Platenreiniger

Started by Arno P, January 8, 2011, 18:46:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Arno P

Na het optimaliseren van de MC-Pre wil je natuurlijk dat de LP's altijd in optimale schone toestand verkeren. Een hoop gelezen, principes vergeleken en helaas is het alweer raak; de bouw van een Keith Monk's / Loricraft PRC platenreiniger....maar dan zonder 5 ribben uit je financiele lijf.
De start is gemaakt....men neme...


Een tank van een platenspeler als de Lenco L75 met zijn enorm degelijk chassis en wielaandrijving


Arno P

En na wat denkwerk en MDF een mooi basiskistje met de kern van het systeem...een KNF Neuberger vacuumpompje



Erik van Voorst (in memoriam)

Heerlijk pionierswerk...je eerste fan.... O0
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Arno P

Quote from: Erik van Voorst on January  8, 2011, 19:10:15
Heerlijk pionierswerk...je eerste fan.... O0


Er zijn er mij al velen voor gegaan hoor....overal het beste van meepikken  ;)

chansig

Ik ben dus 5 ribben kwijt (net weer een beetje genezen).  :D   

Eens zien wat dit wordt. Het begin is veel belovend.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Erik van Voorst (in memoriam)

Quote from: Arno P on January  8, 2011, 19:16:10

....overal het beste van meepikken  ;)

Kijk dat is ook mijn visie... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Arno P

Quote from: chansig on January  8, 2011, 19:54:59
Ik ben dus 5 ribben kwijt (net weer een beetje genezen).  :D   

Eens zien wat dit wordt. Het begin is veel belovend.

Gr Hans

Die ribben....was dat niet voor een aantal Eva's?  :P
Welke machine heb jij?

chansig

Hanss Acoustics...2e hands anders had ik geen ribbenkast meer gehad.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Arno P

#8
Quote from: chansig on January  8, 2011, 20:27:37
Hanss Acoustics

Mooie degelijke reiniger....MET roterende borstels?

scrutinizer

#9


Ga je ook aan de flosdraad, Arno?

Ik heb een geruime tijd met een Keith Monks gereinigd, en heb buiten zijn goede eigenschappen ook wat nasty's ervaren. Nasty's in de zin van draadbreuk waarna het kunstofneusje in de arm zich al stuiterend in de groeven van je favoriete album boort. :(/ >:(

Ik zou het gewoon bij borstels houden. Dat met de mogelijkheid het plateau beide kanten op te kunnen laten draaien. ;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

Quote from: Arno P on January  8, 2011, 20:29:15
Mooie degelijke reiniger....MET roterende borstels?

Je moet voor de gemiste ribben wel zelf een borstel op de plaat houden..Gelukkig gaat het afzuigen helemaal automatisch. Ik ben er erg blij mee, maar als ik de tools en skills had gehad dan had ik zo'n apparaat zelf gemaakt.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Arno P

Quote from: scrutinizer on January  8, 2011, 21:04:27


Ga je ook aan de flosdraad, Arno?

Ik heb een geruime tijd met een Keith Monks gereinigd, en heb buiten zijn goede eigenschappen ook wat nasty's ervaren. Nasty's in de zin van draadbreuk waarna het kunstofneusje in de arm zich al stuiterend in de groeven van je favoriete album boort. :(/ >:(

Ik zou het gewoon bij borstels houden. Dat met de mogelijkheid het plateau beide kanten op te kunnen laten draaien. ;)

Anton.


Gaat toch flossen worden hoor  ;-)

scrutinizer

Quote from: Arno P on January  8, 2011, 22:41:01

Gaat toch flossen worden hoor  ;-)

Zo kiest een ieder zijn eigen straf in het leven. ;D

Anton.
Ps. Deze fout was trouwens niet exemplarisch, ik heb er 2 in bezit gehad. :-\
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Arno P

Quote from: scrutinizer on January  8, 2011, 23:12:54
Zo kiest een ieder zijn eigen straf in het leven. ;D

Anton.
Ps. Deze fout was trouwens niet exemplarisch, ik heb er 2 in bezit gehad. :-\

Die Keith toch....moeten we nu alles zelf doen voordat we iets goeds krijgen?  ;D

Arno P

Na wat wikken en wegen...de zaag erin om de staalplaat voor de sterkte te laten zorgen en niet het zaakje aan mdf op te hangen (lager en zwaar plateau zie ik na verloop van tijd uithobbelen in MDF)
Ook de snelheidsbediening toch maar meegenomen ...niet echt nodig want hij draait altijd op max verwacht ik, maar de gelegenheid bood zich aan om de oorspronkelijke materialen net iets anders in te gaan zetten en een trek/duw-knop te maken.

Erik van Voorst (in memoriam)

http://members.multimania.nl/platenwassen/

misschien ken je de link al (maar misschien ook niet)  ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Arno P


Arno P

ZO! Weekend!  ;)
Bovenplaat gemaakt, watervast en goed te reinigen met een mooi afgerond randje ...tijdelijk even erop gezet.

Erik van Voorst (in memoriam)

Lijkt een beetje op trespa  ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

celerontje

Scheelt gelukkig dat zo'n ding niet audiofiel hoeft te zijn! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Arno P

Quote from: celerontje on January 15, 2011, 17:59:48
Scheelt gelukkig dat zo'n ding niet audiofiel hoeft te zijn! ;D

Nou.....???  :sarcasm:

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Arno P


Arno P

Het armpje maken is goed meegevallen


celerontje

#24
Heb je ook een bepaalde plaat die je gebruikt voor tests bij je projecten? Oftewel eentje waarvan 't niet erg is als er wat mee gebeurt? ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!