Rexp's Penthouse Pets

Started by rexp, January 15, 2011, 19:24:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rexp

#75
Voor de volledigheid mijn lijstje aangevuld met alle kabeltjes:

Supra Rondo 2.5mm2 luidsprekerkabel voor Fronts en Center
Koper van de rol voor surrounds en Zone 2
White Zombie Subspecies Subwooferkabel 8mtr.
Supra HF100 HDMI kabel tussen Blu-ray en Reciever
Supra HF100 HDMI kabel tussen INDI Box en Reciever
Monster 300 HDMI kabel tussen DVD en Reciever
Supra HF100 HDMI kabel tussen Receiver en TV
Supra EFF-IX Interlink tussen Receiver en Versterker
Supra Dual-RCA Interlink 1mtr. tussen CD-speler en Versterker

Dan heb ik nog wat kabels over. Wellicht binnenkort eens vergelijken, of de verkoop in (daar ben ik nog niet helemaal uit):

Canare LV-77S Digitale interlink RCA 4mtr.
Supra HF100 HDMI kabel 2mtr.
Van den Hul D-102 III Hybrid Interlink 0,8mtr.
2x Ah! AS Direkt KB 8 RCA (Bullet plug) Interlink 0,8mtr.
Monster 250 RCA Interlink 2mtr.
Yamaha - Oppo - Focal - BK - Epson

rasman

Ik doe tijdens het lezen van je topic de nodige ideetjes op  ;)

Kortom: Mooi setup :music: en zeker een mooie inrichting!


Samsung / Oppo / Emotiva / Denon X4500h / Bluesound / B&W / Velodyne / WBT / Chord Company / AudioQuest / Lapp / Wattgate / PS Audio / Furutech / Spectral / Epson / Celexon / Synology / Auralex / Intel NUC / Roon / Tidal / 

rexp

Thanks  :smile:

Vandaag de nieuwe Telenet HD Digicorder in huis gehaald. Telenet stopt met de ondersteuning van de Indi Box, die ik sinds zomer 2006 in huis had. De nieuwe Digicorder ziet er op het eerste gezicht hetzelfde uit als de Indi box, maar kent toch een paar verschillen. De Digicorder heeft een oerlelijk display. De Indi box had een blauw dot matrix display voor de zendernamen, de Digicorder doet het met een led display met enkel een zendernummer en de tijd. En de Digicorder staat op ronde rubberen voeten, kennelijk nodig bij dit ontwerp. De Indi box trilde zo hevig dat ik hem op Vibrapods had staan. Die zijn nu niet meer nodig.



Qua werking ben ik wel tevreden: nu twee zenders tegelijk opnemen i.p.v. één. De menu's zien er wat gelikter uit. Hij reageert sneller op de afstandsbediening, ook op de Harmony One (hij staat onder Telenet in de Logitech database). En, maar dat kan ik me verbeelden, de geluidskwaliteit lijkt beter te zijn.

Nadeel is de 8 euro per maand die je extra aan huur betaalt. Maar goed, de Indi box was toch aan vervanging toe.

Eén van de Penthouse Pets kijkt goedkeurend toe:



Voor sommigen is dit heiligschennis, maar deze beesten zijn hier de baas.
Yamaha - Oppo - Focal - BK - Epson

Sailor Jan

#78
Quote from: rexp on November 24, 2012, 17:35:12




Voor sommigen is dit heiligschennis, maar deze beesten zijn hier de baas.

Het zou pas heiligschennis zijn geweest als de beesten op de draaitafel gaan liggen...
Wees lief voor jezelf

larzie

#79
Die kat kijkt echt van als je een stap dichterbij komt dan vreet ik je op!  :D
Zo te zien heeft hij ook al wat vervelende mensen opgegeten :P
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

rexp

Helaas is mijn Marantz SR5004 alweer defect, nog geen jaar na de laatste reparatie. Helaas nu niet meer in garantie. Ik ben benieuwd hoe Marantz omgaat met coulanceregelingen. Maandag gaat hij retour servicecenter.
Yamaha - Oppo - Focal - BK - Epson

FeaR1986

Quote from: rexp on August 11, 2013, 11:59:31
Helaas is mijn Marantz SR5004 alweer defect, nog geen jaar na de laatste reparatie. Helaas nu niet meer in garantie. Ik ben benieuwd hoe Marantz omgaat met coulanceregelingen. Maandag gaat hij retour servicecenter.

De beruchte Pop of Death welke vooral de SR6004 en in mindere mate de SR5004 plaagde?
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

MaLa

Prachtig interieur! Ook een zeer mooie set!
Heb je de CD6004 nog? Hoe bevalt die?
XTZ - BK - Marantz

rexp

Quote from: FeaR1986 on August 11, 2013, 23:26:11
De beruchte Pop of Death welke vooral de SR6004 en in mindere mate de SR5004 plaagde?

Nee, dit keer geen ploppen. Bij het aanzetten sprong hij in protectie, en wil daar niet meer uit. Ik vermoed weer een defecte versterker.

Quote from: MaLa on August 11, 2013, 23:57:21
Prachtig interieur! Ook een zeer mooie set!
Heb je de CD6004 nog? Hoe bevalt die?

Dank je. Ik heb de CD6003, het model ervoor. Die bevalt heel goed (ik heb ook de SA8003 gehad). Om eerlijk te zijn draai ik niet veel schijfjes meer, maar gebruik ik voornamelijk de USB-ingang op de speler.
Yamaha - Oppo - Focal - BK - Epson

r_flagg

Quote from: rexp on November 24, 2012, 17:35:12


Qua werking ben ik wel tevreden: nu twee zenders tegelijk opnemen i.p.v. één. De menu's zien er wat gelikter uit.



Volgens mij kun je met het oude model ook 2 zenders tegelijk opnemen. Echter kun je dan alleen nog maar zappen tussen deze 2 zenders.  Lastig als je 2 programma;s wilt opnemen en tegelijk een 3e programma wilt kijken.... ...Van de andere kant, hoe vaak komt het voor dat er 3 programma's tegelijk worden uitgezonden die het kijken waard zijn  :devil:
Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

rexp

#85
Ik heb mijn receiver weer terug. Volgens Marantz was er niets mee aan de hand. En ik ben 63 euro onderzoekskosten armer. Laten we hopen dat hij het nu gewoon blijft doen.
Yamaha - Oppo - Focal - BK - Epson

rexp

#86
Tijdens de kerstvakantie is mijn MARANTZ SR5004 weer uitgevallen (voor de derde keer dus). Ditmaal is hij in de 'normale' protectie gesprongen: de Standby-indicator knippert 2x per seconde. Dat kan duiden op spelen op te hoog volume, een oververhitting, een verkeerde aansluiting of als gevolg van een spanningspiek.

NB: in de twee voorgaande gevallen knipperde Standby 8x per seconde; daarbij geeft de manual alleen aan dat hij naar een service center gebracht moet worden (wat ik in die gevallen meteen gedaan heb).

In dit geval heb ik hem zelf weer aan de praat gekregen, maar daar had ik wel wat pogingen voor nodig:

1 ) Apparaat uit, laten afkoelen, apparaat weer ingeschakeld, zowel via front als afstandsbediening
2 ) Stekker uit het stopcontact, nachtje laten rusten, apparaat weer ingeschakeld
3 ) Stekker uit het stopcontact, alle aansluitingen losgehaald, apparaat weer ingeschakeld

Geen soelaas, Standby blijft knipperen. Manual erbij gepakt:

4 ) Apparaat aan, SURROUND MODE en CLEAR tegelijk indrukken op het front (volgens de manual zou dit de receiver moeten resetten naar de factory settings)

Helaas, niets. Google leverde nog wat suggesties:

5 ) STANDBY, CLEAR en ENTER tegelijk indrukken
6 ) Apparaat aan, SURROUND MODE, EXIT en CLEAR tegelijk indrukken op het front (dit zou een softe reset moeten geven, met bewaren van de settings)
7 ) Apparaat aan, SURROUND MODE, CLEAR en ENTER tegelijk indrukken

En wat in mijn geval werkte (maar jammer genoeg niet in de manual staat):

8 ) Apparaat aan, SURROUND MODE en ENTER tegelijk indrukken. Ik hoor een relais klikken en mijn receiver komt weer tot leven, gelukkig.
9 ) AUTO, EXIT en CLEAR tegelijk indrukken voor het Service menu; op ENTER drukken voor de firmware en HDMI versie en verschillende display tests.

Misschien heeft een andere Marantz SR5004 / SR6004 bezitter hier wat aan :music:


EDIT: helaas, ik heb er niet lang van kunnen genieten. Na 2 dagen weer in protectie gesprongen. Daar wil hij nu niet meer uit.
Yamaha - Oppo - Focal - BK - Epson

rexp

Nadat mijn Marantz SR5004 defect is geraakt, speel ik nu weer een tijdje in stereo. Ik kijk met een half oog uit naar een SR7005, SR7007 of SR 7008, maar ik heb geen zin om daar top dollar voor te betalen. In plaats daarvan ben ik weer lekker aan het klooien met bandjes, en daarvoor heb ik deze gekocht:



Een Kenwood KX-9010 deck, zo goed als nieuw, nog met doos, remote, originele kabeltjes, service manual en gebruiksaanwijzing.

Dit dan wel volgens de regel 1 erin, 1 eruit, dus mijn Sony 555ES deck is gratis naar een liefhebber gegaan die al meerdere apparaten uit de 555 serie heeft.
Yamaha - Oppo - Focal - BK - Epson

Nahpets

Mooi hoor. Ik heb de digitale tegenhanger uit die reeks gehad, een Kenwood DP-x9010 CD transport.

Wat een tank was dat! Als de lade dichtgaat is het net alsof er een kluisdeur van Fort Knox dicht gaat, kippenvel gewoon.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

rexp

De knoop maar doorgehakt en een nieuwe SR5008 besteld. De 7008 was ook erg interessant geprijsd, maar die upgrade kan ik later nog eens doen (als ik wat beter in de slappe was zit). Nu blijft er nog wat budget over voor een nieuwe TV.

Ik ga op zoek naar een 55" voor maximaal 1300 euro. Wilde eerst 60", maar dan moet ik teveel concessies doen qua beeldkwaliteit denk ik... Ik ga eens kijken.
Yamaha - Oppo - Focal - BK - Epson

rexp

Plaatje van de nieuwe Marantz SR5008. Deze vervangt mijn SR5004 met kuren. Een aantal verbeteringen t.o.v. de SR5004 vallen meteen op: meer HDMI ingangen, beter geplaatste luidsprekeraansluitingen, en een nieuwe setupprocedure incl. ADSY. De 5008 klinkt na de eerste setup al zeer goed.



De andere kant van het kastje, met het nieuwe Kenwood cassettedeck. De Yamaha DVD-speler speelt de regiovrije DVD's (dat doet de Marantz niet). Naast de WII staat de nieuwe switch - ik heb nu  de receiver, TV, Telenet HD digicorder en de WiFi router bedraad aangesloten.



En met het oog op het WK: de nieuwe TV, een Sony KDL-55W815B (55" dus). Met een zilveren randje i.p.v. zwart, een concessie aan de vrouw (en de duurdere 828B/829B met het zwarte randje was zo gauw niet leverbaar).



Ik ben nog niet helemaal tevreden over de beeldkwaliteit. In HD geschoten programma's zien er schitterend uit, maar SD materiaal, oude series, en gecomprimeerde kanalen een stuk minder (Telenet comprimeert bijv. NL 1, 2 en 3). Ook mis ik wat diepte in het beeld wat ik bij de plasma wel had. Ik moet maar op zoek naar de juiste combinatie van instellingen op de digicorder, de receiver en de TV.

Yamaha - Oppo - Focal - BK - Epson

rexp

Omdat mijn vrouw uit de USA komt, hebben wij aardig wat Amerikaanse DVD's. Deze speelde ik op mijn oude regiovrije Yamaha DVD-speler, omdat de Marantz Blu-ray spelers lastig regiovrij te maken zijn. Helaas is door veelvuldig omprikken de HDMI-poort van de DVD-speler defect geraakt. Als tussenoplossing heb ik een tijdje via de composiet uitgang gespeeld, met een losse stereo interlink ernaast; dat haalde niet de kwaliteit die ik via HDMI gewend was.

Ik was dan ook blij om tegen deze aan te lopen:



Een Marantz DV4003 DVD player. Dit is voorzover ik weet de enige Marantz speler in het 'nieuwe' design die je via een toetscombinatie regiovrij kunt maken.

En dan heb ik nog wat plannen... omdat ik weinig CD's draai, wil ik de Marantz CD6003 vervangen door een van de nieuwe Marantz netwerk spelers, de NA6005 of NA8005. En om toch CD's te kunnen blijven spelen, wil ik mijn wat oudere BD5004 Blu-ray vervangen door de nieuwere UD7007; die schijnt het ook goed te doen met CD's. Ik ben benieuwd of ik er met die upgrades op vooruit ga.
Yamaha - Oppo - Focal - BK - Epson

rexp

#92


Inmiddels heb ik de Marantz NA6005 Network Audio Player aangeschaft.



En de Marantz UD7007, ter vervanging van zowel de BD5004 en CD6003. Vanaf nu speel ik Blu rays, DVD's en CD's met één speler.



Rechts staat de Marantz DV4003 DVD-speler, regiovrij gemaakt voor de Amerikaanse DVD's.

Mijn eerste ervaringen met de NA6005 zijn niet zo goed. Ik hoopte via de NA6005 rechtstreeks muziek van mijn PC af te kunnen spelen, en de NA6005 met de iPad te kunnen bedienen. Dat is nog niet helemaal gelukt.

In mijn technische ruimte hangt een Telenet kabelmodem met een switch. De switch verdeelt het netwerkverkeer naar 4 ruimtes in mijn huis: huiskamer, slaapkamer 1, slaapkamer 2 en kantoor, waar mijn PC staat. In de huiskamer verdeelt een extra switch het verkeer naar de TV-Digicorder, de receiver, de NA6005, en een wifi router. Aan de wifi router hangt de smart TV. In deze setup verkrijgt de NA6005 een IP-adres van het Telenet kabelmodem, meestal in de range 84.xx.xx.xx, en ziet de NA de PC in het netwerk. De Marantz app ziet de NA echter niet, want de app verwacht een 192.xx.xx.xx thuisnetwerk adres.

Als ik de wifi-router rechtstreeks op het kabelmodem aansluit, en de rest van het netwerk op de wifi-router, gaat het beter. Zowel de NA6005 als de PC krijgen een IP in de 192.xx.xx.xx range. De Marantz app herkent de NA6005 direct. Ik kan op de NA een deel van de folderstructuur van de PC zien, maar helaas loopt de boel vast op de Music folder. Wat wel werkt, is de Playlist folder: ik kan Windows Media Player playlists (.m3u) afspelen op de NA, en bedienen via de app. Dus het begin is er.
Yamaha - Oppo - Focal - BK - Epson

LightStar

Mooie set, waar ik benieuwd na ben hoe hoog is het meubel in totaal ?
Marantz NR1605, PM7004, UD5007, NA7004, BD5004 (project htpc)

rexp

De hoogte is 75 cm.

Ikea heeft de Besta serie vernieuwd. De Besta Bank (het onderste deel van mijn meubel) lijkt niet meer verkrijgbaar te zijn.
Yamaha - Oppo - Focal - BK - Epson

rexp

De Marantz NA6005 Network Player heeft me aardig wat frustratie opgeleverd. De bediening was traag, de speler reageerde niet op toetsen. Connecteren met het netwerk werkte niet zoals ik wilde. Bij afspelen via USB liep de speler na 3-4 nummers compleet vast. Gelukkig zijn de meeste problemen inmiddels opgelost door firmware updates. De bijbehorende app was en is nog steeds prut, helaas.



Mijn muziek staat inmiddels op een Qnap NAS, de TS-219P+, met daarin een enkele Samsung 1.5 GB schijf. Ik heb mijn muziek (nog) in 320kb MP3 formaat. De meeste albums, zo'n 1400 stuks, heb ik origineel op CD. Die staan nog in de woonkamer, in de boekenkast. Ik heb wel de concessie aan de vrouw moeten doen om niet meer dan 2 kastdelen (van de 6) te gebruiken voor muziek, dus de cd's staan inmiddels twee rijen diep. En ik heb een deel van mijn vinyl verkocht.



Ik heb geen dedicated cd-speler meer. Daarvoor heb ik de Marantz UD7007 Universal Disk player gekocht, voor Blu Ray, DVD en CD. Helaas was die binnen een jaar defect. Ik hoop hem binnenkort weer in perfecte staat terug te krijgen.

De Marantz PM7004 versterker is helaas ook defect geraakt. De ingangskeuze werkt niet goed meer. Als je de versterker aanzet op de CD ingang, moet je de ingang eerst op een willekeurig andere ingang zetten, en dan weer terug naar CD, voordat je muziek hebt. En het linkerkanaal van Speakers B valt weg na een kwartiertje spelen. De versterker is ook ter reparatie gegaan.

Mijn huwelijk met Marantz is niet zo'n succes gebleken. Naast de defecten had ik al problemen met het bedieningsgemak: de versterker en SR5008 receiver reageren op dezelfde commando's van de afstandsbediening, en de Power Amp Direct ingang is niet via de a.b. te bedienen. Ik heb een Logitech Harmony One remote, met alle mogelijke Activities voorgeprogrammeerd, maar ik moet toch opstaan en naar de apparatuur lopen als ik na TV kijken nog wat muziek wil luisteren of andersom. Mijn vrouw kan er ook niet mee omgaan, en die wil ook nog wel eens een muziekje luisteren.

Dus ik heb de knoop doorgehakt: ik ga weer terug naar Yamaha. Daar heb ik goede ervaringen mee, en toevallig liep ik tegen een gunstig geprijsde Yamaha RX-V2065 Receiver aan:



Mijn eerste ervaringen zijn positief. Ik speel muziek van de NA6005 via de Pure Direct stand van de Yamaha. Blu ray's spelen zal moeten wachten op de terugkomst van de UD7007. In de tussentijd kan ik nog wel DVD's kijken via de Marantz DV4003. Ik heb twee lege vakken in mijn audiomeubel, en die worden mooi gevuld door één van de Penthouse Pets uit het begin van deze thread:



Op mijn verlanglijst staan nu:

  • Yamaha AS-1100 versterker (VU meters, Amp Direct via de afstandsbediening)
  • Yamaha CD-N500 cd / network player
  • Een andere Blu ray player, van Yamaha (BD1040, BD677) of Oppo (93, 101, 103)

Mijn Marantz SR5008 receiver staat nu werkeloos in de opslag, die komt binnenkort te koop.
Yamaha - Oppo - Focal - BK - Epson

Erik1977

Wat een toestand met die NA6005.
Het leek me wel een ideaal ding met al die features.
Best wel een afknapper als ik het zo lees, helemaal met de andere marantz apparaten.

Hopelijk gaat het met de yamaha een stuk beter.

rexp

Door firmware updates zijn de problemen verholpen. Hij speelt nu prima. Maar dat heeft in mijn geval wel 8 maanden geduurd.

Ik heb alle Marantz apparatuur inmiddels verkocht, op de regiovrije DVD na. Grootste gemis is nu een Blu-Ray, maar daarin is aardig wat keus, zowel nieuw als tweedehands.
Yamaha - Oppo - Focal - BK - Epson

patsijb

mooie aanwinst t cassettedeck..
en regelmatig kattenfotos plaatsen dan blijf ik kijken haha

rexp

#99
Ik heb in relatief korte tijd alles op mijn verlanglijst kunnen bemachtigen:



In plaats van een Yamaha A-S1100, een stap hoger: de A-S2100. Iets meer vermogen, een gebalanceerde ingang, verbeterde koptelefoon versterker, en een MM/MC phono trap.



Als streamer de Yamaha CD-N301 gekocht. Streamt van mijn NAS, heeft Airplay, Spotify en speelt ook nog CD's. Meer een tussenoplossing, tot Yamaha een nieuwe streamer in de 1000/2000 reeks uitbrengt, als opvolger van de NP2000 die niet meer te krijgen is.

Ik kan momenteel geen Blu-rays spelen... ik heb een Yamaha BD-S671 tweedehands gekocht, maar die staat nog bij mijn ouders.



De kabelbrei. Voornamelijk Supra.



Onze living heeft ook een upgrade gehad. De losse sofa's zijn vervangen door een hoekbank.

Yamaha - Oppo - Focal - BK - Epson