Rexp's Penthouse Pets

Started by rexp, January 15, 2011, 19:24:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rexp

Hallo,

Ik ben Rex, Nederlander woonachtig in België, getrouwd met een Amerikaanse, en we hebben twee Brits Korthaar katten. Liefhebbers van Penthouse Pets scrollen meteen naar beneden.

Welkom in mijn huiskamercinema topic. Surround sound is nog relatief nieuw voor mij. Ik wil uiteindelijk toewerken naar een setup met een beamer, maar dat zal nog wel even duren.

Vroeger
Ergens begin / half jaren 80 ben ik begonnen met een Sony stereoset met Wharfedale luidsprekers. Ik draaide voornamelijk bandjes op Sony, en later Kenwood en Denon cassettedecks. Had op een gegeven moment zo'n 500 bandjes. Denk dat al het geld van mijn krantenwijk naar cassettebandjes ging  :'(

Ik ben overgestapt naar eerst Sony, en later Celestion luidsprekers. En begin jaren 90 naar zo'n klassieke Technics versterker (SU-V570) met een enorme draaiknop voor het volume. Die staat nog steeds in mijn werkkamer, samen met de Sony CD speler die ik in de 90's heb gekocht. In die tijd van bandjes naar CD, met dezelfde koop- en verzamelwoede. Helaas is eind jaren 90 is bij een inbraak mijn cd collectie gestolen (600+ stuks). Ik heb toen echt een aantal jaar nauwelijks meer naar muziek geluisterd, maar op een gegeven moment is het toch weer gaan kriebelen en ben ik weer gaan kopen.

Nu
Een paar verhuizingen later ben ik overgestapt naar surround. Ik ben begonnen met een Yamaha RX-V663 receiver met de bijbehorende DVD speler en KEF speakers. Ik was echter nooit helemaal tevreden met de stereo weergave van die set. Ik heb een dedicated cd speler van NAD geprobeerd, en een eindversterker van hetzelfde merk. Maar na 2 jaar toch besloten om het anders te gaan doen. Ik heb mijn Yamaha en NAD spullen verkocht, en een Marantz set gekocht.



Ik heb een Marantz SR5004 receiver gekocht, met daarbij de Marantz PM7004 versterker. De receiver is via de pre-outs aangesloten op de Power Amp Direct ingang van de versterker. De front speakers (KEF Q7) worden aangestuurd door de versterker, de overige speakers (KEF Q9c center / iQ3 surrounds / BK Gemini II subwoofer) door de receiver.



De stereo bronnen (Marantz CD6003 cd speler, Project Debut III platenspeler, JVC cassettedeck) zijn rechtstreeks op de stereo versterker aangesloten. De iPod is via een Hama dockje aangesloten op de USB ingang van de cd speler. Beeld (Marantz BD5004 blu-ray, Indi digitale TV, Yamaha DVD speler voor DVD's uit andere regio's) gaat via de receiver.



Dit is onze luister- en kijkplek.  De boekenkast (Ikea) is inmiddels anders ingericht, daar zal ik later een plaatje van posten als de WAF gordijnen er zijn. Op het chinese kastje links staat 1 van de speakers voor zone 2, de eethoek en keuken.



En dit zijn de Penthouse Pets. Lief he.

Later
Ik heb onlangs Focal speakers gehoord i.c.m. Marantz. Dus die staan op de verlanglijst. En ik denk voorzichtig aan een beamer, maar dat zal eerst een grotere TV worden - kijken of die beamerwens dan nog blijft bestaan. Momenteel ben ik ook op zoek naar een langere subwooferkabel. En zo blijf ik aan de gang, lekker hobbyen.
Yamaha - Oppo - Focal - BK - Epson

Ghosty J

Mooie set zeg!
mag ik vragen waar je het meubel weg hebt waar je set in staat?
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Madhouse

Mooie Britten zeg! Wij hebben er ook 1 (bi color maar dan wit met creme) en willen er ook een grijs met witte bij nemen  ;)

Maar ook een prachtige set heb je zo!  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

rexp

Quote from: Ghosty J on January 15, 2011, 19:31:49
Mooie set zeg!
mag ik vragen waar je het meubel weg hebt waar je set in staat?

Meubel is van Ikea, de welbekende Besta serie. Het is de Besta Bank, met losse lades, met daarbovenop de Besta lage kast, en iets andere pootjes. Ik heb 2 van die kastjes naast elkaar gezet.
Yamaha - Oppo - Focal - BK - Epson

Ghosty J

Quote from: rexp on January 15, 2011, 19:36:39
Meubel is van Ikea, de welbekende Besta serie. Het is de Besta Bank, met losse lades, met daarbovenop de Besta lage kast, en iets andere pootjes. Ik heb 2 van die kastjes naast elkaar gezet.
Dank!
hoe heb jij dat gedaan met de diepte van je spullen?
De onderste kastjes zijn 49 cm diep de bovenste 40 cm.
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

rexp

#5
Ik heb de achterwandjes uit het linkerkastje gehaald. In de achterwandjes van het rechterkastje heb ik gaten voor de kabels geboord. 't Is triplex dus dat is zo gebeurd.

De apparatuur links past net, alleen de kabels steken uit. Kastje moet dus wel wat van de muur staan.

Yamaha - Oppo - Focal - BK - Epson

Ghosty J

Bedankt voor de uitgebreide foto's! De WAF is accoord :D
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

rexp

Voordat je het weet lopen er ook Penthouse Pets door je huis  :inlove:
Yamaha - Oppo - Focal - BK - Epson

Raafie

Mooie set! Hoe bevalt de KEF/Marantz combo? En hoe vind je de combo van je reciever met de pm7004?
Marantz SR6005 | Marantz PM7004 | Marantz BD7004 | KEF iQ30 | KEF iQ10 | KEF iQ60C | BK xxls400FF |  Panasonic plasma

Mijn slaapkamer setup

brimbrammer

Mooi, interieur spreekt mij wel aan.

rexp

Quote from: Raafie on April  6, 2011, 21:53:34
Mooie set! Hoe bevalt de KEF/Marantz combo? En hoe vind je de combo van je reciever met de pm7004?

De Q serie klinkt warmer dan de recentere iQ7 en iQ70. Het is een zeer fijne speaker voor jazz en vocaal maar minder voor house en zwaar gitaarwerk. En laat ik dat nou meestal draaien. Dus ik denk dat de KEF's binnenkort de verkoop in gaan.

De receiver - versterker combi bevalt me wel goed. De versterker is toch wel een paar stappen beter dan de receiver. Meer bas, meer dynamiek. Enige minpunt is dat de power amp functie van de versterker alleen op het frontpaneel te schakelen is. Dus wil je na TV kijken nog een CD luisteren, dan moet je je luie stoel uit om de versterker om te zetten.

Ik zal dit weekend nog wat plaatjes posten; heb een paar dingen veranderd.
Yamaha - Oppo - Focal - BK - Epson

Robbert54

Mooi voor elkaar zeg! Hele gave opstelling.  :worship:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Raafie

Quote from: rexp on April  7, 2011, 17:58:37
De Q serie klinkt warmer dan de recentere iQ7 en iQ70. Het is een zeer fijne speaker voor jazz en vocaal maar minder voor house en zwaar gitaarwerk. En laat ik dat nou meestal draaien. Dus ik denk dat de KEF's binnenkort de verkoop in gaan.

De receiver - versterker combi bevalt me wel goed. De versterker is toch wel een paar stappen beter dan de receiver. Meer bas, meer dynamiek. Enige minpunt is dat de power amp functie van de versterker alleen op het frontpaneel te schakelen is. Dus wil je na TV kijken nog een CD luisteren, dan moet je je luie stoel uit om de versterker om te zetten.

Ik zal dit weekend nog wat plaatjes posten; heb een paar dingen veranderd.

Hee bedankt voor je reactie. Ik heb zelf de iq serie, dus dat moet wel goed komen denk ik. Het is inderdaad wel jammer dat de versterker niet in te schakelen is met de remote.. Maargoed, mijn kamer is niet zo groot dus ik hoeft niet ver te lopen naar de versterker :P Trouwens, dat ikea meubel ziet er echt uit alsof het is ontworpen voor je set! Echt nice.
Marantz SR6005 | Marantz PM7004 | Marantz BD7004 | KEF iQ30 | KEF iQ10 | KEF iQ60C | BK xxls400FF |  Panasonic plasma

Mijn slaapkamer setup

rexp

Lang leve de verstelbare plankjes  ;D
Yamaha - Oppo - Focal - BK - Epson

morca

Mooie set en welkom,ik vind je kast ook al zo mooi ook maar eens kijken of dat wat voor mij is in de woonkamer


Ghosty J

Kast is inderdaad zeer mooi en handig. je kan er veel in kwijt. zelfde ervaring ;)

Quote from: morca on April  7, 2011, 18:42:30
Mooie set en welkom,ik vind je kast ook al zo mooi ook maar eens kijken of dat wat voor mij is in de woonkamer


Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Denon Focal

Mooi set en mooi ingericht.
De combi Marantz/Focal is :wub: dus zou ik zeker gaan luisteren
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

FIFO

hoe heb je de combi met de SR en de PM aangesloten ingeval van surround? heeft de PM speciale ingangen waardoor de volumeregeling van de PM niet gebruikt kan worden?

mijn vroegere met een SR en een PM (7300 en 7200) konden qua volume niet op afstand bedient worden. in plaats van dat alleen de SR reageert op volume verandering ging ook het volume van de PM mee, waardoor de fronts bij mij na een volume verandering of te hard stonden of te zacht.

ben benieuwd hoe jij dit hebt opgelost.

verder mooie set. zelf namelijk ook een liefhebber van marantz en kef.

Raafie

#18
Quote from: FIFO on April  7, 2011, 23:43:59
hoe heb je de combi met de SR en de PM aangesloten ingeval van surround? heeft de PM speciale ingangen waardoor de volumeregeling van de PM niet gebruikt kan worden?

mijn vroegere met een SR en een PM (7300 en 7200) konden qua volume niet op afstand bedient worden. in plaats van dat alleen de SR reageert op volume verandering ging ook het volume van de PM mee, waardoor de fronts bij mij na een volume verandering of te hard stonden of te zacht.

ben benieuwd hoe jij dit hebt opgelost.

verder mooie set. zelf namelijk ook een liefhebber van marantz en kef.

Dit staat er onder de foto:

"Ik heb een Marantz SR5004 receiver gekocht, met daarbij de Marantz PM7004 versterker. De receiver is via de pre-outs aangesloten op de Power Amp Direct ingang van de versterker. De front speakers (KEF Q7) worden aangestuurd door de versterker, de overige speakers (KEF Q9c center / iQ3 surrounds / BK Gemini II subwoofer) door de receiver."

Voor zover ik weet zit die functie alleen op de 7004 en de 8003 :)
Marantz SR6005 | Marantz PM7004 | Marantz BD7004 | KEF iQ30 | KEF iQ10 | KEF iQ60C | BK xxls400FF |  Panasonic plasma

Mijn slaapkamer setup

rexp

#19
De PM7004 heeft inderdaad die Power Amp Direct ingang, waarbij de voortrap en volumeregeling van de versterker worden overgeslagen. De volumeregeling van de versterker reageert niet meer op de afstandsbediening zodra de power amp is ingeschakeld. Je kunt alleen het volume van de receiver bijstellen.

Overigens reageren de SR5004 en PM7004 op elkaars remotes, dus als als de power amp functie uit staat reageren beide apparaten op een verandering in volume. In de praktijk is dat niet zo'n probleem omdat je in dat geval maar naar één apparaat tegelijk kan luisteren.

Het enige gevaar is dat als je iets wil luisteren via een ingang op de receiver (TV bijv.), en de versterker staat nog niet op power amp, dat je de neiging hebt om het volume open te draaien omdat je niets hoort. Als je je dan realiseert dat je de power amp functie moet inschakelen, heb je het volume van de versterker ongemerkt op heel hard gezet. Als je dan na het TV kijken nog een cd wil luisteren schrik je wel even  :o
Yamaha - Oppo - Focal - BK - Epson

screw

Quote from: rexp on April  8, 2011, 06:53:02
De PM7004 heeft inderdaad die Power Amp Direct ingang, waarbij de voortrap en volumeregeling van de versterker worden overgeslagen. De volumeregeling van de versterker reageert niet meer op de afstandsbediening zodra de power amp is ingeschakeld. Je kunt alleen het volume van de receiver bijstellen.

Merk je het verschil nu ook als je in Dolby kijkt? Ik zelf zit ook in twijfel om het te doen met mijn CA-set.
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

rexp

Voor film vind ik het lastig om te zeggen omdat ik geen directe vergelijking kan maken; na de komst van de versterker heb ik de receiver en sub opnieuw ingesteld. Voor mijn gevoel klinkt het nu beter. De grootste winst zit echter in stereo.
Yamaha - Oppo - Focal - BK - Epson

rexp

Ik heb nog wat plaatjes...



Een Auralex Subdude gekocht, voor onder mijn BK Gemini. Voorheen had ik vooral bas in de keuken, dat probleem is er nu niet meer. Een zeer nuttige upgrade.



Mijn vrouw is ook aan het upgraden geweest. We hebben nu gordijnen, en de kast heeft deurtjes gekregen. Eindelijk ruimte voor haar boxsets van Grey's Anatomy, Friends, SATC en al die andere meisjesseries.



Dit is zone 2, de keuken. De niet zichtbare zone 2 speakers zijn nu Kef Cresta. De tweede TV is een LG 26" aan een Vogels beugel.



Ik heb van een forumgenoot een set biwire W&M Black Magic kabels overgenomen, maar die heb ik nog niet geprobeerd...
Yamaha - Oppo - Focal - BK - Epson

Raafie

Wauw! Interieur is echt gaaf :)
Marantz SR6005 | Marantz PM7004 | Marantz BD7004 | KEF iQ30 | KEF iQ10 | KEF iQ60C | BK xxls400FF |  Panasonic plasma

Mijn slaapkamer setup

Robbert54

wat een gaaf appartement zeg!! :wub:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo