Wat zijn nette prijzen voor een ipad?

Started by jantje112, January 8, 2011, 13:22:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jantje112

Ik denk erover een ipad te kopen. Alleen gezien de komst van de 2g versie wil il geen nieuwe aanschaffen.

Waar vind ik goedkope aanbiedingen van de ipad? Op marktplaats vraagt men gewoon de nieuwprijs - 25 euro..

Ik ben benieuwd naar jullie mening over 2e
hands prijzen..

aMUSEd

2ehandsprijzen van Apple zijn inderdaad vaak bizar.. maar deze wordt bepaald door de kopers, niet de verkopers.
Ik vrees daarom dat je vast zit aan die bizarre prijzen. Oftewel, je slikt een afschrijving op het moment dat 2g beschikbaar komt of je moet wachten. Maar vaak is die afschrijving beperkt omdat er toch nog genoeg mensen zijn die veel geld overhebben voor het oude model  ;)

danielo

Er is natuurlijk wel een groot verschil tussen dat we weten dat de 2g eraan komt en dat die er al is, De prijs zal wel zakken voor 1g als we weten wat er in 2g zit en misschien belangrijker wanneer deze ook in nederland beschikbaar zal zijn.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Kjelt

En kijken of het een vooruitgang is , als het een kleiner scherm krijgt zoals ooit geopperd is het voor mij een nogo oftewel downgrade. Lichter prima maar als de accu duur ook gehalveeerd wordt is het voor mij weer een downgrade. Oftewel eerst maar eens zien wat de pluspunten zijn.
Wat betreft 2e hands prijzen, iPad is gewoon superhot, de winkelprijzen zijn geen euro gedaald dus de 2e hands markt kan vragen wat ze willen. Alternatief is een nieuwe kopen.

jantje112

Nog maar even doorbijten tot de 2 is aangekondigd dan maar..

Bart_M


MaxxMark

Om even verwarring weg te nemen:

Ik zie dat er veelvuldig "2g" genoemd wordt in dit topic, maar ik neem aan dat gewoonweg geduid wordt op de "Ipad 2".

2g duid op de gebruikte netwerk techniek. En onder 2G valt GPRS en Edge.

Op het moment heb je van de iPad 1 de non 3G en de 3G variant.

De Non-3G ( ofwel "iPad")  ondersteunt alleen WiFi.
De 3G (ofwel "iPad 3G") ondersteunt naast WiFi middels een simkaart ook 3G, GRPS en Edge.

De opvolger van de iPad is gewoon de iPad 2. Niets geen g er bij.


De verwarring is ongetwijfled ontstaan bij de iPhone.

Daar had je de iPhone (eigenlijk de iPhone 2g, al werd die pas later zo genoemd) welke GSM, GPRS en Edge ondersteunt.

De opvolger was de iPhone 3G (welke naast GPRS en Edge ook het 3G netwerk ondersteunt). Vanaf dat moment werd de iphone 1 de "iPhone 2G" genoemd (refererend aan het GPRS / Edge netwerk).

De opvolger daar van was de snellere 3G welke omgedoopt werd naar 3GS om aan te duiden dat hij anders was, maar geen nieuwe (netwerk) techniek bevat. Hij ondersteunt nog steeds alleen 3G/GPRS/Edge.

Aangezien de 4 helemaal nieuw was (techniek) maar geen alternatief netwerk (4G is de nieuwe netwerk techniek) wordt hierin de G niet genoemd (dit zou namelijk beschouwd kunnen worden als mis informatie en of misleiding).
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Erik

Ik moest ook 10 x lezen voor ik het snapte, maar ik denk dat hij met 2g = 2e generatie bedoelt.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

aMUSEd

Quote from: Erik on January  8, 2011, 18:48:12
Ik moest ook 10 x lezen voor ik het snapte, maar ik denk dat hij met 2g = 2e generatie bedoelt.
bingo

danielo

Quote from: Erik on January  8, 2011, 18:48:12
Ik moest ook 10 x lezen voor ik het snapte, maar ik denk dat hij met 2g = 2e generatie bedoelt.

Ja sorry dit doen apple insiders al jaren (zelfs voor de iphone met zijn 2g/3g network techniek). Niet erg netjes van ons....

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.