welk modem bij internet van UPC?

Started by PG, January 12, 2011, 12:21:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PG

Ik overweeg over te stappen naar UPC "alles in 1" met daarin Fiber Power Internet 25 Mb.
Ik beschik al over UPC kabeltv analoog met digitaal starter. Werkt prima.
Nou vraag ik mij af welk modem ik het beste kan gaan gebruiken.
Moet (kan?) ik kiezen voor alleen een wireless modem, of voor een modem met daarachter een wireless router.
Ik wil geen gebruik maken van de bijgeleverde USB adapter maar van de netwerkkaart in mijn laptop/pc.

MVrGr.
PG

erikz.nl

Ik zou zelf gaan voor een wired modem en zelf een wireless router kopen. Volgens mij kan je dan veel meer finetunen wat betreft het draadloze gedeelte...

ajbeefde

Volgens mij krijg je de modem van UPC.

En kun je daar een router naar eigen keuze aanhangen...
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

erikz.nl

Quote from: ajbeefde on January 12, 2011, 14:25:54
Volgens mij krijg je de modem van UPC.

En kun je daar een router naar eigen keuze aanhangen...
Dat klopt. Maar je kan dus kiezen voor een zgn. 'wired' modem, waarachter je dan zelf een router kan plaatsen, of een modem met ingebouwde wireless router...

De keuze van zelf een router kopen heeft trouwens ook het voordeel dat je wat extra wired channels kan kiezen, mocht je het nodig hebben. Scheelt je later weer een switch.

PG

Quote from: erikz.nl on January 12, 2011, 14:30:23
Dat klopt. Maar je kan dus kiezen voor een zgn. 'wired' modem, waarachter je dan zelf een router kan plaatsen, of een modem met ingebouwde wireless router...

De keuze van zelf een router kopen heeft trouwens ook het voordeel dat je wat extra wired channels kan kiezen, mocht je het nodig hebben. Scheelt je later weer een switch.

Dank voor jullie reacties.
Als ik het goed heb gezien op de website van UPC, kun je alleen een wireless modem toepassen (TWG870U/TWG850) zonder telefoon. Zodra je internet+telefoon hebt krijg je een modem+wireless router.
Op de site zie ik verschillende wireless routers: http://www.upc.nl/klantenservice/handleidingen-en-instructievideos/internet/
Heeft iemand ervaring met bovenstaande oplossingen?

Bij mijn huidige Fritzbox van xs4all heb ik behoorlijk moeten knutselen om in het hele huis een goede ontvangst te krijgen.
Heb zelfs nog een repeater moeten toepassen terwijl mijn huis niet groot is en houten vloeren heeft.


erikz.nl

Ik heb hele goed ervaringen met de Vigor series van DrayTek. Die zijn dan ook wel dubbel zo duur als een standaard linksys gigabit wlan router, maar is erg stabiel, kan alles aan en is tot treurens toe te finetunen....

PG

Quote from: copycat on January 13, 2011, 00:27:13
ik heb sinds paar dagen 120mbit van upc  heb idd een andere router moeten kopen.


heb nu een wirreless gigabyte router  van sitecom

en wel de  Sitecom WL-351 Wireless Gigabit Router 300N.

dit werkt perfect en ik haal de maximale  speed zonder problemen.

ter informatie :headbanging:


Ah, goed om te horen. Deze heb je bij UPC vandaan?

PG

Quote from: erikz.nl on January 13, 2011, 08:41:26
Ik heb hele goed ervaringen met de Vigor series van DrayTek. Die zijn dan ook wel dubbel zo duur als een standaard linksys gigabit wlan router, maar is erg stabiel, kan alles aan en is tot treurens toe te finetunen....

Probleemloze werking vind ik belangrijker dan de prijs.
Ik begrijp dat je er veel aan kunt instellen. Nou is dat niet mijn sterkste punt. :(
Maar ik neem aan dat de standaard installatie niet moeilijk is.

PG

Heb bij UPC nagevraagd; Bij 25 Mb internet kun je ook een Thomson TWG870 bestellen (60,-).
Wel lees ik op internet dat er nog wel wat problemen met dit modem/router zijn.
Iemand ervaringen met de TWG870?

erikz.nl

#9
Quote from: PG on January 13, 2011, 12:10:37
Probleemloze werking vind ik belangrijker dan de prijs.
Ik begrijp dat je er veel aan kunt instellen. Nou is dat niet mijn sterkste punt. :(
Maar ik neem aan dat de standaard installatie niet moeilijk is.
Verder goede plug en play functionaliteit idd :)

Hier trouwens een lijst met prijzen en aanbieders van DrayTek routers. Goedkoopste DrayTek router met Wireless N en 1Gbps Ethernet zit op 150 euro (de Vigor 2130N). Wel duur, maar zeer robuust en stabiel.

PG

#10
Quote from: erikz.nl on January 14, 2011, 15:14:07
Verder goede plug en play functionaliteit idd :)

Hier trouwens een lijst met prijzen en aanbieders van DrayTek routers. Goedkoopste DrayTek router met Wireless N en 1Gbps Ethernet zit op 150 euro (de Vigor 2130N). Wel duur, maar zeer robuust en stabiel.

De Fly200 is niet geschikt?


PG

#11
Quote from: PG on January 14, 2011, 15:02:10
Heb bij UPC nagevraagd; Bij 25 Mb internet kun je ook een Thomson TWG870 bestellen (60,-).
Wel lees ik op internet dat er nog wel wat problemen met dit modem/router zijn.
Iemand ervaringen met de TWG870?

Heb nog even verder gelezen: http://forum.upclive.nl/thread.jspa?threadID=4473&tstart=0
Dat wordt hem dus niet. Ik ga voor een bedraad modem+wireless router.

erikz.nl

#12
Quote from: PG on January 14, 2011, 16:18:48
De Fly200 is niet geschikt?


Als jouw computers niet zijn uitgerust met 1Gbps kaarten kan je daar ook nog op selecteren natuurlijk :) Dan wordt het nog wel wat goedkoper denk ik.

Edit: als je computers (wired) een snelheid heeft van kleiner dan of gelijk aan 300Mbps is dit een zeer goede optie :) Kijk wel even naar het aantal wired kanalen dat je wilt hebben...

AllStar

TWG870 modem is k*t ja . . Zijn veel problemen mee. Gelukkig heb ik een Cisco modem van UPC, super stabiel, geen klachten over!

B.

Kies de 120MB verbinding en downgrade met een maand weer naar 25MB, dan mag je het installatiepakket behouden :)


PG

Ja, dat heeft een collega van mij ook zo geregeld via een UPC winkel. Ik heb dat per E-mail nagevraagd maar kreeg te horen dat het niet mogelijk was.

Ottovw

#16
Aangezien ik als externe bedrijf bij UPC intern zit ben ik aardig op hoogte van ontwikkelingen :)

TWG870 waren veel problemen mee.

- veiligheid
- snelheid probleem.

Dit is sinds paar weken doormiddel van een software update verholpen. Echter ondervinden sommige klanten problemen met blikkerig geluid maar doormiddel van een reset op de modem (paperclip) en een herstart zijn de problemen verholpen.

Echter lijkt mij een los staande router inderdaad slimmer aangezien je er zelf nog aan kan veranderen.

PG

Ik heb inmiddels mijn installatiepakket van UPC ontvangen.
Het modem is een Arris TM502B.
Als router heb ik een TP-Link TL-WR1043ND aangeschaft.
Het modem ging na aansluiten probleemloos online en haalde maximaal 23 Mbps down en 1,5 Mbps up (abbo is 25Mb). Verder nog niet getest.
De router kreeg ik simpel aan de praat (heb wel het meeste op automatisch staan). Even kort getest, kwam op ongeveer 18 Mbps/1,5 Mbps. Verschilt nogal per test.
Misschien dat er met de instellingen van de router nog wat meer valt te bereiken.

Helaas heb ik al een paar dagen last van een storing:geen internet, geen/slecht signaal digitale tv en analoog laat ook te wensen over.
Upc is er al bij geweest maar problemen zijn er opnieuw. Monteur komt nu pas over 5 dagen.  :(

Ottovw

Quote from: PG on February  2, 2011, 19:36:34
Ik heb inmiddels mijn installatiepakket van UPC ontvangen.
Het modem is een Arris TM502B.
Als router heb ik een TP-Link TL-WR1043ND aangeschaft.
Het modem ging na aansluiten probleemloos online en haalde maximaal 23 Mbps down en 1,5 Mbps up (abbo is 25Mb). Verder nog niet getest.
De router kreeg ik simpel aan de praat (heb wel het meeste op automatisch staan). Even kort getest, kwam op ongeveer 18 Mbps/1,5 Mbps. Verschilt nogal per test.
Misschien dat er met de instellingen van de router nog wat meer valt te bereiken.

Helaas heb ik al een paar dagen last van een storing:geen internet, geen/slecht signaal digitale tv en analoog laat ook te wensen over.
Upc is er al bij geweest maar problemen zijn er opnieuw. Monteur komt nu pas over 5 dagen.  :(

In welke omgeving woon je? Ik ben namelijk werkzaam bij bedrijf die de monteurs in heel regio Rotterdam en friesland leverd voor upc, tevens ben ik de escalatie persoon en maak ik gebruik van upc systeem. Ik kan dus alles op afstand uitlezen ;)

stevefilmfreak54

Quote from: Ottovw on February  8, 2011, 15:22:58
In welke omgeving woon je? Ik ben namelijk werkzaam bij bedrijf die de monteurs in heel regio Rotterdam en friesland leverd voor upc, tevens ben ik de escalatie persoon en maak ik gebruik van upc systeem. Ik kan dus alles op afstand uitlezen ;)

Zou deze thread opslaan Otto, ik ben ook bezig met een overstap naar UPC danwel de 60 upgrade, als ik problemen ervaar mag ik jou lastig vallen, woon in Rotterdam vlakbij Alexandrium.
groetjes Steve
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

PG

Quote from: Ottovw on February  8, 2011, 15:22:58
In welke omgeving woon je? Ik ben namelijk werkzaam bij bedrijf die de monteurs in heel regio Rotterdam en friesland leverd voor upc, tevens ben ik de escalatie persoon en maak ik gebruik van upc systeem. Ik kan dus alles op afstand uitlezen ;)

Dank voor je aanbod maar probleem is gelukkig opgelost.
1e Monteur had bij het AOP een einddoos gezet  :dry: (vond ik al wel vreemd, maarja).
2e monteur heeft deze doos vervangen door een juiste. Daardoor waren de problemen gelukkig opgelost.

stevefilmfreak54



Dit test heb ik net genomen, van UPC heb ik de modem van cisco, voor draadloos heb ik een Sitecom 351, hoe kan ik controleren wat voor snelheid ik van UPC gekregen heeft, lijkt ipv 60 mpbs dat ik 25mpbs heb gekregen.

Iemand ideeen ?

groetjes Steve
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

PG

Wat je hebt afgesloten kun je aan je contract zien. Even inloggen op "mijn UPC".
De waarde die jou test aangeeft kan best, ook al heb je een 60 Mbs contract. Ik heb UPC nu een paar weken en merk dat het enorm varieert.
Vandaag is mijn verbinding weer traag en mail versturen geeft een foutmelding. De site van UPC is vaak niet vooruit te branden. Ik geloof dat ik er
al spijt van heb dat ik ben overgestapt. :(

PG

Net even getest; 5,73 Mbps haal ik met mijn 25  Mbps abbo.

B.

Zo, das wel heel traag. Wat een verschil!
Alles goed aangesloten, geïnstalleerd, etc..?