Zo, na een periode minder met muziek (en film) bezig te zijn geweest afgelopen week weer een beetje gespeeld. Mijn vriendin wilde al een tijdje haar oude Kef 104AB speakers op de Arcam beluisteren dus die aangesloten. En wat blijkt...deze speakers klinken boven verwachten vreselijk goed. En ja (helaas), ze klinken ook beter dan mijn MA's... Poeh, dat had ik niet verwacht

Ze zijn niet perfect hoor, zeker in het midden gebied zijn ze wat minder sterk. Dat bleek toen we de MA's weer even aansloten. Maar in het geheel was het geluid beter gefocused, luchtiger, minder boemerig. Wow...
Eigenlijk wist ik het ook wel. De MA's passen gewoon niet in mijn ruimte, die voelen zich beter thuis is een grotere ruimte. Teveel energie. Maar kennelijk had ik deze
eye ear opener even nodig, om dit te kunnen accepteren.
Tevens hebben we een paar keer geswitched tussen onze ouwe Marantz CD-63SE cd speler en de Linn ADS/1. Dezelfde muziek, ongeveer gelijk gesynched. Beide apparaten met dezelfde interlink type op de AVR600... en wat blijkt? De cd speler klinkt veel prettiger. Muziek is helder en lekker om naar te luisteren, de ADS/1 klonk dof, alsof er een soort filter over zat. Hoe kan dat dan ? Enige verschil was de stroomkabel...