Platenreiniger

Started by Arno P, January 8, 2011, 18:46:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Arno P

Oh ja....dan denk je zet weer eens een lekker knal-cdtje van Metallica op....kan nooit hard genoeg....loop je tegen een constructiefoutje van de ESL aan  :crazy: .....huis stinkt een dag later nog  :blush:

chansig

 :crazy: :crazy: :crazy: :crazy:

De DIY platenreiniger ziet er dan wel weer mooi uit..Maar is een brede zuigmond niet praktisch handiger of worden de platen dan minder schoon ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

phy

Quote from: Arno P on February  6, 2011, 13:12:02
Oh ja....dan denk je zet weer eens een lekker knal-cdtje van Metallica op....kan nooit hard genoeg....loop je tegen een constructiefoutje van de ESL aan  :crazy: .....huis stinkt een dag later nog  :blush:
Master of puppets?
Ja dan vraag je erom met esl's  ;D  :unhappy:
De platen wasser is echt heel mooi geworden !! 8)

celerontje

Quote from: Arno P on February  6, 2011, 13:12:02
Oh ja....dan denk je zet weer eens een lekker knal-cdtje van Metallica op....kan nooit hard genoeg....loop je tegen een constructiefoutje van de ESL aan  :crazy: .....huis stinkt een dag later nog  :blush:
Volgens mij ben jij uit de Donald Duck komen lopen, dit is zo absurd... :o
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Erik van Voorst (in memoriam)

Quote from: celerontje on February  6, 2011, 15:11:16
Volgens mij ben jij uit de Donald Duck komen lopen, dit is zo absurd... :o
...een fan van Bruce Lee....in Enter The Dragon..."Man you come right out of a comic-book" (Williams tegen Han)  ;)

Dat is een mooie "disaster" foto.......maybe time to change your musical taste....nothing else matters.... ;D :devil:

Even zonder gekheid, ik hoop dat het een kleinigheid is en je snel weer kunt knallen...gisteren zelf ook nog even laat losgegaan....de straat sliep al...dus  :-X
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Arno P

Quote from: phy on February  6, 2011, 15:01:35
Master of puppets?
Ja dan vraag je erom met esl's  ;D  :unhappy:
De platen wasser is echt heel mooi geworden !! 8)
Death Magnetic CDtje  :headbanging: :headbanging: :headbanging: :devil:

Arno P

Quote from: chansig on February  6, 2011, 14:06:19
:crazy: :crazy: :crazy: :crazy:

De DIY platenreiniger ziet er dan wel weer mooi uit..Maar is een brede zuigmond niet praktisch handiger of worden de platen dan minder schoon ?

Gr Hans

Met de zuigarm heb je lokaal een heel sterk vacuum en ook bij de oplopende LP-rand wordt het schoon. Als je een zuigmond op de plaat zet is de afstand bij niet vlakke delen (zoals een plaatrand) niet hetzelfde als de rest van de plaat. Verder maakt zo'n stofzuiger een teringherrie  ;D (en ik vond de arm gewoon mooier  ;))

Arno P

Quote from: celerontje on February  6, 2011, 15:11:16
Volgens mij ben jij uit de Donald Duck komen lopen, dit is zo absurd... :o

Wat is het absurde aandeel? (kunnen namelijk meerdere aspecten zijn  :D )

Arno P

Quote from: Erik van Voorst on February  6, 2011, 16:42:35
Even zonder gekheid, ik hoop dat het een kleinigheid is en je snel weer kunt knallen...gisteren zelf ook nog even laat losgegaan....de straat sliep al...dus  :-X

Trafo ESL....misschien toch overstappen naar een van het dubbele gewicht   ^-^

Arno P

Ik voel het einde van dit topic aankomen......KLAAR....en hij doet het goed op de test-LP....nu nog even wachten op de 5 liter alcohol en flessen demi-water  ;)


Erik van Voorst (in memoriam)

...is dat geen bijzondere lp welke erop ligt...of vergis ik me nu. ;D
Doet me denken aan teaser and the firecat... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Roger Black


celerontje

Mooi ding hoor! :pompom:

Waar heb je die alcohol besteld? ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Arno P

Quote from: Erik van Voorst on February 14, 2011, 15:15:08
...is dat geen bijzondere lp welke erop ligt...of vergis ik me nu. ;D
Doet me denken aan teaser and the firecat... ;)

Klopt....eerste persing en maar 10 van gemaakt...ach je moet er wat voor over hebben  ;D

Arno P


celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Arno P


Arno P

Alcohol en water vandaag binnen...mengseltje gemaakt en WASSSSEEENNNNNNN  :bigsmile:
Ik wist even niet of het wassen leuker was of naar muziek luisteren...
Aantal LP's gewassen en voor/na vergeleken....en het is simpel....als er mensen zijn die serieus LP's luisteren en geen platenwasser hebben...dan missen ze de helft...wat een upgrade!!!!

celerontje

Kan je een filmpje ervan maken?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Arno P

Quote from: celerontje on February 16, 2011, 21:03:40
Kan je een filmpje ervan maken?


Zou een project op zich worden ;D
Je kunt je toch wel voorstellen hoe het werkt?

celerontje

Ik wil het gewoon zien bewegen!
Zo moeilijk is het niet: Pak je fototoestel of telefoon, maak een filmpje, upload het naar YouTube en post een link, that's it! Please?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Arno P

Quote from: celerontje on February 16, 2011, 23:23:24
Ik wil het gewoon zien bewegen!
Zo moeilijk is het niet: Pak je fototoestel of telefoon, maak een filmpje, upload het naar YouTube en post een link, that's it! Please?

Heeft wat zweet gekost maar met hulp van mijn zoon en zijn gsm zou em dit moeten zijn:

http://www.youtube.com/watch?v=Gxxywl4CeyQ

celerontje

Mijn dank is bijzonder groot! :worship:

Waar komt het opgezogen touwtje nou precies terecht? Heb ik niet goed opgelet? ???
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Arno P

Quote from: celerontje on February 17, 2011, 22:13:36


Waar komt het opgezogen touwtje nou precies terecht? Heb ik niet goed opgelet? ???

Wordt gewoon met het afvalwater mee naar de opvangpot gezogen  ;)

celerontje

Levert geen problemen op voor het pompje?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!