Harman Kardon Soundsticks II

Started by Gaeje, January 6, 2011, 19:13:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gaeje

Misschien een rare plaats om dit te posten maar eigenlijk is het een soort tip.

Ik heb (al zeker 3 jaar) de harman kardon soundsticks (die plexiglazen trendy computerspeakers) en van het moment dat ik ze voor het eerst in gebruik nam viel ik wel al achterover van de kwaliteit ervan (terwijl ik ze eigenlijk voor de looks gekocht had).

Maar nu, 3 jaar later (na dagelijks genieten) ben ik een playlistje aan het samen gooien voor een compilatie CD voor speakers te gaan testen (upgrade in de HT) en ben ik dus wat aandachtiger aan het luisteren naar verschillende genres, uncompressed. (of losless alleszins)

Man man, ondanks dat ik deze kleine wonderdingetjes al hoog inschat val ik alweer steil achterover. Volume cranked up, sub beetje schuiven tot het laag goed zit. These things blow my mind. Again and again and again. Ik vind deze - zonder zwans - beter klinken dan mijn 600 reeks van b&w met een dure Denon amp aan. (ze staan weliswaar maar 70cm van je oren, dus niet geheel vergelijkbaar) en ze zijn wel kritisch qua plaatsing (kleine sweetspot) maar het voordeel is dat je er met je handen aan kan, al luisterend, en ze dus rap goed gezet zijn.
Ik heb er hier al vanalles doorgejaagd, van philip glass, over philip collins, inxs, michael jackson, muse, AC DC, the prodigy om nu bij Queen te zijn aanbeland en het wordt alleen maar beter...

Mensen die (zoals ik) meer achter hun computer zitten dan ze zelf zouden willen en zich ergeren (of er zelf niet bij stil staan) aan het matige geluid: voor 200 euro een aanrader!

grtz Gaetan

PS: de soundsticks III zouden nu uit zijn, maar die heb ik nog niet gehoord


AnubisNefer

Zo herkenbaar. Is echt ongelooflijk wat een sound hieruit komt. Heb ze nu zelfs op mijn werk staan aangesloten op pc. Airplay en een ipad erbij met de airport. Hoppa. Muziek !
Mea mihi conscientia pluris est quam omnium sermo

BJF

Fraaie werkplek! Mooie lamp ook, Tolomeo van Artemide?  ;D
NAD M10 V2
Elac FS247

jvanhambelgium

Héél herkenbaar.
Ik heb de SoundSticks III en ben echt wel tevreden.
M'n vorige Labtec 2.1 set had soms wat problemen bij specifieke vocals of piano aanslagen. Deze sticks+sub klinken echt niet vermoeiend!

...en ze zien er dan nog eens goed uit ook... :inlove:
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Erik

Heb in een apple zaak ooit alle setjes beluisterd maar deze sprongen er inderdaad ver boven de rest uit
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Gaeje

Quote from: BJF on January 10, 2011, 07:26:35
Fraaie werkplek! Mooie lamp ook, Tolomeo van Artemide?  ;D

nope. ikea

Xstream

Hm, ik heb van de week de AudioEngine A5 besteld. Kwam deze ook tegen, maar las niet enkel positieve verhalen, al moet ik toegeven dat de kritiek vooral ging om de bouwkwaliteit, dat ze een beetje cheap / plastic overkomen. Maargoed, als het geluid top is, en zo op de foto zien ze er ook prima uit. Ben wel benieuwd hoe deze het doen t.o.v. de AudioEngine (100 EU duurder).
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

TopGun2010

#7
Omdat ik zelf geen losse sub wil bij mijn pc luidsprekers heb ik gekozen voor de M-AUDIO AV-40, ben er blij mee, echt een goed geluid!

Ze zijn overigens wel groot!

http://www.m-audio.com/products/en_us/MAudioAV40.html

http://tweakers.net/pricewatch/254671/m-audio-studiophile-av-40.html
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

rayz25


KayaRahnee

Ik heb ze ook gehad en klankmatig zeker niet verkeerd maar...........kwalitatief van zeer erbarmelijk niveau.
Bekend probleem is dat de satelietjes niet goed verlijmd zijn en vrij snel (na ongeveer 6 maanden) losgekomen.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

holco

Omdat de sub speaker van mijn 10 jaar oude Klipsch Promedia 2.1 speakers systeem het begeven had (foam randen verteerd) ben ik achter nieuwe kandidaten aan gegaan, na heel wat beluisterd te hebben waaronder uiteraard ook de soundstics kon ik maar geen pc speaker systeem vinden waar een bevredigend midden gebied is zat.

Om een lang verhaal kort te maken ben ik uiteindelijk op een nieuw setje Tannoy Reveal 402 Actieve Nearfield Monitor Speakers uitgekomen voor een mooie actie prijs van (maar) €188,00 met gelijk daarbij een Blaster Omni surround 5.1 USB geluidskaart gekocht om de crappy Imac geluidskaart te kunnen omzeilen, zonder te willen pochen zal er heel wat uit de kast (lees geld) gehaald moeten worden om binnen dit voormaat dit te kunnen verbeteren  :headbanging:

Past net in mijn kassie  ;)

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.