Miesepies' HT en computer setup

Started by Miesepies, January 16, 2011, 00:14:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

clockwork

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Miesepies

Ja, best wel hè ? :)   Een nieuw speledingetje, kan niet snel genoeg hier staan  :music:

clockwork

Quote from: Miesepies on June 14, 2013, 23:45:10
Ja, best wel hè ? :)   Een nieuw speledingetje, kan niet snel genoeg hier staan  :music:

eentje maar?  :D
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Miesepies

En mijn nieuwe speledingetje is binnen... een Arcam AVR600  :music:

Maro

Mooi ding hoor. Gefeliciteerd.  :pompom:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

clockwork

Verrader!       :D ;)

Mooi hoor! Ik heb hem 1 keer mogen beluisteren. Erg goed.  :wub: Gefeliciteerd! :pompom:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Miesepies


clockwork

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Miesepies

#258
Quote from: clockwork on June 18, 2013, 17:41:01
Kon je nu echt niet nog 'even' wachten op de XMC-1?  ;D

Het had gekund...  ;)

clockwork

Alles kan.....

Maar hoe klinkt-ie in combinatie met je Speakers?

:clapping:?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Miesepies

Ik heb nog niet kunnen spelen vandaag, behalve een korte test om te kijken of hij het transport heeft overleefd.

Maar, ik heb de AVR600 al 2x eerder thuis op bezoek gehad. Mijn ervaringen waren elke keer wisselend, maar toch bleef het positieve hangen. Als ik zo terug kijk op wat ik allemaal gehoord heb, zijn het de Arcam en Classé sets die in de afgelopen tijd het meest bevallen zijn. De een kon ik nu voor een leuk prijsje overnemen, de ander is 18K in de winkel.

En dan ga je toch nog eens nadenken. Classé, Anthem, Bryston e.d. zouden allemaal waanzinnig zijn, maar dat geld ook voor de prijs. En denk dat de verhouding dan toch al gauw zoek is.

De AVR600 stond nog niet zo heel lang in de markt te koop, maar ik merkte dat ik toch elke dag even keek of ie al weg was. Mja, dan is de keuze eigenlijk simpel hè ?

Miesepies

Ik hoop ook, dat ik met deze koop een beetje rust kan terug krijgen. Ik bleef maar doorgaan met dat ik iets anders wilde, luisterde sets van soms belachelijk hoge prijzen, maar kwam eigenlijk nergens.

Uiteraard zijn er nog wensen: een goeie streamer, LS kabels die ik wat beter kwijt kan en goede 3D mediaspeler.

Maar, eerst maar eens de Arcam aan de slag zetten :)

Miesepies


Dennis75

Quote from: Miesepies on June 18, 2013, 17:27:27
En mijn nieuwe speledingetje is binnen... een Arcam AVR600  :music:

Gefeliciteerd!

Arcam maakt mooi apparatuur.
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

clockwork

Quote from: Miesepies on June 18, 2013, 20:58:59
Ik hoop ook, dat ik met deze koop een beetje rust kan terug krijgen. Ik bleef maar doorgaan met dat ik iets anders wilde, luisterde sets van soms belachelijk hoge prijzen, maar kwam eigenlijk nergens.

Uiteraard zijn er nog wensen: een goeie streamer, LS kabels die ik wat beter kwijt kan en goede 3D mediaspeler.

Maar, eerst maar eens de Arcam aan de slag zetten :)

Van die onrust hebben we hier 'collectief' allemaal last van, denk ik wel eens. Elke keer als je iets nieuws in huis hebt, ben je drie dagen tevreden en daarna zit je alweer te kijken naar de volgende 'upgrade'. Helemaal verkeerd natuurlijk. :devil:

Hopelijk heb je qua versterking met de Arcam nu rust. Ga je de Emotiva's verkopen?

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Midcall

Hij heeft iets gekocht waarvan hij bij voorbaat ook de negatieve kanten van kent. Het lijkt me daarom onwaarschijnlijk dat het wegblijven van die upgrade kriebel, of dat euforische gevoel wat je krijgt na aankoop heel erg lang zal aanblijven (helaas).
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

clockwork

maar dat is toch (vrijwel) altijd zo. Zeker als je stereo en surround wilt combineren zoals in dit geval. Je zou je dan van tevoren moeten neerleggen bij die negatieve (of minder positieve  ;)) kanten. De perfecte set bestaan nu eenmaal niet. 



Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

vik

Gefeliciteerd kerel.  :clapping:

Veel plezier ermee. 




Quote from: Miesepies on June 18, 2013, 17:27:27
En mijn nieuwe speledingetje is binnen... een Arcam AVR600  :music:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Loondijke

Wat een apparaat :). Gefeliciteerd en heel veel plezier ermee!

Je had hem al gehad zei je? Waarom heb je hem toen weggedaan? Of was dit juist op proef?
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

Miesepies

Thx allemaal :)

Quote from: clockwork on June 19, 2013, 09:31:26Elke keer als je iets nieuws in huis hebt, ben je drie dagen tevreden en daarna zit je alweer te kijken naar de volgende 'upgrade'.

Ik hoop toch ietsje langer ;)

QuoteGa je de Emotiva's verkopen?

Die kans is wel aanwezig ja - zo'n stapel zwarte apparaten onder de tafel heeft niet zoveel WAF :D

Quote from: Midcall on June 19, 2013, 10:55:32Hij heeft iets gekocht waarvan hij bij voorbaat ook de negatieve kanten van kent. Het lijkt me daarom onwaarschijnlijk dat het wegblijven van die upgrade kriebel, of dat euforische gevoel wat je krijgt na aankoop heel erg lang zal aanblijven (helaas).

Je bent je positieve zelf weer eens zie ik  :-X
De perfecte set bestaat denk ik niet, dus is het afwegen wat ik nou belangrijker vind en wat minder. En de pluspunten wegen best wel op tegen de minpunten hoor - dit apparaat is echt geen straf om te hebben :P  En wat er in de toekomst gebeurt zien we dan wel weer.

Quote from: clockwork on June 19, 2013, 13:10:51Zeker als je stereo en surround wilt combineren zoals in dit geval.

Inderdaad. Ik wilde graag één set die beide op een hoger nivo kan spelen, dan mijn Emotiva set dat doet. Ik wilde het aantal apparaten beperken - en nu is het zelfs verminderd :)

Quote from: Loonens on June 19, 2013, 13:26:15Je had hem al gehad zei je? Waarom heb je hem toen weggedaan? Of was dit juist op proef?

Ik heb de AVR600 al 2x eerder hier op demo gehad: 1x op mijn vorige set speakers en 1x op mijn huidige.

AbZ

Quote from: Miesepies on June 19, 2013, 15:33:51Ik wilde het aantal apparaten beperken - en nu is het zelfs verminderd :)
Heerlijk toch, al die rationalisaties. 
Een apparaat erbij en dan zeggen dat je er minder hebt...
Nieuwe aankoop is niet echt rust.  Niettemin veel plezier ermee!

Bas Akkerman

Quote from: Midcall on June 19, 2013, 10:55:32
Hij heeft iets gekocht waarvan hij bij voorbaat ook de negatieve kanten van kent. Het lijkt me daarom onwaarschijnlijk dat het wegblijven van die upgrade kriebel, of dat euforische gevoel wat je krijgt na aankoop heel erg lang zal aanblijven (helaas).
Tenzij je die gekende negatieve kanten accepteert, dan is er heel erg lang blij mee te zijn.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

AbZ

Quote from: Bas Akkerman on June 19, 2013, 16:49:48
Tenzij je die gekende negatieve kanten accepteert, dan is er heel erg lang blij mee te zijn.
Hij is er niet mee getrouwd.

Bas Akkerman

Quote from: AbZ on June 19, 2013, 16:56:40
Hij is er niet mee getrouwd.
Als je soms de oorlogen hier ziet, zou je het haast denken... Krijgt het markttopic ook ineens een andere lading.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

AbZ

Quote from: Bas Akkerman on June 19, 2013, 17:04:58
Als je soms de oorlogen hier ziet, zou je het haast denken... Krijgt het markttopic ook ineens een andere lading.
Wegen upgrade aangeboden, mijn ex-lieve vrouw  :D