Dac der Daccen

Started by Erik van Voorst (in memoriam), May 17, 2009, 16:59:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hifiman

Ook hier dan maar eens deze nieuwe van Kate Bush opgezet, mooie muziek  :wub:

Erik van Voorst (in memoriam)

Moet helaas weer bekennen dat het fenomeen "inspelen" na het inzetten van de zilveren trafo's weer van toepassing is. Ik blijf nog steeds moeite hebben met dat verschijnsel maar kan het ook weer niet ontkennen.  ;D
Ik heb gewoon weer meer ruimte/lucht/kleur gekregen kortom een blij mens....

Anyway een hele mooie dubbel cd welke alweer vanaf de nieuwe trafootjes "op"  de draaitafel ligt  :D is die van de 5 concerten voor orkest en piano van Saint-Saens ....
Heerlijke muziek en zelfs in 2008 uitgeroepen tot mooiste..blah blah blah...
....All I know is....
Ik heb er 5 vergeleken en deze kwam er als mooiste uit....ik ga niet interessant doen om uit te leggen wat deze pianist doet wat die andere 4 minder doen gewoon zelf even luisteren.

Bonus is het mooie label (Hyperion)....orkest is redelijk tot goed opgenomen maar de piano ronduit fantastisch....take your own pick... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Merijn

#727
Hoi Erik,

Na jouw antwoordje op mijn draadje op ZBA eens even gekeken wat je in de tussentijd hebt gemaakt...

Kom ik een jaar of wat niet op HT-Forum en dan blijkt dat je zowat een hectare tropisch hardhout en de halve Braziliaanse jaarproductie aan koper hebt verwerkt in de allermooiste creaties! Man, wat straalt daar een liefde en passie uit! Na ons gesprek op de HEZB bbq bij Ed Collier had ik al zoiets van 'als ik nog eens bij je in de buurt kom...'. Wat een eye candy! (over de klank kan ik niet oordelen over het internet ;-) )

Misschien een onbeschofte vraag maar mocht je nog eens sjoelschijfjes Ebben maken, misschien kan ik er dan ook 4 van je kopen? Mijn gereedschappen zijn op Ebben niet berekend :-(...

Groet,

Merijn / Porcino

I Prefer Coffee For Mental Stability...

Erik van Voorst (in memoriam)

Hoi

Dank voor je complimenten.
Trouwens ik weet dat accoustic dimension in Delft kant en klare op voorraad heeft en betaalbaar...mischien kun je eens checken ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Merijn

Hoi Erik,

Bedankt voor de hint! Ik heb even gekeken en dat ziet er goed uit, en voor niet teveel geld. Harmonix heeft zowaar nog verschillende "smaakjes" ook...

Komt goed!

Groet,

Merijn

I Prefer Coffee For Mental Stability...

Erik van Voorst (in memoriam)

#730
De zilveren Audionote trafootjes welke ik sinds de kerst heb nu eindelijk zijn favorieten plekje gegeven en uit het kurken blok gehaald (advies Anton) en tevens voorzien van Mundorf zilver/gouddraad en flink ingekort..
Al met al een prima upgrade wat uiteindelijk was met name de tonale balans is er behoorlijk op voorruit gegaan....en gewoon "meer leven"....

Dat kurk is dus echt niet super rond die cans.... :nowink:

Oja de tweaks zijn natuurlijk een voor een gedaan zodat je weet ..wat/wat doet ... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

phy

hoi Erik
Als je de mumetaal omhulsels verwijderd van de trafo's dan gaat het pas echt leven!
maar het moet wel kunnen de kans op brom is dan erg groot.
Ik heb ze weer erom omdat ik toch wat oppikte maar dit ga ik in de toekomst veranderen ik heb nu wel gehoord hoe het kan klinken zonder de afscherming.
Was wel een beetje eng om trafo's van bijna 3000 euro open te maken  :devil:

Erik van Voorst (in memoriam)

#732
 Hoi Robert,

ik geloof dat onmiddelijk omdat ik gewoon, zonder het te kunnen zien, feilloos kan horen of iemand een ebben blok erop of eraf haalt van de cans  :o

Ik heb in ieder geval een reserve set ( de koperen versie )om het tzt uit te proberen  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

Vandaag 2 weerstanden besteld van Vishay 150R...erg veelbelovend.

Ze gaan de 2 Allen Bradleys vervangen (of niet  ;D)

Er zijn de laatste tijd weer wat Dac experimenten uitgevoerd
zodat er een betere aansluiting op mijn voorversterker plaats vind.
Het is nog experimenteel maar ik hou jullie op de hoogte als het "final" gaat worden.  ;)

0.4 Watt; TCR of ± 0.2 ppm/°C; Tolerance of 1 %; Noise < - 40 dB

These are the very best Vishay resistors made for audio...in fact, they are the highest technology resistors on the planet ! In their short 18 month existence, they have gained quite a reputation for neutrality, resolution, low level detail


HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Arno P

Quote from: Erik van Voorst on April 30, 2012, 10:26:14
Vandaag 2 weerstanden besteld van Vishay 150R...erg veelbelovend.

Ze gaan de 2 Allen Bradleys vervangen (of niet  ;D)

Er zijn de laatste tijd weer wat Dac experimenten uitgevoerd
zodat er een betere aansluiting op mijn voorversterker plaats vind.
Het is nog experimenteel maar ik hou jullie op de hoogte als het "final" gaat worden.  ;)

0.4 Watt; TCR of ± 0.2 ppm/°C; Tolerance of 1 %; Noise < - 40 dB

These are the very best Vishay resistors made for audio...in fact, they are the highest technology resistors on the planet ! In their short 18 month existence, they have gained quite a reputation for neutrality, resolution, low level detail

Aparte uitvoeringen zeg

Erik van Voorst (in memoriam)

 :inlove: yepp ze zitten erin en tja we hoorden meteen verbetering.

We zijn nog een paar keer terug naar de oude situatie gegaan...dat was secondenwerk....maar eigenlijk was het een nobrainer meteen  8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Bant

#736
Gefeliciteerd. We hadden niet anders verwacht ;)

Peerless Monster

Quote from: Erik van Voorst on June 23, 2012, 10:23:57
:inlove: yepp ze zitten erin en tja we hoorden meteen verbetering.

We zijn nog een paar keer terug naar de oude situatie gegaan...dat was secondenwerk....maar eigenlijk was het een nobrainer meteen  8)

Gave weerstanden zeg!
Is het geneuzel in de marge of heb je toch wel een significante verbetering?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Kjelt

Quote from: Peerless Monster on June 27, 2012, 08:04:48
Is het geneuzel in de marge of heb je toch wel een significante verbetering?
Even van te voren definieren wat geneuzel in de marge is in termen van dB's en een significante verbetering in termen van dB's  ;)

m9

hier het datasjietje voor de liefhebbers.

kosten 16usd p/s bij partsconnexion, heb je toevallig een goedkoper adresje?

Peerless Monster

Quote from: Kjelt on June 27, 2012, 09:03:09
Even van te voren definieren wat geneuzel in de marge is in termen van dB's en een significante verbetering in termen van dB's  ;)

Wetenschapper! ;D ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Hans47

Audio en Wetenschap is een contradiction in terms, heeft totaal niets met wetenschap te maken, tis gewoon leuk meer of minder niet........ what remains is the air around your head some call it clouds and as we all well know nowadays a lot comes in and from clouds :-)
Enjoy and keep the illusion....

W.Otter

het is ongelovelijk wat jij klaar speelt! ik heb maar twee duimen maar allebei: thumbs up!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Erik van Voorst (in memoriam)

#743
 
Quote from: Peerless Monster on June 27, 2012, 08:04:48
Gave weerstanden zeg!
Is het geneuzel in de marge of heb je toch wel een significante verbetering?

We zaten met zijn 3-en...we hoorden alle drie een mooie verbetering...een van ons drietjes (niet ik) viel werkelijk van zijn stoel en vond het ENORM...zo zie je maar het blijft moeilijk onder woorden te brengen...gezien die paar euro (alles is relatief) is het voor mij persoonlijk een nobrainer.

Tja geneuzel in de marge zou ik het niet noemen gezien het feit dat ze direct in de signaalweg zitten en dan ook nog aan het prille begin...de DAC....daar zijn echt wel mooie resultaten te boeken... ;)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Peerless Monster

Quote from: Erik van Voorst on June 29, 2012, 17:02:48

We zaten met zijn 3-en...we hoorden alle drie een mooie verbetering...een van ons drietjes (niet ik) viel werkelijk van zijn stoel en vond het ENORM...zo zie je maar het blijft moeilijk onder woorden te brengen...gezien die paar euro (alles is relatief) is het voor mij persoonlijk een nobrainer.

Tja geneuzel in de marge zou ik het niet noemen gezien het feit dat ze direct in de signaalweg zitten en dan ook nog aan het prille begin...de DAC....daar zijn echt wel mooie resultaten te boeken... ;)



Mooi vind ik dat. Met weinig en "goedkope" middelen toch een leuke verbetering voor elkaar krijgen.
Top!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler