Miesepies' HT en computer setup

Started by Miesepies, January 16, 2011, 00:14:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

clockwork

Prachtige set zo  :inlove: :inlove: mooie foto's ook.
Ben het wel eens met mijn bovenbuurman  ;). Een iets andere opsteling zal wonderen kunnen doen. Maar ik neem aan dat het echt niet anders kan ;D

Heb die HD melding nog nooit gezien op mijn ERC. Bij welke cd's krijg je die?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Nooff

Quote from: clockwork on January 17, 2011, 17:35:08
Heb die HD melding nog nooit gezien op mijn ERC. Bij welke cd's krijg je die?
Ik denk met HDCD's  :)

clockwork

Quote from: Nooff on January 17, 2011, 18:03:07
Ik denk met HDCD's  :)

Ik dacht dat de ERC dat niet ondersteunde.  :huh2:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Miesepies

Quote from: Midcall on January 17, 2011, 15:06:49Jammer dat de speakers zo beroerd staan opgesteld. Zal ongetwijfeld uit nood geboren zijn, maar daardoor wordt heel veel potentieel weggegooit, wat toch zonde is van de investering in deze fraaie speakers.
Ja ja, ik weet het maar kan er inderdaad niet zo heel veel aan doen. We hebben wel eens over na gedacht of we de kamerindeling 180 graden konden draaien, maar zou weer hele andere problemen gaan geven. De deur blokkeert een wat ruimere plaatsing. De speakers zijn ook geschikter voor een kamer 2x zo groot als dat ik nu heb, dan krijgen ze de ruimte, maarja zo is het nu eenmaal  :turn:

Quote from: clockwork on January 17, 2011, 18:16:23Ik dacht dat de ERC dat niet ondersteunde.  :huh2:
Jawel, de ERC-1 kan HDCD aan. Heb laatst ergens een HDCD versie van een album van Patricia Barber geloof ik gedownload, om te testen. Had zelf nog geen HDCD's in mijn kast. Klinkt goed :D

Quote from: treky22 on January 17, 2011, 14:48:11De ERC-1 nog over na zitten denken, maar er moet tzt nog een keer een Oppo hier staan.
Zou gewoon voor de Oppo gaan, volgens mij is dat helemaal geen onverdienstelijke cd-speler. Misschien niet helemaal dezelfde looks, maar wel meer functionaliteit in een.


Miesepies

#29
Inmiddels al weer wat stappen verder met mijn setup(s).

Heb een weekje 2 sets speakerkabels van Transparant Audio op bezoek gehad, de The Wave en Musicwave welk het dikkere broertje is van The Wave. Een van de eigenschappen die me opviel bij een 2e hands Transparant Audio kabel was de ruimtelijkheid van de muziek, en wilde dat nog een keer horen met de huidige generatie kabels.

Nou, die ruimtelijkheid is er...maar misschien zelfs wel iets te veel :blink: De kabel geeft een breder beeld, vooral de Musicwave, maar door de relatief smalle kamer klopt het geheel niet meer. Het wordt te druk.  De The Wave geeft een mooi ruimtelijk geluidsbeeld, maar mist wat in het laag. De Musicwave doet het weer goed in het laag maar de ruimtelijkheid lijkt zo 'breed' dat het lijkt alsof het geluidsbeeld uit elkaar wordt gerukt. Het werd ineens weer links en rechts ipv er omheen en ertussen. Dat had ik niet verwacht... Helaas door tijd gebrek geen uitgebreide test gedaan, en heb de kabels weer terug moeten brengen. Later misschien nog een poging wagen - al vraag ik me af of dat nog nut gaat hebben.

Vandaag en oude stereo versterker overgenomen, een Denon PMA-980R. Bijna 20 jaar oud, lekker vintage dacht ik zo, maar wat een beest  :headbanging:  Als ik deze aan mijn Platinums hang, kan ik de volume knop slechts tot ongeveer 25% draaien - dan zit ik op de grens van onprettig hard. WOW! Is trouwens ook wel een erg prettig geluid wat er uitkomt. Net dat tikje warmer, wat meer punch in laag, waardoor je direct een lekker comfortable geluidje krijgt. Misschien niet audiofiel neutraal, wel lekker :)  Moet zeggen dat ik wel een tikje van deze warmte in mijn hoofd set erbij zou willen hebben :P

Anyway, dit is een mooie tijdelijk oplossing voor muziek bij mijn computer. Matcht goed met mijn Totem Dreamcatchers.

En, ik ben eindelijk begonnen met het programmeren van mijn RC9001 (Pronto TSU9600) remote. Eigenlijk erg simpel. Alleen het checken van alle IR commando's is wat omslachtig, maar verder loopt het soepel. Zodra de IR database goed is, is het erg simpel om een basis setup te bouwen die ook nog eens WAF compatible is. Het opleuken kan later wel...heb een beetje gespeeld met de activity icoontjes (zie onder) maar de verdere pagina's bestaan alleen uit standaard knoppen.

Miesepies

#30
Ook eindelijk mijn puzzle opgelost.

Hoe sluit ik de boel zo aan, dat ik hd audio naar mijn processor en stereo naar mijn tv krijg ? Mijn processor hangt net als de tv aan het einde van de 'lijn', ipv dat hij tussen de mediaplayer en de tv zit. Ik wil graag hd audio naar mijn receiver, maar zodra we iets op de tv willen zien, moet het geluid stereo zijn want de tv kan niet zo goed met meerkanaals audio via hdmi om.

Heb een simpele tekening hieronder erbij gezet, hoe ik het nu heb. Minpunt is dat we nu geen geluid en/of beeld van de tv tuner op de projector (achter de processor) kunnen kijken...maarja, lekker belangrijk, is toch alleen Digitenne :)

Denon Focal

Quote from: Miesepies on February 17, 2011, 23:15:51
Inmiddels al weer wat stappen verder met mijn setup(s).

Vandaag en oude stereo versterker overgenomen, een Denon PMA-980R. Bijna 20 jaar oud, lekker vintage dacht ik zo, maar wat een beest  :headbanging:  

Top versterker, heb zelf een PMA 920 spelen in de keuken, blijkft goed klinken, doe ik nooit mee weg.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

papaleo

Zo'n complete Emotiva-set ziet er gelikt uit,ziet er s'avonds zeker nog mooier uit met de blauw accenten  8)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

clockwork

Digitenne?  :devil: vanwaar die keuze?

Welke kabels heb jij overigens tussen de UMC en de XPA zitten? Wil de mijne namelijk tzt vervangen. Denk dat daar bij mij nog wel een verbetering te behalen is.

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

skyfox

Mooie set!! Ik draai zelf met MA Silver RS6 speakers en dat klinkt al heerlijk. Ik kan me alleen maar voorstellen hoe jouw MA's zullen klinken  :inlove:

Het rijtje van je Emotiva spullen ziet er ook erg mooi uit. Zelf kan ik dat altijd wel waarderen, componenten die qua looks op elkaar zijn afgestemd. Is meteen voor mijn set ook m'n grootste zorg, kies ik voor een Sony S5000ES blu-ray of de Oppo...
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Miesepies

#35
Quote from: papaleo on February 18, 2011, 12:22:19Zo'n complete Emotiva-set ziet er gelikt uit,ziet er s'avonds zeker nog mooier uit met de blauw accenten  8)

Ja en nee :)  Ja, is best wel stoer, dat blauwe...maar ook nee, want als je een film zit te kijken is dat licht toch best wel aanwezig. Gelukkig kan je de boel dimmen maar de gebruikte leds zijn behoorlijk fel.

Quote from: clockwork on February 18, 2011, 13:19:04Digitenne?  :devil: vanwaar die keuze?
Mijn vriendin en ik werken allebei bij KPN  ;)  Ik kijk trouwens haast geen tv, eigenlijk alleen het journaal. Mijn vriendin vind het niet zo belangrijk of het super hd kwaliteit is. Daarnaast is het de goedkoopste aanbieder en krijg je nog eens personeels korting :P

Quote from: clockwork on February 18, 2011, 13:19:04Welke kabels heb jij overigens tussen de UMC en de XPA zitten? Wil de mijne namelijk tzt vervangen. Denk dat daar bij mij nog wel een verbetering te behalen is.
Ik heb nu Siltech MXT New York interlinks ertussen zitten.

Quote from: skyfox on February 18, 2011, 15:53:16Mooie set!!
Thx!

Quote from: skyfox on February 18, 2011, 15:53:16Ik kan me alleen maar voorstellen hoe jouw MA's zullen klinken  :inlove:
Heb nu een aantal verschillende apparaten aangesloten gehad op de MA's...en het blijken echt allemans vriendjes  :happy:

Quote from: skyfox on February 18, 2011, 15:53:16Zelf kan ik dat altijd wel waarderen, componenten die qua looks op elkaar zijn afgestemd.
Dat was ook de reden waarom die set voor zover mogelijk alleen Emotiva is. Alle niet Emotiva apparatene staan verstopt in een kast, m.u.v. het iPod dock. Ik hou wel van een beetje eenheid  ;D



HTip

Quote from: Miesepies on February 19, 2011, 00:03:09
Ja en nee :)  Ja, is best wel stoer, dat blauwe...maar ook nee, want als je een film zit te kijken is dat licht toch best wel aanwezig. Gelukkig kan je de boel dimmen maar de gebruikte leds zijn behoorlijk fel.
Ik heb de apparatuur achter mij staan en als ik bijv. de PPP niet dim dan zie ik in een volledig donkere kamer de gloed van achteren komen. Dus zelfs bij mij staan alle displays uit. Kunnen de LED's van Emotiva ook helemaal uit of alleen gedimd?

Even iets anders, heb je nog geëxperimenteerd met de RCA caps? Ik ga ze trouwens zelfs bestellen, want ik heb niet genoeg aan jouw 60 :o
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Dirk

Quote from: HTip on February 19, 2011, 07:36:22
Kunnen de LED's van Emotiva ook helemaal uit of alleen gedimd?
de displays kunnen bij Emotiva wel uit, maar de powerbutton z'n "halo" (die naar mijn gevoel gewoon veel te fel is) jammer genoeg niet, dus echt subtiel wordt het nooit ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Miesepies

Quote from: HTip on February 19, 2011, 07:36:22Even iets anders, heb je nog geëxperimenteerd met de RCA caps? Ik ga ze trouwens zelfs bestellen, want ik heb niet genoeg aan jouw 60 :o

Nee, ze liggen nog steeds ingepakt. Je mag ze overnemen van me hoor, heb je alvast wat ;)

HTip

Quote from: Miesepies on February 19, 2011, 09:57:29
Nee, ze liggen nog steeds ingepakt. Je mag ze overnemen van me hoor, heb je alvast wat ;)
Ik heb nog mijn plastic dopjes, maar ben gewoon nog benieuwd of daar ook nog winst in zit. Ik ben geen perfectionist hoor, dat lijkt alleen maar zo ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Miesepies

Yeah!  Nieuw aanwinst...: een AKG K701.

Mijn draadloze Sennheiser had er genoeg van, en ik baalde toch al van de storings gevoeligheid, dus nu gewoon gelijk een goede koptelefoon gekocht met touwtje. Wel weer apart...een koptelefoon die ingespeeld moet worden :P

HTip

Prachtige koptelefoon :wub: Feli :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Miesepies

Thx!

Ben ook weer verder gegaan met het koppelen van alle apparaten met mijn remote (pronto+extender). Moest ik wel de cd-speler voor modden helaas.

Het IR oogje van de cd-speler zit zo, dat wanneer je er een IR ledje voorplakt, de kabel voor de cd opening zit. Daarnaast is het tuurlijk geen gezicht... Heb de cd-speler open gemaakt, een ledje van een IR kabel aan de binnenkant naast de IR receiver geplakt en de kabel (en het 2 ledje) via een gat aan de achterkant naar buiten gehaald. Nu kan ik het stekkertje in mijn processor doen, welke een IR out aansluiting heeft, en het 2e ledje heb ik nu voor mijn iPod dock geplakt.

De processor aan de extender en werken die boel  :pompom:

skyfox

Ow, maar dat is een mooie hoofdtelefoon... Ga je daar nog een aparte versterker voor aanschaffen?

Heb zelf drie jaar geleden ook naar deze AKG gekeken, maar uiteindelijk besloten dat ik toch meestal op de luidsprekers luister, dus gekozen voor een mooie technics voor 1/2 van de prijs. Maar die AKG klinkt echt heerlijk  :D
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Miesepies

Quote from: skyfox on February 27, 2011, 13:30:50Ow, maar dat is een mooie hoofdtelefoon...
Ja, dat dacht ik ook ;)

Quote from: skyfox on February 27, 2011, 13:30:50Ga je daar nog een aparte versterker voor aanschaffen?

Nee, heb nog geen plannen om een aparte versterker aan te schaffen voor de koptelefoon. De set waar ik 'em het meest zal gebruiken is voorzien van een goede koptelefoon aansluiting, en verder zal ie incidenteel door mijn vriendin op de tv gebruikt worden.

Denon Focal

Quote from: Miesepies on February 27, 2011, 09:32:32
Yeah!  Nieuw aanwinst...: een AKG K701.

Mijn draadloze Sennheiser had er genoeg van, en ik baalde toch al van de storings gevoeligheid, dus nu gewoon gelijk een goede koptelefoon gekocht met touwtje. Wel weer apart...een koptelefoon die ingespeeld moet worden :P


Fantastische koptelefoon, echt 1 van de best klinkende, veel plezier ermee.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Miesepies

Deze week weer wat eurotjes gedoneerd aan forum leden. Ben nu de blije eigenaar van de Cambridge Audio 840A V2, 840C en 650R en een Solidtech Rack of Silence.

De 840A is echt super, heb deze even losgelaten op mijn Totems Dreamcatchers, en wow wat een geluid!

Ben nu bezig met het rack, om deze zo te bouwen dat alle apparaten erin kunnen, dus de Emotiva eindversterker, de surround processor, de CA 840A en de 840C (de Emotiva cd speler gaat naar achter, voor bij de 650R). Behoorlijke klus, maar het lijkt (net) te passen.

Richi

Gefeliciteerd met je aanwinsten. Dat wordt genieten!
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

screw

Quote from: Miesepies on April 22, 2011, 23:41:26
Deze week weer wat eurotjes gedoneerd aan forum leden. Ben nu de blije eigenaar van de Cambridge Audio 840A V2, 840C en 650R en een Solidtech Rack of Silence.

De 840A is echt super, heb deze even losgelaten op mijn Totems Dreamcatchers, en wow wat een geluid!

Ben nu bezig met het rack, om deze zo te bouwen dat alle apparaten erin kunnen, dus de Emotiva eindversterker, de surround processor, de CA 840A en de 840C (de Emotiva cd speler gaat naar achter, voor bij de 650R). Behoorlijke klus, maar het lijkt (net) te passen.

En een nieuwe CA lover erbij!
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

denoontje

feli alleen missen we nog de pics ;-)