ONSBRABANTNET (glasvezel) ervaringen

Started by willemlinden, January 17, 2011, 13:44:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

willemlinden

Heren,

Ik zou graag een abbo af willen sluiten voor internet en tv (glasvezel) van Onsbrabantnet. nu vroeg ik me af of hier forum leden zijn die ervaring hebben met deze aanbieder?? (kwaliteit, klantenservice, etc)

Zou ik hier ook gewoon een cam ci+ module bij kunnen gebruiken? 

Alvast bedankt voor jullie reacties!!!!


Moony

Ik heb al bijna 2 jaar internet via OBN, bevalt prima, zeer stabiel en prima snelheden.
TV is een ander verhaal, na bijna 1 jaar dit te hebben gehad ben ik nu een jaar weer terug bij Ziggo. Kwaliteit en aanbod van OBN was destijds zeer slecht, aanbod is inmiddels opgekrikt en interactieve tv schijnt ok te zijn (zelf nog nooit gezien), analoog is nog steeds matig.
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

willemlinden

Oke, bedankt voor je reactie. Ik lees meer verhalen op i-net dat het tv signaal niet al te best zou zijn. Alleen zijn de meeste verhalen wel van een paar jaar terug. Ik denk dat we er nog even mee wachten tot dat meer mensen bij me in de buurt deze aansluiting hebben.
Volgens mij zit je er een jaar aan vast?

EJ


Moony

Je zit er idd meteen een jaar aan vast.(hoewel ik vorig jaar met de nodige moeite toch een paar maanden eerder van mijn tv abo af kon omdat het op meerdere punten niet voldeed aan de beloften)
Maar zoals Ej al meldt, er loopt een groot actief topic over op Tweakers.
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

EJ

Als OBN een DVB-C signaal gebruikt (en dat doen ze als ik het me goed herinner, maar hou me ten goede), dan kun je zonder ingewikkelde toestanden (je hebt dus ci+ niet nodig) kijken. In ieder geval hier bij Lijbrandt werkt dat zo.

eric_nl

Ik heb nu een kleine 3 jaar het totaalpakket van OBN en ben er inmiddels tevreden mee. TV signaal was inderdaad het problemenkindje, zowel analoog als digitaal. Digitaal ben ik 2 jaar geleden mee begonnen en dat gaf veel storingen. Op zich geen slechte kwaliteit beeld, maar geregeld vervelende haperingen in beeld en geluid. Toen een jaar geleden IPTV beschikbaar kwam ben ik meteen overgestapt en daar heb ik geen moment spijt van gehad. Meteen voor het HD pakket gegaan en dat is echt super (gelukkig gaan de zenders ook daadwerkelijk steeds meer HD content uitzenden).

In het begin was er nog geen fatsoenlijke EPG maar dat is inmiddels ook dik in orde.

Met een geschikte router is zelfs zonder settop box het signaal op een PC te zien dus ook een HTPC behoort tot de mogelijkheden.
Onkyo TX-SR606  |  Monitor Audio Radius 90HD/180HD  |  JBL SCS230  |  LG BD300  |  Samsung LE40A786  |  Onkyo DX-7555  |  Mede8er MED500X 2TB

phmeijer

Hier ook al een gebruiker die er ca. 9 jaar gebruik van maakt, TV, Telefoon, Radio en internet.
TV sinds de overgang van Herzinger naar Glashart is erg goed te noemen, interactief en HD pakketten zijn ook goed.
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

EricJ

OBN werkt hier zowel voor internet als voor IPTV prima, analoge TV was matig, met met het HD pakket ben ik voorlopig tevreden.
Uitzending gemist is wel eens problematisch, kwaliteit is ook niet goed maar er schijnt binnenkort een of andere HD recorder achtige toestand te komen, of die ook HD doen weet ik niet.

EJ

Quote from: EricJ on February 25, 2011, 17:43:46
OBN werkt hier zowel voor internet als voor IPTV prima, analoge TV was matig, met met het HD pakket ben ik voorlopig tevreden.
Uitzending gemist is wel eens problematisch, kwaliteit is ook niet goed maar er schijnt binnenkort een of andere HD recorder achtige toestand te komen, of die ook HD doen weet ik niet.
dat zal vast iets amino achtigs zijn, die doen HD.

phmeijer

Quote from: EJ on March 10, 2011, 18:28:47
dat zal vast iets amino achtigs zijn, die doen HD.

Hebben we nou al, maar nog geen HDD erin...
Telfort heeft dat al wel van Amino zag ik op de TV.
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

EJ

Quote from: phmeijer on March 10, 2011, 19:15:49
Hebben we nou al, maar nog geen HDD erin...
Telfort heeft dat al wel van Amino zag ik op de TV.

Ik heb het ook, een amino M532 in combinatie met een abonnement bij Lijbrandt (en glashart).

Wowly

Helaas, de horror is bewaarheid geworden. Spijt spijt spijt dat ik bij UPC weg ben gegaan.....

Omdat er een boel bij komt kijken een verkoper in huis gehaald en alles doorgesproken. Er kan een boel fout gaan, dus proberen te voorkomen als het kan... Omdat het gehele huis van coax is voorzien die specifiek doorgesproken met de verkoper: geen probleem meneer. Kan ik ook opnemen en dergelijk ja meneer.

Goed en wel de boel ondertekend en hoppa. Helaas.......

Er blijkt een utp bekabeling noodzakelijk te zijn..... Dit diverse malen doorgesproken maar opeens zijn ze bikkelhard; alles wat die verkoper heeft besproken had moeten worden opgeschreven. Zo niet; pech voor u meneer. Schaft u maar een powerline systeem aan.......
Oja, waar blijft die opnamebox? Nee meneer die moet u erbij kopen ; 150 euro....... Ook hier weer; had alles van de verkoper maar opgeschreven. Zo niet, vette pech.

Enfin, dan maar die powerline adapters aanschaffen. Meteen flinke jongens zodat er meer dan genoeg bandbreedte voorhanden is.
Resultaat; het beeld blijft gewoon hangen. Niet soms, nee erg vaak ( om de 10 minuten). Opnieuw gebeld met de jongens van onsbrabantnet. Ja meneer het signaal naar uw aminobox is zwak, terwijl wij een sterk signaal geven. O u heeft powerline?, tsja, dat is niet onze verantwoordelijkheid meneer. ?????? Nu opeens niet meer ? Hallo geachte helpdesk, wat zal ik dan doen met die powerlineadapters die we op uw advies hebben moeten kopen, soep van trekken????

Daarna wordt je gewoon afgekapt en komt er alleen de standaard zin uit; de binnenbekabeling is UW verantwoordelijkheid.........

Sorry hoor, voor mij nooit geen onsbrabantnet meer. Lijkt me een gevalletje te veel hooi op de vork/ laten we kijken hoe we snel geld kunnen maken........

Schaam me dood dat ze in Eindhoven zitten, zulke prutsers horen niet thuis in techcity numero uno. Schande.......

patrickkk

#13
Ik zal mijn bevindingen ook is melden over onsbrabantnet (valkenswaard). Ik had een pakket van upc met hddvr. Aangezien ik veel problemen had met internet en ik me steeds meer ging irriteren aan de interactieve popups van upc heb ik besloten alles in 1 van bbn te nemen. Tv van bbn heeft een maat van me en ik vind t toch elke x als ik daar kom echt mooi beeld.

Tv:
Ik heb nu de amino 540 box met opnemen. De box is erg overzichtelijk en ik heb nog geen problemen gehad. Leuk is dat je een mozaïek beeld met de zenders kan oproepen en zo gelijk ziet wat er op een zender is. Verder is het beeld erg goed en ik vind het beter dan upc. Je moet de box wel met een utp kabel ipv coax aansluiten. Waar ik me aan stoorde bij upc is dat de recorder maar half werkte. Als ik bv gamekings wekelijks opneem dan neemt ie ook maar alle herhalingen op. Dit werkt bij bbn perfect. Als ik vervolgens de opnames wis bij upc dan zijn ze weg. Echter nadat er weer een aflevering is opgenomen staan alle vorige er ook gewoon weer bij. Er waren wel meer problemen mee maar dit was wel echt irritant.

Internet:
Hier kan ik kort over zijn. Ik heb voordat ik upc had ook al bbn internet en bellen gehad en in 2 jaar letterlijk nooit problemen gehad. Op een gegeven moment alles in 1 van upc en niks als problemen met internet. Om de have klap valt internet weg ( paar x per week). Nu met bbn wederom nog geen enkele x. Heb nu 60mb pakket was bij upc 50mb.

Bellen:
Zowel bij upc en bbn niks aan de hand, werkt gewoon zoals het hoort.

Conclusie, ik ben zeer te spreken over mijn keuze om te switchen. Abbonnement is qua prijs en prestaties bijna gelijk.



Epson TW2900..Celexon rollo prof. 210*113..LG SL8000..Playon!HD..arctic cooling+xbmc...playstation 4..Pioneer VSX923..Kef kht2005.3..Ipad mini...Conceptronic CH3SNAS..

Carloz

Hmmm, wisselende ervaringen dus. Betekent voor mij iig nog even afwachten.

J.H

Wij hebben het nu 3 jaar, de eerste 2 jaar Tv, bellen en internet en nu alleen nog internet. Kan er verder kort over zijn, nog nooit problemen gehad werkt perfect.
JBL • Eminence • Earthquake • Apple • Audeze

GPO

hier ook probleemloos hoor al jaren. Ik heb interactieve TV met HD pakket, internet 100 mbit & bellen.

Er zijn 2 dingen die me storen:
- Bij zappen gaat het geluid de eerste 10-20 seconden stotteren. Dit is vooral als je de 5.1 stream pakt. Gewoon stereo geluid is veel minder problematisch.
- Bij uitzending gemist duurt het soms erg lang voordat programma's erop staan. Ik heb hier wel eens over gebeld, maar dit schijnt aan de 'leveranciers' vd programma's te liggen en niet aan ONB....

verder prima provider.
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS