Miesepies' HT en computer setup

Started by Miesepies, January 16, 2011, 00:14:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

evilniek

De Azur 752BD heeft ook een dedicated stereo uitgang, maar als je alleen maar hdmi nodig hebt is er, zoals eerder gezegd, weinig reden om voor de 752BD te gaan.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

gew55

#301
Interessant  :blush:

TnX !

P.S. Is de Cambridge ook niet Regio Vrij  :unhappy:
Mijn PS3 wel  :withstupid:

Miesepies

Heb heel hard zitten nadenken over de Oppo's, maar ik loop toch telkens tegen te veel "maar"s aan. Heb hier ook al een paar keer met Jan (JvB) over gehad - maar op een of andere manier durf ik de knoop nog niet door te hakken.

Ik hoopte op een goede alles-in-1 oplossing wat betreft discjes, video en audio streaming, maar lees te vaak weer dingen die mij dan toch weer afschrikken zoals matige aansturing audio streaming, geen iso support, cinavia beveiliging, dat soort dingen. En daar Oppo zich ook moet houden aan de bluray regeltjes verwacht ik nog wel een paar "security" fixes.

Bij de Cambridge spelen uiteraard een hoop van dezelfde issues. Maar het belangrijkste is dat Cambridge toch heel wat minder updates uitbrengt als Oppo dat doet.

En nee, de BD752 is standaard niet regio/zone vrij. Er is wel een kit voor, maar naar wat ik begreep is deze duurder dan die voor de oppo (toch apart).

Miesepies

Enige uurtjes geleden heeft de koerier een Akurate DS/1 bij mij afgeleverd. Eens kijken of dat wat gaat worden...   :music:

clockwork

Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Hier staat er sinds een maand of 2 ook een.  :angel:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Miesepies

En OP ook maar aangepast...

Quote from: clockwork on October 18, 2013, 16:25:34
Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Hier staat er sinds een maand of 2 ook een.  :angel:

Tevreden over jouw keuze ?

clockwork

Ja, ik ben inmiddels tevreden. Ik moet wel zeggen dat ik met name in het begin heb getwijfeld of het me de investering wel waard was ten opzichte van mijn Logitech Transporter. Ik moest ook erg wennen aan de beperktere functionaliteit van de Lumin en Kinsky Apps ten opzichte van Ipeng (dat is nu beter met de nieuwste versie van Lumin).

Maar inmiddels ben ik na wat experimenten met interlinks (nu Cardas Quadlink XLR) overtuigd geraakt van de kwaliteit en de muzikaliteit. Het kost me vaak moeite om me los te rukken van de muziek. Dat is wel een erg goed teken.

Krijg jij de Akurate eerst op proef?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Miesepies

Quote from: clockwork on October 18, 2013, 16:58:31Krijg jij de Akurate eerst op proef?

Nope... heb een "sprong in het diepe" gedaan, kon er een voor een redelijke prijs 2e hands uit de UK krijgen.

Wat ik wel merk in de eerste paar uurtjes is dat de combi Linn+Arcam misschien iets te rustig is. Het leeft nog niet echt... Maarja, ik zit er ook nog niet echt voor - ben nog aan het werk :P

clockwork

Mooi man! Gefeliciteerd.

Volgens mij is dat wel vaker de eerste indruk bij Linn. Ik had dat ook: 'is dit het nu?'. Maar na enige gewenning is dat juist wel erg prettig. (hier wel tenminste).

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

clockwork

En heb je al een 'tweede indruk'?

Of heeft de Linn het pand alweer verlaten? (zie hem namelijk niet meer in je sig).
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Miesepies

Tweede indruk is eigenlijk een beetje als de eerste. Je hoort wel dat de Linn beter is, fijner... maar het is zo saai soms. Braaf... te braaf. Wil em eens aan de TEAC hangen, om te kijken of ik dan een andere beeld krijg. Mogelijk dat de combi Linn+Arcam niet werkt.

Hij staat niet in mijn sig omdat ik die nog niet had aangepast ;)

clockwork

Grappig. 'Saai' komt namelijk absoluut niet bij mij op als ik luister. Hij is meer verfijnder dan de Logitech Transporter die ik had staan voor de Linn, dat wel. Wellicht ligt het inderdaad de combi met de Arcam.

Maar ja: wat nu?   


Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

AbZ

Hoe bevalt het nu eigenlijk met de Teac?  Was ik ook wel benieuwd naar. 
Welke speakers gebruik je 'm voor?

Miesepies

#313
TEAC is leuk. Ik speel nu op Totem Dreamcatchers. Kleine speakertjes. Heb eigenlijk nog geen serieuze test gedaan op de MA's, zit ik zo te denken  :)

Ik mis wel een analoog (pre) out, voor bijvoorbeeld doorlussen naar hun eigen aparte koptelefoon versterker. De ingebouwde is leuk, maar je merkt dat hij bij de K701 niet alles eruit kan halen.

Ook minpuntje is dat bij hele lage volumes (tussen stand stil en -60db) het volume niet gelijk is op beide kanalen. Rechts klinkt harder dan links. En dat hele zachte nivo is juist het nivo voor wat achtergrond muziek (radio).

Audio kwaliteit? Heb geen echte vergelijk gedaan, maar vind het wel lekker klinken. De Totems klinken van zich zelf ook net wat enthousiaster waardoor het geheel al vrij snel prettig klinkt :) Heb wel het idee dat ie wat licht in het laag is - dat mag van mij wel ietsje meer, ietsje warmer.

Uiteindelijk ben ik wel tevreden (voorlopig ;)), dus blijft hij staan. De CI Audio's staan te koop, en mijn vorige pre/dac is verkocht.

Miesepies

Hmm... ik zie een patroon. Kom in mijn draadje regelmatig het volgende tegen: "geen tijd voor een goede test", "nog geen vergelijking gedaan" of "geen tijd".   :wacko:

Kllinkt alsof ik nooit luister, maar dat is ook weer niet waar. Zucht...  :nopompom:

AbZ

Jammer dat de balans niet klopt bij laag volume.  Potmeterprobleempje, komt vaker voor bij amps,
maar ik zou het binnen de garantieperiode aankaarten...

Quote from: Miesepies on November  5, 2013, 22:37:51
Hmm... ik zie een patroon. Kom in mijn draadje regelmatig het volgende tegen: "geen tijd voor een goede test", "nog geen vergelijking gedaan" of "geen tijd".   :wacko:

Kllinkt alsof ik nooit luister, maar dat is ook weer niet waar. Zucht...  :nopompom:
Je hebt wat nieuws en het is fun, prima toch?

Miesepies

Quote from: AbZ on November  6, 2013, 22:22:51Jammer dat de balans niet klopt bij laag volume.  Potmeterprobleempje, komt vaker voor bij amps,
maar ik zou het binnen de garantieperiode aankaarten...

Heb ik ook gedaan... heb toen een nieuwe gekregen met grofweg hetzelfde probleem, ietsje minder erg als de eerste. Maar de dealer reageerde daarna niet meer op mijn mailtjes :(
Omdat het niet heel erg is, laat ik het maar zo. Geen zin om daar energie in te steken.

AbZ

Afhankelijk van je bron kan je misschien het ingaande signaal wat lager stellen,
dan kan de knop verder open.

Miesepies

Zit nu te luisteren naar de Teac op mijn MA's en Linn als bron. Moet zeggen dat deze combi mij beter ligt dan Linn met Arcam. De Teac is minder geremd, tikje Amerikaans geluid. Ook wat meer forward klinkend dan de Arcam.

Het is niet perfect- met de teac heb ik meer last van staande golven - maar zeker niet slecht. De Teac lijkt ook geen probleem te hebben met de MA PL200's.

De linn is op analoog gekoppeld, ik heb geen bnc-rca kabel, anders had ik ook de dac even kunnen testen ten opzichte van de Linn en Arcam.

(Iemand een bnc-rca coax kabel te leen? :))

Miesepies

#319
Nooit eerder getest... maar de Teac blijkt ook fase gevoelig. Studio versie van One van Metallica (live is beter) klonk echt lullig, als een huiskamer bandje. Stekker omdraaien en het klonk gelijk wat meer headbang-baar!  :D.

Wel geinig, had dit nooit eerder zo duidelijk gehoord.

Midcall

Wat is in godsnaam een Amerikaans geluid? Meer banjo's ofzo?
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Hans47

Vraag = nemen jullie elkaar en jezelf serieus?

Nee toch hoop ik naar wat ik lees?

Wat een........

Miesepies

Amerikaans... amerikaans audio spul klinkt vaak wat pittiger, grootser... zoiets.  Engels karakter is vaak wat terughoudender. Italiaanse apparatuur staat bekend als wat warmer klinkend.

Op die manier bedoel ik het...

denoontje


Miesepies

Met de Linn zal het wel goed zijn :D
Ben inmiddels wel al gewend aan de Linn/Arcam combi waardoor ik het wel ietsje meer kan waarderen, maar het is zeker niet mijn smaak.

Alhoewel ik nog geen echt idee heb welke kant ik nu op wil gaan, staat de Arcam wel al te koop en mogelijk zal ook de Linn een ander baasje moeten gaan vinden.