Amerikaanse Ipad

Started by Li-unit, January 9, 2011, 12:03:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Li-unit

Jaja...... :yawnee:
Ik ga op vakantie en neem een aankoopbewijs van Dixons mee. Dat geloven ze zeker. ::)

AbZ

Quote from: Li-unit on January  9, 2011, 15:35:02
Snor is mogelijk Terrorist.
Mes is vragen om problemen.
Schort in het vliegtuig is ook een beetje vreemd.
Tja, iedereen is mogelijk terrorist en/of smokkelaar...
maar wie met schort aan en mes in de hand incheckt heeft andere problemen  :crazy:

Quote
Alledrie is gewoon de het wormvormig aanhangsel.  :police:
Het ene lidwoord werd wel aangepast en het andere lidwoord niet  :sly:


erikz.nl

Quote from: Li-unit on January  9, 2011, 16:00:09
Jaja...... :yawnee:
Ik ga op vakantie en neem een aankoopbewijs van Dixons mee. Dat geloven ze zeker. ::)
Toen ik een half jaar in Nieuw-Zeeland had gewoond, en weer terug kwam, moest ik voor mijn laptop de aankoopbon van Salland Automatisering overleggen. Daar gingen ze meteen mee akkoord. Voor mijn camera had ik destijds mijn bol.com bon bij. Die werd ook geaccepteerd. Ik vloog via Singapore, dus dan checken (checkten) ze al je bonnen.

phmeijer

Quote from: erikz.nl on January  9, 2011, 15:47:44
Wat je ook kan proberen trouwens, is het aankoopbewijs van een bekende die een iPad in Nederland heeft gekocht meenemen...

Werkt ook niet altijd, want ze kunnen vaak ahv serienummers achterhalen voor welk land ze bestemd waren voor de verkoop.
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

erikz.nl

Quote from: phmeijer on January 11, 2011, 19:20:18
Werkt ook niet altijd, want ze kunnen vaak ahv serienummers achterhalen voor welk land ze bestemd waren voor de verkoop.
Klopt, je moet geluk hebben dat ze met een blik op de rekening tevreden gesteld zijn. Dat waren ze bij mij, maar toevallig klopten die rekeningen ook gewoon toen  :hehe:

J.A.F._Doorhof

Als je naar NY gaat ga naar de Apple store bij Central Park dat is echt waanzinnig :D
Als je de 32GB koopt heb je geen last met invoer, de 64GB wel.
Wat je kunt doen is gewoon de verpakking weggooien en simpelweg meenemen als handbagage, niet te krampachtig mee doen, volzetten met materiaal en het is toch gewoon je iPad die je al een paar maanden hebt ??

Wij hebben ze meegenomen toen ze hier nog niet waren en zelfs toen werd er niet naar gevraagd.

Paar kleine tips voor NY :D
Neem de hop on hop off tour maar boek die op times square (NIET via je reisbureau), wij hebben de gele genomen met de top of the rock en de Brooklyn tour en dat was waanzinnig. Helemaal als je er maar 6 dagen bent is dat een must, je bent 3 dagen bezig maar je ziet echt alles.

Voor de vrouw Macy's zonder enige twijfel de moeite waard en vlakbij Victoria secrets.

Yankee stadium is ook meer dan de moeite waard.

Neem de rondvaart naar Ellis Island via de Hop on Hop off tour, ga niet naar het vrijheidsbeeld zelf, je ziet het perfect vanaf de boot en het scheelt je een volle dag met frustaties.

Vergeet ook niet de nighttour van de hop on hop off, fantastische rit over de brooklyn bridge bij nacht, zie dat je bovenin de bus zit en hou je camera klaar dat is echt onwerkelijk wat je ziet.

Hou je van echte steak en je hebt wat geld over pak dan het restaurant onder trump tower, ben even de naam kwijt maar ze hebben de beste steaks.
Mail me even en ik zoek het op.

Doe de top of the rock laat in de middag of smorgens heel vroeg ivm het licht, doe niet Empire state, vanaf Trump zie je alle gebouwen inclusief Empire state.

Union station, gewoon rondhangen voor een paar uur en kijken naar de mierenhoop.

Hou je van Gratify mail me dan even dan krijg je coordinaten voor een waanzinnige plek, ben daar met wat studenten van me geweest en is redelijk makkelijk bereikbaar maar niet bekend in de regio maar erg de moeite waard, en veilig.

Wil je meer dingen weten mail me dan even.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Pjotr27

Vorig jaar in NY een snaredrum gekocht, meteen een mooie hardcase erbij en hem gewoon open en bloot meegenomen naar Nederland. De douane ( ze stonden wel te kijken) zei er verder helemaal niets van en liet me gewoon doorlopen.
Ik zou dus gewoon niet teveel gekke dingen uithalen.
De kans dat ze je aanhouden is niet zo groot...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

hifiman

Ben twee keer aangehouden. De eerste keer deden ze moeilijk over welgeteld 1 audio cd die in mijn tas werd aangetroffen. De tweede keer een heel drama om een zakje gedroogde garnalen. Ik vind het dus helemaal niet zo vanzelfsprekend dat je even door de douane loopt met je meegenomen spul.


erikz.nl

Quote from: Audioloog on January 12, 2011, 10:11:59
Ben twee keer aangehouden. De eerste keer deden ze moeilijk over welgeteld 1 audio cd die in mijn tas werd aangetroffen. De tweede keer een heel drama om een zakje gedroogde garnalen. Ik vind het dus helemaal niet zo vanzelfsprekend dat je even door de douane loopt met je meegenomen spul.


Voedsel is altijd een drama, maar die ene CD vind ik wel erg raar...

hifiman

Quote from: erikz.nl on January 12, 2011, 10:24:13
Voedsel is altijd een drama, maar die ene CD vind ik wel erg raar...
Was gewoon een zeikerd, hij zei dat ik dus gelogen had op de vraag of ik iets aan te geven had  :-X Uiteindelijk liet hij me weer gaan, maar kon wel zelf mijn tas opnieuw inpakken die compleet overhoop was gehaald

Pjotr27

QuoteBen twee keer aangehouden. De eerste keer deden ze moeilijk over welgeteld 1 audio cd die in mijn tas werd aangetroffen. De tweede keer een heel drama om een zakje gedroogde garnalen. Ik vind het dus helemaal niet zo vanzelfsprekend dat je even door de douane loopt met je meegenomen spul.


Hoelang is dat geleden? Sinds dat je voor meer dan 500 dollar vrij mag invoeren zijn ze aanmerkelijk makkelijker geworden.
Ik hoor vaak van vrienden die een aantal keren heen en weer gaan naar de USA dat er zelfs vaak helemaal niemand bij de douane poortjes staat...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

J.A.F._Doorhof

We vliegen soms elke maand en moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit ben aangehouden bij de douane, maar we zitten wel vaak op hele vroege vluchten, misschien dat dat wat uitmaakt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Nahpets

Ik ben ook nog nooit bij de NL-se douane aangesproken.

En nu maar hopen dat het zo blijft.  ;)
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

erikz.nl

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 12, 2011, 11:11:04
We vliegen soms elke maand en moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit ben aangehouden bij de douane, maar we zitten wel vaak op hele vroege vluchten, misschien dat dat wat uitmaakt.

Ik kwam om half 6 's ochtends bij the nothing to declare, waar ze me wel de koffer vroegen open te maken...

Li-unit

Bedankt voor de tips allemaal.
Morgenvroeg vertrekt ons vliegtuig vanuit Schiphol en we hebben er zin in. Laatste dingentjes inpakken, hondjes naar het pension en nog een bakkie  :coffee: en ik ben er helemaal klaar voor.

The Forest Stars

#40
Quote from: Li-unit on January 12, 2011, 13:01:27
Bedankt voor de tips allemaal.
Morgenvroeg vertrekt ons vliegtuig vanuit Schiphol en we hebben er zin in. Laatste dingentjes inpakken, hondjes naar het pension en nog een bakkie  :coffee: en ik ben er helemaal klaar voor.

Ik hoop dat je morgen kan vliegen naar New York, het is er noodweer! Er worden veel vluchten gecanceld naar New York deze dagen. Dus check effen goed voordat je naar de luchthaven gaat. Ik kan er helaas over mee praten want vorige maand heeft het noodweer in Europa/New York roet gegooid in onze New York (Kerst) trip en zat ik gewoon thuis te gourmetten  :( :(

Nahpets

Quote from: The Forest Stars on January 12, 2011, 14:41:32
vorige maand heeft het noodweer in Europa/New York roet gegooid in onze New York (Kerst) trip en zat ik gewoon thuis te gourmetten  :( :(

Dubbel genaaid dus.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

celerontje

Quote from: Audioloog on January 12, 2011, 10:26:27
Was gewoon een zeikerd, hij zei dat ik dus gelogen had op de vraag of ik iets aan te geven had  :-X Uiteindelijk liet hij me weer gaan, maar kon wel zelf mijn tas opnieuw inpakken die compleet overhoop was gehaald
Waarom zou je een CD moeten aangeven? :o
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

J.A.F._Doorhof

Denk inderdaad dat je NY wel kan vergeten nu, is een sneeuwstorm.

Toen wij gingen hadden we de vulkaan, vlucht 3x geannuleerd, ben toen maar naar Duitsland gereden en geland in Philadelphia en vanaf daar de trein naar NY genomen. Moest er echt zijn een dag later.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

DVDGuy

Quote from: Nahpets on January 12, 2011, 15:17:54
Dubbel genaaid dus.

Zou jij vanaf Brussel vertrekken naar NY?
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

The Forest Stars

#45
Quote from: DVDGuy on January 12, 2011, 16:38:38
Zou jij vanaf Brussel vertrekken naar NY?

Ja, 21 december 11.45 uur! Een datum die ik niet snel zal vergeten! Hoewel we achteraf héél erg blij mogen zijn gezien alle horror verhalen op de vliegvelden. Ook onze geplande terugvlucht was gecanceld. Vandaag zijn er bijna 10.000 vluchten in Amerika gecanceld wegens het noodweer!

Ps.
Druk op het wereldbolletje voor onze American Dreams homepage!

coned (banned)

#46
ik heb eens een enorme yamaha centerspeaker meegesmokkeld uit NYC toen ik nog student was

in zaventem: iets aan te geven meneer ? niks , buiten dan deze center speaker ... mocht gewoon doorwandelen

dus als ik met een center wel wegkom ( die een dubbele sporttas kwa size is ), dan kan een ipad/ipod/i-whatever toch geen enkel probleem zijn ?

PS: ik weiger nog naar de NYC te gaan, met al die waanzinnige backscatter en body scan toestanden. Je zal maar op zo'n ding moeten gaan staan.
reality is just a hologram
http://keelynet.com/biology/reality.htm

AbZ

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 12, 2011, 08:53:41
Als je naar NY gaat ga naar de Apple store bij Central Park dat is echt waanzinnig :D
iTold him already (en dan ben ik niet eens een Applofiel).

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 12, 2011, 08:53:41
Hou je van echte steak en je hebt wat geld over pak dan het restaurant onder trump tower, ben even de naam kwijt maar ze hebben de beste steaks.
Mail me even en ik zoek het op.
Zoeken naar de Trump tower?  (Rather hard to miss...)

Quote from: Nahpets on January 12, 2011, 15:17:54
Dubbel genaaid dus.
Tel uit je winst!  Sommigen moeten er apart voor betalen  :tongue2:

Quote from: coned on January 12, 2011, 20:27:27
PS: ik weiger nog naar de NYC te gaan, met al die waanzinnige backscatter en body scan toestanden. Je zal maar op zo'n ding moeten gaan staan.
Juist handig, dan kan je meteen zien hoeveel chips de CIA stiekum bij je heeft geimplanteerd  :sneaky2:

coned (banned)

Quote from: AbZ on January 12, 2011, 21:52:51
Juist handig, dan kan je meteen zien hoeveel chips de CIA stiekum bij je heeft geimplanteerd  :sneaky2:

ideaal, als ik voor zo'n ding ga staan dan komt er op operating monkeys scherm 'censored'
kunnen ze nog niks zien
reality is just a hologram
http://keelynet.com/biology/reality.htm

celerontje

#49
Ze begrijpen het totaal niet! :o
Het logisch dat sommigen de boel willen opblazen, want alles dat gecreëerd is moet een keer kapot, toch? ;) :D :D :D :P

EDIT: Laat maar zitten, al die ellende...
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!