riwi's woonkamer hometheater

Started by riwi, January 16, 2011, 23:03:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

riwi

Quote from: Audioloog on March 14, 2011, 10:38:32
Fijn dat je weer geluid hebt, een reserve receiver is zowiezo nooit weg  8) Of heb je hem te leen?

Ik heb hem even gekocht. Kan straks inderdaad als reserve receiver of voor muziek op zolder in mijn werkkamer.

Audiofiel

Quote from: riwi on March 14, 2011, 10:27:50
@ Audiofiel : Ik ben erg tevreden over het scherm. Ik heb instellingen voor 1.78:1(16x9), 1.85:1 en 2.35:1, allemaal zo laag mogelijk (dwz de onderkant van het beeld is voor alle 3 gelijk). Ik schuif dan met de lens shift van de projector om het netjes in het frame te krijgen.

Moet je dan bij iedere beeldverandering de lens-shift gebruiken?
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

MLCinema

Quote from: riwi on January 16, 2011, 23:14:06
Ja teejoo was een van de klagers ;) En Kjelt en Reza en ...

De gordijnen kunnen nu inderdaad vervangen worden. Ik heb sinds afgelopen zomer rol luiken dus ik heb de lichtdicht gevoerde gordijnen niet meer zo nodig.
Maar goed op de foto knallen ze eruit. In het echt valt het wel mee (vind ik).

Prachtige set! Deze al meerdere keren bekeken en elke keer is het weer een :inlove: momentje. Is er al fotografisch bewijs dat de *kuch prachtige gordijnen *kuch verdwenen zijn?
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

riwi

Quote from: Audiofiel on March 14, 2011, 11:04:09
Moet je dan bij iedere beeldverandering de lens-shift gebruiken?

Dat klopt. Werkt op zich prima.

Quote from: Kamidioblitz on March 14, 2011, 11:15:26
Prachtige set! Deze al meerdere keren bekeken en elke keer is het weer een :inlove: momentje. Is er al fotografisch bewijs dat de *kuch prachtige gordijnen *kuch verdwenen zijn?

Nee hoor de gordijnen blijven voorlopig. Heeft niemand last van hier (behalve HTforum lezers).

Kjelt

Quote from: riwi on March 14, 2011, 11:25:57
Nee hoor de gordijnen blijven voorlopig. Heeft niemand last van hier (behalve HTforum lezers).
:D  :D  :D social pressure  :devil:

kermit

Quote from: riwi on March 14, 2011, 11:25:57
Dat klopt. Werkt op zich prima.

Nee hoor de gordijnen blijven voorlopig. Heeft niemand last van hier (behalve HTforum lezers).

Die gordijnen heeft ie van zijn ex gehad, dus die zal hij nooit weg doen.... :D :D

JCL

Da's toch eerder een rede om ze te verbranden, evt met ex er bij :devil:

riwi

Ik heb er een poll van gemaakt :)

CoSo

Quote from: riwi on March 14, 2011, 16:22:37
Ik heb er een poll van gemaakt :)
Vorige week hadden ze een mooie aktie bij de Hema, 20% korting.

Ben zelf net een dag te laat met bestellen  :-\

papaleo

Quote from: riwi on March 14, 2011, 16:22:37
Ik heb er een poll van gemaakt :)

Heel verstandig....  :D

Wist voor deze reaktie (ook) niets van dit topic af.....,er staan en hangen (nee,niet je gordijnen) toch hele mooie apparaten bij jouw thuis te spelen Richard,en ik weet dat jij niets geeft om de uiterlijke match tussen de apparaten  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

kermit

#60
Zoals de stand nu aangeeft zul je de gordijnen moeten verbranden.  :D. Ik heb wel positief gestemd dat de gordijnen moeten blijven. :D  :thumbs-up: :headbanging:

riwi


Grindtegel

Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Teejoo

Quote from: riwi on March 14, 2011, 10:27:50
@ kermit : Die Pioneer is OK hoor, maar geen vergelijk met de SSP800 (of Lexicon). Er wordt DD / DTS gedecodeerd, er komt geluid van alle speakers, maar er is nog geen balans of geheel. Daar kan ik met verdere instellingen nog wel wat aan verbeteren, maar een echt vergelijk met de SSP800 gaat het niet worden. En dat mag je ook niet verwachten denk ik.

@ B-E : Ik heb nog maar 1x gehad dat het OSD het niet meer deed, een power off/on verhielp dat inderdaad. En ik heb zeker niet tijdens een film dat het beeld wegvalt, dat zou ik niet acceptabel vinden. Ik merk alleen dat als de Dune op 1080p60 staat en je een file afspeelt/start met 1080p/24 dat het beeld op de JVC 10 seconden weg valt. De JVC is al niet erg snel, maar de Classe doet additioneel nog wat vertraging er boven op. Daarvoor zou ik het nieuwe bord wel willen hebben.
Dat zou een zijn, als de Pioneer gewoon even goed zou zijn als de Classé  :D

Ik moet zeggen dat ik de vertraging acceptabel vind bij het switchen van HDMI, of als er een ander signaal wordt aangeboden. Ik weet trouwens niet of dat niet meer aan de JVC ligt. Verder ben ik tevreden over de stabiliteit van de Classé. Ik heb ook nooit problemen gehad met de SSP800 die Richard nu heeft, dus dit is wel balen. Maar gelukkig is hij nu naar Classé Duitsland ipv de nederlandse importeur. Daar heb ik toch een veel beter gevoel bij.

JCL

Dat het beeld wegvalt heb ik bij mijn receiver ook last van. Is misschien inherent aan HDCP?

riwi

Quote from: JCL on March 15, 2011, 23:07:43
Dat het beeld wegvalt heb ik bij mijn receiver ook last van. Is misschien inherent aan HDCP?

Het is bij mij 1x niet zo dat het beeld weg valt. Maar de Classe legt een soort OSD over het beeld heen. Volume wijzigingen, bron keuze, signaal wijzigingen kan je configureren dat daar een melding van in beeld komt. Juist die OSD meldingen komen dan niet meer door, maar zie je alleen op het front LCD schermpje van de Classe.
Ik weet niet of dat wel HDCP is. Ik denk eerder een software issue in de Classe. Wat wel vreemd is, is dat B-E net als ik een Sony LCD TV heeft van ong. dezelfde generatie. Je zou op basis daarvan misschien verwachten dat we dezelfde issues ervaren, maar dat is niet zo.
Met wegvallend beeld (dat er dus in eerste instantie wel OK is) denk ik eerder aan een slechte of beschadigde HDMI kabel.

riwi

#66
Quote from: Teejoo on March 15, 2011, 23:06:04
Dat zou een zijn, als de Pioneer gewoon even goed zou zijn als de Classé  :D

Ik moet zeggen dat ik de vertraging acceptabel vind bij het switchen van HDMI, of als er een ander signaal wordt aangeboden. Ik weet trouwens niet of dat niet meer aan de JVC ligt. Verder ben ik tevreden over de stabiliteit van de Classé. Ik heb ook nooit problemen gehad met de SSP800 die Richard nu heeft, dus dit is wel balen. Maar gelukkig is hij nu naar Classé Duitsland ipv de nederlandse importeur. Daar heb ik toch een veel beter gevoel bij.

De Pio haalt het echt niet bij de Classe hoor wees maar niet bang. In stereo is het vlak en mat via de Pio. Vanavond de 6 kanaals analoog aangesloten (Oppo standaard 83) en de Pio op "direct" "multichannel in", en de Pio via de Pre-outs naar de Chord dan klinkt het nog best OK moet ik zeggen. Maar in weze luister je dan alleen naar de volume regeling van de Pioneer.
Ook in DD en DTS wordt de audio prima gedecodeerd door de Pioneer en er komt geluid uit alle speakers. Samenhang, surround bubble, emotie zijn dingen die je dan mist. Maar het werkt wel :) Ik heb speaker afstanden nu ook bij geregeld en de levels nagemeten met de db meter (batterij was leeg zondag) en dat maakt de Pio al een stuk beter weer.

Over de reparatie tijd van de Classe. Het 'duitse' apparaat aangeboden bij de NL importeur was al fijn dat het onder garantie werd gerepareerd toen, maar ik denk dat ie niet de 'vlotste' afhandeling heeft genoten (ruim 3 maanden). Ik hoop dat de DE importeur met een DE apparaat sneller de zaken afhandelt. Komend weekend kan ik nog niet naar Karlsruhe op en neer dus ik zou toch minimaal nog een week wachten met ophalen, ookal zou ie al klaar zijn. Maar goed 2 weken is ook al optimistisch denk ik.
Ik word ook een beetje gaar van het auto rijden. Zaterdag Karlsruhe, zondag Gent, maandag eindhoven, vandaag Utrecht met op de terugweg een gleuf in de A2, morgen weer Utrecht, zaterdag Enschede... zondag lig ik op de bank  ::)

Audiofiel

Quote from: riwi on March 15, 2011, 23:25:46
Ik word ook een beetje gaar van het auto rijden. Zaterdag Karlsruhe, zondag Gent, maandag eindhoven, vandaag Utrecht met op de terugweg een gleuf in de A2, morgen weer Utrecht, zaterdag Enschede... zondag lig ik op de bank  ::)

Dan kun je vanaf je bank je rustgevende gordijnen zien (ik had optie 1 gekozen trouwens). ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

riwi

Quote from: Audiofiel on March 15, 2011, 23:41:43
(ik had optie 1 gekozen trouwens). ;D

Ik denk dat je dan de winnaar bent :) Ik doe nooit wat de massa zegt of doet :) Ik ben altijd tegendraads tenzij verwacht wordt dat ik tegendraads zal zijn dan ben ik weer extra meegaand :)

Audiofiel

Quote from: riwi on March 15, 2011, 23:49:25
Ik denk dat je dan de winnaar bent :) Ik doe nooit wat de massa zegt of doet :) Ik ben altijd tegendraads tenzij verwacht wordt dat ik tegendraads zal zijn dan ben ik weer extra meegaand :)

:clapping:

Ik was trouwens de eerste die dat stemde, maar ik zie dat twee andere mensen ook tot dat inzicht zijn gekomen. Of heb je ook zelf gestemd? :hehe:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

Dan wordt het tijd om te manipuleren, dit kan niet :D :D


@teejoo: weet jij nog iets van de OSD issue af?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

JCL

Quote from: riwi on March 15, 2011, 23:13:28
Het is bij mij 1x niet zo dat het beeld weg valt. Maar de Classe legt een soort OSD over het beeld heen. Volume wijzigingen, bron keuze, signaal wijzigingen kan je configureren dat daar een melding van in beeld komt. Juist die OSD meldingen komen dan niet meer door, maar zie je alleen op het front LCD schermpje van de Classe.
Ik weet niet of dat wel HDCP is. Ik denk eerder een software issue in de Classe. Wat wel vreemd is, is dat B-E net als ik een Sony LCD TV heeft van ong. dezelfde generatie. Je zou op basis daarvan misschien verwachten dat we dezelfde issues ervaren, maar dat is niet zo.
Met wegvallend beeld (dat er dus in eerste instantie wel OK is) denk ik eerder aan een slechte of beschadigde HDMI kabel.

Zo iets heb ik ook wel eens gehad. Als ik van display 1 naar display 2 ga (perongeluk want heb er maar 1) en dan weer terug, krijg ik geen beeld meer op display 1. Ook wil hij niet altijd het menu laten zien op de TV. Dan moet ik de receiver een keer uit en aan zetten en dan doet ie het weer. Opzich niet heel storend maar soms is het wel irritant!

riwi

Ik had vrijwel alle OSD meldingen uit gezet. Ik krijg op de pronto via wifi/serial al de feedback die ik graag wil hebben. Dus als het OSD het een keer niet zou doen dan valt mij dat niet op. Het enige wat ik soms doe is dat ik via "info" informatie opvraag van de SSP over het binnenkomende signaal dat via het OSD op het scherm verschijnt dan.

blue-eyes

#73
Het is niet een keer niet doen, maar eenmaal dat het niet meer werkt, krijg je NIETS meer te zien van OSD. De PRE moet dan volledig worden uitgezet, en weer aan.

Dan doet ie het weer een paar dagen, en ineens, weg. Geen idee wanneer of hoe.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Quote from: Blue-Eyes on March 16, 2011, 08:20:10
@teejoo: weet jij nog iets van de OSD issue af?
Nee, maar ik vind het sowieso een erg lelijk OSD, dus dat vermijd ik. Ik vind het overigens bij elk osd niet fijn als je ziet als je bijvoorbeeld het volume aanpast of een andere freaky tweakactie uitvoert tijdens de film.

Wat ik soms wel eens zie als ik het setupmenu in beeld breng is dat ik een soort pixelruis zie in het grafische deel van het OSD. Ik zie het dan zowel op het scherm van de Classé als op het geprojecteerde scherm. Maar het is zoals gezegd echt een lelijk osd vergeleken met Denon etc.