Miesepies' HT en computer setup

Started by Miesepies, January 16, 2011, 00:14:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bas Akkerman

Quote from: AbZ on June 19, 2013, 17:16:05
Wegen upgrade aangeboden, mijn ex-lieve vrouw  :D
Ik stuur je een PM! :wub:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Miesepies

Quote from: AbZ on June 19, 2013, 15:49:00Een apparaat erbij en dan zeggen dat je er minder hebt...

De Arcam gaat 2 apparaten vervangen. 1 erin, 2 eruit. Dat is toch minder ??

(In feite zelfs 3 eruit, de cd-speler gaat ook weg. Heb hier ook nog een andere cd speler staan)

Quote from: AbZ on June 19, 2013, 15:49:00Nieuwe aankoop is niet echt rust.

Ik hoop het wel. De verander/upgrade drang was behoorlijk sterk, en was ook een beetje als een kip zonder kop aan het rond rennen en luisteren. Nu kwam deze kans langs, en heb besloten om die kans maar gelijk te grijpen.

Ik heb dus een keuze gemaakt. En dat alleen al geeft rust. Geen gedoe, geen geleur en geen gezeur om maar weer een set te beluisteren.

AbZ


Miesepies

Uiteraard :)
(vandaar ook mijn opmerking "Ik hoop het wel")

Miesepies


Bas Akkerman

Quote from: Miesepies on June 20, 2013, 11:08:43
Hahaha, is eentje niet genoeg Bas ?  :D
Eigenlijk niet... Nee, ik mag in mijn handjes knijpen met mijn nog-steeds-lieve vrouw.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HTip

Even gemist dat je een prachtige AVR600 hebt overgenomen. Gefeliciteerd! Heb 'm een paar keer mogen ervaren en is was erg onder de indruk van het geluid, zowel in stereo als surround. Dus veel plezier ermee!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Miesepies

Thx! 

Ben ff een weekje in Noorwegen geweest, dus nog geen tijd gehad om de AVR600 nog eens serieus aan de slag te zetten, maar heb em wel al in het rek geplaatst... 

Atmoz


Looking good :inlove: Mooi rack, en mooie "vulling" O0 :music:

Enne, Noorwegen klinkt trouwens ook goed :pompom:

Groet,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Miesepies

Ja, het staat wel mooi. Maar toch zit ik te denken om het rek te vervangen door een kast of misschien een Spectral HE rek. Plaatsing van apparatuur is dan wat makkelijker, en we willen op de de plek waar het rek staat toch al iets anders doen.

De bronnen staan ook op de nominatie om vervangen te worden. Mogelijk dat er dan nog een full size component bijkomt i.p.v. de SBT, dus dan wordt het toch weer vol in het huidige rek.

Ja, de natuur in Noorwegen was zeker leuk - als je van hiken houdt - wat wij gedaan hebben. Is behoorlijk ruig, maar wel mooi :) Voor de rest kan ik niet echt oordelen over Noorwegen - daar hebben we weinig van gezien - behalve dat het duur is :P

Atmoz

Quote from: Miesepies on June 30, 2013, 13:57:28
Ja, het staat wel mooi. Maar toch zit ik te denken om het rek te vervangen door een kast of misschien een Spectral HE rek. Plaatsing van apparatuur is dan wat makkelijker, en we willen op de de plek waar het rek staat toch al iets anders doen.

Hmzz, dat ziet er ook érg gaaf (en duur) uit O0
Mooi spul toch altijd dat Spectral!!

Quote
De bronnen staan ook op de nominatie om vervangen te worden. Mogelijk dat er dan nog een full size component bijkomt i.p.v. de SBT, dus dan wordt het toch weer vol in het huidige rek.

Haha, ook toevallig last van een bepaald "virus"? :D
Klinkt veelbelovend allemaal :music:

Quote
Ja, de natuur in Noorwegen was zeker leuk - als je van hiken houdt - wat wij gedaan hebben. Is behoorlijk ruig, maar wel mooi :) Voor de rest kan ik niet echt oordelen over Noorwegen - daar hebben we weinig van gezien - behalve dat het duur is :P

Ook dat klinkt goed! Wij gaan vaker naar Zweden. Ook daar kun je al leuk wandelen. In Noorwegen gaat dat natuurlijk alleen maar beter. Wel wat ruiger ja, dat denk ik ook wel.
Maar als je altijd bij de scouting hebt gezeten ben je daar -als het goed is- niet vies van. Verder doe ik hier in NL aan abseilen, dat is ook soms behoorlijk ruig 8)
En duur kan ik me voorstellen... dat is volgens mij in alle Scandinavische landen het geval. Als je daar een paar biertjes drinkt dan weet je 't wel... (niet vanwege je zatheid, maar vanwege je lege portemonnee hahaha) Maar gelukkig staan ze wel toe om bier te importeren (vanuit Duitsland). Gewoon de auto volladen als je met 't veer oversteekt :)

Succes met alles!

Greetz,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

high-q

Quote from: Miesepies on June 18, 2013, 20:54:57
Maar, ik heb de AVR600 al 2x eerder thuis op bezoek gehad. Mijn ervaringen waren elke keer wisselend, maar toch bleef het positieve hangen. Als ik zo terug kijk op wat ik allemaal gehoord heb, zijn het de Arcam en Classé sets die in de afgelopen tijd het meest bevallen zijn. De een kon ik nu voor een leuk prijsje overnemen, de ander is 18K in de winkel.

En dan ga je toch nog eens nadenken. Classé, Anthem, Bryston e.d. zouden allemaal waanzinnig zijn, maar dat geld ook voor de prijs. En denk dat de verhouding dan toch al gauw zoek is.

De AVR600 stond nog niet zo heel lang in de markt te koop, maar ik merkte dat ik toch elke dag even keek of ie al weg was. Mja, dan is de keuze eigenlijk simpel hè ?

Gefeliciteerd met de aankoop, prachtig apparaat de AVR600. Ik herken het verhaal wel een beetje wat je schrijft, heb zo ongeveer hetzelfde meegemaakt: Meerdere sessie met de Arcam gehad en de andere sets van de genoemde merken lagen buiten budget. 

Ik kan voorlopig leven met de huidige issues :)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Miesepies

Quote from: Atmoz on June 30, 2013, 14:15:22Hmzz, dat ziet er ook érg gaaf (en duur) uit O0
Mooi spul toch altijd dat Spectral!!

Jazeker, en inderdaad is het niet goedkoop. Maar als je een vergelijkbaar Rack of Silence (wat ik heb staan) configuratie wil dan kom je al gauw op soortgelijke bedragen uit (ik heb em gelukkig 2e hands kunnen scoren)

QuoteHaha, ook toevallig last van een bepaald "virus"? :D

Tja... zijn we allemaal schuldig aan denk ik  :smile:

Quote from: high-q on June 30, 2013, 14:37:23
Gefeliciteerd met de aankoop, prachtig apparaat de AVR600. Ik herken het verhaal wel een beetje wat je schrijft, heb zo ongeveer hetzelfde meegemaakt: Meerdere sessie met de Arcam gehad en de andere sets van de genoemde merken lagen buiten budget. 

Ik kan voorlopig leven met de huidige issues :)

Thx. Ja, ik draafde een beetje door denk ik... Sets van 20K, geen probleem  :blink:  Maar pas toen de AVR600 (incl HDMI1.4/3D passthrough) langskwam voor een redelijk prijsje, viel het kwartje eigenlijk pas dat ik gewoon dom bezig was.

En ja, de AVR600 is niet perfect... maar hij maakte genoeg indruk dat hij nu hier in het rek staat :)

Miesepies

#288
Nog niet veel tijd kunnen besteden aan de Arcam. Vanaf begin van deze week een nieuwe baan, dus dat vergt een hoop energie. Maar het komt nog wel :)

Zat wel nog even te denken over mijn bronnen... Zag een stukje over de Cambridge Audio shop van iEar, en na wat klikken zat ik op de product pagina van de 752BD. Een Oppo in een CA jasje (al mag je dat weer niet zeggen geloof ik ;)). Maarja, is natuurlijk wel een interessante disc spinner welke van alles ondersteund.

Maar omdat de stream capaciteiten minder zijn, is een aparte media streamer toch wel interessant. Denk dan aan bijv een Dune.

Media streamers zijn meestal geen hoogvliegers qua audio streamen, dus dan is een audio streamer ook wel leuk. Linn bijvoorbeeld...

En toen zat ik al op 3 apparaten... zucht :(

Bas Akkerman

Gefeliciteerd met je nieuwe baan!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Miesepies


high-q

Quote from: Miesepies on July  6, 2013, 00:33:16
Media streamers zijn meestal geen hoogvliegers qua audio streamen, dus dan is een audio streamer ook wel leuk. Linn bijvoorbeeld...

Ben benieuwd wat je van de combinatie vindt van Linn met Arcam. Poosje geleden de Majik nog aan de mijne gehad, maar de sound was niet echt mijn ding (te laid back). Dan ga ik liever verder met de SBT en een spannender klinkende dac.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Midcall

Quote from: high-q on July  7, 2013, 00:06:02
Ben benieuwd wat je van de combinatie vindt van Linn met Arcam. Poosje geleden de Majik nog aan de mijne gehad, maar de sound was niet echt mijn ding (te laid back). Dan ga ik liever verder met de SBT en een spannender klinkende dac.
200% mee eens  :pompom:
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Miesepies

Linn was gewoon het eerste wat in me op kwam, dus of het ook die kant op gaat weet ik nog niet. Maar wat ik tot nu toe gehoord heb van Linn vond ik best wel ok...

Heb een SBT met een Tomanek voeding, maar qua DAC nog niets...dus gebruik nu de ingebouwde DAC van de Arcam. Maar ook daar nog geen tijd (en rust in mijn hoofd ;)) voor gehad om dat te gaan beluisteren.

Maar ik heb geen haast... alles op z'n tijd (en nu met die zon zeker :D).

Miesepies

Gewoon nieuwsgierig, maar als je zou moeten kiezen tussen een Oppo BD-105 en de Cambridge Audio BD752, welke zou jullie voorkeur hebben ?

bmateijsen

Quote from: Miesepies on July  7, 2013, 11:28:45
Gewoon nieuwsgierig, maar als je zou moeten kiezen tussen een Oppo BD-105 en de Cambridge Audio BD752, welke zou jullie voorkeur hebben ?

Als je de Oppo met HDMI aansluit, dan is een 103 meer dan voldoende. Ga je ook analoog aansluiten dan is de 105 absoluut de favoriet.

gew55

Quote from: bmateijsen on July  7, 2013, 11:35:55
Als je de Oppo met HDMI aansluit, dan is een 103 meer dan voldoende. Ga je ook analoog aansluiten dan is de 105 absoluut de favoriet.

Dus geen Cambridge ?!

???

bmateijsen


garmtz


gew55

Quote from: bmateijsen on October 17, 2013, 12:16:17
De Cambridge is gewoon een Oppo 103...

O.K.  ??? Maar dan wel met zo'n 600 euro prijsverschil  :confused: