Miesepies' HT en computer setup

Started by Miesepies, January 16, 2011, 00:14:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Maro

Mooie spulletjes zeg... :worship:   Die NAD set is echt fantastisch!! :headbanging:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

AbZ

Cool primeurtje voor het forum, die Teac  8)

Miesepies

Of die NAD fantastisch is ga ik morgen beluisteren (de baas zit nu tv te kijken :(). Ding is wel zwaaaaaaaaar. 46kg, en die dan in je uppie even neerzetten, poeh! Dat ga ik niet al te vaak doen. Alles wel al aangesloten, dus morgen blazen! Ben vrij en het is rot weer- goeie combi ;)

Ja, volgens mij is die TEAC nog niet zo lang uit. Smits was ook de enige waar ik em te koop zag staan. Hij is niet zo heel groot, heeft coole vu metertjes en maakt best wel leuk geluid :)  Dus ben benieuwd hoe hij uiteindelijk klinkt na een tijdje inspelen. Zoals gezegd, in het begin klonk hij nogal boemerig, maar vanmiddag had ik het idee dat dat al heel wat minder was. Pittig ook, hoef maar een klein beetje aan de volume knop te draaien voor een behoorlijk volume.

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

clockwork

Veel plezier!

Ik ben ook erg benieuwd naar je ervaringen. Qua looks kan die Teac niet stuk.  :inlove:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

HTip

Gave set! Dat wordt alles weer opnieuw luisteren ;) Veel luisterplezier :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Miesepies

Dank je wel allemaal...

Denk je een lekker lang rustig vrij weekend te hebben, besluit de baas dat de tuin overhoop moet, is er de finale van die dans show op tv, moeten we inlopen voor de vakantie etc. :(  Echt, volgens mij doet ze het expres!

:baaa:

vik

Quote from: Miesepies on April 12, 2013, 22:02:36
Dank je wel allemaal...

Denk je een lekker lang rustig vrij weekend te hebben, besluit de baas dat de tuin overhoop moet, is er de finale van die dans show op tv, moeten we inlopen voor de vakantie etc. :(  Echt, volgens mij doet ze het expres!

:baaa:


Jij bent toch de baas of niet ? ;D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

clockwork

Quote from: vik on April 12, 2013, 22:43:59

Jij bent toch de baas of niet ? ;D

Ja, dat zeggen we hier allemaal. Maar in werkelijkheid....... ;D
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Miesepies

Hahaha... de waarheid is hard  :D

Anyway...  net nog even Django zitten kijken met de NAD set. Nou is het wel zo dat de NAD niet goed is afgesteld (Audyssey / autosetup is onvindbaar en ben nog niet met de db meter aan de gang geweest) en had Django niet op mijn Emotiva set gehoord. Maar moet zeggen dat qua film het wel lekker klonk. Beetje veel druk in het laag, heb de sub helemaal moeten dimmen.

Muziek wel aangehad vandaag, maar nog niet serieus naar geluisterd. Het setup menu is wel een beetje apart hier en daar. Nou speelt ineens mij sub mee in stereo, maar in het begin niet. Geen idee wat ik heb veranderd dat dit effect heeft :P

Wel een minpuntje helaas... de fans van de M25 zijn wel wat luidruchtig -  ze ratelen een beetje, wat je op een paar meter afstand hoort. Hadden ze wel wat betere fans in mogen zetten voor dat geld. Mijn pc's hebben nog betere fans dan dit ding.

Op de foto zie je ook al die Masters apparaten op elkaar staan... dat kan ik je stellig afraden; de M25 produceert meer warmte dan de Emotiva eindtrap, en de M15HD zuigt die warmte heel makkelijk van onder naar binnen om zelf heerlijk warm te worden. Resultaat: de M25 kan z'n warmte niet goed kwijt kan en zet dus zijn fans al snel aan, en de M15 die behoorlijk warm wordt (wat wordt afgeraden in de handleiding...duh! :P).

vik

Quote from: clockwork on April 12, 2013, 22:55:41
Ja, dat zeggen we hier allemaal. Maar in werkelijkheid....... ;D

:) Ik heb geluk volgens mij.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Bas Akkerman

Quote from: vik on April 13, 2013, 08:13:46
:) Ik heb geluk volgens mij.
Ik ook, we runnen een tweemanszaak om het zo maar te zeggen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

vik

Quote from: Miesepies on April 13, 2013, 01:59:17
Hahaha... de waarheid is hard  :D

Anyway...  net nog even Django zitten kijken met de NAD set. Nou is het wel zo dat de NAD niet goed is afgesteld (Audyssey / autosetup is onvindbaar en ben nog niet met de db meter aan de gang geweest) en had Django niet op mijn Emotiva set gehoord. Maar moet zeggen dat qua film het wel lekker klonk. Beetje veel druk in het laag, heb de sub helemaal moeten dimmen.

Muziek wel aangehad vandaag, maar nog niet serieus naar geluisterd. Het setup menu is wel een beetje apart hier en daar. Nou speelt ineens mij sub mee in stereo, maar in het begin niet. Geen idee wat ik heb veranderd dat dit effect heeft :P

Wel een minpuntje helaas... de fans van de M25 zijn wel wat luidruchtig -  ze ratelen een beetje, wat je op een paar meter afstand hoort. Hadden ze wel wat betere fans in mogen zetten voor dat geld. Mijn pc's hebben nog betere fans dan dit ding.

Op de foto zie je ook al die Masters apparaten op elkaar staan... dat kan ik je stellig afraden; de M25 produceert meer warmte dan de Emotiva eindtrap, en de M15HD zuigt die warmte heel makkelijk van onder naar binnen om zelf heerlijk warm te worden. Resultaat: de M25 kan z'n warmte niet goed kwijt kan en zet dus zijn fans al snel aan, en de M15 die behoorlijk warm wordt (wat wordt afgeraden in de handleiding...duh! :P).

Als het goed is moet er wel een Audyssey opzitten, heb je er wel een microfoon bij gehad?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Miesepies

Jup, microfoon zit erbij. Alleen de setup optie ontbreekt in het menu. Ga zo nog even een factory reset proberen; kijken of dat gaat helpen...

clockwork

Quote from: Bas Akkerman on April 13, 2013, 08:20:12
Ik ook, we runnen een tweemanszaak om het zo maar te zeggen.
Quote from: vik on April 13, 2013, 08:13:46
:) Ik heb geluk volgens mij.

Nee hoor. Jullie zitten in dezelfde situatie , maar hebben het alleen nog niet door.  :D ;)

Maar OT: wat een raar probleempje met die NAD. Telefoontje naar Snijders gedaan?
Die fan zou voor mij overigens wel een show stopper zijn.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

BJF

Quote from: clockwork on April 12, 2013, 22:55:41
Ja, dat zeggen we hier allemaal. Maar in werkelijkheid....... ;D
Quote from: Bas Akkerman on April 13, 2013, 08:20:12
Ik ook, we runnen een tweemanszaak om het zo maar te zeggen.
Quote from: vik on April 13, 2013, 08:13:46
:) Ik heb geluk volgens mij.
Ik heb thuis de broek aan.


















Je ziet het alleen niet want mijn schortje zit ervoor.
NAD M10 V2
Elac FS247

Maro

Dacht dat het een top setje was maar als ik dit zo lees krijg ik mijn bedenkingen.. :nopompom:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Miesepies

#217
Heb gister met Snijders aan de lijn gehangen, die adviseerden om een factory reset te doen. Maar helaas, nog steeds geen Audyssey Auto Calibration te vinden :(  En nu is het weekend, dus zal er ook weinig response komen vanuit AND.

Als hij goed ingesteld is en speelt, zal het best een top setje zijn. Alleen de weg er naar toe heeft wat uitdagingen.

vik

#218
Misschien dat de Audyssey set up start zodra er een microfoon wordt ingeprikt? Heb je dat ook al geprobeerd? Vast wel.


Quote from: Miesepies on April 13, 2013, 10:53:33
Heb gister met Snijders aan de lijn gehangen, die adviseerden om een factory reset te doen. Maar helaas, nog steeds geen Audyssey Auto Calibration te vinden :(  En nuis het weekend, dus zal er ook weinig response komen vanuit AND.

Als hij goed ingesteld is en speelt, zal het best een top setje zijn. Alleen de weg er naar toe heeft wat uitdagingen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Miesepies

#219
Tijd voor een updateje... Afgelopen week niet zo veel tijd gehad om te luisteren, dus heb ik gevraagd of ik de NAD set  nog een weekendje mocht houden. Gelukkig was dit geen probleem.

Wat wel een probleem is, is de NAD set. Ik heb een beetje moeite met de balans tussen mooi geluid en betrokkenheid in de muziek. De NAD is absoluut de betere in vergelijking met de Emotiva set, een beter detaillering, beter plaatsing, diepte is wat beter (maar nog niet helemaal wat ik wil), wat helderder...  Maar in veel nummers mis ik het gevoel in de muziek getrokken te worden.

Qua laag denk ik dat ik de eindtrap van Emotiva prefereer. Deze lijkt echt dieper te gaan, en met wat meer overtuiging het laag af te spelen. Jammer is dan alleen weer dat als ik deze aan de m15hd hang, ik toch weer overige kwaliteiten van de m25 mis. Het beeld wordt wat vlakker en ietsje minder helder.

:baaa:

Ik las dat mensen deze set een tikkeltje warmer noemen, maar dat is me nog niet opgevallen. Jammer, want dat ik toch stiekum een beetje gehoopt.

Audyssey gaat niet meer gebeuren op dit ding. Nergens terug te vinden, Snijders en AND hebben geen idee en NAD zelf zegt dat ik de pro kit moet aanschaffen. Ook de normale analoge ingangen werken niet of af en toe. Dus gebruik nu de 7.1 ingang, welke ook de enige direct analog is, de overige kanalen gaan eerst door een ADC en DAC heen.


evilniek

Ik zag wel ergens Audyssey MultEQ Pro staan, daar heb je dan waarschijnlijk de Pro-kit voor nodig. Maw, ze hebben de gewone consumenten versie overgeslagen, beetje stom dat de Pro-kit niet gewoon inbegrepen is. Ik dacht dat je toen ook nog naar Anthem had gekeken?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

BJF

Dat is wel een heel bijzondere reactie van NAD.... Jij geeft aan dat je Audyssey niet vindt en zij zeggen dan dat je de Pro versie ervan moet aanschaffen?!

Ik word altijd nieuwsgierig van dit soort zaken en ben even in de handleiding gedoken. Ik kom daarin wel wat vreemds tegen vwb het aansluiten van de Audyssey-microfoon. Op pagina 18 staat:

Het Linkerkanaal van AUDIO 1 IN is de aangewezen poort waarop u de bijgeleverde Adapter 3,5mm (vrouw)-naar-RCA-stekker kunt aansluiten. Steek de Audyssey-microfoon in de adapter als u Audyssey Auto Calibration wilt uitvoeren.

...terwijl op pagina 19 het volgende staat:

Sluit de microfoonaansluiting van de Audyssey aan op de MP/MIC-output op het voorpaneel en de wizard Audyssey Auto Calibration zal u door de configuratie loodsen met een eenvoudige leidraad, stap voor stap.

Het wordt nog vreemder als ik zie dat er volgens de manual helemaal geen MP/MIC-output op het voorpaneel zit.... Hier moeten de leverancier/importeur/fabrikant denk ik aan de bak met wat uitleg?
NAD M10 V2
Elac FS247

Miesepies

Quote from: evilniek on April 19, 2013, 22:14:36Ik zag wel ergens Audyssey MultEQ Pro staan

Op de site spreken ze over MulEQ XT:

QuoteIn addition to Audyssey MultEQ Pro, you are presented with a user-friendly option for sound balancing and room correction. By using a supplied microphone and Audyssey MultEQ XT, you can finely tune the sound in a specific room for an optimal audio experience.

QuoteIk dacht dat je toen ook nog naar Anthem had gekeken?

Jup, en ook al even beluisterd bij BB&G maar nog niet thuis gehad om te demo-en. De Anthem was ook redelijk prijzig (tussen NAD en Classé in) - al houdt me dat niet direct tegen :)

Quote from: BJF on April 20, 2013, 05:51:40
Dat is wel een heel bijzondere reactie van NAD.... Jij geeft aan dat je Audyssey niet vindt en zij zeggen dan dat je de Pro versie ervan moet aanschaffen?!

Mja, denk dat ze me niet helemaal goed begreep. Dus heb het verhaal nogmaals op iets ander manier beschreven, in de hoop dat ze mijn vraag nu wel begrijpen.

QuoteIk word altijd nieuwsgierig van dit soort zaken en ben even in de handleiding gedoken.

Mja, je zou toch verwachten dat ze wel een handleiding kunnen schrijven  :wacko:   



Miesepies

#223
Het weekend nog wat kunnen luisteren en switchen. Moet zeggen dat er nu wel wat gewenning ontstaat waardoor ik de NAD set wat meer kan waarderen.

Maar per cd verschilt het soms... Deadwing van Porcupine Tree klonk beter op NAD, maar Companion van Patrica Barber vond ik weer prettiger klinken met de Emotiva processor (maar wel de NAD eindtrap). Bij Patrica Barber leek het of zij wat meer zweefde over een groot gebied met de M15 als proc, bij de Emotiva proc was haar stem beter geplaatst, je kon haar beter aanwijzen. De Emotiva echter is redelijk plat  qua geluid. Bij de Emotiva proc blijft de muziek tussen de speakers, het beeld bij de NAD proc is wat breder maar heeft wat de neiging om wat aan de speakers te plakken.

Wat betreft eindversterking, de NAD is beter gedefinieerd, vooral in het hoog is hij beter dan de Emotiva XPA-5. In het laag vind ik de NAD wat terughoudend. Alsof hij het wel kan, maar zich inhoudt om maar niet te veel punch te geven of bang uit de bocht te vliegen. Ook gaat het laag, wat overigens wel went, net wat minder diep lijkt het dan de Emotiva (of deze benadrukt dat wat meer).

Al met al is de NAD Master set absoluut geen verkeerde set. Klank technisch is hij zeker beter dan Emotiva, maar is wat mij betreft iets te ingetogen. Het is nog niet zo erg als Arcam, welke ik wat saai vond, maar het spettert ook niet. Ik raak minder betrokken bij de muziek, iets wat ik graag heb. Het is in ieder geval niet direct liefde op het eerste gehoor.




clockwork

mooi verslagje.

Blijkbaar bevalt de Emotiva sound je toch wel. Heb je de grote eindversterkers (XPA-1/XPR-1 of 2) al eens kunnen beluisteren? (die laatste twee zullen waarschijnlijk lastig zijn). Ik vind zelf het verschil tussen een XPA-5 en XPA-1's erg groot. 

je bent overigens nog steeds welkom om een keer te komen luisteren.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling