riwi's woonkamer hometheater

Started by riwi, January 16, 2011, 23:03:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

riwi

De meet & greets die ik wilde plannen (stereo en HT) moeten even wachten helaas.

Omdat de SSP800 stuk is momenteel... Ik breng hem morgen naar de dealer in Karlsruhe. Kijken hoe lang het gaat duren.

Ik zit nu met een paar computerspeakertjes op de TV aangesloten. Ik heb al een verloopje om ook de Dune van geluid te voorzien. Maar echt demo-waardig is het niet momenteel   :blink:

Kjelt

Quote from: riwi on March 11, 2011, 20:31:13
De meet & greets die ik wilde plannen (stereo en HT) moeten even wachten helaas.
Omdat de SSP800 stuk is momenteel...
Echt vette pech  :confused: al de tweede keer in zulke korte tijd, laten ze maar een nieuwe geven  ;)

hifiman

Jeetje, dat is balen zeg Richard! Afijn, goede rit morgen en hopelijk komen ze met een goed en snelle oplossing.

Groetjes,

Ronald

kermit

Dat is idd niet echt fijn....hopelijk wordt het gauw opgelost. Hou ons op de hoogte... ;)

riwi

#29
+1000km vandaag gereden, om 09:30 stond ik al op de stoep daar, een half uur voor opening  ::) . k' heb hem afgegeven en we wachten het even af.

Heb voor Kjelt wel een prijsopgave voor een nieuw demomodel SSP800 met DSP en HDMI1.4 :)

En bevestigd dat de "HDMI upgrade" echt 500 kost. De prijs was voorheen 1500, maar is gewijzigd onlangs naar 500. Een stuk Freundlicher zei ik nog tegen de verkoper. Alleen een levertijd had ie niet. B&W duitsland kon nog niet zeggen wanneer de upgrade beschikbaar zou komen. Als ik de SSP weer op ga halen zal ik nog eens vragen of ze al meer weten.

riwi

#30
@kermit : Heb je je HD950 ingeruild voor een Golf G60 ? :)

Heb met mijn golfje maar 1 keer de 200 op de GPS aangetikt vanmorgen, verder 'rustig' 160-180 gereden ;) 't was te druk en ik had geen zin om te jagen.

kermit

#31
Quote from: riwi on March 12, 2011, 16:25:40
@kermit : Heb je je HD950 ingeruild voor een Golf G60 ? :)

Heb met mijn golfje maar 1 keer de 200 op de GPS aangetikt vanmorgen, verder 'rustig' 160-180 gereden ;) 't was te druk en ik had geen zin om te jagen.

Haha, die G60 had ik vroeger in mijn jonge jaren.Vandaar de naam kermit.Die naam kreeg ik van de golf club. Je hoorde de G lader al 100 meters fluiten als ik kwam aanrijden..260 pk onder de kap om die TDI rijders een lesje te leren . :D

Teejoo

Quote from: riwi on March 12, 2011, 16:22:29
+1000km vandaag gereden, om 09:30 stond ik al op de stoep daar, een half uur voor opening  ::) . k' heb hem afgegeven en we wachten het even af.

Heb voor Kjelt wel een prijsopgave voor een nieuw demomodel SSP800 met DSP en HDMI1.4 :)

En bevestigd dat de "HDMI upgrade" echt 500 kost. De prijs was voorheen 1500, maar is gewijzigd onlangs naar 500. Een stuk Freundlicher zei ik nog tegen de verkoper. Alleen een levertijd had ie niet. B&W duitsland kon nog niet zeggen wanneer de upgrade beschikbaar zou komen. Als ik de SSP weer op ga halen zal ik nog eens vragen of ze al meer weten.
Dan was je mooi op tijd :-). Die upgradeprijs is heel mooi! Ben benieuwd wanneer hij leverbaar is. Ik neem aan dat hij ter plekke te installeren is?

riwi

#33
Dat zal ik dan ook vragen, maar ik denk dat ze dat niet zelf doen en dat ie dus +1 dag weg is dan.

Ik denk dat de ze procedure ook pas weten als de upgrade beschikbaar is. oftewel Classe bepaalt of de dealer het mag doen of dat het bij Classe moet gebeuren.

ajbeefde

Quote from: riwi on March 12, 2011, 16:22:29
+1000km vandaag gereden, om 09:30 stond ik al op de stoep daar, een half uur voor opening  ::) . k' heb hem afgegeven en we wachten het even af.

Heb voor Kjelt wel een prijsopgave voor een nieuw demomodel SSP800 met DSP en HDMI1.4 :)

En bevestigd dat de "HDMI upgrade" echt 500 kost. De prijs was voorheen 1500, maar is gewijzigd onlangs naar 500. Een stuk Freundlicher zei ik nog tegen de verkoper. Alleen een levertijd had ie niet. B&W duitsland kon nog niet zeggen wanneer de upgrade beschikbaar zou komen. Als ik de SSP weer op ga halen zal ik nog eens vragen of ze al meer weten.

Wel iets anders mee gekregen om toch nog wat geluid in huis te hebben?
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

riwi

Quote from: ajbeefde on March 12, 2011, 17:49:08
Wel iets anders mee gekregen om toch nog wat geluid in huis te hebben?

Daar zat ik inderdaad wel mee. Ik heb toch geen ruil apparaat gevraagd. Ik heb nu m'n 2 kanaals logitech PC ding op de TV aangesloten. Met een verloopkabeltje haal ik ook stereo geluid uit de dune. Dwz ik kan TV kijken en een gedownloade serie wil ook wel. Film en muziek stel ik dan even uit.

Er staat een Pioneer met spdif maar zonder HDMI te koop op het forum voor 200 met 6 kanaals pre-out. Als het erg gaat jeuken dan kan ik dat nog doen om de 2 weken te overbruggen. Als het langer gaat duren dan zal zoiets zelfs nodig zijn want ik ga tegen de muren op zonder mijn set.. :) 
Ik lees wel over mensen die 'ermee stoppen'... maar dat zou ik dus gewoon niet kunnen

Net vandaag weer een bluray in de bus : Crossroads, guitar festival 2010.. die kan ik dus voorlopig nog niet luisteren..  :nowink:

ajbeefde

Dat is balen, had de winkelier je natuurlijk ook kunnen aanbieden.

BR dan maar in de kast uit het zicht   ;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

reza

Ik zie nu pas dat je een eigen topic heb ;D
De keuken is mooi geworden zeg... Heel mooi!

Jammer van dat ding man, dat is indd al de tweede keer. Koop toch eens is een keer wat goeds :eh:
Spaar eens wat en koop een goed merk, zoals Pioneer of JVC of zo, echt referentie materiaal.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

riwi

#38
Quote from: reza on March 12, 2011, 19:00:39
Jammer van dat ding man, dat is indd al de tweede keer. Koop toch eens is een keer wat goeds :eh:
Spaar eens wat en koop een goed merk, zoals Pioneer of JVC of zo, echt referentie materiaal.

Ik heb je wijze raad direct opgevolgd Reza :) Ik ga zo die Pioneer vsx-1015 ophalen in Belgie.
Heel vroeger (in 1982) was mijn eerste stereo receiver ook een Pioneer, destijds met Pioneer speakers ook erbij :) Back to the old days  :happy:

Ik heb gisteravond wat proberen te kijken op de projector met geluid via de logitech meuk...  :-X   :nopompom: Dat was echt 3x niks.

blue-eyes

Quote from: riwi on March 12, 2011, 16:22:29
+1000km vandaag gereden, om 09:30 stond ik al op de stoep daar, een half uur voor opening  ::) . k' heb hem afgegeven en we wachten het even af.

Heb voor Kjelt wel een prijsopgave voor een nieuw demomodel SSP800 met DSP en HDMI1.4 :)

En bevestigd dat de "HDMI upgrade" echt 500 kost. De prijs was voorheen 1500, maar is gewijzigd onlangs naar 500. Een stuk Freundlicher zei ik nog tegen de verkoper. Alleen een levertijd had ie niet. B&W duitsland kon nog niet zeggen wanneer de upgrade beschikbaar zou komen. Als ik de SSP weer op ga halen zal ik nog eens vragen of ze al meer weten.

Voor die 500 euro ga ik dat ook wel doen. Maar ik wacht eerst jouw bevindingen af ;)

Ik hoop dat hiermee ook de handshake issues mee zijn verdwenen?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Sonic Circle

Mooi hoe je je set hebt opgebouwd door de jaren heen. Elke keer een stap vooruit.

Erg handige oplossing voor contrastverbetering ook zo :).

riwi

Quote from: Blue-Eyes on March 13, 2011, 16:42:00
Voor die 500 euro ga ik dat ook wel doen. Maar ik wacht eerst jouw bevindingen af ;)

Ik hoop dat hiermee ook de handshake issues mee zijn verdwenen?

Die Pioneer heeft geen HDMI handshake issues, die heeft geen HDMI ;)

Maar als je dat HDMI bord bedoelt voor de Classe. Ik las dat de HDMI schakel tijden verkort waren met een factor 2 (oftewel de helft van de tijd). Verdere HDMI handshake issues ken ik niet van de Classe. Die schakelt altijd OK volgens mij. Beter dan ik van mijn HDMI switches gewend was.

riwi

#42
O ja ik heb weer geluid :)  (road rebel bedankt!)



Pioneer vsx-1015, ik gebruik de pre-out richting de Chord eindversterker zolang.Ik moet de pioneer nog wel een beetje instellen. Ik heb nu effe snel de speakers en de levels gedaan. En wat inputs geconfigureerd zodat ik TV kan kijken en de Dune en Oppo het ook doen (alles spdif).

kermit

Goed te horen, dus binnenkort toch een meet en greet. :). Ben benieuwd wat je van de pioneer vindt.Straks klinkt ie beter dan de SSP800...... :D

MovieMax

QuoteSSP800 stuk is momenteel.

Da's balen. Die SSP800 had je minder als een jaar las ik. Met die klasse prijzen moet de service ook geweldig zijn, neem ik aan.
KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

ajbeefde

Quote from: kermit on March 13, 2011, 22:15:11
Ben benieuwd wat je van de pioneer vindt.Straks klinkt ie beter dan de SSP800...... :D

;D ;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

blue-eyes

Quote from: riwi on March 13, 2011, 21:50:36
Die Pioneer heeft geen HDMI handshake issues, die heeft geen HDMI ;)

Maar als je dat HDMI bord bedoelt voor de Classe. Ik las dat de HDMI schakel tijden verkort waren met een factor 2 (oftewel de helft van de tijd). Verdere HDMI handshake issues ken ik niet van de Classe. Die schakelt altijd OK volgens mij. Beter dan ik van mijn HDMI switches gewend was.

Is een bekend issue van de Classe (uiteraard bedoelde ik niet de Pioneer :P ).
Mijn OSD doet het daardoor mijn een paar dagen, bij een handshake ben ik de OSD kwijt, alleen een hard reset helpt dan.
En af en toe, paar keer per film synct ie met de TV.

Ik zal de meningen eens in de gaten houden van mensen met dit nieuwe board.

Zal deze zelf in te bouwen zijn? Lijkt me niet zo spannend?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Leuk, een eigen topic, Richard! Ik had dit topic nog niet gespot. Voordeel van later een topic beginnen is dat hij direct super overzichtelijk is. ;D


Wat een fraai scherm trouwens met die masking! O0
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

riwi

#48
@ kermit : Die Pioneer is OK hoor, maar geen vergelijk met de SSP800 (of Lexicon). Er wordt DD / DTS gedecodeerd, er komt geluid van alle speakers, maar er is nog geen balans of geheel. Daar kan ik met verdere instellingen nog wel wat aan verbeteren, maar een echt vergelijk met de SSP800 gaat het niet worden. En dat mag je ook niet verwachten denk ik.

@ B-E : Ik heb nog maar 1x gehad dat het OSD het niet meer deed, een power off/on verhielp dat inderdaad. En ik heb zeker niet tijdens een film dat het beeld wegvalt, dat zou ik niet acceptabel vinden. Ik merk alleen dat als de Dune op 1080p60 staat en je een file afspeelt/start met 1080p/24 dat het beeld op de JVC 10 seconden weg valt. De JVC is al niet erg snel, maar de Classe doet additioneel nog wat vertraging er boven op. Daarvoor zou ik het nieuwe bord wel willen hebben.

@ Audiofiel : Ik ben erg tevreden over het scherm. Ik heb instellingen voor 1.78:1(16x9), 1.85:1 en 2.35:1, allemaal zo laag mogelijk (dwz de onderkant van het beeld is voor alle 3 gelijk). Ik schuif dan met de lens shift van de projector om het netjes in het frame te krijgen.

hifiman

Fijn dat je weer geluid hebt, een reserve receiver is zowiezo nooit weg  8) Of heb je hem te leen?

Hopen dat Classe er vaart achter zet en je je snel de 800 weer terug hebt.

Groetjes,

Ronald