Miesepies' HT en computer setup

Started by Miesepies, January 16, 2011, 00:14:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vik

#150
Quote from: Miesepies on October 27, 2012, 12:19:38
Weet je, misschien dat ik het wel 'wist' maar wilde het niet geloven; als IT-er ga je er van uit dat wat je er digitaal in doet, er ook weer uit komt (m.u.v. lossy algoritmes ;)).

Het verschil was echter haast overdonderend, dat had ik echt niet verwacht. Thuis heb ik het in ieder geval nog nooit zo duidelijk ervaren (wat dan ook waarschijnlijk weer te maken heeft met o.a. de akoestiek en beperking van apparatuur).

Ja, de eerste indruk van de D2v was zeker positief. Het uiterlijk is het nog steeds niet helemaal, maar denk dat ik daar wel aan zou kunnen wennen ;)

Ja, dat was ook best een groot verschil, en dat terwijl in beide gevallen de dac van de D2v werd gebruikt.

Ik moet zeggen dat de combi van Akurate DS(M) en D2v wel is blijven hangen ;) 

Garmt, het enige waar ik nog wel een beetje mee zit, is de 'galm' op mid-hoog (zou zo even niet weten hoe het anders te omschrijven) wat mij af en toe een beetje te heftig was, bijvoorbeeld de saxofoon bij Sade. Wat zou dit kunnen veroorzaken ? Zou het de DAC van de D2v kunnen zijn ? Of misschien de ruimte ?

Mijn ervaring bij Martin met de Dv2 is alles behalve scherp geluid. Het was totaal relaxed te noemen bij alle instrumenten die we hebben gehoord dus daar kan het niet aan liggen is mijn mening.

Foutje ik las scherpte.  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

garmtz

Quote from: Miesepies on October 27, 2012, 12:19:38
Garmt, het enige waar ik nog wel een beetje mee zit, is de 'galm' op mid-hoog (zou zo even niet weten hoe het anders te omschrijven) wat mij af en toe een beetje te heftig was, bijvoorbeeld de saxofoon bij Sade. Wat zou dit kunnen veroorzaken ? Zou het de DAC van de D2v kunnen zijn ? Of misschien de ruimte ?

Geen van beide... :)  Het is de opname (jaren '80...). Sade is niet SLECHT opgenomen, maar de CD's zijn redelijk pittig te noemen. Het is moeilijk zaken zo absoluut te stellen als je niet werkelijk weet hoe bepaalde opnames (horen te) klinken... Ik heb mijn eigen referentieopnames, maar die hebben we niet gedraaid... ;)

SV..S

zo, een paar pagina's bijgelezen.
moet wel een tegenvaller geweest zijn, de 1e kennismaking met Classé?

akoestiek problemen ken ik ook, daar zijn toch wel mooie oplossingen voor te krijgen, maar ik neem aan dat Garmt dat ook wel vertelt heeft?

dat je zonder sub speelt verbaasd me, welke Velodyne heb je?

bij mij klinkt het (naar mijn mening) in stereo ook beter zonder sub, ik hoop echter dat een upgrade daarin wel een positief effect zou hebben.
ook bij ons op de luisterplaats weinig laag.
al met al wel een bekent verhaal, in mijn topic kun je lezen dat ik ook nog met problemen stoei.
Ik kom dan blijkbaar erg ontevreden over met mijn set, zeker als je de reactie van HTip leest. ;D
dat is op zich niet zo, echter de problemen/tegenvallers waar je tegen aan loopt blijf je mee bezig waardoor je niet echt geniet van de mooie set. ;)
succes met je zoektocht!




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

DVDmartinDVD

Hoi
Ik heb de Primare aangesloten gehad met een digitale XLR kabel van Siltech G6 en analoog met de Audioquest Colorado en natuurlijk via HDMI met de Kordz

Uiteindelijk gekozen voor analoog met de AQ Colorado XLR deze geeft het mooiste resultaat met CD stereo.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

garmtz

Quote from: DVDmartinDVD on October 29, 2012, 19:49:11
Hoi
Ik heb de Primare aangesloten gehad met een digitale XLR kabel van Siltech G6 en analoog met de Audioquest Colorado en natuurlijk via HDMI met de Kordz

Uiteindelijk gekozen voor analoog met de AQ Colorado XLR deze geeft het mooiste resultaat met CD stereo.

Wij hebben met een GOEDE analoge bron dezelfde resultaten, hoewel coax wel erg in de buurt komt van analoog uit vab bijv. een Linn Akurate DS, wat natuurlijk een enorm compliment is voor de DACs van de D2v.

Miesepies

Quote from: garmtz on October 27, 2012, 13:25:28Het is de opname (jaren '80...). Sade is niet SLECHT opgenomen, maar de CD's zijn redelijk pittig te noemen.

Ja, dat is wel waar. Je hoort wel uitschieters op bepaalde frequentie gebieden op die cd. Had het alleen nooit zo 'pittig' ervaren in mijn thuis setup.

Quote from: SV..S on October 28, 2012, 19:37:44moet wel een tegenvaller geweest zijn, de 1e kennismaking met Classé?

Oh nee hoor. De eerste 2 dagen waren inderdaad teleurstellend, maar zondag - na aanpassing van de setup - heb ik toch echt wel kunnen genieten van de Classé. Misschien niet maximaal door de beperkingen van mijn ruimte, maar heb wel een goede indruk gekregen.

Quoteakoestiek problemen ken ik ook, daar zijn toch wel mooie oplossingen voor te krijgen, maar ik neem aan dat Garmt dat ook wel vertelt heeft?

Het grootste probleem is het laag. Akoestische aanpassingen daarvoor zijn absoluut niet WAF proof, en zelf ben ik er ook niet al te happig op. Onze kamer is daar simpelweg ook te klein voor.

Quotedat je zonder sub speelt verbaasd me, welke Velodyne heb je?

SPL-1000R

Quotedat is op zich niet zo, echter de problemen/tegenvallers waar je tegen aan loopt blijf je mee bezig waardoor je niet echt geniet van de mooie set. ;)

Klopt, en je blijft dan gauw steken op iets. In mijn geval ging ik ook naar 'verkeerde' oplossingen kijken. Desalniettemin kan ik nog steeds van muziek genieten hoor. Het geeft alleen net dat beetje extra als het ook nog eens waanzinnig klinkt ;)

Quote from: garmtz on October 29, 2012, 20:26:22
Quote from: DVDmartinDVD on October 29, 2012, 19:49:11Uiteindelijk gekozen voor analoog met de AQ Colorado XLR deze geeft het mooiste resultaat met CD stereo.

Wij hebben met een GOEDE analoge bron dezelfde resultaten, hoewel coax wel erg in de buurt komt van analoog uit vab bijv. een Linn Akurate DS, wat natuurlijk een enorm compliment is voor de DACs van de D2v.

Nou heb ik te weinig vergelijkende ervaring om hier echt over mee te praten, dus dat laat ik aan Garmt over ;) Wel moet ik zeggen dat de combi Linn-Anthem erg goed klonk.

Maar uiteindelijk gaat het om smaak. Ik mag aannemen dat Primare toch ook wel z'n best heeft gedaan met o.a. de analoge outputs - dus kan het best dat de DAC van Primare jou beter ligt dan die van je D2v.

frank2

Interessant wat je tot nu toe beleefd hebt. Je maakt andere keuzes, een mis ik er nog.

De goedkoopste oplossing zie ik hier nog niet staan:
Een anthem MRX 700 met muziek meteen digitaal aangesloten op de usb. Ik heb hier een Oppo staan en heel eerlijk gezegd klinkt de muziek van hard disk rechtstreeks op de usb ingang beter dan mijn Oppo+tuc via coax op de anthem. (al is dat ook zeker geen straf, maar ik vind de usb net iets beter) eventueel aangevuld met een eindversterker voor je fronts.

Door de arc kun je je fronts gewoon weer voor zetten en de monitors achter, integratie met de sub is via de ARC van de anthem erg goed.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

garmtz

Hoe je het ook wendt of keert, een D2v gebruikt als voorversterker is echt beter dan een MRX700, hoe goed deze laatste ook moge zijn voor de prijs. De D2v kan het wat betreft D/A vrijwel opnemen met een Linn Akurate DS en dat niveau haalt een MRX700 niet.

frank2

#158
Dat begrijp ik, zou ook niet best zijn als het gelijkwaardig zou zijn (2200 of 9000 euro)

Alleen als je zoveel geld zou/gaat uitgeven zou ik zeker mijn fronts voor willen hebben staan ipv. achter.

In het verkoop topic staat een mooie Anthem versterker 5 kanaals.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=126282.msg2286837#new
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

garmtz

Ik denk dat het voor Miesepies vooral belangrijk is hoe een goede balans in de set te krijgen. Dus ten eerste een goede synergie tussen speakers en ruimte (en luisteraar!), dan daar binnen het budget de mooiste pre/pro bij uitzoeken en wellicht de eindversterker pas als laatste aan te passen.

frank2

Quote from: garmtz on October 30, 2012, 15:32:26
Ik denk dat het voor Miesepies vooral belangrijk is hoe een goede balans in de set te krijgen. Dus ten eerste een goede synergie tussen speakers en ruimte (en luisteraar!), dan daar binnen het budget de mooiste pre/pro bij uitzoeken en wellicht de eindversterker pas als laatste aan te passen.

dat ben ik volledig met je eens. Maar er zijn meer wegen naar Rome.... Deze weg (athem processor) is wel een hele dure, maar dat vind ik persoonlijk, is wel erg goed, .....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

garmtz

De D2v behoort bij de beste pre/pros op de markt, de MRX receivers zijn enorme value-for-money. Tja... :)

Miesepies

#162
Quote from: frank2 on October 30, 2012, 14:47:04Interessant wat je tot nu toe beleefd hebt. Je maakt andere keuzes,

Ja, ik kijk er op dit moment heel anders tegenaan dan 2 weken geleden. De Classé demo thuis en de luistersessie en discussie met Garmt waren toch een eye-opener in die zin. Aldoende leert men, hè ?  :D   
(Of het ook echt heeft gewerkt merken we later wel, ben nog wel eens eigenwijs/impulsief ;))

Quote from: frank2 on October 30, 2012, 14:47:04De goedkoopste oplossing zie ik hier nog niet staan...

Omdat ik nieuwsgierig was naar de Classé set, leek het me logisch om ook een gelijkwaardig alternatief te beluisteren. Zodoende kwam ik ook op de D2v.

Mogelijk dat ik ook al tevreden zal zijn met de ander modellen, wie weet zal ik die later nog eens gaan besnuffelen.  Sowieso was ik ook al een stapje lager aan het kijken, de NAD M series, maar daar heb ik nog niks over gehoord :(



evilniek

Quote from: garmtz on October 30, 2012, 15:06:11
Hoe je het ook wendt of keert, een D2v gebruikt als voorversterker is echt beter dan een MRX700, hoe goed deze laatste ook moge zijn voor de prijs. De D2v kan het wat betreft D/A vrijwel opnemen met een Linn Akurate DS en dat niveau haalt een MRX700 niet.

Kwestie van prioriteiten stellen(duh!), ik was eerst ook van plan om voor een D2 of AVM50 te gaan. Heb uiteindelijk toch besloten om de verbetering elders te zoeken, ik ben zelf niet zo'n grote muziek luisteraar, dus eerst maar is een MRX300/700 om te beginnen (Lees: Nieuwe ht-set ). En een herschikking van het een en ander.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

frank2

Als ik het goed heb gelezen heeft Klinkt Beter altijd in zijn winkel de NAD serie die jij bedoelt gehad, maar hij vond het verschil tussen de NAD en de Anthem MRX serie te klein,  dus vlgs mij heeft hij het nu niet meer zo staan.
Boven stond de dure NAD, onder de Anthem MRX 500 en 700. Nu heeft hij boven de MRX 700 staan.

Staat vlgs mij ergens in het anthem topic (bij versterkers).

Mijn idee is dat het anthem geluid "anders" is dan het classe geluid.
Maar als je anthem ook goed vind klinken, bespaar je wel veel als je voor een MRX reciever versie gaat.

Je mag hier thuis luisteren indien gewenst naar de Anthem MRX 700. Ik heb ook een Oppo en een hard disk welke rechttreeks op de usb ingang v.d. anthem zit.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

evilniek

Quote from: frank2 on October 30, 2012, 16:25:01
Je mag hier thuis luisteren indien gewenst naar de Anthem MRX 700. Ik heb ook een Oppo en een hard disk welke rechttreeks op de usb ingang v.d. anthem zit.

Moet je dit nou echt tot in den treure blijven herhalen?  :yawnee:
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

bmateijsen

#166
Quote from: frank2 on October 30, 2012, 16:25:01

Je mag hier thuis luisteren indien gewenst naar de Anthem MRX 700. Ik heb ook een Oppo en een hard disk welke rechttreeks op de usb ingang v.d. anthem zit.

Ik snap dat jij dit een goed klinkende oplossing vindt, maar ik vind hem erg onhandig. Ik zou mijn muziek willen kiezen met een control device, oftewel Ipad/ Iphone/ etc. Het liefst ook nog met een app die een duidelijk overzicht geeft van mijn collectie (>1500 cd's).

Nu heb ik geen klagen met mijn Meridian 818 en Core Control op de Ipad... want dat vind ik op dit moment de meest uitgebreide en beste streaming app beschikbaar ;).

Groet,

Bjorn

vik

#167
Quote from: Miesepies on October 30, 2012, 16:14:47
Ja, ik kijk er op dit moment heel anders tegenaan dan 2 weken geleden. De Classé demo thuis en de luistersessie en discussie met Garmt waren toch een eye-opener in die zin. Aldoende leert men, hè ?  :D   (Of het ook echt heeft gewerkt merken we later wel, ben nog wel eens impulsief ;))

Omdat ik nieuwsgierig was naar de Classé set, leek het me logisch om ook een gelijkwaardig alternatief te beluisteren. Zodoende kwam ik ook op de D2v.

Mogelijk dat ik ook al tevreden zal zijn met de ander modellen, wie weet zal ik die later nog eens gaan besnuffelen.  Sowieso was ik ook al een stapje lager aan het kijken, de NAD M series, maar daar heb ik nog niks over gehoord :(

Dat er genoeg alternatieven zijn heb ik je al laten weten en die kosten echt geen 10.000++ euro om dit niveau te halen. Enkel is dit alleen mogelijk als de ruimte gewoon redelijk goed op orde is, en dat is het bij jou gewoon niet.

Ik zou in jouw geval de klasse van 10.000 euro ++ gewoon vergeten, zonde van je geld en dat heeft de Classé set al bewezen wat dit kan brengen in een mindere ruimte.  Je haalt er dan niet uit wat deze klasse te bieden heeft.

Mijn advies:

Geef wat geld uit aan een betere bron, en wacht totdat je misschien beter je ei kwijt kan in een volgend huis en je geld sparen voor de set die je op het oog had en geen genoegen nemen met minder.

Just my two cents  :)


Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

frank2

Gevonden:   deze pagina schrijft Klinkt beter....   http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=121700.200

@ bjorn: daar heb je gelijk in, dat doet anthem niet, geen AB mbv. android e.d. Voor mij geen issue, ik heb geen smart phone
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

bmateijsen

Quote from: frank2 on October 30, 2012, 16:57:24
Gevonden:   deze pagina schrijft Klinkt beter....   http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=121700.200

@ bjorn: daar heb je gelijk in, dat doet anthem niet, geen AB mbv. android e.d. Voor mij geen issue, ik heb geen smart phone

Hoeveel albums heb jij op die USB dan staan?

Groet,

Bjorn

frank2

Quote from: bmateijsen on October 30, 2012, 16:58:56
Hoeveel albums heb jij op die USB dan staan?

Groet,

Bjorn

Op de hard disk staan ongeveer 450 albums. Even de tv aan, de anthem is snel met laden, zoeken en aanzetten, daarna kan de tv weer uit. (of je laat 'm aanstaan, de tv gaat na 3 min op zwart beeld staan, doet de anthem of je drukt op de ab rechtsonder.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Miesepies

Nou, we hebben even lopen schuiven in de kamer, zodat de opstelling 180 graden gedraaid was. Doordat de doorloop van de gang achter zit, kan de bank niet helemaal naar achter maar is deze een stukje naar voren geplaatst, op de rand van het kleed. Maar....dat was dus niet de oplossing. In tegendeel, de bank stond precies in het gebied waar geen laag te horen is.

Tijdens het eerdere luisteren (met o.a. de Classé set) hadden we 2 stoelen gepakt, en die konden helemaal naar achter - dan gaat het goed. Maar op de bank, nee dat gaat het niet worden. Ook de WAF voor deze opstelling was erg laag. Het is toch prettiger om de bank meer in de buurt van het raam te houden.

90 graden zou ook kunnen, maar doordat de kamer eigenlijk niet breed genoeg is hiervoor, alsook dat er nog een schoorsteen in de weg zit, is dat ook geen handige opstelling.  We hebben nog na zitten denken of we bijvoorbeeld film de ene kant op doen, muziek de andere. Maar ook dat zien we nog niet echt goed komen.

Pfff, lastig. Want met de huidige opstelling en de gebruikte audio apparatuur klinkt het ok (en wil graag meer dan ok), maar gaat het helemaal fout wanneer de apparatuur beter wordt - en de akoestiek problemen daarmee toenemen/duidelijker worden. Dat geeft ook niet echt veel hoop op mogelijke upgrades die ik toch graag wil doen.

Volgens Garmt gaat een room correctie ook niet helpen bij plekken waar het laag totaal ontbreekt. Maarja, wat dan wel ? Is er iets te spelen met bijvoorbeeld fase, delay, 'virtuele' afstand ? De speakers zelf hebben niet zo veel speling in de ruimte.

yorkie13

#172
Ga eens testen met een 2de (gelijke) subwoofer erbij.

lieftst wel een met regelbare fase, om zo roommodes aan te pakken.

Dat geeft een beter verdeeld laag in de ruimte , en eventueel een eenvoudige DSP erbij (antimode ?).

:google: maar eens op multiple subwoofer set up.

Miesepies

LOL gaat mijn vriendin leuk vinden  :D

Maar, denk je dat ik daarmee echt zo'n groot gebied kan 'repareren' met een extra sub ? 

Alhoewel ik me best wel wat bij kan voorstellen dat geluid wat imposanter kan klinken, vraag ik me wel af of het ook een verbetering in kwaliteit (op de punten in mijn kamer waar het wel ok klinkt) kan opleveren. Maarja, heb geen ervaring met multi sub opstellingen, en denk ook niet dat dat heel snel gaat gebeuren zolang alles zich in de(ze) woonkamer bevind.

yorkie13

Toch kan het weleens DE oplossing voor het laagprobleem zijn.

Leen eens een weekendje een kleine subwoofer en je weet het  8)