Miesepies' HT en computer setup

Started by Miesepies, January 16, 2011, 00:14:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Miesepies

Fotos komen nog, no worries ;)  Eerst maar eens het rack afstellen op de nieuwe configuratie :P

Ik was al wel fan van CA, goeie prijs/kwaliteit verhouding... Desalniettemin was ik blij verrast over de combinatie 840A en mijn Totems.

screw

Quote from: Miesepies on April 23, 2011, 10:57:36
Fotos komen nog, no worries ;)  Eerst maar eens het rack afstellen op de nieuwe configuratie :P

Ik was al wel fan van CA, goeie prijs/kwaliteit verhouding... Desalniettemin was ik blij verrast over de combinatie 840A en mijn Totems.


De 840A is ook een echt beest! maby laat ik de 751R voor wat hij is en koop ik er ook een 840A bij  :devil:
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

Miesepies

#52
Zoals beloofd, een foto van het rack met daarin de CA (840A en 804C) en Emotiva (UMC-1 en XPA-5) apparatuur.

Heb op dit moment een issue... de 840A staat bovenop omdat deze nogal wat warmte genereert, echter weet ik nu niet waar ik mijn iPod dock ga neerzetten. Deze stond voorheen bovenop maar dat is nu toch wel een probleem i.c.m. die warmte. Hmmm...

Richi

Erg mooi spul hoor, zeker de CA apparatuur.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

HTip

Imposant rack! Heb je mooi ingedeeld CA en Emotiva kunnen prima samen.

Voor je iPod-dock zou je een klein plankje op de muur kunnen maken. Zal niet misstaan denk ik...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

inderdaad imposant!

eens met htip, een plankje in de kleur van het rek (kersen?) en dat blind ophangen met een alustrip (zo'n strip die je op de muur schroeft en de plank inklemt)

Richi

En nog wat snoertjes wegwerken misschien? :devil:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Miesepies

Quote from: HTip on April 26, 2011, 08:42:41Imposant rack! Heb je mooi ingedeeld CA en Emotiva kunnen prima samen.

Thx... moet ook zeggen dat het in dit rack er ook beter uitziet. Met het VTI rack (zie OP) kwam het geheel wat massiever over. Dit rack maakt het geheel wat luchtiger.

Quote from: denoontje on April 26, 2011, 11:49:39eens met htip, een plankje in de kleur van het rek (kersen?) en dat blind ophangen met een alustrip (zo'n strip die je op de muur schroeft en de plank inklemt)

Zou wel willen, maar achter op de muur hangt een (design) wandrek (op de foto ook gedeeltelijk te zien)...denk dat de WAF naar een dieptepunt daalt als ik daar in ga schroeven :P

Quote from: Richi on April 26, 2011, 12:38:42En nog wat snoertjes wegwerken misschien? :devil:

Mja, is alleen zo onhandig als je aan het testen ben, ben je een uur bezig om kabels om te schakelen :)  Maar, op de speaker kabels na valt het best mee, en is de kabel bende aan de achterkant niet echt storend aanwezig. Gelukkig maar, want veel van de gebruikte kabels zijn niet echt flexibel.


Roger Black

Misschien zou je een plankje in hetzelfde hout aan de zijkant van het rek kunnen bevestigen?

Xander32

Mooie, strakke set hoor :thumbs-up:. En kabels weg-werken: dat lijkt mij nogals lastig met z`on open rack.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Miesepies

Quote from: Xander32 on April 27, 2011, 18:07:04En kabels weg-werken: dat lijkt mij nogals lastig met z`on open rack.

LOL! Is inderdaad een uitdaging...maar ga ik wel nog eens doen zodra ik wat minder verander drang heb :P

Miesepies

Nou, uiteindelijk was de oplossing voor de iPod dock simpel. De cd's allemaal naar het cd rek, de boel een beetje omhangen et voila, ik heb een glasplaatje voor het dock, mooi boven het audio rek :)

clockwork

 Soms zijn de simpelste oplossingen het beste.

Mooi geworden hoor!  :pompom:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

HTip

Inderdaad erg mooi opgelost! :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Mooi gedaan. Ziet er sowieso mooi uit zo. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

papaleo

Ziet er strak en  8) uit.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

VincentVega79

Ziet er inderdaad strak uit. Mooi rack ook.
Receiver: Marantz SR-6006
BD-speler: Oppo BDP-80
Mediaplayer: Western Digital TV HD
Fronts: Kef Q7 Rears: Kef iQ1 Sub: Magnat Omega 300 TV: Samsung PS50B550

Miesepies

#67
Thx allemaal!

Een kleine update dan maar weer...

Paar dagen geleden getest met de Kimber 4TC speakerkabel, en vandaag een demo set 8TC gehaald. Klinkt erg prettig tussen CA840A en mijn Platinums...alleen denk ik dat Papaleo gelijk had dat de 8TC misschien iets te veel is voor de Platinums. Het laag gaat wel heel diep, maar soms iets te. Echter dit is op basis van 2 of 3 nummers - meer tijd had ik niet, de baas moest Once upon a time in the west kijken ;)  Zou leuk zijn als ik ook nog een Inakustik kabel deze week kan regelen, dat kan een leuk vergelijk zijn.

Heb ook heel kort een vergelijking kunnen doen van de 840A en de UMC-1/XPA-5 in stereo. Tja...eigenlijk niet helemaal echt verrassend maar de 840A wint dit natuurlijk. Ook dit wil ik nog wat uitgebreider testen, bijvoorbeeld door de 840A als pre te laten draaien met de XPA-5 als versterking.

De 840A heb ik nu in mijn surround setup geintegreerd, waarbij deze de 2 fronts voor z'n rekening neemt. Maarja, er zit toch wel een verschil in geluid en vermogen - dat laatste hoop ik dat dat goed op te vangen is door de speaker instellingen. Het geluid verschil is wel iets waar ik me toch een beetje zorgen over maak. We hebben na de aanpassingen Gnomeo & Juliet (erg leuke film, aanrader) zitten kijken, maar het surround effect viel me tegen. Nou kan dit aan de film liggen, maar ook aan de verschillende karakters van de Cambridge en Emotiva apparaten. Zou dit ten koste gaan van mijn surround 'bubble' ?? Binnenkort maar nog wat films testen...

Leuk zo'n hobbie :D

papaleo

Inakustic LS staat bij mij (ook) op mijn lijstje,dus ben benieuwd hoe jij deze ervaart.
Welke van Inakustic wil je er aan gaan hangen...?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Miesepies

Omdat Peter het aan jouw had voorgestelt ben ik ook over Inakustik na gaan denken ;)   Peter stelde de 802 of 1002 voor, zelf dacht ik aan de 1102.

papaleo

Quote from: Miesepies on May 15, 2011, 17:17:32
Omdat Peter het aan jouw had voorgestelt ben ik ook over Inakustik na gaan denken ;)   Peter stelde de 802 of 1002 voor, zelf dacht ik aan de 1102.
Yep,de LS 1002 en/of de 1102.
Als jij deze op voorhand kan uitproberen... ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Miesepies


HTip

Ik heb de 1002 kunnen uitproberen. Doet Peter niet moeilijk over. Het verschil met de 1102 is verwaarloosbaar, als je de grafieken van inakustik mag geloven. Verschil met de 1002 is iets beter hoog maar of dat opweegt tegen de hogere prijs betwijfel ik.

De 1002 is een prachtkabel met een mooie laag/hoog en uitstekende dynamiek en detaillering. Dit kan ook teveel worden in een ruimte met te veel nagalm, maar dat ligt weer aan de match met de apparatuur/speakers. Uitproberen zou ik dus zeker doen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Miesepies

#73
@HTip: Peter probeert nu een 1002 en 1102 te regelen, dus ben benieuwd.  :)

Zonet nog even een uurtje of 2 muziek zitten luisteren. Toch altijd leuk wat je dan tegenkomt, hoort of niet hoort.

Short story: de 8TC wint het van de 4TC... helaas koos ook mijn vriendin de duurste :(

Long story:  Bij veel nummers is er niet zo veel verschil tussen de 4TC en de 8TC te horen. Dit kan aan de opname liggen, de set, mijn gehoor of de gebruikte instrumenten... maar zo af en toe heb je van die nummers, en dan is het verschil ineens dag en nacht. Je hoort laag die er schijnbaar eerst niet was, de plaatsing is beter, sommige instrumenten komen beter uit de verf. De sterke punten van de 8TC zijn vooral het extra stukje laag (al moet ik wel toegeven dat het hele lage mij wel eens afleidt, dat is ook een van de redenen waarom ik niet van een sub bij muziek houdt) maar ook bepaalde midden/hoog frequenties, die van violen bijvoorbeeld. Daar had de 4TC toch wat meer moeite mee.

Maar ook heb ik wat vergelijkingen gedaan tussen de 840A en de UMC-1+XPA-5. De 840A wint het qua kanaal scheiding, en ook de detaillering is net wat beter. Lijkt super, maar toch is dat zeker niet altijd een verbetering (in mijn oren). Sommige muziek, denk bijvoorbeeld aan Yello, klinkt echt waanzinnig op de 840A. De betere scheiding van de kanalen geeft de muziek meer dynamiek, meer speelsheid, meer wow. Maar film muziek van bijvoorbeeld Mononoke Hime (Princess Mononoke voor de minder bekenden van anime) klinkt lekkerder op de UMC-1. De muziek wordt iets meer een geheel, ipv dat het uit elkaar wordt getrokken.

De UMC-1 is in ieder geval zeker niet slecht voor een surround processor in stereo...kan beter, maar kan zeker ook véél slechter :) Is toch weer leuk om te weten!

HTip

Ben je alweer verder in je keuze van LS-kabels?

Ik zou je vriendin koesteren. Meestal is het nl. andersom ;) Ik heb ook het geluk dat zij vaak nog kritischer is dan ik :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive