Subwoofervolume jvc nx-f40

Started by Aadsl, January 8, 2011, 22:16:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Aadsl

Nieuw hier omdat ik a, dit een heel leerzaam forum vindt waar ik heel veel van kan leren  :sigh: en b, ik graag een oplossing wil voor het volgende; :bigsmile:

Sinds een half jaar in het bezit van een JVC NX F40 set waar ik bijzonder tevreden over ben , echter het subwoofervolume is te heftig.
Ik had voor de aanschaf al iets gelezen (volgens mij op kieskeurig) dat iemand het gebonk een nadeel vondt maar verder niet bij stilgestaan.

Ik heb het subwoofervolume op -10 (verder gaat ie niet) en nog is het te heftig.
De subwoofer zelf al op stalen pinnen geplaatst maar nog is het doordringende niet verholpen.

Kan ik middels een regelaar tussen de verbinding naar de set hier iets aan doen, of er zomaar een andere passieve subwoofer op aansluiten.

Edit 10-1
Niemand hier ????
Dacht dat het eenvoudig op te lossen was, of het is niet interessant genoeg  :'(

aron225

Daarom word er altijd geluistert voor iets gekocht word

maxtrash

Quote from: aron225 on January 16, 2011, 10:43:39
Daarom word er altijd geluistert voor iets gekocht word
beetje kort door de bocht, weet jij hoe het in de winkel klonk? Misschien wel heel anders dan in de huiskamer. Of klonk de bas toen wel lekker en blijkt pas na langduriger luisteren dat het toch wel overheersend is.

maxtrash

Quote from: Aadsl on January  8, 2011, 22:16:11
Ik had voor de aanschaf al iets gelezen (volgens mij op kieskeurig) dat iemand het gebonk een nadeel vondt maar verder niet bij stilgestaan.
op Kieskeurig hebben ze het inderdaad over hetzelfde probleem en wordt er gerept van een cd die het zou oplossen. Die CD zal dan neem ik aan een software-update bevatten dus je zou eens contact met JVC op kunnen nemen om expliciet te vragen of er een softwareupdate is. Op het internet (o.a. jvc.nl) zag ik zo niets.

Aadsl

Quote from: aron225 on January 16, 2011, 10:43:39
Daarom word er altijd geluistert voor iets gekocht word

Dit is inderdaad kort door de bocht, maar ik heb verder op al een beter antwoord gehad.
Bedankt voor het meedenken.

Aadsl

Quote from: maxtrash on January 16, 2011, 10:58:47
op Kieskeurig hebben ze het inderdaad over hetzelfde probleem en wordt er gerept van een cd die het zou oplossen. Die CD zal dan neem ik aan een software-update bevatten dus je zou eens contact met JVC op kunnen nemen om expliciet te vragen of er een softwareupdate is. Op het internet (o.a. jvc.nl) zag ik zo niets.

Bedankt voor de info.
Ik zal JVC eens gaan benaderen.
Gelukkig is er dan toch nog een reactie  :clapping:

Aadsl

Quote from: maxtrash on January 16, 2011, 10:58:47
op Kieskeurig hebben ze het inderdaad over hetzelfde probleem en wordt er gerept van een cd die het zou oplossen. Die CD zal dan neem ik aan een software-update bevatten dus je zou eens contact met JVC op kunnen nemen om expliciet te vragen of er een softwareupdate is. Op het internet (o.a. jvc.nl) zag ik zo niets.

Inmiddels JVC aan de lijn gehad.
Aan de hand van wel of geen servicetag nummer op de set kunnen hun bepalen welke cd-versie ze moeten gaan opsturen ( heeft met dvd-drive type te maken ).
Als het mee zit heb ik morgen de cd in de bus en is het gedreun verholpen.