Goldmund Mimesis 9.2 clone

Started by BMW850, January 5, 2011, 21:30:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BMW850

Hallo,

Kijk eens op diyaudio  daar kun je printen bestellen van een Goldmund mimesis 9.2 clone, zelf heb ik alvast een setje besteld als ik klaar ben met de Shigaclone ga ik verder met deze eindversterkers:
http://www.diyaudio.com/forums/group-buys/175296-pcb-order-goldmun-clone.html

The Very Best Amplifier I Have Ever Heard!!!! :
http://www.diyaudio.com/forums/solid-state/174468-very-best-amplifier-i-have-ever-heard.html

Goldmund Mods, Improvements, Stability : http://www.diyaudio.com/forums/solid-state/175289-goldmund-mods-improvements-stability.html

Genoeg leesvoer  :popcorn:

Rudy
P.s. Dit zijn de boards, het zijn grote foto's zodat je zien kunt van welke kwaliteit ze zijn  ;)
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

BMW850

#1
Nog een paar foto's van een forum member die al aan het bouwen is.
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

BMW850

#2
Het schema in PDF:
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

BMW850

#3
Nog een paar  ;)
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

jan-rotterdam

Wat info over de Goldmund - Mimesis 9.2 mono eindversterkers





Groeten Jan


BMW850

Goede aanvulling jan, je was me net voor  ;D

Bedankt,

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

FFF

Geweldig project!

Zou zeggen blijf posten  ;D
Heb nu niet de kennis om mee te doen maar hoop in de toekomst ooit nog aan zoiets deel te kunnen nemen...

Enig idee wat deze mooie blokjes gaan kosten?

BMW850

Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

FFF

Quote from: BMW850 on January  5, 2011, 22:40:29
$ 31,190.00

Ik doel op jouw diy blokjes? Neem aan dat je prijs de orginele betreft?

Misschien kan je wat meer info geven over hoe lastig dit te bouwen is en of de onderdelen lastig te krijgen zijn?

BMW850

#9
Om dit te bouwen zou je alles door moeten spitten, zie de links boven aan de pagina.
Een onderdelenlijst heb ik ook toegevoegd.
Alle vragen beantwoorden kan ik niet, omdat er nog niet mee begonnen is.

Genoeg leesvoer, dat had ik ook met de bouw van de Shigaclone  :popcorn:

Rudy

Nog wat info over de Mosfets,

Magnatec BUZ900/BUZ905 MOSFETS are identical to Hitachi 2SK134/2SJ49. The only difference is that they're from a different brand. How does that not make it a clone?

With that type of logic we would have to use the original Philips capacitors, Vishay resistors, Huber & Suhner wire, Vampire binding posts, etc.

It's ok to use different brands for parts, as long as they're equivalent. And yes, it will still be a clone

Magnatec BUZ900/BUZ905

Take a look at Farnell and Newark (More than 4000 in stock!). Look at the Magnatec BUZ900/BUZ905 and BUZ901/BUZ906. Alfet just came out with a new line of TO3 MOSFETS similar to Maganatecs. Also the various Exicons are readily available from Profusion.
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

jan-rotterdam


Zie ik daar een paar ACR - RP400's in de foto bij je Signature ?

Groeten Jan

jan-rotterdam

#11
Quote from: BMW850 on January  5, 2011, 22:40:29
$ 31,190.00

Hier in Nederland waren ze Hfl. 33.000,- per stuk !

Groeten Jan


Erik van Voorst (in memoriam)

Waanzinnig mooi project zeg.....zeker leuk om te lezen, blijf ik volgen  O0
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Audiofiel

Interessant project. Leuk dat je ons van de bouw op de hoogte houdt met je pennevruchten! 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

BMW850

Quote from: Audiofiel on January 10, 2011, 20:34:54
Interessant project. Leuk dat je ons van de bouw op de hoogte houdt met je, wat iemand geschreven en openbaar gemaakt heeft! 8)
:eh:
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

Audiofiel

Dat ik het leuk vind om te lezen. ;) Of kende je het woord nog niet in deze betekenis? ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Kjelt

Leuk project, zeker de moeite waard. Vergis je niet in het belang van de juiste (matching) componenten. Veel tijd en dus geld wordt door deze fabrikanten gestoken in het selecteren van de matchende componenten, ze kopen er 10000 en selecteren er 50 uit. Ook de gebruikte elco's (neem 105 graden in ieder geval niet zoals op de foto), torren zijn van groot belang voor het uiteindelijke resultaat. Dat is wat het verschil maakt tussen een goede en een waanzinnig goede versterker  ;)

BMW850

Leuke reacties allemaal.

Morgen gaat deze persoon er naar luisteren zie zijn foto's, jammer dat hij de koelplaat niet in 1 stuk heeft.
En als meerdere bouwers deze Goldmund stabiel hebben ga ik de onderdelen bestellen, of geef het hele project uit handen, want het zou zonde zijn als dit gaat mislukken.

Rudy

Almost the same results on both channels. DC "jumps" up and down. I think this will stabilize after I have choosed "earthing metode". First I will try "star-earthing" with connection to chassis at the input socket.
Problems so far: T7/8 very hot.

80 V DC = power front end. 0.4 mV = DC output.

To morrow: Listening test and may be some measurements.

Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

BuSpu

zo dat ziet er serieus uit zeg

vincent909

Diep respect voor mensen die dit soort dingen zelf bouwen.
Gaat mijn pet te boven, maar lees vol bewondering mee  ;D

Roger Black


Alex Groningen

Ben je er nog mee bezig of ben je met dit project gestopt?
Vraag je dit namelijk omdat de laatste post van 12 januari is.

BMW850

#22
Quote from: Alex Groningen on July 26, 2011, 15:41:50
Ben je er nog mee bezig of ben je met dit project gestopt?
Vraag je dit namelijk omdat de laatste post van 12 januari is.

Hoi Alex,

Sorry dat ik niet eerder gereageerd heb.
Ben er niet meer mee bezig geweest, denk dat ik de printen maar verkoop.
Mochten er mensen zijn die met dit project verder willen en belang bij deze 2 printen hebben (50 Euro + verzendkosten) kunnen mij een bericht sturen.
Edit: Er is niet op of aan gesoldeerd, printen zijn nog nieuw  ;)

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

Alex Groningen

Jammer dat je met dit project bent gestopt. Waarom stop je er eigenlijk mee?

BMW850

Quote from: Alex Groningen on August 10, 2011, 11:42:52
Jammer dat je met dit project bent gestopt. Waarom stop je er eigenlijk mee?

Ben nu bezig met een geïnteresseerde voor de printen, iemand uit Frankrijk.
Mocht ik de printen niet verkopen is de kans groot dat ik er toch weer mee verder ga  ;)

Je hebt wel eens van die dagen dat je denkt waar ben ik allemaal mee bezig, veel te veel hooi op de vork en werkdagen van 12 uur, vandaar dat ik de printen te koop heb gezet.
Dit jaar een Hartcatheterisatie ondergaan en dat was gelukkig allemaal goed afgelopen, ben weer door de APK keuring gekomen ;)

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein