riwi's woonkamer hometheater

Started by riwi, January 16, 2011, 23:03:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

williams

Ziet er erg strak uit je nieuwe meubel  echt top .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Teejoo

Quote from: riwi on June 30, 2018, 18:38:47

Ik regel hem met het iris altijd wat terug zodat er bij een 100 IRE patroon ongeveer 300 Lux over blijft op de meter. In het begin had ik iris op -8. Gisteravond heb ik hem naar iris -1 gezet zodat de meter bij het 100 Ire patroon nog 305 Lux aangaf. Op Iris -2 had ik nog 292 Lux.

Nieuwe lampen voor de X5000 zijn vrij duur. Maar je krijgt er dus wel veel kijkuren voor terug.
Nog even over die Iris bij JVC  :): Ik begrijp dat je hem op manual zet en dan in stappen kunt instellen tot je bij de gewenste lichtoutput komt:
- Zit dat ook op de nieuwe JVC's?
- En mis je de auto Iris dan niet?

En die 300 lux. Vond je dat gewoon prettig kijken?

riwi

Quote from: Teejoo on October 21, 2018, 21:04:50
Nog even over die Iris bij JVC  :): Ik begrijp dat je hem op manual zet en dan in stappen kunt instellen tot je bij de gewenste lichtoutput komt:
- Zit dat ook op de nieuwe JVC's?
- En mis je de auto Iris dan niet?

En die 300 lux. Vond je dat gewoon prettig kijken?

Ja inderdaad. Het iris op manual en dan kan je hem van open (0) naar -15 instellen. Toen de lamp nieuw was moest de iris op -8 om de 300 lux op de meter te krijgen in low lamp bij een 100 IRE testbeeld.
Als ik het iris gewoon open zette is dat wel indrukwekkend kwa hoeveelheid licht, maar ik vond bij films/series met plotse overgangen van nacht naar daglicht scenes het zo fel dat ik mijn ogen moest dichtknijpen, dwz het deed bijna pijn aan de ogen. Met de 300 Lux instelling was het prettiger kijken. Ik heb bij het kijken naar HDR wel altijd de lamp op High gehad en het iris volledig open.
Dat manuele iris zit ook op de X5900/X7900. Ik weet niet of het op de N5 zit. Dat gaan we bij de HCH zien.

Het auto iris helpt extra bij donkere scenes met blacklevel. Maar het blacklevel is al goed. En ik zie (meer dan met de vw95) wel het pompen van de iris. Zeker als je met ondertitels speelt. Dwz ondertitel in beeld en je ziet het gehele beeld helderder worden door het openen van het iris. Dus ik heb het auto standje van de iris niet/weinig gebruikt.

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=108747.msg1874008#msg1874008
In post 3 van deze thread heb ik ook de lichtmetingen met de JVC HD350 en de Sony vw95 geregistreerd. Je kan zien dat 300 Lux van de X5000 door die projectoren amper gehaald wordt. Dus het is alsof je met de vw95 met nieuwe lamp in Hi lamp mode draait, en je kan dat niveau lang blijven halen door het iris van de JVC bij te stellen.

Teejoo

#729
Thanks! Je gebruikt dus high mode met HDR. Dit zou dus met de Panasonic HDR optimizer verleden tijd moeten zijn.

riwi

Quote from: Teejoo on October 21, 2018, 22:04:10
Thanks! Je gebruikt dus high mode met HDR. Dit zou dus met de Panasonic verleden tijd moeten zijn.

De Oppo heeft ook een HDR - SDR mapping mode die wel goed is. Dan kan je ook nog kiezen om in Low lamp mode te blijven. Maar mijn HDR strip mode in de projector is wel met Hi lamp ingesteld.
Met de Panasonic heb je een HDR-HDR mapping mode met beperking van de dynamische range. Dat is nog mooier. Maar als mediaplayer kan de Oppo veel meer dan de Panasonic. En ik gebruik hem vaker als mediaplayer dan als disk player.

Teejoo

Ik moet sowieso een beetje oppassen dat ik niet met teveel licht projecteer omdat dat vrees ik net als een te groot scherm weer te belastend is voor mijn ogen/evenwicht. Daarvoor zou een laser dan weer perfect zijn.

Ik draai nu met een dikke duizend uur op de lamp in high mode met de Sony, en dat gaat prima.

riwi

#732
Nieuwe JVC N5 vorige week opgehangen :)

Plaatjes :





En wat screenshots gemaakt afgelopen zondag :
Afgespeeld met de Oppo UHD203 in HDR-SDR mapping mode 4 met de JVC in High Lamp mode.
Resident evil (SDR bluray):

Mission impossible 6:


Shutter Island :

The Mule :

A Quiet Place :

Avengers Infinity Wars :




Teejoo

Daar blijf ik ook van genieten: die scherpte! Mooi!

mancaver

#734
Quote from: riwi on April  2, 2019, 14:41:55
Nieuwe JVC N5 vorige week opgehangen :)

Plaatjes :




Zeker mooie plaatjes maar des te schokkender dat men een JVC N5 aan een paar houten balkjes ophangt.
De balkje zullen het echt wel houden maar het ziet er toch niet uit? IMO ;)

riwi

#735
Quote from: mancaver on April  2, 2019, 16:14:37
Zeker mooie plaatjes maar des te schokkender dat men een JVC N5 aan een paar houten balkjes ophangt.
De balkje zullen het echt wel houden maar het ziet er toch niet uit? IMO ;)

Ben jij nou een mancaver of een wijfcaver ;)  :sadlike:  :hehe:  Ik snap wel dat het niet 100% esthetisch verantwoord is.
Ik stoor me er niet aan, en het is wel praktisch deze ophanging. Al wordt het met de zwaarder wordende projectoren steeds moeilijker om hem in je eentje op te hangen.
Dit maal hulp gehad van Reza, dus hij hing in 5 minuten netjes aan het plankje.

reza

Ziet er super mooi uit Riwi!!!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

riwi

Quote from: reza on April  2, 2019, 16:48:37
Ziet er super mooi uit Riwi!!!

De foto's zijn niet super goed gelukt. Met de Canon G12 compacte camera uit de hand genomen op standje P , dus die kunnen vast beter. Maar ik vind het altijd leuk om screenshots te zien.
Die eerste (Resident Evil) heb ik met alle projectoren tot nu toe genomen, dus dan kan je een beetje vergelijken hoewel Natuurlijk door de tijd heen de bron, de projector maar ook de camera veranderd is.
https://etmriwi.home.xs4all.nl/ht/jvc_n5_screenshots.htm
https://etmriwi.home.xs4all.nl/ht/jvc_x5000_screenshots.htm
https://etmriwi.home.xs4all.nl/ht/sony_vw95_screenshots.htm
etc. tot 2002 terug :)

reza

Ik vind de foto's wel zeer goed. Maar de maker van iets is meestal kritischer als de aanschouwer :D
Ik zie je zaterdag.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

williams

Zo dat ziet er wel erg scherp uit . :clapping:
Ook ik kom zaterdag dit moois is in het echt bekijken .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

hr15

@riwi je had het verkoop topic al op slot gedaan dus even hier nog maar een bedankje, leuk om elkaar zo te leren kennen en ik heb weer wat nieuwe dingen gezien en gehoord dankjewel daarvoor! De N5 moet nog even geduld hebben maar dan hoop ik dat hij nog vele uren kijkplezier gaat brengen in mijn nieuwe woonkamer O0

riwi

Quote from: hr15 on March 16, 2023, 07:41:23@riwi je had het verkoop topic al op slot gedaan dus even hier nog maar een bedankje, leuk om elkaar zo te leren kennen en ik heb weer wat nieuwe dingen gezien en gehoord dankjewel daarvoor! De N5 moet nog even geduld hebben maar dan hoop ik dat hij nog vele uren kijkplezier gaat brengen in mijn nieuwe woonkamer O0

Yes, zeker. Veel plezier nog met de N5. Een hele mooie projector.

riwi

#742
Nieuwe JVC NP5 afgelopen weekend met Vik opgehangen :)

Plaatjes :





Zoek de verschillen met de foto's van de N5 hierboven :)

Teejoo


maximus79

Nice, veel verschil met de n5 behalve dat deze nu meer licht heeft?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

riwi

#745
Quote from: maximus79 on March 17, 2023, 10:02:54Nice, veel verschil met de n5 behalve dat deze nu meer licht heeft?

Reza was hier dinsdag om het mee te beoordelen. Ik heb nog geen calibratie kunnen doen. De hoeveelheid licht is weer helemaal OK. Zelfs zodanig dat ik met SDR het iris weer op -8 heb gezet manueel.
Ik heb het gevoel dat het contrast nog een stapje beter is als met de N5. De NP5 oogt heel dynamisch. Kwa scherpte is het erg mooi, maar ik denk niet echt verbeterd tov de N5. Met 100Ire meet ik 425 Lux wat exact hetzelfde was toen de N5 nieuw was.

Ik wil Vik nog even bedanken voor het brengen van de projector en het mee helpen met het ophangen. Dat ophangen is echt een 2 mans job ; 1 persoon houd de projector op zijn kop boven zijn hoofd terwijl persoon 2 de schroefjes in de gaatjes van de poten draait. Is altijd een beetje zweten :)

Ik ben in ieder geval erg blij met de NP5. Ik kan er weer een hele tijd mee verder.

Ik had ook weer screenshots gemaakt. Maar die zijn niet zo mooi geworden. Meeste waren overbelicht, dat wil ik dit weekend nog een keer proberen.
https://etmriwi.home.xs4all.nl/ht/jvc_np5_screenshots.htm

williams

Kom snel kijken bij je Rich en ben dan ook erg benieuwd naar wat schijnt te zijn de beste lamp beamer alle tijden 😊

Foto zien er nu al erg dynamisch uit 👌
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

master30

Mooi voor elkaar weer, gefeliciteerd.

Dat ophangsysteem is wel een waarde vaste investering geweest,Die gaat al 4 projectoren mee  :bigsmile:

Die foto met dat oog van resident evil laat nu meer detail zien, wel lijkt het of de kleuren nog niet helemaal kloppen, maar je zei al dat je hem nog moest calibreren.
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

maximus79

Quote from: master30 on March 21, 2023, 20:58:22Mooi voor elkaar weer, gefeliciteerd.

Dat ophangsysteem is wel een waarde vaste investering geweest,Die gaat al 4 projectoren mee  :bigsmile:

Die foto met dat oog van resident evil laat nu meer detail zien, wel lijkt het of de kleuren nog niet helemaal kloppen, maar je zei al dat je hem nog moest calibreren.


Blu-ray tegen 4k.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

denoontje

Feli męt de aanschaf...altijd leuk een nieuwe speeltje.