Miesepies' HT en computer setup

Started by Miesepies, January 16, 2011, 00:14:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Miesepies

#125
Tja... wist wel van de problemen, maar niet dat die zoveel invloed zouden kunnen hebben. Al was het natuurlijk niet mijn intentie, deze demo heeft wel de pijnpunten flink onder de aandacht gebracht.

Of ik er wat mee kan is wat anders... En, bij akoestiek aanpassingen is de WAF nog belangrijker dan bij aankoop van apparatuur ;) 

Met de huidige setup is het niet interessant om zo'n grote investering te gaan doen. Alhoewel ik wel overtuigd ben van zijn kunnen, zal Classé geen permanente bewoner worden (op dit moment) in dit huis. Maar in de toekomst, mocht er een nieuwe woning komen, wil ik zeker nog een poging wagen.

Ik vraag me af in hoeverre room correctie (ARC) software mijn akoestiek probleem kan aanpakken (omzijlen). Een vergelijkbare Anthem setup zou me even veel kosten als de classe set, echter heeft deze wel een uitgebreide ARC, waar toch veel positieve berichten over te vinden zijn.

Naja, het was niet echt wat ik had gehoopt. Jammer...maar zet je wel weer even met de voeten op aarde. Denk je dan ook weer over na. Misschien dat ik mijn set toch nog even zo laat, misschien de processor upgrade naar de XMC-1 (als die ooit uitkomt) doe, maar verder niets ? Misschien toch wel nog even met vik babbelen over zijn A5 ? En dan bij een nieuw huis nog maar eens kijken wat de mogelijkheden zijn ?


VlisChris

#126
Quote from: Xander32 on October 20, 2012, 17:07:27
... ik weet het is vloeken in de stereo-kerk maar er zijn hier medeforumleden die hun dure geintegreerde (of zels pre en ev) omruilen voor een Anthem

Sorry. Dan komt er iets in me op dat jaaaaaaaren geleden op het forum ook wel eens voorbij gekomen is.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Mario D

Quote from: Miesepies on October 21, 2012, 00:48:57
Of ik er wat mee kan is wat anders... En, bij akoestiek aanpassingen is de WAF nog belangrijker dan bij aankoop van apparatuur ;) 

Waarom probeer je eens geen Anti-Mode Dual core op je eigen set.

Voor zijn prijs misschien wel de beste upgrade.

papaleo

#128
Quote from: Christiaan S on October 21, 2012, 01:02:14
Sorry. Dan komt er iets in me op dat jaaaaaaaren geleden op het forum ook wel eens voorbij gekomen is.



Was dat niet iets met Parasound...?'Parasheep' ik kan er over mee praten :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Miesepies

Quote from: kalimero on October 21, 2012, 04:05:16Waarom probeer je eens geen Anti-Mode Dual core op je eigen set.

Die is bedoeld voor de sub. En ik speel muziek eigenlijk altijd zonder...

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

VlisChris

Quote from: papaleo on October 21, 2012, 07:17:54

Was dat niet iets met Parasound...?'Parasheep' ik kan er over mee praten :D

Beeeeh :D

Parasound, B&W, Kimber, SVS, enz, enz, enz. Anthem, Arcam (in mindere mate), dus mjaah. Parasheep is wel een goed voorbeeld ja :D 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Mario D

Quote from: Miesepies on October 21, 2012, 09:16:50
Die is bedoeld voor de sub. En ik speel muziek eigenlijk altijd zonder...

Helemaal niet de Dual core kan zowel 0.2 als 2.0, dus perfect geschikt voor de frontspeakers.  ;)

vik

Quote from: Miesepies on October 21, 2012, 09:16:50
Die is bedoeld voor de sub. En ik speel muziek eigenlijk altijd zonder...



Is deze situatie nog steeds zo? Ik neem aan dat dit de surround speakers zijn? Of heb je de PL 200 ook zo dicht op de muur staan?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Miesepies

Quote from: kalimero on October 21, 2012, 14:48:25Helemaal niet de Dual core kan zowel 0.2 als 2.0, dus perfect geschikt voor de frontspeakers.  ;)

Ow ? Dat wist ik niet... dacht dat het sub only was. Hebben ze dus nog wat aan reclame te doen dus :P  (of ik moet beter lezen ;))

Quote from: vik on October 21, 2012, 20:08:57Is deze situatie nog steeds zo? Ik neem aan dat dit de surround speakers zijn? Of heb je de PL 200 ook zo dicht op de muur staan?

Ja, ja en nee :)

evilniek

Quote from: Miesepies on October 21, 2012, 09:16:50
Die is bedoeld voor de sub. En ik speel muziek eigenlijk altijd zonder...

Waarom gebruik je geen sub bij muziek dan?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Miesepies

#136
Het is nog nooit gelukt om deze goed geintegreerd met de speakers te krijgen. Het was te veel of te traag of te hard of te veel aan te wijzen. Ook heeft mijn processor de eigenaardige eigenschap om minder goed te klinken zodra ik schakel naar een mode met sub. Daarnaast kunnen mijn full size speakers een behoorlijk laag weergeven, dus ook niet echt gemist.

Miesepies

#137
Na de teleurstellende resultaten van vrijdag en zaterdag was ik toch wel behoorlijk sjacherijnig. Ik neem aan dat ik niet hoef uit te leggen waarom :)

Dus hadden mijn meisje en ik besloten om zondag het anders aan te gaan pakken. Heb wat langere kabels gepakt en de monitors (mijn surround speakers, PL-100's) achter bij het raam aangesloten. Nou, dat hadden we gelijk moeten doen, wat een openbaring ineens.

Zie onderstaande tekening van de originele opzet. Die opening naar achter (richting mijn buro) is kennelijk voldoende om die storm van reflecties en staande golven te voorkomen. Daarna de grote jongens naar het raam geschoven om nog even te controleren dat het niet aan ons lag.

Dus vandaag heel wat meer kunnen genieten van het luisteren. Nou weet ik niet hoe we dit gaan aanpakken maar onze conclusies kwamen op het volgende uit:


  • Mijn vriendin is het met me eens: de Classé klinkt echt beter (al vind ze het verschil niet het geld waard).
  • Monitoren klinken beter bij muziek, dan de full size. Het extra laag lijkt een beetje af te leiden van het geheel.
  • De opstelling moet op de schop (omdraaien), wil ik een betere akoestiek – dit gaat wel wat uitdagingingen geven met projectie (die dan richting raam moet).
  • Ik kan al heel veel in audio kwaliteit winnen door alleen mijn processor te vervangen. De Emotiva XPA-5 profiteert ook van een betere voorversterker (we hebben CP-800 even aan de Emotiva eindtrap gehangen).

Dus al met al toch nog een redelijke afsluiting van het weekend ;)

Miesepies

Heb nu de monitors voor staan, ipv de full size. Dit is ook al een hele verbetering. Het gaat fout door het laag. De classé gaat nog net even wat verder dan Emotiva in het laag, waardoor het effect sterker was. Nu met de monitors komt het geluid niet zo laag en zijn er minder staande golven van de reflecties.

Dit nog maar es een paar avondjes aanhoren. Vanavond nog met Classé maar deze wordt morgen helaas al opgehaald. Terug naar Emotiva... snif ;)

clockwork

Zo'n overduidelijk verschil tussen de Classe en de Emotiva? :D

Je hebt gewoon de verkeerde Emo versterker staan..... ;)

Nee, serieus: ben je al helemaal verkocht vwb de Classe combi?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Miesepies

Quote from: clockwork on October 23, 2012, 19:26:24Zo'n overduidelijk verschil tussen de Classe en de Emotiva? :D

Tis echt wel een heel wat volwassener geluid ja. Maarja, tis ook al gauw 10k duurder :(

QuoteJe hebt gewoon de verkeerde Emo versterker staan..... ;)

Hehe, heb wel eens over de XPR zitten nadenken, maar dat front is zo vreselijk afzichtelijk  :nopompom: En, hij is ook nog eens groter, die past echt niet in mijn rekkie (naja, dat geld voor de Classé eindtrap ook  ::)).

QuoteNee, serieus: ben je al helemaal verkocht vwb de Classe combi?

Ik moet zeggen dat het wel heel erg tempting is... maar nu ik een paar dagen gedemo-ed heb, heb ik toch niet dat ik het gelijk ga kopen. Daar is het te duur voor. Wil toch op z'n minst wat andere gegadigden horen, voordat ik een keuze maak.

yorkie13

En hoe klinken monitors met de subwoofer erbij ?

dan ben je er toch lijkt me.

Miesepies

Nog niet geprobeerd.  Misschien dat ik dat vanavond nog ff doe...

clockwork

Quote from: RA SUBS on October 23, 2012, 20:19:19
En hoe klinken monitors met de subwoofer erbij ?

dan ben je er toch lijkt me.

En dan ruil je die vloerstaanders die je overhoudt in ter financiering van de Classe. Zijn jouw MA's overigens wel een goede match met de Classe?

Die XPR's doen het ook niet voor mij. Emotiva staat sowieso niet zo bekend om zijn uiterlijk, maar is een XPA-2 (of 1? :D) niet iets voor je. Die zijn echt veel beter in stereo dan de XPA-5 (vind ik dan).
(wij van WC eend .......).

Enfin, eerst maar eens de Anthem luisteren?

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Miesepies

Vandaag bij BB&G op bezoek geweest. Garmt heeft ons 'begeleid' bij een aantal testen met o.a. de Anthem D2v (waar het in eerste instantie om ging).

De setup was een Anthem D2v met de A5 eindtrap, speakers waren de Square 2, Revel (weet het model even niet) en Harberth (model ook onbekend). Bron een Oppo, mijn iPod met digitaal dock en later een Akurate DS(M?).

De Anthem lijkt een lekker processor, gedetailleerd maar zonder scherpte, niet gehaast. De DAC deed goed z'n best, volgens Garmt deed ie zeker niet zo maar onder voor o.a. Linn, en ik moet zeggen dat met een goede bron het zeer zeker lekker klonk. Luchtig, gelaagd en allerlei andere niet zo technisch correcte uitspraken ;).

Over het resultaat van de combinaties met speakers, en de ruimte waar we zaten waren we het niet altijd eens... Maarja,  3 man (eh, 2 man, 1 vrouw) in een ruimte en je hebt ook 3 verschillende meningen ;)  Ik denk ook dat we nog heel erg vast hielden aan het geluid dat we van thuis kennen, waardoor dit soms best lastig was, zo'n ander geluid.

Wat mij wel heel hard werd ingewreven is de kwaliteit (of eigenlijk gebrek aan) van de iPod/digitaal dock oplossing. Na een paar nummers via de iPod gingen we al snel naar cd's op de Oppo (met coax naar D2v). Later zette Garmt een Akurate DS als bron neer...en wat een verschil is dat. De hele theorie van digitale audio, en 1=1, 0=0 is totaal weg :)  Muziek via de Akurate was echt erg prettig om te luisteren. Een uitstapje terug naar de iPod werd al gauw beeindigd :)

Korte samenvatting:  akoestiek thuis is stap 1 (verandering van opstelling), bron verbeteren is stap 2 (al kan die gelijk aan stap 1), pre/pro upgrade is stap 3. Daarnaast is het ook niet eens direct ondenkbaar dat we ook gaan kijken voor andere speakers (of kleiner model).

Was het misschien niet altijd helemaal eens met Garmt, maar hij heeft me wel aan het denken gezet over mijn zoektocht. Dat, en mijn ervaring van vorige week met Classé was in ieder geval heel leerzaam.

yorkie13

In bovenstaande kan ik me wel herkennen.
Mijn opo 93 speelt de IPod/Wadia Dock met emotionaliteit CDA-1 DAC weg

Ik ga toch ook maar eens Anthem luisteren, lees er veel goede berichten over.

vik

Quote from: Miesepies on October 26, 2012, 22:49:04
Vandaag bij BB&G op bezoek geweest. Garmt heeft ons 'begeleid' bij een aantal testen met o.a. de Anthem D2v (waar het in eerste instantie om ging).

De setup was een Anthem D2v met de A5 eindtrap, speakers waren de Square 2, Revel (weet het model even niet) en Harberth (model ook onbekend). Bron een Oppo, mijn iPod met digitaal dock en later een Akurate DS(M?).

De Anthem lijkt een lekker processor, gedetailleerd maar zonder scherpte, niet gehaast. De DAC deed goed z'n best, volgens Garmt deed ie zeker niet zo maar onder voor o.a. Linn, en ik moet zeggen dat met een goede bron het zeer zeker lekker klonk. Luchtig, gelaagd en allerlei andere niet zo technisch correcte uitspraken ;).

Over het resultaat van de combinaties met speakers, en de ruimte waar we zaten waren we het niet altijd eens... Maarja,  3 man (eh, 2 man, 1 vrouw) in een ruimte en je hebt ook 3 verschillende meningen ;)  Ik denk ook dat we nog heel erg vast hielden aan het geluid dat we van thuis kennen, waardoor dit soms best lastig was, zo'n ander geluid.

Wat mij wel heel hard werd ingewreven is de kwaliteit (of eigenlijk gebrek aan) van de iPod/digitaal dock oplossing. Na een paar nummers via de iPod gingen we al snel naar cd's op de Oppo (met coax naar D2v). Later zette Garmt een Akurate DS als bron neer...en wat een verschil is dat. De hele theorie van digitale audio, en 1=1, 0=0 is totaal weg :)  Muziek via de Akurate was echt erg prettig om te luisteren. Een uitstapje terug naar de iPod werd al gauw beeindigd :)

Korte samenvatting:  akoestiek thuis is stap 1 (verandering van opstelling), bron verbeteren is stap 2 (al kan die gelijk aan stap 1), pre/pro upgrade is stap 3. Daarnaast is het ook niet eens direct ondenkbaar dat we ook gaan kijken voor andere speakers (of kleiner model).

Was het misschien niet altijd helemaal eens met Garmt, maar hij heeft me wel aan het denken gezet over mijn zoektocht. Dat, en mijn ervaring van vorige week met Classé was in ieder geval heel leerzaam.

Dat elke 0 en 1 niet hetzelfde is weet ik al lang.   :)

Een hele mooie bron is bijvoorbeeld de Primare BD 32 die via HDMI een prachtig geluid neerzet. Zelfde verhaal voor mijn Oppo.

Die matchen schitterend met de Anthem Dv2.

Beviel het geluid je wel?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

garmtz

Quote from: vik on October 27, 2012, 10:30:43
Dat elke 0 en 1 niet hetzelfde is weet ik al lang.   :)

Een hele mooie bron is bijvoorbeeld de Primare BD 32 die via HDMI een prachtig geluid neerzet. Zelfde verhaal voor mijn Oppo.

Die matchen schitterend met de Anthem Dv2.

Beviel het geluid je wel?

De Oppo waar wij mee draaien, klonk over coax met CD beter dan via HDMI op de D2v...

vik

Quote from: garmtz on October 27, 2012, 10:34:52
De Oppo waar wij mee draaien, klonk over coax met CD beter dan via HDMI op de D2v...

Dat zou kunnen.

Ik heb enkel mijn eigen Oppo gehoord plus de Primare BD32. Dit zijn 2 schitterende bronnen die via HDMI een voorsprong hebben op andere spelers. Enkel wel alleen aangesloten via HDMI, coax niet geprobeerd. Ik zal het DVDMartinDVD eens vragen of hij dat geprobeerd heeft.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Miesepies

Quote from: vik on October 27, 2012, 10:30:43Dat elke 0 en 1 niet hetzelfde is weet ik al lang.   :)

Weet je, misschien dat ik het wel 'wist' maar wilde het niet geloven; als IT-er ga je er van uit dat wat je er digitaal in doet, er ook weer uit komt (m.u.v. lossy algoritmes ;)).

Het verschil was echter haast overdonderend, dat had ik echt niet verwacht. Thuis heb ik het in ieder geval nog nooit zo duidelijk ervaren (wat dan ook waarschijnlijk weer te maken heeft met o.a. de akoestiek en beperking van apparatuur).

Quote from: vik on October 27, 2012, 10:30:43Beviel het geluid je wel?

Ja, de eerste indruk van de D2v was zeker positief. Het uiterlijk is het nog steeds niet helemaal, maar denk dat ik daar wel aan zou kunnen wennen ;)

Quote from: garmtz on October 27, 2012, 10:34:52De Oppo waar wij mee draaien, klonk over coax met CD beter dan via HDMI op de D2v...

Ja, dat was ook best een groot verschil, en dat terwijl in beide gevallen de dac van de D2v werd gebruikt.

Ik moet zeggen dat de combi van Akurate DS(M) en D2v wel is blijven hangen ;) 

Garmt, het enige waar ik nog wel een beetje mee zit, is de 'galm' op mid-hoog (zou zo even niet weten hoe het anders te omschrijven) wat mij af en toe een beetje te heftig was, bijvoorbeeld de saxofoon bij Sade. Wat zou dit kunnen veroorzaken ? Zou het de DAC van de D2v kunnen zijn ? Of misschien de ruimte ?