riwi's woonkamer hometheater

Started by riwi, January 16, 2011, 23:03:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

williams

ik zit maar een beetje te klooien met mijn synology ,maar dit ziet er erg indrukwekkend uit.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

riwi

#651
Quote from: Robert T on April  3, 2016, 20:40:57
Top, thanks for sharing... Dit klinkt als een mooi project voor het najaar. Nu 12*3TB in Raid6 maar ga me maar eens inlezen op Raid Z2.

Kijk eens naar ZFS guru en FreeNAS. Beide op basis van FreeBSD en ZFS. Er zijn ook steeds meer linux distributies die ZFS als optie hebben.
En voor Linux : http://zfsonlinux.org/

Je kan kiezen voor RaidZ1 Z2 of Z3 met telkens een extra redundante disk. Het lust wel wat geheugen al zie ik met deze PC met 24GB ram dat hij nooit meer dan de helft gebruikt dus 16GB zou ook al genoeg zijn.

Quote from: JeroenGRT on April  3, 2016, 20:41:15
Wat is de reden dat het op een lokale server opgeslagen wordt?
In tegenstelling tot remote? Of in the cloud? Tja lokaal is veel handiger en goedkoper. Ik kan de hele zaak ook aan het internet hangen, maar daar zie ik het nut niet van in.
Cloud storage is handig voor sommige toepassingen, maar dan liever een private cloud oplossing op de lokale server.

JeroenGRT

Omdat je tegenwoordig ook allemaal online diensten hebt zoals netflix, spotify etc ...maar misschien wordt de storage niet alleen gebruikt voor muziek en films.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

riwi

Quote from: JeroenGRT on April  3, 2016, 22:14:31
Omdat je tegenwoordig ook allemaal online diensten hebt zoals netflix, spotify etc ...maar misschien wordt de storage niet alleen gebruikt voor muziek en films.

Ja ik hoor wel van meer mensen dat ze stoppen met zelf downloaden en genoegen nemen met streamen van netflix. Naarmate dat aanbod beter wordt is dat ook zeker een goede optie. Voor het geld dat je spendeert aan zo'n server kan je een paar jaar een aardig streaming abo nemen. Alleen blijft de kwaliteit nog hopeloos achter en ook de release schedules van Netflix liggen vaak een jaar achter met de daadwerkelijke release van de serie. Als je bv van HBO lid bent dan is de streaming beeld kwaliteit via Ziggo/HBO on Demand slechter dan wat je via het alternatieve circuit krijgt. En ik wil geen slap aftreksel kwa beeld en geluid. Ik wil de real deal. Zoiets als kaleidescape is dan erg mooi, maar dat is weer vrij prijzig.

JeroenGRT

Duidelijk, jammer dat de kwaliteit dan nog achterblijft. Ik denk wel dat het een kwestie van tijd is dat we met z'n allen high res on demand gaan streamen, kwaliteit en aanbod wordt alleen maar hoger.

Ik neem zelf al niet meer de moeite om een bluray of dvd te pakken uit de kast, met een druk op de knop is het 'binnen'  ;)
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

hifiman

Gaaf NAS pc'tje geworden zo  :pompom: :popcorn:

Maikel_audionerd

 :blink: haha en dan gebruik ik al enkele jaren 1  :-X 3TB schijf
Wel machtig mooi om te zien hoor, dit pc-tje staat vast in de berging?
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

kermit

Pfff wat een machtig ding. Ik kom vaak bij je over de vloer maar deze had je waarschijnlijk verstopt om me geen zielig gevoel te geven met mijn nas van 6TB. :blush: :nowink:

riwi

Quote from: Maikel_audionerd on April  4, 2016, 10:10:33
Wel machtig mooi om te zien hoor, dit pc-tje staat vast in de berging?

Quote from: kermit on April  4, 2016, 11:10:39
Pfff wat een machtig ding. Ik kom vaak bij je over de vloer maar deze had je waarschijnlijk verstopt om me geen zielig gevoel te geven met mijn nas van 6TB. :blush: :nowink:

Ik heb de kleinste slaapkamer omgetoverd tot kasten kamer met kleding aan de ene kant en een bureau met PC's aan de andere wand. Daar staan nu 3 PC's op/onder het bureau en m'n printer ook.

dvd-fan

Nice heb je straks wel nodig met al die uhd films. Zag net 5th element staan 110 gig voor 1 film.
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

Maikel_audionerd

Quote from: riwi on April  4, 2016, 12:36:08
Ik heb de kleinste slaapkamer omgetoverd tot kasten kamer met kleding aan de ene kant en een bureau met PC's aan de andere wand. Daar staan nu 3 PC's op/onder het bureau en m'n printer ook.

Almost dedicated server ruimte dus  :P
Voor UHD inderdaad wel handig
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

riwi

Een record  O0 Ik heb nu 3000 uren op de lamp staan met de X5000  :ph34r:
En het verval is nog steeds erg laag. De officiele levensduur zou 6000 uur bedragen, dus hij zou nog wel een poosje verder moeten kunnen.

Dit is de lijst met licht metingen (met een Voltcraft simpele Lux meter)

na 1 uur (16-12-2015) : High Lamp : 550 Lux, Low Lamp : 390 Lux
na 104 uur (06-01-2016) : High Lamp : 543 Lux, Low Lamp : 385 Lux
na 202 uur (02-02-2016) : High Lamp : 535 Lux, Low Lamp : 380 Lux
na 300 uur (12-03-2016) : High Lamp : 525 Lux, Low Lamp : 395 Lux
na 401 uur (16-04-2016) : High Lamp : 515 Lux, Low Lamp : 380 Lux
na 506 uur (15-05-2016) : High Lamp : 515 Lux, Low Lamp : 386 Lux
na 600 uur (25-06-2016) : High Lamp : 535 Lux, Low Lamp : 390 Lux
na 705 uur (07-08-2016) : High Lamp : 540 Lux, Low Lamp : 400 Lux
na 905 uur (22-10-2016) : High Lamp : 528 Lux, Low Lamp : 385 Lux
na 1010 uur (27-11-2016) : High Lamp : 520 Lux, Low Lamp : 382 Lux
na 1202 uur (14-01-2017) : High Lamp : 530 Lux, Low Lamp : 380 Lux
na 1305 uur (14-02-2017) : High Lamp : 515 Lux, Low Lamp : 377 Lux
na 1501 uur (16-04-2017) : High Lamp : 509 Lux, Low Lamp : 368 Lux
na 1700 uur (04-06-2017) : High Lamp : 498 Lux, Low Lamp : 358 Lux
na 1900 uur (29-07-2017) : High Lamp : 486 Lux, Low Lamp : 366 Lux
na 2000 uur (13-09-2017) : High Lamp : 484 Lux, Low Lamp : 362 Lux
na 2211 uur (08-11-2017) : High Lamp : 470 Lux, Low Lamp : 354 Lux
na 2500 uur (26-01-2018) : High Lamp : 454 Lux, Low Lamp : 343 Lux
na 2800 uur (28-04-2018) : High Lamp : 440 Lux, Low Lamp : 328 Lux
na 3001 uur (29-06-2018) : High Lamp : 430 Lux, Low Lamp : 317 Lux

Ik regel hem met het iris altijd wat terug zodat er bij een 100 IRE patroon ongeveer 300 Lux over blijft op de meter. In het begin had ik iris op -8. Gisteravond heb ik hem naar iris -1 gezet zodat de meter bij het 100 Ire patroon nog 305 Lux aangaf. Op Iris -2 had ik nog 292 Lux.

Nieuwe lampen voor de X5000 zijn vrij duur. Maar je krijgt er dus wel veel kijkuren voor terug.

myself

Goede keus geweest dan [emoji41]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

riwi

#664
Gisteren bij forum genoot Homethx een nieuwe aanwinst opgehaald.



Plaatje is van Homethx (ik heb GEEN apple TV ;) )

Zoals al meerdere Classe SSP800 eigenaren deze stap hebben gedaan is er nu een Arcam AV860 bijgekomen in huize riwi.
Op zich speelt de SSP800 nog erg goed en is er kwa geluid niks mis mee. Het enige issue is dat er geen 4k doorheen kan met de HDMI. Dat had ik opgelost door de 2de HDMI output van de Oppo te gebruiken om de audio naar de Classe en het beeld naar de projector te sturen.

Gisteravond alles aangesloten en er is weer geluid, maar ik moet nog wel vanalles uitzoeken en instellen.
Eerste indruk was iets teleurstellend omdat ik de Classe eigenlijk mooier vind klinken. Na afstellen van de afstanden en levels werd het al een beetje beter, maar heel blij was ik nog niet gelijk met de Arcam. HDMI sync wil ook nog niet lekker lopen omdat de TV max 1080p kan en de projector 2160p. De HDMI sync met de TV knippert elke 5 seconden. Pas als ik de HDMI kabel naar de projector loskoppel wil de Arcam syncen met de (Samsung 2012 model) TV (46ES8000).

Vanmiddag (ik heb deze week nog lekker vakantie :)  :pompom: ) heb ik de Dirac software geinstalleerd op een laptopje en een poging gedaan. 9 punten gemeten op de bank en daarna het Dirac Live resultaat in de Arcam geladen. Dat werkt allemaal vrij gemakkelijk. Laptop met de meegeleverde USB microfoon op een (eigen) statiefje. De Arcam aan je netwerk en de laptop vind dan de Arcam. Hij vertelt waar je de mic neer moet zetten en dan kan je meten. Achteraf laat de laptop het resultaat zien in een grafiek met een target curve (gewenst resultaat). Ik heb de "autocorrect" nu gekozen en daarmee de Arcam ingesteld. Dat scheelt een hele boel moet ik zeggen  O0 Dit kan je dan per input kiezen (met of zonder Dirac Live) Dat maakt het geluid veel dynamischer, mooiere duidelijkere plaatsing rondom. Ook stereo, wat ik tegenwoordig minder belangrijk vind omdat ik 95% film kijk en slechts 5% stereo luister, is met de Dirac aan duidelijk verbeterd. Ik had dat niet verwacht omdat ik meestal de Audyssey en roomEq systemen ala Lyngdorf te hard en te droog vind klinken. Maargoed.. ik ben om.

Nu weer verder spelen.. En shoppen naar een 4k TV  :colgate:

Overigens wil toch ook de Classe nog weer aansluiten en verder vergelijken. Pas daarna beslis ik welke er verkocht moet gaan worden.

reza

Gefeliciteerd met je aankoop!
Fijn dat je het nu wel onder controle hebt gekregen.
Ik ben benieuwd, tot snel :thumbs-up:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Cobraatje

Leuk vergelijk, ik zet mijn geld op dat de Classé blijft :)

Kjelt


riwi

Quote from: Cobraatje on September  5, 2018, 17:04:49
Leuk vergelijk, ik zet mijn geld op dat de Classé blijft :)

Ik heb geen atmos speakers en ben ook niet van plan deze in de woonkamer op te hangen. Dus het vergelijk zal puur op klank en op gebruiks gemak gaan voor de 5.1 situatie die ik kwa speakers heb. Kwa gebruiks gemak is het makkelijker om wel 4k te kunnen switchen, dus daar wint de Arcam het zeker.

riwi

#669


tweede hands, half jaar oud. Perfecte staat deze Arcam AV860

Teejoo

Cool Riwi! Ik verwachtte toen je topic weer oppopte eigenlijk dat je van de IFA een nieuwe dikke projector had meegenomen  :D

Ik vond de Arcam bij mij toch ook wel weer een flinke stap qua beleving, en dan is Dirac met wat tweaken echt een stap verder. Want een goede room eq had ik sinds de TAG toch echt gemist.

riwi

Quote from: Teejoo on September  5, 2018, 18:14:55
Cool Riwi! Ik verwachtte toen je topic weer oppopte eigenlijk dat je van de IFA een nieuwe dikke projector had meegenomen  :D

Ik vond de Arcam bij mij toch ook wel weer een flinke stap qua beleving, en dan is Dirac met wat tweaken echt een stap verder. Want een goede room eq had ik sinds de TAG toch echt gemist.

Het budget is weer even op. Zeker als ik er nog een 4k TV bij moet kopen. Dus de projector moet nog maar even wachten. Die nieuwe JVC's lijken me wel erg mooi, maar kosten ook weer stevig. Ik denk dat ik in mijn projector eind van het jaar wel een nieuwe lamp ga zetten. Dan kan ie weer lekker mee. Als ik de Classe kan verkopen voor een nette prijs komt er wel weer budget beschikbaar natuurlijk :)

Wat heb je allemaal getweaked met Dirac? Ik heb nu de standaard optie "auto correct" genomen en verder de Target default gelaten. Ik moet me daar nog over inlezen allemaal. 't is een hele studie :) Heb jij die Target nog wel aangepast?
Ik moet de metingen ook nog een keertje doen want ik zat te knoeien met het statief en de stand van de microfoon, recht omhoog of wat meer gericht naar voren.

Teejoo

Ik heb eigenlijk de Target curve die Bjorn had gemaakt gebruikt voor mijn nieuwe metingen die ik moest maken vanwege de Atmos speakers. Heb daar wel ook een andere mic voor gekocht. Wel heb ik voor de beide subwoofers de target default gebruikt omdat die lekker duwt. De Target curve van Bjorn maakt het hoog mooi smooth. Ik heb ook dezelfe target curve op alle speakers toegepast om zo een optimale voice matching te krijgen.

Tenslotte nog wat hespeelt met de afstanden.

denoontje

Nice weer een arcam erbij....

Ik heb op mijn targetcurve ook profiel van de speakers meer gevolgd...niet een compleet rechte lijn.

En niet te veel correctie toepassen...
Genoeg over te vinden op www.

Heb je we laatste firmware erin zitten....er was in begin geklaag dat bassmanagement op verkeerd moment gedaan werd in de diracmeting.

Dat is in laatste firmware aangepast



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

denoontje

Ps atmos is een aanwinst[emoji41]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk