iPad of Samsung Galaxy of toch wat anders?

Started by DVDGuy, January 9, 2011, 17:22:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wat zou jij kiezen en waarom? Een iPad, Samsung Galaxy of toch wat anders?

iPad
iPad 3G
Samsung Galaxy
Iets anders, bijv. Archos, ePad
Ik neem (voorlopig) geen Tablet PC

DVDGuy

Als je nu zou mogen kiezen, wat zou jij dan kiezen? De iPad, de Samsung Galaxy of toch wat anders en waarom?
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

EJ

Samsung, ik wil geen vendor lock-in en ik wil zelf de baas zijn over mijn gekochte apparaat. Daarmee valt Apple direct af.

yulunga

Tja, dat is maar net hoe je het bekijkt. Ik zelf zou voor de iPad gaan. Die werkt simpel, goed, en is ook te gebruiken door niet al te technische mensen (en heeft daarmee gelijk ook de goedkeuring van mijn vriendin  :P ). De plannen liggen er om dit jaar naar de US te gaan dus dan komt er heel waarschijnlijk een mee terug.

Erik

Durf ik niet te zeggen zou persoonlijk  eerst een maandje met allebei gewerkt willen hebben om een zinnige vergelijking te maken.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

hifivogel

Ik kan me wel vinden in de filosofie van de heer Jobs.
audiostreaming sonos

Roeland

ipad is functioneel iets soepeler
groter
stabieler
gebruiksgemak

Samsung geeft iets meer vrijheid in software
gewone simkaart kan erin
Wat handzamer, mobieler
gps

EJ


DVDGuy

Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Flavio

Ik heb sinds kort zelfs 2 iPads, een 16Gb Wifi voor in de huiskamer en die gebruik ik al veel meer dan de laptop, en een 64GB 3G voor in de auto als navigatie en muziekspeler en e-mail e.d.
Een iPad in de auto werkt wel even wat handiger dan een smartphone door het grote scherm en de de supersnelle bediening.
Ik heb de iPad in een Vogel's Backcover d.m.v. een Vogel's Wallmount gemonteerd dus ik kan hem ook heel makkelijk demonteren als voorzorg tegen diefstal.
Mijn HTC Desire HD smartphone gebruik ik als Wifi hotspot dus een extra 3G abonnement voor de iPad heb ik niet nodig.

De Samsung Galaxy Tab vind ik veel te duur en eerlijk gezegd denk ik dat Android ook nog niet 100% geschikt is voor tablets.

EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

millon


Aeron

Ik heb een ipad 16 gb wifi.
16 gb is voor mij meer dan genoeg, en alleen wifi volstaat ook aangezien ik hem alleen thuis gebruik.
Ben als sinds de aanschaf super enthousiast en voor mij dan ook geen andere tablet.
Alles werkt zoals het zou moeten (in mijn ogen), en er zijn heel veel leuke apps te krijgen dankzij de uitgebreide appstore.

DVDGuy

Quote from: Flavio on January  9, 2011, 22:38:10
De Samsung Galaxy Tab vind ik veel te duur ..................

Ook als die tot 31-1-2011 "maar" € 599,- kost na een Cashback van Samsung?
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

RonG

Afgelopen weekend is de CES in Las vegas geweest, veel info te vinden op de tweakers site m.b.t. tablets
Ook ik wil er dit jaar een, welke weet ik ook nog niet, er komen iig heel veel alternatieven t.o.v. Ipad en Galaxy.

Wat ik zo al gelezen zal de ipad 2 verrassend uit de hoek moeten komen gezien de concurrentie.
Ik heb dus gestemd "ik neem voorlopig geen" gezien ik afwacht wat er komen gaat.

RonG


Aldert

Het hangt ook een beetje waarvoor je hem wil gaan gebruiken lijkt mij.
Zakelijk of prive ?

Wil je hem puur zakelijk gebruiken of wil je een stuk fun factor?
Blackberry brengt binnenkort ook één uit. De verhalen die ik hierover lees zijn positief maar wel vooral voor het zakelijke bezigheden.

Archos heb ik in de handen gehad, mij teveel plastic..

Samsung galaxy is weer mobiler dan de Ipad (kleiner), al vind ik dit weer te klein. Pluspunt vind ik juist een wat groter scherm.
Anders kan ik me iphone ook wel pakken.

Ik heb hem o.a. gekocht vanwege ik regelmatig op circuits zit met slechte wifi punten.
Om toch op een beetje normaal scherm te kunnen interneten heb ik de 3G versie gekocht.
Apple heeft een groot aanbod aan Apps wat op een simpele manier erop kan gezet worden.
Straalt degelijkheid uit, voelt degelijk.


Hoop dat je wat aan deze informatie hebt.
LG 32lg5700, Marantz SR 6006, Focal 816W, panasonic bluray BD35, Panasonic EH58, Popcorn hour A210

Qris

Ik ga dan toch voor de iPad. Tijdje geleden een ePad aangeschaft, maar die heb ik gelijk in de keuken aan de muur gehangen, om het weer en het nieuws te bekijken. Het touchscreen (als je het zo al mag noemen) van dat ding is dermate slecht dat je er niet al te vaak mee wil werken. Een collega van me heeft zich laatst een 10 inch versie gehaald, en die gebruikt hem intussen ook al niet meer  :-X

Zodra ik mijn broer's iPad (die eigenlijk altijd bij de buurman ligt aangezien die er niet genoeg van kan krijgen) eenmaal gebruikt had was ik verkocht. Het interface, de grootte en de looks zijn voor mij perfect. Maarja, het ligt er maar aan wat je ermee wil doen. Voor email/internet/multimedia is hij gewoon uitermate geschikt, aldus mij  ;D
Captain Obvious

RonG

Deze zijn ook erg interessant, tenminste wanneer de prijs een beetje normaal is.

Samsung Galaxy 10.1
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1446771

Motorola Xoom
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1443032

Ik heb ok zo'n epad 7" maar echt surfen kun je er niet mee erg traag, maar ja, koste ook maar E 80,- incl verzenden vanuit Hong Kong  :blink:. gebruiken deze nu voor radio streaming :)



Qris

Quote from: RonG on February 14, 2011, 13:56:47

gebruiken deze nu voor radio streaming :)

:) precies hetzelfde hier. Ben alleen bang dat als ik hem te lang laat streamen er binnenin iets begint te branden  :devil: Wordt nogal warm namelijk..
Captain Obvious