligt er dus volledig aan wat voor router je hebt. In het algemeen, wanneer je inlogt op de webinterface van je router, is er 'ergens' een plek om fixed ip adressen toe te kennen. Soms is dit heel gebruiksvriendelijk en kan je de lijst met clients zien die op dat moment een IP adres hebben, vervolgens bij de eigenschappen een vinkje zetten om het adres fixed te maken. Soms is het wat minder gebruiksvriendelijk en zit er een menu voor deze instellingen. Het is dan meestal een combinatie van het MAC adres van je versterker i.c.m. een IP adres wat je kiest.

Ik heb een standaard router van kpn, de xperia box  v9. Wel eens op ingelogged maar niet gezien of het op de makkelijke of moeilijke manier gaat zoals je beschrijft. Ik ga er vanavond eens mee stoeien. Ben niet echt een computergoeroe maar met jouw beschrijving zo moet het denk ik wel te doen zijn.
Bedankt voor je snelle antwoord in ieder geval!
Primare I32 + MM30

zuiderwijk

Quote from: paavosmits on September  5, 2016, 14:38:16
Ik heb een standaard router van kpn, de xperia box  v9. Wel eens op ingelogged maar niet gezien of het op de makkelijke of moeilijke manier gaat zoals je beschrijft. Ik ga er vanavond eens mee stoeien. Ben niet echt een computergoeroe maar met jouw beschrijving zo moet het denk ik wel te doen zijn.
Bedankt voor je snelle antwoord in ieder geval!

Graag gedaan. Ik ken de KPN Experia box niet (ik heb Ziggo en eigen routers/ap's), maar volgens deze handleiding (https://forum.kpn.com/internet-9/experia-box-v10-veelgestelde-vragen-344379) zou het moeten kunnen. Je moet alleen even kijken welke versie van de Experia box je hebt.

(zie kopje 'Geef een apparaat een vast IP (DHCP Binding)' in de link)

paavosmits

Quote from: zuiderwijk on September  5, 2016, 17:31:43
Graag gedaan. Ik ken de KPN Experia box niet (ik heb Ziggo en eigen routers/ap's), maar volgens deze handleiding (https://forum.kpn.com/internet-9/experia-box-v10-veelgestelde-vragen-344379) zou het moeten kunnen. Je moet alleen even kijken welke versie van de Experia box je hebt.

(zie kopje 'Geef een apparaat een vast IP (DHCP Binding)' in de link)

Top. Ik heb de V9, maar met die beschrijving is t gelukt. Menustructuur is net iets anders maar werkt verder hetzelfde. App op mn telefoon vindt hem nu iets sneller. Die app begint namelijk elke keer bij het ip adres te zoeken waar hij hem de vorige keer had gevonden.

Thanks a lot!
Primare I32 + MM30

stardust

Quote from: twani on December 12, 2015, 10:56:20
Blijft mooi ;)

Valt me alleen wel op dat je Primare apparatuur relatief vaak alweer snel verhandeld ziet worden.

Alsof er toch iets in de klanksignatuur is dat de aandacht niet weet vast te houden......

Enfin, suggestie wellicht....

Heb er ook eens voor gezeten maar kon er niet van genieten. Dat was een combinatie van B&W cm10s2 en Primare pre-32 en A34.2
Mooi strak in het laag, maar het hoog was niet fijn, verre van rustig zelfs. Huidige Primare is dan ook vrij fel in het hoog wist ik me door de verkoper te vertellen. Mischien dat dat de reden kan zijn voor snelle verkoop?
Wat ik wel jammer vind want zijn optisch hele mooie apparaten. Of questie van de juiste speakers erbij zoeken.

abbcdcg

Quote from: zuiderwijk on September  5, 2016, 14:20:46
Het simpele antwoord is, in je router. (en dus niet in de Primare)

Ligt er dus volledig aan wat voor router je hebt. In het algemeen, wanneer je inlogt op de webinterface van je router, is er 'ergens' een plek om fixed ip adressen toe te kennen. Soms is dit heel gebruiksvriendelijk en kan je de lijst met clients zien die op dat moment een IP adres hebben, vervolgens bij de eigenschappen een vinkje zetten om het adres fixed te maken. Soms is het wat minder gebruiksvriendelijk en zit er een menu voor deze instellingen. Het is dan meestal een combinatie van het MAC adres van je versterker i.c.m. een IP adres wat je kiest.

Het kan wel (en eenvoudig) in de MM30, maar ben het wel met je eens dat in de router de voorkeur heeft.
Echter, is wel netwerkbeheer.....

Arcoruig

Heeft iemand ervaring in het updaten van de Firmware van een SP31.7 ?

Ik heb van Primare 2 HEX bestanden gekregen 1 voor de MCU en 1 voor de DSP met de laatste versies voor mijn SP31.7. Bij controle bleek dat deze nogal verouderd was.
Daarnaast heb ik een 0-modem kabel en Flash Magic als tool om de update uit te voeren.

Echter de unit zal op een-of-andere manier in "flash-modus" gezet moeten worden. Ik kan niets vinden en heb na een week nog geen reactie gehad van de Primare support. (welke overigens normaal erg schappelijk en vlot zijn).

Ik zag dat Kohns dit in het verleden bij zij  SP31heeft gedaan, echter ik hij is al even "offline" en reageert vooralsnog niet op een PB.

Iemand een idee?
| Lyngdorf TDAI-1120 | ScanSpeak Minimonitor | Rel T5 Sub
| LG 42C24 | GoogleTV |