audio kwaliteit van satontvangers

Started by plasmal, October 11, 2003, 11:10:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

plasmal

tussen de verschillende ontvangers zit duidelijk verschil in beeldkwaliteit, maar ik hoor eigenlijk nooit iets over de geluidskwaliteit van de verschillende ontvangers
weet iemand hier iets meer over?

gr alex

J.A.F._Doorhof

Hier kan ook verschil in zitten, maar meestal ontloopt het elkaar niet zo bar veel, het is allemaal gemiddeld.

Een pre is wel een unit met SP-Dif.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

hifiman

k wil die pre van Frank nog even extra onderstrepen want als ik bij mijn ontvanger (xtreme) de analoge uitgang gebruik dan is dat een dramatische achteruitgang! Blijkbaar wordt er niet veel aandacht (lees geld) besteed aan het audio DAC gedeelte in de ontvanger.

Via de SPDIF: subliem :)

Groetjes,

Ronald

plasmal

ik gebruik zelf ook de sp/dif uitgang van de ontvanger en dan via een dejitter filter met coax naar de processor
zou een heel goede tuner via de kabel misschien een beter resultaat geven?

gr alex

hifiman

Dat laatste lijkt me sterk, tenslotte zit daar het analoge kabel medium nog eens een keer tussen! De spdif uitgang geeft je de audio direkt vanit de mpeg2 stream zo vanaf de satelliet, direkter (en dus minder onaangetast)  kan niet :)

Groetjes,

Ronald.

Barabas

Je kunt volgens mij het beste je reciever/versterker de omzetting van het digitale (optische) signaal laten doen om een zo hoog mogelijke audio kwaliteit te halen. Ga er maar vanuit dat de audio kwaliteit van de meeste sat tuners minder is dan die van een goede DD/DTS reciever.
Denon:        AVR-4306 /  DVD-2910
Elac:            FS-209.2 front / CL-305 rear  / CM-80/4 centre
Pioneer:       PDP 435-HDE
Dreambox:   7000 (2x) Sennheiser:   580 Precision / PX100

Hopper

Mijn satontvanger heeft helaas geen digitale uitgang, mijn (stereo) versterker heeft overigens ook geen digitale ingang. Niet alle radiozenders zenden in dezelfde kwaliteit uit. Ik ben wel aardig tevreden over de geluidskwaliteit (en wat dacht je van het aanbod?).
Geen hinderlijke FMruis.

hifiman

Quote from: Hopper on October 12, 2003, 20:03:25
Geen hinderlijke FMruis.

Nee, maar wel vaak (erg zender afhankelijk inderdaad) storende artefacten wegens te geringe bandbreedte (geld kwestie), klinkt dan als een slechte mp3 zeg maar.

Groetjes,

Ronald

Hopper

Misschien nog eens een goede DAC op de kop tikken ;)

plasmal

zou je de audiokwaliteit van een ontvanger zelf kunnen verbeten?

gr alex

plasmal