Speciaal "woonkamer" HT'tje op Tweakers.net

Started by jvanhambelgium, March 23, 2015, 17:42:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jvanhambelgium

Toch wel een speciaal projectje gevonden op Tweakers ;-)
Als dit uiteindelijk af zal zijn lijkt me dit de 1e HT "prive" en Belgie met ondersteuning voor alle 3D-formaten in een 24-channel setup.

Kostenplaatje schatting : 100.000 euries

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1627398/0


De ruimte is zeer zeker een uitdaging ; beton + tientallen m² glas, keiharde vloer zonder bedekking etc...
MUTROX zal er zijn beste poppetjes op gezet hebben denk ik, samen met Trinnov etc.

Spijtig dat de to-be eigenaar precies hier (nog) niet actief is, want hier kan aaaardig over gediscuteerd worden en ik ben benieuwd naar de Trinnov Altitude32 grafiekjes als het zover is ;-)




HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

michel69

Precies heel mooi project gaat dat worden..alleen jammer dat er aardig wat negatieve reacties op de persoon waren en dan vooral gericht op het financiële plaatje,kwam bij mij in ieder geval heel erg jaloers over en dan kan hij idd beter hier gaan vertoeven ;D ;D
StereoKharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20-IsoAcoustics Gaia II  -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

Pallenmans

Sonus faber sonetto 5 / gato dia 250 / Roon / Project draaitafel / kabels RIcabel

jvanhambelgium

Boah , ik stel me er ook vragen bij hoor en hij had beter een aparte kleinere ruimte genomen dewelke véél beter tot z'n recht gaat komen voor minder als 50% van de prijs...
Aan de andere kant denk ik niet dat een bedrijf als Mutrox de tanden hierop stuk gaat bijten op het akoestisch vlak.
Dienen Trinnov gaat verdorie "werk" hebben  :devil: :devil: :devil:

Als ik 100k had te besteden wil ik oa  *perfectie* en qua beeld en geluid....

In een zowat "witte" woonkamer een peperdure beamer ten volle benutten lijkt me al utopisch...

Ik blijft het geinteresseerd volgen  :coffee: :coffee: :coffee:
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

1nt3gr@

Wat een hele mooie ruimte gaat worden om te zien, maar ook om te horen, dat blijft voor iedereen toch persoonlijk.
Natuurlijk zou iedereen hier op zijn eigen manier invulling geven aan een dergelijke ruimte, zeker met zo'n budget.
De keuze van deze persoon sluit ook niet 100% aan op mijn ideaalbeeld, maar dat dit een mooie ruimte gaat worden, zeker wel!
Design valt of staat met keuzen van dingen en om deze met elkaar te combineren. Volgens mij gaat dit uitstekend bij elkaar passen.

Als het af is en het geluid is compleet geïnstalleerd, ben ik benieuwd of het de eigenaar bevalt. Want dat is uiteindelijk het belangrijkste.

B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

road rebel

Die trinnov attitude en de deelname van mutrox is veelbelovend en ook de rest van het apparatuur mag er zijn! Ik begrijp de wens van de TS wel om ht en woonkamer te combineren, het is -als je het zo bekijkt- zonde om een mooie leefruimte te bouwen en vervolgens in een klein hok te moeten verhuizen telkens je een film wilt bekijken.
Mij lijkt het jammer om die grote glaspartij volledig te moeten volhangen met verduisteringsmateriaal, dat haalt een beetje het strakke industriële ervan af. Maar ja als de beurs niet onbeperkt is blijft bouwen kwestie van compromis? Bij mij toch alleszins wel.

FeaR1986

Quote from: michel69 on March 23, 2015, 17:53:33
..alleen jammer dat er aardig wat negatieve reacties op de persoon waren en dan vooral gericht op het financiële plaatje....

En dan na te gaan dat de nog negatievere reacties dan al weg zijn gehaald...
Het zal zeker een mooie ruimte worden, daar valt niet over te twijfelen. Zoals ik op GoT ook al had gezegd had ik voor 100.000 euro toch wel graag de speakers gezien en niet alles weggewerkt. Maar goed dat is een keuze. Een keuze die de beste man met zijn budget wel kan maken en ik alleen van kan dromen  :tounge2:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

StefaanD

Wel een top project man, zware investering. Daar kan ik, en menige hier denk 'k, alleen van dromen.

Even snel snel diagonaal doorlezen, maar zag melding van HTPC. Dus 100.000 € investering en dan downloads gaan kijken ? Moeilijk te rijmen voor mij  :D

Denon Focal

@Kevin, wellicht kun je deze man wijzen op ons forum. Wordt hij positiever ontvangen en krijgt ook nog tips.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

cobaltjeh

Quote from: Denon Focal on March 31, 2015, 14:59:40
@Kevin, wellicht kun je deze man wijzen op ons forum. Wordt hij positiever ontvangen en krijgt ook nog tips.

Dat was al geprobeerd dacht ik, zijn reactie was dat mensen van het HTforum bij Tweakers ook wel mee lezen...........

jaco

 Hij had ook wat al te veel info over dts:x gepost en toen ik doorvroeg maar snel weer verwijderd :)

Ach wordt deze week toch vrijgegeven.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

larsonator

Quote from: StefaanD on March 31, 2015, 14:52:01
Wel een top project man, zware investering. Daar kan ik, en menige hier denk 'k, alleen van dromen.

Even snel snel diagonaal doorlezen, maar zag melding van HTPC. Dus 100.000 € investering en dan downloads gaan kijken ? Moeilijk te rijmen voor mij  :D
hoezo dat dan? Ten eerste betreft het exact dezelfde kwaliteit als het origineel (1:1 rip).  Ten tweede kan misschien wel deze ruimte bouwen omdat hij nooit blurays gekocht heeft en daar net als ik veel geld mee bespaart  ;)

StefaanD

Als het 1:1 rips zijn dan wel ja. Wordt dan ook snel een serieuze NAS/server met flink wat opslagruimte, als je één en ander wilt bijhouden. Of het moet zijn één keer kijken en dan niet meer, met véél films is dat misschien wel de beste manier  ;)

En tja als ik dat geld gespaard had van het aantal BD's hier in bezit, dan kon ik ook ... oh well  ;D

Loondijke

Quote from: StefaanD on April  9, 2015, 10:54:09
Als het 1:1 rips zijn dan wel ja. Wordt dan ook snel een serieuze NAS/server met flink wat opslagruimte, als je één en ander wilt bijhouden. Of het moet zijn één keer kijken en dan niet meer, met véél films is dat misschien wel de beste manier  ;)

En tja als ik dat geld gespaard had van het aantal BD's hier in bezit, dan kon ik ook ... oh well  ;D

Valt wel mee toch? Neem een 7 bay + 7 * 4TB schijven en je kan heul veul bewaren :D voor onder de € 2.000,-. En de kwaliteit is gewoon identiek aan een blurayschijfje.

Ieder z'n prioriteiten he :).
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

StefaanD

Oh maar zo'n beest heb 'k ook staan, maar dan met 2 TB schijven.

Maar we gaan off-topic, 'k ga even bij lezen in het tweakers draadje  :smile: