Amerikaanse Ipad

Started by Li-unit, January 9, 2011, 12:03:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

NewHT

Naast Electronica is het ook vooral interessant (merk)kleding te halen. Dat scheelt pas echt knaken!  ::)
Op Electronica valt het me zeker de laatste tijd met de sterkere $ vaak maar tegen de feitelijke besparing, zeker na meeneming van de salestax (NY 8.875%). Dat scheelt je dan 8 tientjes op een IPad 16gb.

Li-unit

Nou ik ben weer terug uit New York en het was weer geweldig.
En ja, ik heb mijn Ipad binnen en ben er superblij mee. Het is lang geleden dat ik een electrisch apparaat heb gekocht wat zo makkelijk in de bediening is als deze Ipad.
Ik heb de Ipad 16GB Wifi, een keyboard dock, mini dock en een SD/USB camera setje gekocht. Daarnaast natuurlijk een stapel kleding.
Ik heb een mooie reis gehad en ben blij met mijn nieuwe aankopen tot ik bij de douane kwam.

We kwamen om 06:00 uur aan op Schiphol waardoor we een van de weinige vluchten waren die was aangekomen. Daar ik nooit eerder was staande gehouden verwachte ik nu ook geen problemen. Echter had men het niet druk in de vroege ochtend, maar was men wel met een man of 12 aanwezig.
Dus toen ik door de douane liep spark een medewerker van de douane mij aan. Waar komt u vandaan? Uuh..New York. Heeft u daar toevallig nog electrische apparaten gekocht? Uuhh ja. Toevallig een Ipod of Ipad? Uuhh ja, een Ipad. 
Mooi dan mag u even uw koffer openmaken. Uuhh Ok.
Nou goed, ik maak mijn koffer open waarop de man begint te vluggen. Al snel komt de Ipad tevoorschijn uit mijn koffer. Blij alsof de man drugs had gevonden gaat hij verder met zoeken. Dan vind hij het Keyboarddock in de orginele doos. Aha, .....Nog een Ipad! roept de man blij. Uuhh pardon, dat is een keyboard dock. Jaja we zullen zien. Pardon?
Na alles te hebben opengescheurd en een gedeelte van de nieuwe kleding te hebben gevonden begint de zoektocht in mijn handbagage. Daar komt mijn Monster Beats hoofdtelefoon tevoorschijn. Uuhh pardon, die had ik al. Jaja, wij kennen die trucjes van producten uit de verpakking halen. Halo, deze is gebruikt hoor. Jaja, dat horen we wel vaker. Waar zijn uw bonnentjes? Die heb ik niet meer. Die van de Ipad heb ik via de mail gekregen. Daarop mengt een collega snotneus zich in het gesprek met de opmerking: Laat maar eens zien dan op je telefoon, daar zal die van die koptelefoon ook wel bij staan!!
Tot dat punt kon ik mij redelijk beheersen, maar nu ging het iets te ver. >:D
Daarop legitimeerde ik mij als politieagent en gaf ik aan niet gedient te zijn van de manier waarop ik gecontroleerd werd. Ik gaf aan dat als hij iets wilde, hij dat dan moest doen, maar wel duidelijk zijn. Geen suggesties wekken maar handelen naar bewijs.
De man schrok van mijn reactie en zijn collega droop af.
Vervolgens neemt hij mijn Ipad mee om even wat te controleren waarop hij snel weer terug komt met de mededeling dat het wel goed zat en dat een proces-verbaal te veel werk was voor een dergelijke kleine overtreding.
Daarop heb ik mijn koffer weer ingepakt en de man uitgenodigt om een keer echte boeven te gaan vangen.  :police:   

Ik zal in de toekomst iets beter opletten.

J.A.F._Doorhof

Misschien moet hij zelf de wet even leren, je mag een iPad 32GB gewoon meenemen zonder aan te geven.
Alleen de 64GB komt over het bedrag heen dat je mag meenemen.
Als je met 2 man bent mag je dus 32GB iPad's meenemen.

Sowieso zou ik altijd bonnetjes meenemen voor electronica, vaak helpt het even een foto te maken voor je vertrekt en die op je telefoon op te slaan, wij reizen veel met redelijk dure camera's en ik heb ook altijd wat paraat, als ik aangehouden word met een middenformaat camera :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

DVDGuy

Wat ik eigenlijk het meest schokkende vind aan het verhaal van Li-unit, is dat hij door zich te legitimeren als agent, verder met rust gelaten wordt; wat had er gebeurd als ik daar had gestaan?

Ik gun Li-unit van harte zijn aankopen, maar als je de wet zou hebben overtreden, vind ik het niet coorect dat je ermee wegkomt door je als agent te legintimeren.
Als de douane-beambte overijverig was en je eigenlijk niks fout hebt gedaan, vind ik het schokkend dat je pas van hen af kunt komen, als je een agent blijkt te zijn.
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

celerontje

Wat is nou de overtreding geweest?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Li-unit

De beambte gaf aan dat ik waarschijnlijk net boven de toegestane 430 euro uit zou komen om kosteloos in te voeren. Dan zou hij voor ongeveer 50 euro teveel een proces-verbaal op moeten maken wat zon half uur zou duren. Hij gaf aan dat hij dat te ver vond gaan waarop ik niet bekeurd werd.
Hij mag, net als iedere ambtenaar , zelf weten wie hij wel of niet bekeurd. Mijn probleem zat hem in het feit dat hij niet geloofde wat ik zei in eerste instantie. Toen ik mij legitimeerde veranderde de toon van het gesprek. Waarschijnlijk had hij mij toch niet bekeurd, maar ik was niet gecharmeerd van de neerbuigende houding.

AbZ

Quote from: DVDGuy on January 19, 2011, 17:25:56
Wat ik eigenlijk het meest schokkende vind aan het verhaal van Li-unit, is dat hij door zich te legitimeren als agent, verder met rust gelaten wordt; wat had er gebeurd als ik daar had gestaan?

Ik gun Li-unit van harte zijn aankopen, maar als je de wet zou hebben overtreden, vind ik het niet coorect dat je ermee wegkomt door je als agent te legintimeren.
Als de douane-beambte overijverig was en je eigenlijk niks fout hebt gedaan, vind ik het schokkend dat je pas van hen af kunt komen, als je een agent blijkt te zijn.
Dat lijkt me toch echt geen nieuwtje -zo werken die dingen namelijk wel- maar het valt hier nog mee.
Voor een (kleine) overtreding hoef je niet bekeurd te worden.  Het was officieel toch geen misdrijf?

erikz.nl

Quote from: Audioloog on January 12, 2011, 10:26:27
Was gewoon een zeikerd, hij zei dat ik dus gelogen had op de vraag of ik iets aan te geven had  :-X Uiteindelijk liet hij me weer gaan, maar kon wel zelf mijn tas opnieuw inpakken die compleet overhoop was gehaald
Had z'n vrouw buiten de pot gepiest of zo? Ik vind het niet kunnen dat die mensen hun humeur meenemen in de beoordeling van wat wel/niet zou mogen/kunnen. Eigenlijk zou het dus allemaal automatisch moeten gebeuren zodat een waarde-oordeel niet beslissend kan zijn.

Richi

#58
Dag allemaal, ik zit op dit moment in de VS en overweeg ook een iPad mee te nemen. Ik twijfel echter tussen de 16Gb en de 32Gb variant. Ik zal er geen muziek op zetten (staat op mijn iPod Touch) maar wil er wel graag al mijn foto's opzetten (ongeveer 5000). Nu worden de foto's verkleind als ik ze op de iPod zet, dus dat kost niet veel ruimte. Werkt dit met de iPad ook zo of kosten ze daar meer ruimte omdat het scherm van de iPad nu eenmaal groter is? Weet iemand dit, of met andere woorden: welke zal ik meenemen?

En kom nu niet aan met groter is beter, want mijn budget is nu eenmaal beperkt.  :(    ;)

Oh ja, en kan ik 'm gemakkelijk naar Nederlandse taal omzetten?

Thanx!
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

jantje112

Quote from: Richi on June  7, 2011, 19:35:15
Dag allemaal, ik zit op dit moment in de VS en overweeg ook een iPad mee te nemen. Ik twijfel echter tussen de 16Gb en de 32Gb variant. Ik zal er geen muziek op zetten (staat op mijn iPod Touch) maar wil er wel graag al mijn foto's opzetten (ongeveer 5000). Nu worden de foto's verkleind als ik ze op de iPod zet, dus dat kost niet veel ruimte. Werkt dit met de iPad ook zo of kosten ze daar meer ruimte omdat het scherm van de iPad nu eenmaal groter is? Weet iemand dit, of met andere woorden: welke zal ik meenemen?

En kom nu niet aan met groter is beter, want mijn budget is nu eenmaal beperkt.  :(    ;)

Oh ja, en kan ik 'm gemakkelijk naar Nederlandse taal omzetten?

Thanx!

Ik heb de 32 maar heb aan 16 zat. Voor mp3 een iPhone en iPod. En met iCloud drop je je muziek straks op de wolk. Ook kun je een 16 meenemen met doos e.d. als je verder geen spullen meeneemt..

Ps getypt op de iPad ;)

Richi

Quote from: jantje112 on June  7, 2011, 19:54:08
Ik heb de 32 maar heb aan 16 zat. Voor mp3 een iPhone en iPod. En met iCloud drop je je muziek straks op de wolk. Ook kun je een 16 meenemen met doos e.d. als je verder geen spullen meeneemt..

Ps getypt op de iPad ;)
Dank voor de tip. Heb ook al wat kleertjes voor de kids gekocht, dus kom wel boven de 430 euro uit vrees ik...
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Ralph71

Quote from: Richi on June  7, 2011, 19:57:31
Dank voor de tip. Heb ook al wat kleertjes voor de kids gekocht, dus kom wel boven de 430 euro uit vrees ik...

Gewoon tussen je eigen vieze was drukken...  ;)
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

NewHT

Quote from: Ralph71 on June  7, 2011, 20:30:20
Gewoon tussen je eigen vieze was drukken...  ;)

Of gewoon allemaal aantrekken, maar pas op dat je niet gaat zweten want das ook weer verdacht!  ;D

Richi

Jongens, wat heb ik nu aan die reacties? De kleren zijn voor de kids. Die passen mij echt niet hoor!   :P

Maar we gaan nu naar de Mall, dus ik zie wel of we op 16Gb of 32Gb uitkomen. Of misschien nog ff wachten en rustig bepalen wat het beste is. Ik kom dit jaar toch nog wel een keer in de VS.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Erik

Ik heb hier aardig wat albums (80) op mijn 16gb iphone staan en de eerste 8gb zijn al op.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Richi

Het is de 16Gb versie geworden. Daar passen zo'n 32000 foto''s op. Dat moet voorlopig voldoende zijn.  :D

Wat een heerlijk apparaat trouwens!  :headbanging:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

copran

Binnenkort ga ik ook naar Amerika, maar wat scheelt dat nu zo'n IPad 16 of 32 gig
qua prijs ten opzichte van Nederland??
Marantz SR7002, KEF Q5, Q3
Infinity Kappa II , Velodyne CHT-8R
Philips 963 SA , Sanyo PLV Z4000
Logitech Harmony ONE , Dune HD Smart D1
Panasonic TH-46PZ85,Panasonic BD 65
Sonos gebruiker.

Pjotr27

Quote from: copran on August  9, 2011, 14:45:52
Binnenkort ga ik ook naar Amerika, maar wat scheelt dat nu zo'n IPad 16 of 32 gig
qua prijs ten opzichte van Nederland??

Meestal zijn de prijzen wat bij ons in euro`s is daar in dollars. Met de huidige koers is 500 dollar ongeveer 350 euro...
Ik weet niet of het voor ipad`s geld ( dollar=euro) maar in ieder geval toen wij er waren wel op muziekinstrumenten.
Bedenk wel dat de oplader hier denk ik niet werkt ( USA =110 volt)...
Maar daar zal vast wel een goedkope oplossing voor zijn.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

copran

Quote from: Pjotr27 on August  9, 2011, 14:55:28
Meestal zijn de prijzen wat bij ons in euro`s is daar in dollars. Met de huidige koers is 500 dollar ongeveer 350 euro...
Ik weet niet of het voor ipad`s geld ( dollar=euro) maar in ieder geval toen wij er waren wel op muziekinstrumenten.
Bedenk wel dat de oplader hier denk ik niet werkt ( USA =110 volt)...
Maar daar zal vast wel een goedkope oplossing voor zijn.


Dank voor je antwoord.
Aan die oplader heb ik helemaal niet gedacht, weet iemand op het forum hier een oplossing voor( het zal wel )
maar ik ben benieuwd naar de mogenlijkheden
Marantz SR7002, KEF Q5, Q3
Infinity Kappa II , Velodyne CHT-8R
Philips 963 SA , Sanyo PLV Z4000
Logitech Harmony ONE , Dune HD Smart D1
Panasonic TH-46PZ85,Panasonic BD 65
Sonos gebruiker.

Rob_Dingen

Hoi

Dollar prijs is gelijk aan de euro alleen komt er nog ongeveer 10% tax bij.
De lader werkt hier gewoon geen probleem.

Rob

Richi

Ik heb voor de 16Gb versie in Boston omgerekend 360 euro betaald. Die versie kost hier 479 euro. De oplader heeft een US stekker, maar is wel 110-220v en dus geschikt voor gebruik in Nederland. Met een zogenaamde 'duckhead' van Deal Extreme ben je voor 1,25 euro klaar en vervang je de US stekker van de oplader voor een EU versie.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

copran

Dank voor de antwoorden en ik zal mijn IPad in de States kopen.  :bigsmile:
Marantz SR7002, KEF Q5, Q3
Infinity Kappa II , Velodyne CHT-8R
Philips 963 SA , Sanyo PLV Z4000
Logitech Harmony ONE , Dune HD Smart D1
Panasonic TH-46PZ85,Panasonic BD 65
Sonos gebruiker.

Richi

Veel plezier alvast dan!
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

searcher

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 19, 2011, 16:47:02

Misschien moet hij zelf de wet even leren, je mag een iPad 32GB gewoon meenemen zonder aan te geven.
Alleen de 64GB komt over het bedrag heen dat je mag meenemen.


Wel rekening houden met het feit dat je dan geen andere spullen koopt , dan kom je nog over het vrijgestelde bedrag heen.

Verpakkingen weggooien heeft geen zin , de serienummers zijn ook te herkennen.
Kleding dragen is ook geen optie evenals labels eruit knippen.

Leuk als je uit Turkije komt met je in Nederland aangeschafte Nike ,G Star shirts.
Afgelopen zomer werd op Rotterdam Airport  bijna alle passagiers uit Turkije ondervraagd ( kleding,rookwaar en drank )



mradem

Ik ga in April naar Florida dus ik ben ook van plan om Ipad (hopelijk 3) daar mee te nemen. Ik zal daar waarschijnlijk ook wel wat kleding meenemen.
Maar als ik de ipad gewoon zonder doos in me rugzak doe en de kleding tussen mijn andere vuile kleding dan moet dat toch geen probleem zijn? De ipad valt met het serienummer
na te trekken maargoed als ik een ipad onder de 430 euro neem dan is dat geen probleem. Maar ze gaan toch niet al mijn kleding na staan trekken?? Als dat uberhaubt mogelijk is..
Of moet ik hier serieus rekening mee gaan houden?