Oppo..

Started by navtroon, January 10, 2011, 12:01:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

navtroon

Weet iemand van jullie of Oppo ook een bluray 3d speler in het assortiment heeft? en zijn ze nog in Nederland te koop?
Ik hoorde van iemand dat ze erg goed zijn, maar niet in Nederland te krijgen.
Alvast hartelijk dank voor jullie antwoord.

CineSmurf

De veelbesproken 93. Zoek maar even op dit forum.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Ziffix

Quote from: CineSmurf on January 10, 2011, 12:35:09
De veelbesproken 93. Zoek maar even op dit forum.

En nu ook de 95 (topmodel), met Rotel voeding en 32bit Reference DAC.

FDLARRY

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107299.0

Ga voor de 95, zit je audio ook helemaal goed. En is gewoon in Nederland te koop.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

jaco

95 alleen nodig al je bejaarde apparatuur hebt die geen advanced codecs of LPCM op meerkanaals aankan..

FDLARRY

Quote from: jaco on May 16, 2011, 09:58:43
95 alleen nodig al je bejaarde apparatuur hebt die geen advanced codecs of LPCM op meerkanaals aankan..
Nee, als je behalve een prima beeld ook prima geluid wenst.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

jaco

Quote from: FDLARRY on May 16, 2011, 15:26:03
Nee, als je behalve een prima beeld ook prima geluid wenst.
Op je bejaarde systeem wat alleen analoog in heeft..

Diverse reviewers schrijven dat het alleen zin heeft voor analoge uitgangen. Hebben die het allemaal mis ?

FDLARRY

Quote from: jaco on May 16, 2011, 20:39:50
Op je bejaarde systeem wat alleen analoog in heeft..

Diverse reviewers schrijven dat het alleen zin heeft voor analoge uitgangen. Hebben die het allemaal mis ?
Nee die hebben volkomen gelijk, het heeft alleen zin voor analoge uitgangen. Maar wat is er bejaard aan analoog? Ik dacht ook de overstap te maken naar een goede reciever, maar kan voor het zelfde geld een veeeeel mooier analoog geluid krijgen.
Ik noem dat niet bejaard maar een persoonlijke voorkeur, en mijn voorkeur is geluid, dus analoog, wil je 5.1 of 7.1 mooi beeld en vind je een mooi (analoog) geluid niet het belangrijkst dan is de 95 niet de juiste keuze.

OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

FDLARRY

Mijn bejaarde systeem is trouwens al 1,5 maand oud, bejaard he! ;D
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

jaco

Dat is een keus van jou.

Je kunt niet zo maar schrijven dat iemand een 95 moet kopen voor goede audio als je niet eens weet wat voor systeem de vraagsteller heeft.

Discussies over analoge meerkanaals bronnen aansluiten hebben we al zo vaak op dit forum gevoerd:
- elke bron moet bass management doen
- elke bron moet time alignment doen
- elke bron moet uitgangsvolume exaxt aan kunnen passen
- er zijn maar 6 van de 8 kanalen van blu ray mogelijk
- dure analoge kabels nodig
- geen inputs genoeg (bij Oppo minder een issue omdat die de meeste formaten wel af kan spelen)

Dus als je wel een HDMI input hebt, en advanced codecs of LPCM audio in je versterker/receiver kunt stoppen, dan is de 93 een prima oplossing.

FDLARRY

Quote from: jaco on May 17, 2011, 07:52:48
Dat is een keus van jou.

Je kunt niet zo maar schrijven dat iemand een 95 moet kopen voor goede audio als je niet eens weet wat voor systeem de vraagsteller heeft.
Daar heb je een punt, het is echter niet mijn menig maar een mening die algemeen gevoerd wordt, ook op dit forum, en het heeft voor mij de doorslag gegeven.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

jaco

#11
De vraagsteller is ook op zoek naar een nieuwe versterker zo te zien denk hij over een Denon AVR 4810

Die is HDMI 1.4a en ik denk dat daar een Oppo 93 prima voor is.

Op die versterker zit wel een 8 kanaals analoge input, maar of er een analoge bypass opzit ?
Verder heeft die unit audissy en als je dat wil gebruiken moet een eventueel analoog aangesloten bron wel gedigitaliseerd worden. 99% van de mensen heeft geen active digitale luidsprekers, dus er moet aan de uitgang van de versterker ook weer een omzetting naar analoog plaatsvinden.

Digitale bron (Oppo met D/A omzetter) -> 6/8 cinch verbindingen -> versterker (AVR4810 met A/D converter,  digitale bewerkingen/audissy D/A converter) -> luidsprekers.

of

Digitale bron -> HDMI -> versterker (digitale bewerkingen/audissy D/A converter) -> luidsprekers

In de 2e optie zitten 2 conversies minder..

Als de PMA1500R er nog staat is het een ander  verhaal :)

FDLARRY

#12
Ik ben je kwijt.  :withstupid: Gelukkig was mijn keuze wat makkelijker. ;D Versterker, Oppo, speakers, en klaar is Clara.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

jaco

#13
Bij mij gaat alles digitaal, tot aan de luidsprekers toe. Dan komt er 1 D/A omzetter per driver.

Dat is volgens mij de beste manier voor HT gebruik, maar dat zal niet iedereen met mij eens zijn. Zo is het nu eenmaal.

hansd

Wat ook van belang is hoe het digitaal signaal uit de speler komt .Bij mijn Oppo 93 (nu te koop) vindt ik dat niet best . Blijkbaar kan dat met diverse vrij kostbare upgrade's veel beter . Ik heb ook een marantz 5005 gehad en die speelde via HDMI veel mooier dan de Oppo ,zal wel maken hebben met jitter , niet aan mijn proccessor (Arcam AV888) want dat is een 1 van de betere wat audio aangaat. Ook mijn Arcam DVD88 deed het via digitaal uit heel goed . Analoog uit vindt ik de Oppo beter spelen .
Martin Logan Summit/Logos/Stylos, Vincent 998/997 monoblokken ,Linn Kisto processor, Linn Akurate CD, Technics SL-15 platenspeler met P205CMK cart,Technics sl-10 met 310MC2 cart,Jasmin phono amp, Linn Linto phono amp,Oppo 95 multispeler, 2MJ subjes, Panasonic plasma display 50\', Epson 6000W 3D projector .

LittleNinja

Je bent één van de weinigen die dit zegt....

Quote from: hansd on May 21, 2011, 22:59:03
Ik heb ook een marantz 5005 gehad en die speelde via HDMI veel mooier dan de Oppo
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

hansd

Was voor mij ook een onverwachte verrassing . Maar er zijn er meer die vinden dat ie het analoog beter doet.
Martin Logan Summit/Logos/Stylos, Vincent 998/997 monoblokken ,Linn Kisto processor, Linn Akurate CD, Technics SL-15 platenspeler met P205CMK cart,Technics sl-10 met 310MC2 cart,Jasmin phono amp, Linn Linto phono amp,Oppo 95 multispeler, 2MJ subjes, Panasonic plasma display 50\', Epson 6000W 3D projector .

Mario D

Ik vraag me af of het dan niet beter is om een minder dure speler te kopen als de anologe uitgangen toch niet gebruikt worden.  :-X

Zelf twijfel ik tussen een oppo-93 en een Panasonic BDT-310, deze laatste heeft ook de hele mikmak aan boord (Wifi/2Dto3D/2xHDMI/Snelle laadtijden.......)

Alleen kost de oppo 3x zoveel maar is hij ook 3x zo goed.  :notify:

http://www.kieskeurig.be/blu-ray_speler/panasonic/dmp-bdt310/reviews/956483/reviews


CineSmurf

Iemand die beweert dat het verschil tussen dvd en blu ray nauwelijks te zien is, heeft of een tv van 2 inch of iets aan z'n ogen.

Ik ken die panasonic niet, maar ik ben het er wel mee eens dat als je je speler digitaal aansluit, je weinig hebt aan al die mooie componenten in bijvoorbeeld de 95. Persoonlijk vind ik de oppo heel goed scalen (beter dan de panasonic 80 en de sony bdp 300 die ik hier ook heb staan).

Als je 'm digitaal aansluit zit naar mijn beeld het verschil hooguit in scalen en de formaten die een speler aankan. Ik vind SACD een plus, maar kan me voorstellen dat dit voor weinig mensen belangrijk is.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

jaco

#19
Moet je op die kieskeurig site ook nog even zijn 2e reactie lezen. Hij krijgt bestanden van een SD kaart niet aan de praat en geen support van Panasonic.

Dat is bij Oppo volgens mij beter geregeld.

SACD is voor sommige mensen wel belangrijk, zeker omdat je het via LPCM naar buiten kunt sturen.

john2910

Quote from: kalimero on May 22, 2011, 05:29:55
Ik vraag me af of het dan niet beter is om een minder dure speler te kopen als de anologe uitgangen toch niet gebruikt worden.  :-X

Zelf twijfel ik tussen een oppo-93 en een Panasonic BDT-310, deze laatste heeft ook de hele mikmak aan boord (Wifi/2Dto3D/2xHDMI/Snelle laadtijden.......)

Alleen kost de oppo 3x zoveel maar is hij ook 3x zo goed.  :notify:

http://www.kieskeurig.be/blu-ray_speler/panasonic/dmp-bdt310/reviews/956483/reviews



Ik heb die Panasonic BDT-310 ook gekocht als overbrugging naar de oppo 93,

Maar hij bevalt me erg goed dus ik weet niet of ik die stap nog neem.

Hij start erg snel alles op,en het beeld is ook perfect.

LittleNinja

Oh, dat geloof ik wel. Het gaat mij meer om de bevinding dat de Marantz UD5005 beter zou klinken dan de Oppo bdp93 wanneer deze digitaal aangesloten zijn.

Quote from: hansd on May 22, 2011, 01:58:59
Was voor mij ook een onverwachte verrassing . Maar er zijn er meer die vinden dat ie het analoog beter doet.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

hansd

Quote from: LittleNinja on May 22, 2011, 11:56:25
Oh, dat geloof ik wel. Het gaat mij meer om de bevinding dat de Marantz UD5005 beter zou klinken dan de Oppo bdp93 wanneer deze digitaal aangesloten zijn.

De Marantz doet het op audio gebied via de HDMI uit, ook erg goed ,is een paar maandjes geleden ook als zeer goed uit de test van het duitse 'stereo-play '  gekomen . Vandaar dat ik deze aanvankelijk ook gekocht heb ,geluid was ook tot volle tevredenheid alleen kreeg ik , ondanks een 3D splitter ,  niet 3D en HD audio gezamelijk aan de gang en dus voor de Oppo gekozen in de veronderstelling dat deze via HDMI minstens dezelfde audio kwaliteit zou hebben en met zijn 2 HDMI uitgangen gemakkelijk te combineren met mijn 3D projector.
Martin Logan Summit/Logos/Stylos, Vincent 998/997 monoblokken ,Linn Kisto processor, Linn Akurate CD, Technics SL-15 platenspeler met P205CMK cart,Technics sl-10 met 310MC2 cart,Jasmin phono amp, Linn Linto phono amp,Oppo 95 multispeler, 2MJ subjes, Panasonic plasma display 50\', Epson 6000W 3D projector .

Mario D

Quote from: john2910 on May 22, 2011, 11:13:49
Ik heb die Panasonic BDT-310 ook gekocht als overbrugging naar de oppo 93,

Maar hij bevalt me erg goed dus ik weet niet of ik die stap nog neem.

Hij start erg snel alles op,en het beeld is ook perfect.

Ik heb hem ook besteld.  :thumbs-up:

john2910

Quote from: kalimero on May 22, 2011, 21:01:38
Ik heb hem ook besteld.  :thumbs-up:


Laat aub maar weten hoe hij bevalt ;)