Rexp's Penthouse Pets

Started by rexp, January 15, 2011, 19:24:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MLCinema

Sfeervol ingericht en mooie nieuwe componenten. Vervelend dat je Marantz apparatuur niet lekker meewerkte. Hopen dat Yamaha je meer plezier geeft!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

erik s.

Aardig gedempte ruimte en diffuser/ boekenkast met ruimte achter de luisterplaats, dat ziet er al goed uit voor een goed geluid.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

rexp

Mijn nieuwe stereo... ok, de tweede dan, voor in the office:



MUSE M21 EX2 T-Amp Mini Stereo Amplifier 2x25W met TA2021 chipset.



Met als speakers een paartje afgeragde KEF HTS2001, volgens Marktplaats z.g.a.n.  :nopompom:

Media player: iTunes. De PC is via de headphone jack aangesloten op de enkel RCA-in van de Muse.

Next stop: een DAC, niet veel groter dan de Muse. Tot die tijd zit ik met een grote grijns achter de PC  :clapping:
Yamaha - Oppo - Focal - BK - Epson

rexp

Mijn tweedehands aangekochte Yamaha Blu-ray speler was helaas een gevalletje transportschade: loopwerk kaduuk. Niet de eerste keer dat er iets mis gaat met mijn Marktplaats aankopen  :( Even geen tweedehands meer voor mij.

Als tussenoplossing een BR bij de Mediamarkt gekocht: de Sony BDP-S1700. Een mooi klein kastje, dat later naar de keuken of slaapkamer kan verhuizen:



Zo staat het er nu bij:



Op de verlanglijst staat een regiovrije alleseter, zoals de Oppo 101. Die kan dan de Sony BR en de regiovrij Marantz DVD 4003 vervangen.
Yamaha - Oppo - Focal - BK - Epson

rexp

En ik ben nu actief op zoek naar een Yamaha NP-S2000 Network Player / Streamer.



Tweedehands of demo, nieuw lijken ze al van de aardbodem verdwenen (discontinued).

Bij voorkeur in het zwart.

Voor de CD's ga ik kijken naar de Yamaha CD-S1000.



De Yamaha CD-S2100 zal wellicht een betere match zijn met mijn versterker, maar veel te duur voor de paar CD's die ik nog draai.

Mijn versterker heeft één balanced ingang. Balanced aansluiten is nieuw voor mij. Kan ik die ingang beter reserveren voor een streamer, of voor een CD-speler (er vanuit gaande dat ik 90% van de tijd stream)?
Yamaha - Oppo - Focal - BK - Epson

rexp

#105
Ik ben lid geworden van de Oppo club. Tweedehands een Oppo BDP103 gekocht, dat lost weer een probleem op: deze is regio- en zonevrij, dus speelt ook mijn Amerikaanse DVD's. En we kijken veel Netflix, dat kan nu allemaal met 1 apparaat.



De Oppo kan ook video streamen vanaf mijn NAS, maar ik was benieuwd of een aparte mediaplayer dat beter zou kunnen. Dat is een Himedia Q5 geworden, met Kodi. Het is nog een beetje experimenteren: DVD rips speelt hij perfect, van BR nog niet, en de bibliotheek is nog een zooitje. Wel klaar voor de 4K toekomst.



In een opwelling ook een Apple TV gekocht. Leuk om door mijn iTunes library te bladeren, maar meer ook niet.



Ik kwam poorten tekort op mijn switch, de 5-poorts TP-Link is vervangen door een 8-poorts TP-Link SG108 Gigabit switch. Een miskoop, want de poorten zitten aan de voorkant; dat ziet er te rommelig uit in mijn rack.

Yamaha - Oppo - Focal - BK - Epson

rexp

De HiMedia Q5 is de deur weer uit. Ik heb nog geen 4k setup, dat zal nog ff duren. Ik speel enkel wat MKV's, dat kan net zo goed met de Oppo. En ik heb het geduld niet om alle instellingen van Kodi te doorlopen om tot een beetje acceptabel resultaat te komen. Exit dus.

De regiovrije Marantz DVD4003 was ook niet meer nodig met de Oppo, dus die heb ik weggegeven.

De tijdelijke Sony BR speler voor een zacht prijsje verkocht.

De Apple TV blijft wel, die gebruik ik nu om Spotify te streamen.

De Yamaha RX-V2065 receiver vervangen door een iets jonger model uit de Aventage serie, de RX-A1010. En ik heb de Yamaha NP-S2000 Network Player gekocht, die komt ergens volgende week. Ik ben benieuwd hoe die het gaat doen.

Yamaha - Oppo - Focal - BK - Epson

rexp

#107
Eindelijk weer eens tijd gehad om met mijn set te rommelen. Zo staat het er nu bij:



De Yamaha RX-A1010 en Oppo BDP-103:



De Oppo start af en toe op met een paars scherm. Geen defect, maar mogelijk een HDMI issue. Het zou op te lossen zijn door de opstartvolgorde van je apparaten te veranderen (om handshake issues uit te sluiten), of door de HDMI settings van de Oppo aan te passen. In de huidige setup van de Harmony remote startte de Oppo voor de receiver. Lijkt me dan stug dat het een handshake issue is, maar voor de zekerheid de opstartvolgorde omgedraaid.

De andere mogelijke oorzaak is de Auto setting van de Color Space (Setup > Video Setup > HDMI Options > Color Space). Die heb ik nu op RGB Video gezet. Kijken of het helpt.

De Yamaha A-S2100 Amplifier en NP-S2000 Network Player:



Ik wilde de bediening van de NP wat makkelijker maken, door het aantal keuzes bij opstarten te beperken.

De NP toont bij opstarten alle beschikbare DLNA servers, en daar staat ook mijn Telenet Digicorder bij. Die wilde ik weghebben, want overbodig. De NP komt met een App, met daarin een Mac Address Filter, waarmee je andere apparaten uit je netwerk kan verbergen (althans, dat dacht ik). Mac Address van de Digicorder in het filter gezet, opnieuw gestart... app werkt niet meer. Dat filter blijkt dus andersom te werken: je zet in het filter de apparaten die de NP mogen bedienen. Gevalletje RTFM.

De oplossing lag in de Digicorder zelf. Die blijkt een instelling 'Opnames delen met andere Digicorders' te hebben, en die staat standaard AAN. Uitgezet, en daardoor verdween de Digicorder uit mijn netwerk.



Op mijn QNAP NAS draaien twee mediaservers: die van QNAP zelf, en Twonky. Beiden zijn zichtbaar voor de NP, terwijl ik alleen Twonky nodig heb. De interne mediaserver daarom uitgezet, Twonky draait gewoon door. Eerste doel bereikt: ik hoef niet meer door servers te bladeren bij het opstarten van de NP.



Ook gesnoeid in de navigatie opties van Twonky, te vinden in Settings > Setup > Navigation Tree Builder. Standaard staan alle menu opties aan, terwijl ik er maar een paar gebruik: de Artist Index, By Folder en Playlists. Je kan in Twonky simpel je eigen menu (een 'tree') toevoegen. Ik heb een My Tree gemaakt, met daarin alleen de opties die ik nodig heb. Je kan vervolgens je eigen tree de standaard tree maken. Doel 2 bereikt: alleen de opties die ik nodig heb.



Ik luister niet zo veel naar hele albums, ik hoor liever alleen de nummers die ik goed vind. Ik speel daarom voornamelijk via Playlists, die ik maak in iTunes. Vanuit iTunes exporteer ik een playlist als een M3U file naar mijn NAS. Ik heb zo'n 100 playlists, 50% per artiest, 50% op genre / gelegenheid. Ik wil eigenlijk af van de playlists per artiest. Dus het idee is nu om per artiest de favoriete nummers in een folder te dumpen, en die dan op de NP af te spelen via de By Folder optie. Wil ik van alles wat, dan kies ik de Playlist optie. Kost alleen wat meer schijfruimte voor de mappen per artiest.

Er is vast wel een makkelijker manier, maar voorlopig ben ik erg gelukkig met de Yamaha combi :satisfied:



Een andere kleine ergernis weggewerkt: de 8-poorts switch vervangen door een 16-poorts. De vorige switch had de poorten en de statuslampjes aan dezelfde kant zitten. Ik zie graag lampjes, maar liever geen kabels. De nieuwe switch is een desktop model, dat oogt een stuk beter.

Eén van de poorten komt binnenkort weer vrij:



Ik had een Mede8er gekocht om eens te proberen, maar die biedt eigenlijk niets extra's t.o.v. de media player functie van de Oppo. Dus de Mede8er staat nu te koop.



Een ijsbeerkussen ter decoratie.
Yamaha - Oppo - Focal - BK - Epson

rexp

Ik heb mijn BK Gemini sub vervangen door een BK Monolith:



De Gemini had moeite onze living te vullen; de Monolith doet dat een stuk beter :)
Yamaha - Oppo - Focal - BK - Epson

HTip

David en Goliath :D Integratie in het geluidsbeeld ook geslaagd?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

rexp

Ik heb niets veranderd qua crossover of EQ op de receiver. Kabel verwisseld en spelen maar. Ongelooflijk hoeveel dieper de Monolith gaat. Het hele huis schudt mee.
Yamaha - Oppo - Focal - BK - Epson

rexp

Ter vervanging van de Focal 806 een paar 807 gekocht. Deze staan richting de keuken opgesteld, zodat we daar ook muziek hebben. Aangesloten op de Speakers B uitgang van de Yamaha 2100, via Supra Rondo (R) en No Name (L) kabel. De Supra past niet in de kabelgoot die naar de andere kant van de kamer loopt  :(



De 807 is fors groter dan 806, met een 18 cm. bas/mid driver in plaats van de 16,5 cm. van de 806. Ook de baspoort is flink groter. Voor het vergelijk de 706, 806 en 807 op een rijtje:



Als je ze naast elkaar ziet, valt het kleurverschil op. Mijn 716 fronts en de 806 zijn ebony (zwart), en de 807 zijn mokka (bruin). Ik stoor me daar echt aan, dus deze gaan het niet worden; ze staan dan ook weer te koop in de Markt en op Marktplaats.



Qua prestaties verschillen de 806 en 807 iets; de 807 gaat wat lager, en lijkt wat levendiger te klinken dan de 806.



Powercords voor de Yamaha's en de Oppo zijn inmiddels allemaal van Supra, inclusief het stekkerblok. Het plankje is mijn Ikea Besta hack. Zowel de versterker als network player zijn dieper dan de 40 cm. van de Besta. Met deze constructie past het prima.



En nog een plaatje van onze living, met in de boekenkast de 706 als surround speakers.
Yamaha - Oppo - Focal - BK - Epson

patsijb

relaxte ruimte..en grappige kussen op de bank haha

rexp

Yamaha - Oppo - Focal - BK - Epson

rexp

Om de set compleet te maken de Yamaha T-S1000 Tuner gekocht:



Maar zilver is niet mijn kleur, dus weer verkocht. Ik zoek verder naar de zwarte tuner (en een zwarte CD-S1000 CD-Speler).

Bij de Gamma een doos antraciet plavuizen van 40x40 gekocht, voor onder de network player en de luidsprekers:





En een set Supra XLR kabels gekocht voor tussen de amp en de network player, en een extra 2GB schijf voor in de Qnap NAS.
Yamaha - Oppo - Focal - BK - Epson

denoontje

Leuke reis zo. Wat deden de tegels mbt het geluidsbeeld?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

solitaire

Onder de network player liggen ze om de kast wat 'groter te maken' (en alle vier voetjes volledig neer te kunnen zetten) neem ik aan. mmm ...

Wat betreft de luidsprekers: weet je absoluut zeker dat de tegel 100% contact maakt met de vloer ? Is niet de vloer of de tegel wat bol of onregelmatig van vorm ? Is er nergens een kleine holte tussen de vloer en de tegel ? De voetjes van de speaker maken altijd maximaal contact met de vloer, met de tegel/vloer moet je dat nog maar afwachten. En dan kan de zaak geheel of gedeeltelijk meetrillen, of trillingen kunnen zich in de kleine 'holte' versterken. Het resultaat is in al die gevallen absoluut niet wenselijk. De tegel heeft nauwelijks massa, dus daar zit geen winst. De tegel heeft nauwelijks hoogte, dus daar kan het amper om te doen zijn geweest.

Persoonlijk zou ik zeggen, weg met die dingen. Ah, tenzij ze er liggen voor de 'mooi' natuurlijk ;)


On a positive note: die Yamaha's zijn echt plaatjes om te zien, en in het zwart absoluut prachtig !




soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

rexp

Het is meer voor het zicht, en praktisch bij het stofuigen. Met de muziek die ik draai maak ik me niet zo druk om microtrillingen  :headbanging:

Ik heb dan eindelijk een zwarte Yamaha CD-S1000 gevonden, voor een heel zacht prijsje. Had wel wat TLC nodig, maar ziet er, na een schoonmaakbeurt met wat Dreft en een zachte doek, weer ZGAN uit.



In één koop 3 Supra powercords gekocht. Alle powercords zijn nu van Supra.



In dezelfde koop zaten ook 2 sets Supra XLR interlinks, die heb ik nu over. Bijna alles van Supra:



1x XLR, 2x RCA, 4x HDMI, 4x Rondo speakercable, 5 powercords en een stekkerblok.
Yamaha - Oppo - Focal - BK - Epson

Ralf67

En hoe bevalt de BK Monolith ?

rexp

Super, een hele hoop lol van. Jij had er toch twee?
Yamaha - Oppo - Focal - BK - Epson

rexp

Mijn Kenwood cassettedeck is verkocht. Ik heb naar een nieuwe TEAC 850 gekeken, maar die is me teveel plastic:



Om daar dan 449 euro voor neer te tellen... dan ga ik liever weer op zoek naar een gereviseerd vintage deck.
Yamaha - Oppo - Focal - BK - Epson

jahtari

Ik weet niet wat het is, maar deze set en foto's raken me. Een fijne ruime kamer, mooie verlichting en al dat fijns qua set.  :clapping:

Complimenten.

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

rexp

Dank je, dat is leuk om te horen. We zijn vrij OCD als het gaat om dingen uitzoeken voor het huis, alles moet bij elkaar passen.
Yamaha - Oppo - Focal - BK - Epson

rexp

Er is de laatste tijd niet veel gebeurd in mijn set. Ik heb alleen de Yamaha T-S500 Tuner gekocht:



Voornamelijk om het Nederlandse voetbal vanuit Belgie te kunnen volgen.

Ik ging er van uit dat Telenet analoge radio nog even zou ondersteunen, maar ze stoppen er dit jaar mee. Beetje jammer.
Yamaha - Oppo - Focal - BK - Epson

rexp

Ik heb mijn stereo paar Focal Chorus 806 vervangen door de Focal Electra 1007S, in de mooie Macassar kleur:



Deze hebben dezelfde tweeter als de Chorus reeks (of beter: de Chorus kreeg de tweeter van de Electra), en de 'W' woofer.

Ze bevallen erg goed. Nog wel op zoek naar een paar mooie stands.
Yamaha - Oppo - Focal - BK - Epson