Platenreiniger

Started by Arno P, January 8, 2011, 18:46:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Arno P

Quote from: celerontje on February 17, 2011, 22:42:54
Levert geen problemen op voor het pompje?

Nee. De pomp zuigt de glazen opvangpot vacuum en op de deksel van die pot zit dan weer de afzuigslang waardoor ook het draadje gaat

Erik van Voorst (in memoriam)

Erg cool om het projectresultaat op een filmpje terug te kunnen zien... O0
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

wolsinkpower

#77
Dit is wel heel erg gaaf :) Toch wel respect voor al die mensen hier die zelf dingen in elkaar knutselen... wish that i could :(
Hoeveel heeft dit eigenlijk uiteindelijk gekost aan materiaal??





ps: je hebt toevallig niet die tom waits plaat dubbel ;)?
Ash: Klaatu verrata n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Epson EH-TW5900][Sony KD-49X8308 ][ Sony STR-DG820S ][Antec Fusion Remote Zwart I3 530 HTPC][Jamo S 426 HC3 Surroundset ][KEF 104AB][Cambridge Audio A1 MK3 Special Edition][Thorens TD-165

Arno P

Quote from: wolsinkpower on February 24, 2011, 23:40:18





ps: je hebt toevallig niet die tom waits plaat dubbel ;)?

Welke?

chansig

No...welke heb je dubbel ?

Ik hou me aanbevolen...

Gr Hans (beetje van van Tom)
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Arno P

Quote from: chansig on February 26, 2011, 20:08:04
No...welke heb je dubbel ?

Ik hou me aanbevolen...

Gr Hans (beetje van van Tom)

Kun je gewoon nog nieuw bestellen hoor...

Kroese online of vinylvinyl  ;)

chansig

Dat weet ik, Amazon.uk, JPC, cd wow, bol.com ed verkoopt ook lp's.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

tommo

Hebben jullie deze mijnheer al gezien...
Ik vraag me af of de lp niet te heet wordt.


chansig

10 minuten per plaat...Ik hoop niet dat hij erg veel platen koopt per week. Ik ken mensen en die stoppen hun platen in de vaatwasmachine.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Arno P

Quote from: tommo on February 27, 2011, 12:03:28
Hebben jullie deze mijnheer al gezien...
Ik vraag me af of de lp niet te heet wordt.



Lijkt mij eerder een methode om van je oude vinyl een fruitschaal te buigen

wolsinkpower

Quote from: Arno P on February 25, 2011, 08:56:27
Welke?

Volgens mij is het Frank's Wild Years die ik voorbij zie komen? Wil graag platen van Tom Waits liefst 2ehands zodat wat voordeliger is ;)

Maar back on topic :) (sorry voor OT!)
Ash: Klaatu verrata n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Epson EH-TW5900][Sony KD-49X8308 ][ Sony STR-DG820S ][Antec Fusion Remote Zwart I3 530 HTPC][Jamo S 426 HC3 Surroundset ][KEF 104AB][Cambridge Audio A1 MK3 Special Edition][Thorens TD-165

Arno P

Quote from: wolsinkpower on February 28, 2011, 11:19:30
Volgens mij is het Frank's Wild Years die ik voorbij zie komen? Wil graag platen van Tom Waits liefst 2ehands zodat wat voordeliger is ;)

Maar back on topic :) (sorry voor OT!)

Dubbel wat tevens weg kan heb ik niet helaas (30 jaar die-hard fan  ^-^)

Arno P

#87

AbZ

Quote from: Arno P on March 25, 2011, 11:40:08

Even een eye-opener:

http://www.youtube.com/watch?v=4eC6L3_k_48&feature=related
Dubbel gepost?   De reacties op YouTube lijken me wel to the point.  Hogere frequentiespectra zijn ook niet per se informatief en/of een meerwaarde.  Vinyl is imho gewoon fun en heeft die argumenten daarom ook niet zo hard nodig.  Overigens complimenten voor de platenwasser!

Arno P

Quote from: AbZ on March 25, 2011, 13:51:36
Dubbel gepost?   De reacties op YouTube lijken me wel to the point.  Hogere frequentiespectra zijn ook niet per se informatief en/of een meerwaarde.  Vinyl is imho gewoon fun en heeft die argumenten daarom ook niet zo hard nodig.  Overigens complimenten voor de platenwasser!

Voor hetzelfde geld is het HF aandeel dat zichtbaar is gewoon ruis hoor  ;)

AbZ

#90
Quote from: Arno P on March 25, 2011, 13:56:00
Voor hetzelfde geld is het HF aandeel dat zichtbaar is gewoon ruis hoor  ;)
Ruis, harmonischen, aliasing, whatever -- veel zullen we er niet van horen.

Van de Notenkraker had hij beter de celesta-solo van la Fée Dragée kunnen nemen.  Dan had je duidelijker de harmonischen gezien dan bij het tutti vd Ouverture (of wat daarvan overbleef in deze bewerking/medley).

Deleted Member 2

#91
Quote from: Arno P on January 11, 2011, 15:21:37

http://members.multimania.nl/platenwassen/

misschien ken je de link al (maar misschien ook niet) 

Yep, inspirerend projectje  ;)

En hij doet het nog altijd prima.  ;D
Dwz het prototype waar deze van is afgeleid.

Arno P