Het Primare topic

Started by VlisChris, January 19, 2011, 23:37:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marco66

Alles aangesloten en spelen maar, wat een dijk van een versterker.
Ben mijn stereo collectie weer opnieuw aan het ontdekken!

Wel is de versterker erg warm, zelfs in standby mode, is dat normaal?

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

WillyP

Mijn SPA22 staat in een goed geventileerd meubel en wordt inderdaad tamelijk warm wanneer in gebruik. In stand-by mode is de versterker heel koel. Ik dacht dat de kast van de versterker dienst deed als koelplaat, dus dan wordt hij vanzelf warm.

Als er voldoende ruimte rondom de versterker is en voldoende ventilatie als hij in een kast staat, zou ik me er niet druk over maken. De mensen van Primare weten vast wat ze doen.

Groet,

Willy

Marco66

In gebruik lijkt mij normaal maar in standby is ook behoorlijk warm.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

RZeemering

Quote from: Marco66 on August  5, 2014, 13:26:59
In gebruik lijkt mij normaal maar in standby is ook behoorlijk warm.

Ik heb een primare p30 voorversterker. Die wordt in gebruik behoorlijk warm en in stand-by wel wat. Lijkt me niet iets om me zorgen om te maken.
Het wordt in ieder geval niet zo warm als de meeste klasse A versterkers ;)

Ronnie
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Marco66

Oke dank heren, dan ga ik verder met genieten  ;D

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

WillyP

Een lovende test van de Primare SPA23. Voor wat het waard is natuurlijk, want sommige tijdschriften publiceren alleen maar lovende tests. In ieder geval leuk om te lezen.

Link: http://www.primare.net/assets/_managed/products/files/PrimareSPA23HomeCinemaChoiceSept14.pdf

Groet,

Willy

tiptop

Leuke review. Lijkt wel of ik over de SP31.7 lees die ik deze week dmv inruil verkregen heb! Op de HDMI aansluitingen na dan. Ik moet zeggen...een ontzettend mooie versterker voor geluid.  Beeld gaat rechtstreeks naar de TV. Jarenv terug had ik ook een primare versterker te leen. Ik meen een SPA21. Dat klonk in die setup voor geen meter. Veels te direct en niet natuurlijk. In de huidige set en akoestiek veel beter zo.  :pompom:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

DVDmartinDVD

Primare BD-32MKII is de opvolger van de BD-32.

Deze is gebaseerd op de oppo 105 met 4k upscale. Deze heeft ook een hdmi ingang.
Zie 2 usb ingangen.
Of deze geluidtecnisch ook beter is geworden weet ik niet precies.

Ook de uiterlijk is iets veranders, de zilverlook is nu met een zwarte kast en zilvere voorkant.

https://www.youtube.com/watch?v=6V59ga2ZaqY

Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

WillyP

Uiterlijk zie ik geen verschil eerlijk gezegd. De laatste keer dat ik de vertegenwoordiger sprak, was nog niet bekend of het mogelijk was om een BD32 op te waarderen naar een BD MKII. Ik denk het niet eigenlijk, mij lijkt dat er erg veel overhoop gehaald moet worden.

Groet,

Willy

road rebel

Is de basis een oppo 105 of 105D?

DVDmartinDVD

Volgens de importeur kan hij niet omgebouwd worden, die vraag had ik gelijk al ingediend toen ik deze MKII tegen kwam.
Hij is op basis van de Oppo 105 gebouwd zonder de Darbee, maar met deze speler heb je geen darbee nodig hoor.

Wel jammer, die 4K upscale had ik wel kunnen gebruiken, en het uiterlijk is nu iets mooier.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

WillyP

Dat had ik al verwacht. Alleen wat zijn dan de uiterlijke verschillen? Ik zie ze niet aan de voorkant.

Groet,

Willy

Sopper

Sinds dit weekend in het bezit van de I32 + MM30 en de CD32 combinatie, prachtig spul.

Loop wel tegen 2 dingen aan, waar jullie vast mee kunnen helpen.
(heb de hele topic doorgelezen, maar geen antwoorden gevonden)

1. De set staat aangesloten op een set Tannoy D500 met ST100 Supertweeters, luidsprekers met een rendement van 91db.
De volumeknop op 1 is eigenlijk al te hard, lijkt erop dat de minimum volume best (te)veel geluid geeft in deze setup. Heb de input al op -10 gezet, maar dat zorgt er alleen voor dat de volume in kleinere stapjes gaat? Dus dit is best irritant, wil muziek luisteren op de achtergrond, heel zacht, als ik visite heb of aan het studeren ben.

2. De CD32 gaat ook altijd aan als ik de versterker aanzet, ondanks dat ik ze niet gelinkt heb met een ir kabel. Het lijkt erop dat het signaal om de versterker aan/uit te zetten, dezelfde is als de CD32... kan ik dit veranderen, want dit is irritant.

Verder een prima setje met mooi en helder geluid!
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Kerkhoffd

Curieus. Mijn luidsprekers zijn met 89db in 4ohm weliswaar iets minder gevoelig, maar het volume is hier tot fluisterstil te regelen bij stand 1. Moet je een antwoord schuldig blijven, maar kan je wel verwijzen naar MoreMusic. Zij zijn als importeur erg klantvriendelijk en hebben mij met vragen over Primare altijd erg goed geholpen.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Sopper

Ik heb MoreMusic inmiddels gemaild met de vragen.
Ben benieuwd...
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

abbcdcg

Quote from: Sopper on February 22, 2015, 16:02:20
Ik heb MoreMusic inmiddels gemaild met de vragen.
Ben benieuwd...
Quote from: Sopper on February 22, 2015, 11:40:19
Sinds dit weekend in het bezit van de I32 + MM30 en de CD32 combinatie, prachtig spul.

Loop wel tegen 2 dingen aan, waar jullie vast mee kunnen helpen.
(heb de hele topic doorgelezen, maar geen antwoorden gevonden)

1. De set staat aangesloten op een set Tannoy D500 met ST100 Supertweeters, luidsprekers met een rendement van 91db.
De volumeknop op 1 is eigenlijk al te hard, lijkt erop dat de minimum volume best (te)veel geluid geeft in deze setup. Heb de input al op -10 gezet, maar dat zorgt er alleen voor dat de volume in kleinere stapjes gaat? Dus dit is best irritant, wil muziek luisteren op de achtergrond, heel zacht, als ik visite heb of aan het studeren ben.

Helaas bekend probleem. benieuwd of ze (al) een modificatie daar voor hebben.


Quote from: Sopper on February 22, 2015, 11:40:19


2. De CD32 gaat ook altijd aan als ik de versterker aanzet, ondanks dat ik ze niet gelinkt heb met een ir kabel. Het lijkt erop dat het signaal om de versterker aan/uit te zetten, dezelfde is als de CD32... kan ik dit veranderen, want dit is irritant.

Moet ik je schuldig blijven. Ik dacht dat dit in het menu zat, weet het niet zeker....

denoontje

Mijn cd21en i30 gingen ook samen aan op hetzelfde aan uit signaal vd de ab.  Zelfde gezien bij andere merken.

Sopper

Quote from: denoontje on February 22, 2015, 22:30:14
Mijn cd21en i30 gingen ook samen aan op hetzelfde aan uit signaal vd de ab.  Zelfde gezien bij andere merken.

Ooit uitgezocht hoe je dit kunt voorkomen?
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

denoontje

Nee, ik vond het niet erg.
Evt anders de aan uit knop....

Sopper

Quote from: denoontje on February 23, 2015, 00:31:36
Nee, ik vond het niet erg.
Evt anders de aan uit knop....

Aan en uit knop heeft het niet verholpen.
Wacht nog op antwoord van MoreMusic
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Sopper

Volgende probleem waar ik tegen aanloop:
Logitech Harmony one kent de extra ingangen van MM30 module niet...
Aangezien de originele AB 2 knoppen gebruikt om te schakelen naar ingang 10 t/m 15, kan de Harmony dit niet leren.
Iemand een workaround?
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

road rebel

Kan het niet met een gewone macro? Een sequence van 2 knoppen is misschien een oplossing, wel de timing goed configureren.

road rebel

En voor het probleem van 2 toestellen die reageren op hetzelfde IR signaal:
De CD-speler zet je in een kast en stuur je RF aan, de versterker via IR (want als de Cd speler aangaat moet de versterker vermoedelijk ook aan). Dan moet je wel een harmony aanschaffen die RF ondersteunt!

Sopper

Quote from: road rebel on February 27, 2015, 13:13:29
Kan het niet met een gewone macro? Een sequence van 2 knoppen is misschien een oplossing, wel de timing goed configureren.

Zal hier eens mee stoeien...
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

denoontje

als je met een ir/rf harmony werkt kun je denk ik beide apparaten via een jackplug aansluiten op de Harmony ir/rf ontvanger.
Grote kans dat aan de voorzijde de primares de ir ontvanger door deze aansluitmethode wordt uitgeschakeld. In de logitech software kun je dan configureren welke uitgang van de harmony ir/rf ontvanger naar welk apparaat gaat.

Ik kan dat in ieder geval met en harmony 1000 en zijn rf ontvanger icm arcam.