Tums HT, van begin tot nu

Started by tums, January 13, 2011, 22:57:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tums

Hallo een ieder, na aanleiding van verschillende aankopen toch maar eens een post van mijn kant.
Hopelijk worden hier alle vragen van bekenden beantwoord over hoever het nu uiteindelijk staat met mijn HT.
Vanaf het begin:
Filmkijken is altijd een hobby geweest. Beginnend bij Video2000, VHS en video-cd en later DVD. Laserdisc heb ik overgeslagen, maar wel mee kunnen genieten bij een vriend.
Tegenwoordig doen we alles op een HTPC. Maar weer terug naar het begin.
Na een verbouwing in 2005 kreeg ik de beschikking over een ruimte van 3,30 m breed en 9 meter lang. Hier moest alles gebeuren, computeren, knutselen en ach ja ook maar film kijken.
Beneden is het toch altijd een strijd om de afstandsbediening.

Het blijft een hobby en alhoewel een hobby geld mag kosten toch geprobeerd om low budget een HT ruimte te maken.

Mijn kamer heeft rondom een schilderij ophang systeem. Alles wat aan de muur komt hangt hier aan. Zo blijft de ruimte zo flexibel mogelijk en heb ik aan het eind van de rit geen muren die lijken op een gatenkaas. Maar genoeg geschreven, hier wat plaatjes:


HT Ruimte Versie 1.0

Al snel had ik via marktplaats 3 relax stoelen gescoord. Vrienden van ons hebben een Opel Vivaro en zo werden de stoelen vanuit Nijverdal richting mijn kamer vervoerd. Van mijn schoonvader had ik al eentje gekregen.
De ruimte is niet erg breed, maar toch kun je er met 4 mensen zitten. Via mijn werk kwam ik bij de Grolsch brouwerijen en vandaaruit werd ik gesponsord met posters van Marilyn. En ziedaar de HT ruimte is geboren.





Toegegeven het is niet de netste ruimte van ons huis, maar wel het meest multifunctioneelste.

HT Ruimte Versie 1.1

Via dit fantastische forum en een tip van Ronald in contact gekomen met GhostyJ. Deze had een filmposter te koop. Dat zou een mooie uitbreiding zijn. En zo werd 10 juni 2009 de poster gehaald en opgehangen.





De glazen zijn van de Action en de klok is van de Xenos. De tafel van Marktplaats (uit Harderwijk) en de inhoud van de tafel als kado gekregen van Ronald. Moet eerlijk bekennen dat hij wel de grootste aanstichter in het hele prive bioscoopgebeuren is. Van hem heb ik ook het THX bordje gekregen voor mijn verjaardag. Het gaat om een zwart plexiglas bordje met goudkleurige stickerletters. Ben nog op zoek naar soortgelijke bordjes, maar ben er nog niet in geslaagd ze te vinden.
Op marktplaats is er iemand die soortgelijke bordjes (met neon) verkoopt, maar ik hoef ze niet met verlichting.
Misschien is zelf maken een optie. Heb ooit een link gehad naar een site met allerlei soortgelijke logo's. Ben die helaas kwijt.

Tot zover mijn eerste opzet. Iedere op of aanmerking is welkom. Binnenkort het vervolg. en als je onderstaande vragen kunt beantwoorden hoor ik dat graag.

1. Waar zijn audio logo bordjes te verkrijgen? Zie voorbeeld op de 3e foto.
2. Weet iemand de link naar de site die alle audio logo's toont?

Tot de volgende post.
niet gehinderd door enige vorm van kennis

cine(d)rama

#1
Hallo .

mooie binnenkomer  ::) .

Ga deze zeker volgen .

Succes met je xxxx ;) .

Gr Andre .
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

tums

#2
Dank je Andre.

Voordat we verder gaan even een update over versies 1.0 en 1.1.
Door de troep heen kun je op de achtergrond een 5.1 setje van Creative zien. Ik was behoorlijk onder de indruk wat een 6 Watt systeempje nog aan geluid voortbrengt. Vooral aangesloten aan een PC misstaat het niet. Daar ik spaarzaam moet zijn met de ruimte besloten om ook in de HT ruimte te beginnen met een satellietsysteem. Eigenlijk was ik al enige tijd gecharmeerd van de Infinity Oreus set. Niet alleen vanwege zijn style, maar ook vanwege het geluid wat ik heb mogen horen bij RAF Kampen (tegenwoordig Hobo Hifi). Toegegeven, de B&W VM1 klinkt net iets mooier, maar het verschil in aankoopbedrag compenseert veel. Had ik het al gehad over low budget?
Wat is Marktplaats dan een geweldige plek. Nou ja: www.veilingkijker.nl eigenlijk. En deze leidt me dan weer naar Marktplaats.

En als je dan toch moet beginnen, gelijk maar 7.1. Wat is het nou jammer dat de sets maar 5 speakers hebben. Infinity heeft wel een 7.1 set, maar die kom je nergens tegen. Vandaar 1 setje gehaald uit Doesburg en de andere in de buurt van Den Haag.
Okee, dan heb je genoeg speakers, maar dan nog een versterker. Wat hebben we nodig: eentje die 7 speakers aankan. En zo kwam ik al zoeken op marktplaats uit op een Onkyo TX-SR702E. De prijs was ook goed en daarom na werktijd deze gehaald in Spijkenisse.


Om de set kompleet te maken een DVD speler uit Ridderkerk gehaald. Achteraf misschien niet nodig, daar alles via de HTPC gaat. De TV komt bij de broer van Ronald weg. Dat is een naam die je wel vaker zult lezen hier. Hij is, kun je wel zeggen, de grootste aanstichter van het hele HT gebeuren en trap er iedere keer weer in. Mede doordat zijn voorstellen helemaal nog niet zo verkeerd zijn. Hij wees me er wel op dat er auteursrecht op zijn naam zit, oftewel: iedere keer als ik zijn naam gebruik verwacht hij iets terug. Tja, van je vrienden moet je het maar hebben. Voor de rest is het wel een lieve jongen en daarom mag hij blijven.

Maar dat je nu kunt zeggen: Goh, wat is het gezellig kijken bij jou. NEE. Gelukkig zie je de troep niet meer als het licht uit is. Eigenlijk zou het groter moeten, iets meer bioscoop. En wie komt er weer met een link? Juist, R..... .
Op internet stond al een tijdje een Barco Data 800 met nog geen 900 uur op de teller te koop. Volgens ...... echt iets voor mij. Je houd wel van knutselen. Nu moet ik zeggen dat dat wel enigszins klopt. Je kunt aan de Barco's bijna alles repareren, aangezien het veelal normale componenten zijn en geen SMD's. Maar moet ik dan zo'n oud beestje binnenhalen? Zelf heeft meneer een Epson wat bijna Plug and Play is. De Barco is echter voor een fractie van de prijs te verkrijgen en als je het mag geloven gaat er niets boven een CRT projector. Eerst nog maar even nadenken wat te doen en wat lezen op internet over deze dingen.

niet gehinderd door enige vorm van kennis

cine(d)rama

#3
Leuk lezen dit topic  ;D .

Maar ik had begrepen dat je die xxxx gekocht hebt toch  ??? Edit : Al aangepast  :withstupid:

Of is dit ter bevordering van de opbouw van je verhaal  ::)

Ps : Ik heb de Onkyo 705 met Hdmi en Hd geluidsformaten .
Fijne en krachtige versterker .
Alleen jammer dat hij een handshake probleem heeft met mijn CRT via een Hd-furry  :P .
Maar daar heb jij geen last van aangezien jij een htpc gaat gebruiken toch ?

Gr Andre .
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

Ronald-de-boer

#4
Quote from: cine(d)rama on January 15, 2011, 11:09:10
Leuk lezen dit topic  ;D .

Maar ik had begrepen dat je die 1292 gekocht hebt toch  ???

Of is dit ter bevordering van de opbouw van je verhaal  ::)

Ps : Ik heb de Onkyo 705 met Hdmi en Hd geluidsformaten .
Fijne en krachtige versterker .
Alleen jammer dat hij een handshake probleem heeft met mijn CRT via een Hd-furry  :P .
Maar daar heb jij geen last van aangezien jij een htpc gaat gebruiken toch ?

Gr Andre .


Ja, Bert maakt er een lang verhaal van zo houd hij de spanning er in


Gr R

cine(d)rama

Ok dan  ;D .

Dan houd ik me er even buiten .
anders verraad ik de boel nog  :-X .

Gr Andre .
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

tums

HT Ruimte versie 1.2

Kon de verleiding niet weerstaan en van forumlid Kostezz een Barco Data met een spanschermpje gekocht in september 2009. Gelijk het eerste weekend bezig geweest met mijn HT ruimte, met name met de beamer.
Vrijdag heeft Ronald mij meegeholpen dat kreng boven te krijgen. Gelijk een beetje goed neergezet en toen het doek terug inelkaar gezet. Hij heeft wat lichte schade opgelopen tijdens transport, maar is in ieder geval goed genoeg om tijdelijk te gebruiken. Nadat hij in elkaar zat, me niet verder kunnen bedwingen en samen met Ronald de beamer ingesteld. De instellingen van Kostezz gefinetuned. Tot slot zag ik nog in het service menu: In het midden zetten. Eens kijken wat dat doet.

Wel g#$v%@d#^^%. Alles gewist en de waarden zijn terug gezet op 50 (werkt met een schaal van 0-100). Kon ik weer van voren af aan beginnen. Hier heeft Ronald niet meer op gewacht. Ik heb daarna blok VGA afgesteld in de veronderstelling dat dit het juiste blok is voor het aansluiten van de HTPC. Na een snelle afstelling de RGBHV kabel aangesloten en de HTPC op 1024x768 gezet en opnieuw opgestart ivm te installeren updates. Kabel van monitor en beamer omgewisseld, maar geen beeld.

Wat nu weer. Heb ik het probleem als zovelen dat dit niet goed werkt? De H en V kabel omgewisseld, misschien zitten die niet goed; nog niets. Eerst maar eens opzoeken welke draad (grijs en zwart) wat is. Het blijkt dat H wit of grijs is en dus V zwart. Maar eens kijken of dat goed is. Aahhhh, g#$v%@d#^^% Bert. Dit kan ook niet werken als je de grijze kabel op V zet en de zwarte op de video-ingang. Kabels goed aangesloten, ditkeer door te kijken naar de connectors en niet op gevoel.

Shit, nog geen beeld. Monitor weer aangesloten en resolutie gecontroleerd. Hee, die staat ineens op 1152x864. Terug gezet naar 1024 en kabels weer omgewisseld. En ziedaar: beeld.

Maar wat is dit nou, de instellingen kloppen niet meer. Eerst een rasterbeeld opgezocht op de HTPC via http://www.lynxxx.nl/barco/videopatterns.asp en hiermee nog eens alle instellingen doorgelopen. Ik begin het enigszins te begrijpen hoe het zou moeten werken. Het menu wijst zich vanzelf. Weet natuurlijk niet of ik correct bezig ben, want zoals elke Nederlander: eerst doen en daarna de beschrijving pakken.
Daar is dan na 4 uur stellen eindelijk beeld. Zoals je ziet heeft de barco (na 4 uur stellen van mijn kant uit) nog niet zoveel draai-uren. Dat lijkt me gunstig.

En dan het beeld. Wat me opvalt is dat zwart niet zwart is, maar donkerrood. Lijkt wel alsof de rode buis teveel staat gloeien. De beelden zijn ook erg bruin gekleurd. Via het menu de kleurinstellingen veranderd en normaal beeld is acceptabel, maar donker is nog steeds donkerrood. Ik heb ook aan de rechterkant een vertikale rode lijn, dit zou me wel eens verder kunnen helpen in het stellen van een diagnose.

Zoals je kunt zien is de beamer aan de linkerkant nog niet goed afgesteld, de blauwe kleur valt nog niet zo goed over de andere lijnen.
De eerste indruk is redelijk. Wat wil je ook verwachten van een beginneling na slechts 4 uurtjes. Dit moet beter kunnen. Probleem is echter dat mijn projectortafel nog niet klaar is. Tot aan die tijd is alles tijdelijk. Zaterdag heb ik de ruimte 1 meter verkleint om beter uit te komen met de projectieafstand, daarna dus weer alles instellen. Er even snel doorheen gejaagd, want ook deze instellingen zijn weer tijdelijk. Wel gelijk alle zooi verplaatst, zodat je weer fatsoenlijk kunt zitten (met 2 man).
Tot zover de eerste kennismaking met Barco's. De start van een leuke hobby of wordt het alleen maar vloeken. We wachten het af. Eerst maar eens aan de slag met mijn tafel. Het is de bedoeling dat de projector hoger komt te staan zodat hij over je heen schijnt. Durf hem namelijk door de houten skeletbouw niet aan de zolder te bevestigen. Het moet zoiets worden:

Tot zover deze update. Tot de volgende keer.
niet gehinderd door enige vorm van kennis

jowi

Quote from: tums on January 16, 2011, 22:15:11
Het is de bedoeling dat de projector hoger komt te staan zodat hij over je heen schijnt. Durf hem namelijk door de houten skeletbouw niet aan de zolder te bevestigen.
Dat gaat niet werken, je kunt een CRT niet zo schuin houden. Ga je nooit scherp krijgen. Je zult hem toch echt ondersteboven moeten hangen, als je hem boven je wilt hebben, en het beeld om moeten draaien.

cine(d)rama

Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

tums

HT Ruimte Versie 1.3
Nu de projector er is dient de ruimte aangepast te worden. We gaan hem 180 graden draaien. En gaan gelijk de aanwezige klusjes afwerken. Hieronder volgen enkele foto's die er voor moeten zorgen dat ik niet zoveel hoef te typen.
Misschien even uitleg vooraf. De volgende zaken staan op het lijstje:
Een doek maken, een ombouw voor de verwarming, luidsprekers wegwerken, de projector opstellen, een scheidingswand tussen de HT en rommelhok aanbrengen. Ik heb rolluiken voor een totale verduistering, ik heb echter nooit de kabels weggewerkt. Nu ook maar gelijk meenemen. Op het werk aluminiumprofiel gekocht voor een tafel voor de Barco en een frame voor het gordijn (scheidingswand). Op het stoffenspektakel in Zwolle verduisteringsgordijn en veloursstof gekocht. Bij de Ikea komen de zwarte gordijnen vandaan. Achteraf bleek het verduisteringsgordijntje niet 1,5 maar 1,4 m breed te zijn. Dit weggewerkt met een zwart kader van plintlatten en veloursstof. Maar alweer genoeg geschreven, we willen foto's.






Snel even tussendoor testen.










En weer testen.


De andere kant van de kamer.




Over de opstelling van de beamer/projector  heb ik nu al 2 opmerkingen gekregen (zie http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=108400.msg1871440#msg1871440. Ik zal proberen hier op in te gaan.
Dit is mijn eerste CRT. Ik heb nog nooit het beeld van zo'n beamer/projector gezien. Is het nu beamer of projector. Ben geneigd beamer te zeggen, maar werd ooit verbeterd door iemand dat het bij CRT's toch wel degelijk om projectoren gaat.
Hoedanook, ik was tevreden met het resultaat wat ik tot dan toe in een korte tijd bereikt had. Ik dacht goed bezig te zijn, aangezien het plaatje op de buis minder vertekening vertoont bij deze opstelling. Het plaatje op de buis is praktisch rechthoekig. Ook schijnt het plaatje midden door de lens heen, beter kan toch niet? Dit leek mij de beste oplossing aangezien ik hem nu niet op de vloer heb staan, hij kan niet aan het plafond (houtenskeletbouw en spelende kinderen in de kamer erboven) en ik kan er nu voor gaan zitten. Ik was best trots op mijn bereikte resultaten. Over de scherpte weet ik niet zoveel meer. De projector heeft slechts 2 maanden gespeeld en daarna niets meer. Voor de geïnteresseerden onder ons, lees: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=94244.
Bij de 2e Barco heb ik zelfgemaakte Scheimplug toegepast, hierover later meer. De vorige eigenaar van de 2e Barco stond versteld dat het met deze opstelling mogelijk was om zo'n plaatje te creëren. Ik ben Yellobeard nog altijd dankbaar voor de tips en finetuning destijds. Ik heb bij hem thuis een Barco 1209  mogen aanschouwen en dat is nu mijn referentiekader geworden. Ooit hoop ik ook dergelijke kwaliteit te halen.

Volgende keer meer.

niet gehinderd door enige vorm van kennis

donaldk

Ze dragen licht en dus iets zichtbaars uit, das dus beamen of projecteren, het onderscheid was onderdeel van CRT snobberij of geuzennaam aanname;-). En Eidophors droegen ook licht/beeld;-).  "The name Eidophor is derived from the Greek word-roots 'eido' and 'phor' meaning 'image' and 'bearer' (carrier)", wikipedia.

jowi

#11
Quote from: tums on January 18, 2011, 02:33:49
Ook schijnt het plaatje midden door de lens heen, beter kan toch niet?
Dat is het punt juist. dat doet ie dus van oorsprong niet. Als de projector horizontaal staat, schijnt ie als het ware schuin naar boven. Daar is alle mechaniek en optiek op gemaakt. Nu heb je hem gekanteld en moet je dus grote aanpassingen in je beeld maken om dat te 'herstellen'. Dat kun je niet ongestraft doen, maar goed je hebt het voordeel dat je geen idee hebt wat je aan het doen bent, en geen idee van hoe het er uit zou moeten zien, en je bent zo te zien iemand die niet bepaald hoge eisen stelt, dus ja... dan houd het snel op met de goede adviezen :D

tums

Allereerst ben ik natuurlijk blij met iedere reactie.
En zoals je in de voetnoot kunt lezen wordt ik niet gehinderd door enige vorm van kennis.

@Jowi
Ben alleen benieuwd hoe je aan je oordeel komt dat ik snel tevreden ben.
Jammer dat je zo snel de handdoek in de ring gooit :D
niet gehinderd door enige vorm van kennis

jowi

Quote from: tums on January 18, 2011, 10:24:42
Ben alleen benieuwd hoe je aan je oordeel komt dat ik snel tevreden ben.
Omdat je het beeld goed vind terwijl dat ONMOGELIJK is door de fysieke opstelling.

tums

#14
Okee, laten we verder gaan. Zoals gezegd deed de Barco het niet meer. En je weet pas wat je mist als het er niet meer is. Daarom op zoek naar een vervanger.
HT Ruimte Versie 1.4
Tussendoor mijn witte muur voorzien van foto behang van de Lidl. Ook dat was een feest, aangezien ik nog nooit behangen had en gelijk met fotobehang aan de slag ga. Toch hoefde ik me voor het resultaat niet te schamen, de overgangsnaden sloten perfect op elkaar aan. Weer een stap dichter bij het donker maken van de HT ruimte.

Via dit geweldige forum in contact gekomen met iemand die nog een prima Barco Data 800 had staan en niet lang daarna hadden we deal. Moest er wel weer voor door heel Nederland crossen, maar dat vergeet je al snel als je uiteindelijk weer film zit te kijken. Toen ik die avond thuis kwam, kwam mijn vrouw gelijk naar beneden (lag al op bed) om de beamer uit de auto te halen. Ik wou gelijk naar bed, maar zij stond erop hem in ieder geval in de gang te zetten. Ik moest er zuinig op zijn en in de auto werd hij alleen maar vochtig. Die ochtend had ik het wel zwaar om naar mijn werk te gaan. Aan de ene kant vanwege weinig slaap en aan de andere kant vanwege de beamer onder de trap. Om 14:00 zat het werk erop, maar toen moest ik nog van Venlo naar Huis. Eenmaal thuis, eerst de oude 800 verwijderd en daarna de nieuwe naar boven gesleept en op de stelling geplaatst. De afstellingen gedaan zoals ik doorgekregen had van de vorige eigenaar, alleen maakte ik de fout door alles in middenstand in te drukken (alweer), nadat ik de lenzen al afgesteld had. Nou ja, dan nog maar een keer. Tijdens het afstellen viel me op dat ik wel mooi kan focussen in het midden, maar niet aan de hoeken. Als boven scherp is, is onder onscherp en andersom. Heb wel eens gehoord van scheimpflug (of zoiets). Daar maar eens mee gaan stoeien
Mijn videokaart had geen 1600x900 net zoals Yellobeard, maar het is me wel gelukt met Powerstrip. Kan wel gamma, contrast en brightness instellen op de videokaart, maar zag geen kleurinstelling. Het viel me op dat de kleurinstelling ook niet veranderd als je de AB bediend. Vreemd, dit had de vorige wel. Contrast staat nu op 50, gamma iets gecorrigeerd op de videokaart en brightness staat zo'n beetje op 60. Door mijn doek spatten de kleuren nog niet van het scherm, die zouden wel wat harder mogen zijn.  De gezichten zijn wat flets. Ondertussen had ik de NEC testgenerator al gevonden en binnengehaald en daarmee de rest afgesteld. Na de eerste afstelling kwam mijn vrouw even kijken en die was onder de indruk van Earth, terwijl ik nog wat scherpte en convergentie problemen zag. Haar eerste reactie was: en nu blijf je eraf, want nu is hij nog goed. Toen ze weg was toch nog maar even de convergentie gedaan. Op de focusblok de G2 van blauw heel ietsjes teruggedraaid, om het blauw eruit te krijgen.
De volgende dag zelf Scheimplug gemaakt van tochtstrip. Deze op de hoeken van de lenzen geplakt en door de schroeven verder of minder ver aan te draaien is de lens te corrigeren.






Zoals al eerder aangehaald is daarna Yellobeard nog langs geweest voor wat finetuning en ziedaar versie 1.5 is geboren.

HT Ruimte Versie 1.5


Edit: foto iets verkleint. Volledige staat hier: http://members.home.nl/tums/HT/panorama ht02.jpg

Nog wat detail foto's over de aankleding van de ruimte.







En wat willen we dan: SCREENSHOTS

En wat krijgen we dan: SCREENSHOTS














niet gehinderd door enige vorm van kennis

Bant

Ziet er mooi uit! Ik zou je echter, net zoals anderen al hebben gedaan, om echt die project ondersteboven te monteren. Als je hem niet aan het plafond wil, dan kun je ook gewoon een frampje bouwen waar hij in hangt wat je op je huidige plateau zet. Je maakt nu gewoon verre van optimaal gebruik van de projector. Die projector is zo ontworpen dat je zoveel mogelijk met het beste deel van de lens kunt projecteren, waarbij je ook zoveel mogelijk fosfor gebruikt. Dat kan nu niet het geval zijn.
Verder leuk HT'tje!

donaldk

In principe moet de scheimpflugcorrectie toegepast in het vertikale vlak voldoende zijn.

tums

SHIT
Zolderbrand




Het is april 2010. Door gevolgschade van de zolderbrand is ook mijn kamer aangetast. Om te kijken of ook hier alles brandmeester was heeft de brandweer ook rondgekeken in mijn bioscoopje en is daar niet zachtzinnig te werk gegaan.

Ik neem de brandweer niets kwalijk, ze hebben prima hun werk gedaan. Door hun snel optreden is de schade bepekt gebleven.
Voorlopig moet ik mijn ruimte afstaan om hierin spullen op te slaan.




Voorlopig zal ik het dus even zonder bioscoop moeten stellen. Het zal zeker tot oktober 2010 duren voordat er weer gekeken kan worden naar een groot scherm bij mij thuis.
Zodra ik hiervan foto's heb zal ik mijn verhaal vervolgen.
niet gehinderd door enige vorm van kennis

Bant

Dat is wel goed kl*te zeg! Enig idee waardoor dat brandje kan zijn ontstaan?

jowi

Quote from: tums on January 18, 2011, 23:59:33
Tijdens het afstellen viel me op dat ik wel mooi kan focussen in het midden, maar niet aan de hoeken. Als boven scherp is, is onder onscherp en andersom.
Jeetje, hoe zou dat nou komen? :D

cine(d)rama

Quote from: Bant on January 20, 2011, 12:30:30
Dat is wel goed kl*te zeg! Enig idee waardoor dat brandje kan zijn ontstaan?

Dat is idd stevig balen zeg  :crazy:  :nowink: ..
Maar goed dat het beperkt is gebleven tot de zolder .

Quote from: jowi on January 20, 2011, 13:16:52
Jeetje, hoe zou dat nou komen? :D

;D  LOL .

Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

tums

#21
De brand op zolder is ontstaan in onze eerste TV (Sony) die 20 jaar oud was.

Quote from: tums
De volgende dag zelf Scheimplug gemaakt van tochtstrip. Deze op de hoeken van de lenzen geplakt en door de schroeven verder of minder ver aan te draaien is de lens te corrigeren.

Quote from: donaldk on January 19, 2011, 04:05:59
In principe moet de scheimpflugcorrectie toegepast in het vertikale vlak voldoende zijn.

;D
niet gehinderd door enige vorm van kennis

SpeedyAndré

Quote from: donaldk on January 19, 2011, 04:05:59
In principe moet de scheimpflugcorrectie toegepast in het vertikale vlak voldoende zijn.

Alleen is dat theorie en niet de praktijk ;)
Toch eens kijken waar dit heen gaat, verrassingen genoeg hier  ::)

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

maxtrash

mooi opgebouwd verhaal en leuk om te zien dat de HT steeds mooier wordt. Ik kan de echte liefhebbers wel waarderen ivm de mensen die er 10k tegenaan gooien en 3 filmpjes per jaar kijken...

Peerless Monster

Quote from: maxtrash on February 15, 2011, 23:34:51
mooi opgebouwd verhaal en leuk om te zien dat de HT steeds mooier wordt. Ik kan de echte liefhebbers wel waarderen ivm de mensen die er 10k tegenaan gooien en 3 filmpjes per jaar kijken...

Inderdaad! Leuk hoe je ht ziet groeien. Alleen een flinke domper zon brand! Damn! Laat je niet uit het veld slaan ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler