Amerikaanse Ipad

Started by Li-unit, January 9, 2011, 12:03:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

GH

Als je het een beetje bij normale hoeveelheden houdt is er met kleding geen probleem. Natuurlijk niet overal de prijskaartjes aan laten zitten.....
Electronica is een ander verhaal.

Kjelt

Bij mij al twee keer gecontroleerd, koffer open en maar bewijzen dat je het spul al had voor je vertrok. Goede tip neem geen kleding mee en koop de eerste dag de kleding die je de vakantie dan draagt en doe er een beetje vies mee  ;)  iPad dan gaan ze vragen om de bon..... als ze je controleren.

Palu

#77
Quote from: mradem on February  7, 2012, 16:14:19
Ik ga in April naar Florida dus ik ben ook van plan om Ipad (hopelijk 3) daar mee te nemen. Ik zal daar waarschijnlijk ook wel wat kleding meenemen.
Maar als ik de ipad gewoon zonder doos in me rugzak doe en de kleding tussen mijn andere vuile kleding dan moet dat toch geen probleem zijn? De ipad valt met het serienummer
na te trekken maargoed als ik een ipad onder de 430 euro neem dan is dat geen probleem. Maar ze gaan toch niet al mijn kleding na staan trekken?? Als dat uberhaubt mogelijk is..
Of moet ik hier serieus rekening mee gaan houden?

Douane is echt heel precies. Collega van mij nam eens wat mee voor vrienden uit Singapore (sieraden etc). ook wat simpele lekkernijen. Helemaal uitgepakt en enorme boete. bekende bonnetjesverhaal.

Ik heb zelf heel veel marineapparatuur per post geimporteerd. Verschil zit vooral in het feit afkomstig van particulier of winkel. De pakketten uit winkels / webshops zijn allemaal genummerd met traceerbare winkelreferenties (9/11). Dan ben je sowieso de sigaar bij de douane. Van particuliere leveringen nooit enige last gehad, kwam allemaal gewoon binnen zonder douanebemoeienis. Vaak ook gift / return helpt ook.


GO FOR ARCAM
FINAL FULL RANGE ESL

mradem

Ok met de ipad hou ik gewoon rekening met de waarde dat dit onder de €430 komt. Ik neem toch een versie zonder 3g en met max 32gb HD.
Maar als je wat kleding tussen je normale kleding stopt dan moet dit toch geen probleem zijn? Gewoon gekreukt zonder labels etc en in normale hoeveelheid. Bonnetjes van me
kleding laten zien is een beetje lastig :P .

Martijnst1990

Ik heb me er eigenlijk nooit in verdiept, maar als ik het goed begrijp moet je je Nederlandse aankoop bewijs laten zien als je je iPad uit Nederland meeneemt naar Amerika? Zodat zij zeker weten dat hij niet daar gekocht is. Dus als je een tweedehands iPad hebt zonder bon, kan je die nooit meenemen naar Amerika zonder gezeur?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Kjelt

Quote from: Martijn90 on February  9, 2012, 12:47:05
Ik heb me er eigenlijk nooit in verdiept, maar als ik het goed begrijp moet je je Nederlandse aankoop bewijs laten zien als je je iPad uit Nederland meeneemt naar Amerika? Zodat zij zeker weten dat hij niet daar gekocht is. Dus als je een tweedehands iPad hebt zonder bon, kan je die nooit meenemen naar Amerika zonder gezeur?
Als je een tweedehands apparaat hebt zonder bon kun je niet eens bewijzen dat het uberhaupt jouw eigendom is dus kun je hem zelfs in Nederland kwijt raken aan bv de politie  :D

vJac

Allemaal bull... ik ga ontzettend vaak de grens over met iPad en toestanden en nog nooit gezeur gehad. Heb ook mn iPad in de VS gekocht en bij terugkomst werd er niet eens naar gekeken. Ze gaan je pas controleren als ze iets vinden wat eruit springt.
Let op! Beginner! Kans op domme vragen!

DVDGuy

Quote from: vJac on February 21, 2012, 16:41:25
Allemaal bull... ik ga ontzettend vaak de grens over met iPad en toestanden en nog nooit gezeur gehad. Heb ook mn iPad in de VS gekocht en bij terugkomst werd er niet eens naar gekeken. Ze gaan je pas controleren als ze iets vinden wat eruit springt.

Het simpele feit dat het jou nooit is overkomen, wil  nog niet zeggen dat het andere niet is overkomen of kan overkomen  :music:
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com