Miesepies' HT en computer setup

Started by Miesepies, January 16, 2011, 00:14:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Miesepies

Hoofd set:











Audio apparatuur
Pre/proArcam AVR600
Cd spelerOppo BDP-105D
StreamerOppo BDP-105D + Aria kit in Oppo BDP-105D
Video apparatuur
Blu-ray/media spelerOppo BDP-105D
ProjectorEpson EH-TW9100W
Speakers
Speakers voorMonitor Audio Platinum PL200
Speaker centerMonitor Audio Platinum PLC150
Speaker surroundMonitor Audio Platinum PL100
SubwooferVelodyne SPL1000R
Bekabeling
Sub InterlinkMonster M1000SW
Speaker kabelsChord
StroomPS Audio Quintet
Meubels
Audio rackSpectral HE1203


Computer set:


Audio apparatuur
Geintegreerde versterker/DACTEAC AI-501DA
SpeakersTotem Dreamcatcher


Geschiedenis:

Set 1: Akai (iets ;))
Set 2: Pioneer VSX-808RDS, Jamo Studio 190 speakers, Sharp XV-C1E projector.
Set 3: Rotel RSX-1056,Focal Cobalt serie speakers, subwoofer van Energy, Plus Plus V-1080 projector.
Set 4: Emotiva UMC-1, XPA-5, ERC-1, Monitor Audio Platinum speakers, Epson EH-TW9100W.
Set 5A: Arcam AVR600, Marantz cd-speler, Squeezebox Touch.
Set 5B: Arcam AVR600, Marantz cd-speler, Linn Akurate DS/1.
Set 5C: Arcam AVR600, Oppo BDP-105D + Aria kit


Aanpassingen:


  • Update 27 april 2011: Heb een nieuw rack en wat CA apparatuur van forumleden overgenomen... OP flink aangepakt.
  • Update 7 oktober 2011: CA apparatuur is weer verkocht. Terug naar complete Emotiva set.
  • Update 11 februari 2012: Set achter bijgewerkt.
  • Update 19 februari 2012: Nieuwe fotos in OP.
  • Update 19 oktober 2012: Computer setup bijgewerkt.
  • Update 18 oktober 2013: Werd wel weer eens tijd om dit bij te werken na alle veranderingen.
  • Update 6 november 2014: Werd wel weer eens tijd om dit bij te werken na alle veranderingen (alweer).


AbZ

Ziet er mooi uit op dat rek, zo'n complete Emotiva set.  (Dune staat apart?)
Er was duidelijk al wat gaande qua kabels...  Benieuwd hoe het uitpakt.

Miesepies

Ja, de Dune, de PVR en de DVDO Edge staan in een aparte kast bij de tv. Via een lange HDMI kabel koppel ik de boel met de Emotiva UMC-1.

AbZ

Logische scheiding.  PVR had ik even gemist in je lijstje.

mscofield

Erg mooie set! Mooi meubel ook.
Ben best wel benieuwd hoe zo'n emotiva nou eigenlijk klinkt..

HTip

Wow! Wat een mooie set in een prachtig rack :thumbs-up:
Door alles van Emotiva te hebben is een erg mooi homogeen geheel.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Miesepies

#6
Quote from: AbZ on January 16, 2011, 00:45:04Logische scheiding.  PVR had ik even gemist in je lijstje.
Mjah, PVR met Digitenne, niet bepaald iets om mee te showen ;)

Quote from: mscofield on January 16, 2011, 00:59:55Erg mooie set! Mooi meubel ook.
Ben best wel benieuwd hoe zo'n emotiva nou eigenlijk klinkt..
Nou, nu met de goeie kabels...errug mooi :D

(Oh, even nuanceren. Uiteraard klonk alles al wel heel goed, maar was beperkt door de kwaliteit van de kabels.)

screw

ow ow wat is dat toch weer lekker wakker worden zo!  :clapping:

is dat de VTI Bl Serie? d8 dat die een glaze plaat hadden?


Groet

George
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

Martijnst1990

Erg mooie set! En inderdaad een mooi geheel, al dat Emotiva zo in het rack :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Valkyrie

Een hele mooie set zo! Vooral die Emotiva in dat meubel, erg strak! :worship:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

morca

wauwie
dat is een hele mooie set
de speakers en de set zien er erg strak uit,
en staan bekent op hun hoge geluidskwalitijd
:thumbs-up:

rexp

Mooie set. Ben je tevreden over het Onkyo dock?
Yamaha - Oppo - Focal - BK - Epson

CoSo

De Emotiva ziet er zo toch wel mooi uit.
heb je de trims er helemaal afgehaald?

de Speakers had ik al gezien  :wub:

Miesepies

#13
Dank je wel, is (uiteraard in mijn ogen) een mooie set. Grotendeels jullie (het forum) schuld trouwens :D

Zodra de opstelling in de kamer helemaal af is zal ik wel een overzicht foto van de kamer maken, i.p.v. wat brakke close up foto's.

Quote from: screw on January 16, 2011, 10:27:52is dat de VTI Bl Serie? d8 dat die een glaze plaat hadden?
Dacht niet dat ze deze met glazen platen leverden.  Is trouwens gewoon chinese makelaardij, wordt ook verkocht onder het XTZ merk (XTZ Hifi-rack 4040).

Quote from: rexp on January 16, 2011, 14:09:10Mooie set. Ben je tevreden over het Onkyo dock?
Jazeker, het dock werkt erg goed. Is trouwens een digitaal dock, geen analoog - ik moest kiezen tussen een Wadia of de Onkyo, en de prijs heeft uiteindelijk de doorslag gegeven.

Quote from: CoSo on January 16, 2011, 14:14:31heb je de trims er helemaal afgehaald?
Ja, wilde het toch eens proberen. Had gelijk spijt dat ik het niet eerder had gedaan ;)  Zonder trims is de uitstraling net wat beter, wat duurder, wat luxer... Oja, en het geluid werd ook ineens 2x zo mooi :D


simsatit

ghibli pop op je speaker, cool
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

BJF

In ieder geval om te zien een mooi geheel.

Wat doet je barometer als je een beetje hard speelt? Verandert het weer dan?  :P
NAD M10 V2
Elac FS247

simsatit

Mooie setup,
Staan alleen je speakers niet een beetje te dicht tegen de muur/in de hoek?
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Xander32

Prachtige set al had ik de opbouw van deze al enigzins weten te volgen middels allerlei topics op dit forum. Het rack viel mij zojuist ook op: en snel ff gekeken naar diens prijs - dat viel geheel niet tegen ... (allicht in de loop van dit jaar verhuizen waarbij ook m`n set een ander onderkomen moet krijgen).


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

WimB

Ziet er erg mooi uit dat Emotiva. Ben best wel nieuwsgierig hoe dat nu eigenlijk klinkt.

tiptop

Mooie strakke set heb je zo hoor. 8)

Wist al dat je die spullen had natuurlijk, maar foto's zijn altijd leuk. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Miesepies

Quote from: simsatit on January 16, 2011, 15:11:20ghibli pop op je speaker, cool
Op de andere staat een blauwe, een maatje van de grote grijze Totoro ;)

Quote from: BJF on January 16, 2011, 15:19:15Wat doet je barometer als je een beetje hard speelt? Verandert het weer dan?  :P
Het is wel opvallend dat bij metal de barometer ineens naar stormachtig beweegt :D

Quote from: simsatit on January 16, 2011, 16:57:49Staan alleen je speakers niet een beetje te dicht tegen de muur/in de hoek?
Mjah, kan hier helaas weinig aan veranderen. Zit met een deur aan de ene kant, en een projectiescherm aan de andere. We hebben ook getest met de speakers echt 1-1,5 meter van af te muren, op de hoeken van ons kleed maar dat was zowel voor de indeling, uitzicht en geluid geen succes.

Quote from: WimB on January 16, 2011, 17:30:26Ziet er erg mooi uit dat Emotiva. Ben best wel nieuwsgierig hoe dat nu eigenlijk klinkt.
Heb wel eens over een M&G zitten te denken, echter is de WAF daarvoor nog te laag :P


frankp

Mooi mooi mooi setje!
Vooral die Emotiva's, dat blijft toch schitterend spul  :inlove: . Toch wel iets wat op mijn verlanglijstje staat
voor de toekomst.

Verder ook erg mooie speakers. Ben zelf net begonnen en heb na veel luistern ook gekozen voor MA.
Alleen had ik een iets ander budget  :nopompom:

Roger Black

Prachtig! Werd ook wel eens tijd!  :D

Het ziet er werkelijk prachtig uit, helemaal af!

treky22

Ziet er helemaal super uit  :headbanging:

Die Emotiva-set zo bij elkaar is gaaf om te zien (en te horen natuurlijk ook  :music:)

Dankzij jou (en ook anderen) heb ik ook een XPA-5 en de UMC-1 hier staan.
Helemaal geen spijt van gehad.

De ERC-1 nog over na zitten denken, maar er moet tzt nog een keer een Oppo hier staan.
Dus ik weet niet of het dan verstandig is om er ook een ERC-1 bij te hebben dan.

Al met al werd het wel tijd ja, had al veel gelezen wat je had in deverse topics, maar nog nooit gezien.
Bij deze dus  :thumbs-up:
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Midcall

Ziet er inderdaad leuk uit. Jammer dat de speakers zo beroerd staan opgesteld. Zal ongetwijfeld uit nood geboren zijn, maar daardoor wordt heel veel potentieel weggegooit, wat toch zonde is van de investering in deze fraaie speakers.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -