Hallo een ieder, na aanleiding van verschillende aankopen toch maar eens een post van mijn kant.
Hopelijk worden hier alle vragen van bekenden beantwoord over hoever het nu uiteindelijk staat met mijn HT.
Vanaf het begin:
Filmkijken is altijd een hobby geweest. Beginnend bij Video2000, VHS en video-cd en later DVD. Laserdisc heb ik overgeslagen, maar wel mee kunnen genieten bij een vriend.
Tegenwoordig doen we alles op een HTPC. Maar weer terug naar het begin.
Na een verbouwing in 2005 kreeg ik de beschikking over een ruimte van 3,30 m breed en 9 meter lang. Hier moest alles gebeuren, computeren, knutselen en ach ja ook maar film kijken.
Beneden is het toch altijd een strijd om de afstandsbediening.
Het blijft een hobby en alhoewel een hobby geld mag kosten toch geprobeerd om low budget een HT ruimte te maken.
Mijn kamer heeft rondom een schilderij ophang systeem. Alles wat aan de muur komt hangt hier aan. Zo blijft de ruimte zo flexibel mogelijk en heb ik aan het eind van de rit geen muren die lijken op een gatenkaas. Maar genoeg geschreven, hier wat plaatjes:
HT Ruimte Versie 1.0Al snel had ik via marktplaats 3 relax stoelen gescoord. Vrienden van ons hebben een Opel Vivaro en zo werden de stoelen vanuit Nijverdal richting mijn kamer vervoerd. Van mijn schoonvader had ik al eentje gekregen.
De ruimte is niet erg breed, maar toch kun je er met 4 mensen zitten. Via mijn werk kwam ik bij de Grolsch brouwerijen en vandaaruit werd ik gesponsord met posters van Marilyn. En ziedaar de HT ruimte is geboren.

Toegegeven het is niet de netste ruimte van ons huis, maar wel het meest multifunctioneelste.
HT Ruimte Versie 1.1Via dit fantastische forum en een tip van Ronald in contact gekomen met GhostyJ. Deze had een filmposter te koop. Dat zou een mooie uitbreiding zijn. En zo werd 10 juni 2009 de poster gehaald en opgehangen.

De glazen zijn van de Action en de klok is van de Xenos. De tafel van Marktplaats (uit Harderwijk) en de inhoud van de tafel als kado gekregen van Ronald. Moet eerlijk bekennen dat hij wel de grootste aanstichter in het hele prive bioscoopgebeuren is. Van hem heb ik ook het THX bordje gekregen voor mijn verjaardag. Het gaat om een zwart plexiglas bordje met goudkleurige stickerletters. Ben nog op zoek naar soortgelijke bordjes, maar ben er nog niet in geslaagd ze te vinden.
Op marktplaats is er iemand die soortgelijke bordjes (met neon) verkoopt, maar ik hoef ze niet met verlichting.
Misschien is zelf maken een optie. Heb ooit een link gehad naar een site met allerlei soortgelijke logo's. Ben die helaas kwijt.
Tot zover mijn eerste opzet. Iedere op of aanmerking is welkom. Binnenkort het vervolg. en als je onderstaande vragen kunt beantwoorden hoor ik dat graag.
1. Waar zijn audio logo bordjes te verkrijgen? Zie voorbeeld op de 3e foto.
2. Weet iemand de link naar de site die alle audio logo's toont?
Tot de volgende post.