Miesepies' HT en computer setup

Started by Miesepies, January 16, 2011, 00:14:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

papaleo

Is je 'keuze' om evt voor een AVC-A1HDA te gaan ook van de baan...?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Miesepies

Zo ver was ik nog niet hoor :D Was nieuwsgierig omdat ik toch veel positieve geluiden over die Denon lijn las. Maar door het feit dat de 3D upgrade niet meer beschikbaar is, ben ik er niet verder mee gegaan.

denoontje

Quote from: Miesepies on December 27, 2013, 16:27:08
Met de Linn zal het wel goed zijn :D
Ben inmiddels wel al gewend aan de Linn/Arcam combi waardoor ik het wel ietsje meer kan waarderen, maar het is zeker niet mijn smaak.

Alhoewel ik nog geen echt idee heb welke kant ik nu op wil gaan, staat de Arcam wel al te koop en mogelijk zal ook de Linn een ander baasje moeten gaan vinden.

Is het een echte akurate ds/1 of een renew akurate ds/0/1.
Als je hem wegdoet geef maar een berichtje etc.


Miesepies


Miesepies

#329
Zo, na een periode minder met muziek (en film) bezig te zijn geweest afgelopen week weer een beetje gespeeld. Mijn vriendin wilde al een tijdje haar oude Kef 104AB speakers op de Arcam beluisteren dus die aangesloten. En wat blijkt...deze speakers klinken boven verwachten vreselijk goed. En ja (helaas), ze klinken ook beter dan mijn MA's... Poeh, dat had ik niet verwacht  :music:  :happy:

Ze zijn niet perfect hoor, zeker in het midden gebied zijn ze wat minder sterk. Dat bleek toen we de MA's weer even aansloten. Maar in het geheel was het geluid beter gefocused, luchtiger, minder boemerig. Wow... 

Eigenlijk wist ik het ook wel. De MA's passen gewoon niet in mijn ruimte, die voelen zich beter thuis is een grotere ruimte. Teveel energie. Maar kennelijk had ik deze eye ear opener even nodig, om dit te kunnen accepteren.

Tevens hebben we een paar keer geswitched tussen onze ouwe Marantz CD-63SE cd speler en de Linn ADS/1. Dezelfde muziek, ongeveer gelijk gesynched. Beide apparaten met dezelfde interlink type op de AVR600... en wat blijkt? De cd speler klinkt veel prettiger. Muziek is helder en lekker om naar te luisteren, de ADS/1 klonk dof, alsof er een soort filter over zat. Hoe kan dat dan ? Enige verschil was de stroomkabel... :(

Maro

Misschien is de Marantz gewoon beter?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Ralph71

#331
Ik voel een upgrade naar een Klimax DS/1 aankomen...  ;) :D
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

Miesepies

Quote from: Maro on March 29, 2014, 16:56:02Misschien is de Marantz gewoon beter?

Naja, als je zoekt op die speler kom je wel grote fans tegen...

Quote from: Ralph71 on March 29, 2014, 18:51:18Ik voel een upgrade naar een Klimax DS/1 aankomen...  ;) :D

;D

...maar serieus...nee!  Vond de Klimax niet persé beter dan de Akurate (zeker niet voor het prijs verschil).

Vind het vreemd dat het zo groot verschil was  :nopompom:

Miesepies

Zo, met de komst van een Spectral rek en een Oppo 105D werd het wel weer even tijd voor een updateje voor de geinteresseerden onder ons :)

Het spectral rek was een showmodel, de Oppo een demo model. Spectral hard over nagedacht, de Oppo was een impuls aankoop ;) Op moment van schrijven heb ik de Oppo nog niet gehoord, maar staat even bij mijn pc om de eerste inrichting te regelen. Ben benieuwd.

De Oppo heeft overigens ook de Aria kit ingebouwd.

Bama

En waar ga je nu mee streamen of doe je dat niet mee?

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Maro

Ik ook, zit immers een stream module ingebouwd. Ben benieuwd wat die brengt tov de standaard stream mogelijkheid. Dezelfde DAC wordt in beide gevallen gebruikt. Verwacht eigenlijk hooguit een winst bij de UI.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Miesepies

#337
Moet nog even kijken wat handig is. De UI van aria is zeker beter dan de oppo app. Gapless en playlists werken ook beter. Maar aria is toch ook weer net iets omslachtiger bij bijvoorbeeld het opstarten.

Kwalitatief kan ik nog niets over zeggen, heb nog geen vergelijking gedaan. In theorie zou je niet veel verschil verwachten omdat ze dezelfde dac gebruiken.