Skyfox's Little Cinema

Started by skyfox, January 3, 2011, 17:44:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MLCinema

Gaaf om te lezen! Van grafieken heb ik de balen verstand zoals je weet. Zodra de Corona crisis voorbij is kom ik graag kijken luisteren!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

denoontje

Quote from: skyfox on March 23, 2020, 12:22:10
Thx! Behang kwam vrouwlief mee, en ik ben er zelf ook content mee. Past heel goed in de sfeer die ik in de ruimte zoek

Die panelen zijn van Aixfoam. Zelfklevend, erg prettig en netjes afgewerkt. Was een tip van Knor.

Zijn dit de Design akoestische absorptieplaat rechthoek?
Voor welke dikte heb je gekozen en waarom?

Wil nog wat in de woonkamer ;-)

skyfox

Quote from: denoontje on March 23, 2020, 16:48:57
Zijn dit de Design akoestische absorptieplaat rechthoek?
Voor welke dikte heb je gekozen en waarom?

Wil nog wat in de woonkamer ;-)

Klopt! De sh006 in marbled green. Erg fraai, al zeg ik het zelf, en zeer betaalbaar. Ik heb gekozen voor de 8cm platen, hoewel ik twijfelde tussen 5 en 8. Op advies van Knor zocht ik voornamelijk naar laagabsorptie tegen de achterwand en minder hoogabsorptie. Ik ben uiteindelijk voor 8cm gegaan omdat de absorptie rond 125hz nog enigszins wat voorstelde volgens de tabel op hun site. Gezien dat een frequentie is die ik graag nog wilde dempen is het de 8cm geworden. Aanrader, wat mij betreft!

Quote from: Kamidioblitz on March 23, 2020, 16:22:31
Gaaf om te lezen! Van grafieken heb ik de balen verstand zoals je weet. Zodra de Corona crisis voorbij is kom ik graag kijken luisteren!!

Haha, weet ik. Na Corona ben je altijd welkom!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

skyfox

Vanmorgen ben ik met de HSDD aan de gang geweest om eens kritisch te luisteren naar de prestaties van de ruimte. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik 100% tevreden ben. De surround bubble is mooi gesloten, ik ervaar eigenlijk geen gaten tussen de individuele speakers. De laagproductie is formidabel wanneer het kan, subtiel wanneer het moet. Je kan de bas in de bank voelen bij de meest heftige scenes, maar bijvoorbeeld kogels zijn strak doch niet te heftig. Valt er dan niks te klagen? Nou ja, misschien als ik iets moet roepen dan zou ik nét iets meer impact willen bij de grootste explosies. Ik heb besloten niet aan de buttkickers te gaan, dus dat zou echt van de subs moeten komen. Maar is het een vereiste? Nee, zeker niet.

Morgen komt het rolgordijn, dus dan kan ik weer verder met afwerken. Daarna alleen de plinten en kabelgootjes nog. Één projectje voor daarna: masking. Lijkt me geweldig! Maar voor nu: lekker genieten  :headbanging: :popcorn:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Tabcam

Als ik zoek op HSDD kom ik niet uit op activiteiten waar jij waarschijnlijk mee bezig bent geweest :devil:
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

skyfox

Haha, ik zie het inderdaad. Het is de HT Super Demo Disc. Ooit eens via het forum samengesteld met clips in de categorien LFE, Surround en Beeldkwaliteit met referentieclips voor die categorien. Erg leuk om nog steeds te gebruiken, ondanks dat de clips inmiddels een stuk ouder zijn. Voor LFE tests zijn Tapping the Tank van Finding Nemo en Pulse toch wel echt meesterlijke stukjes. En een stukje uit The International voor surround. Heerlijk!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

denoontje

Heb eindelijk international van de week gezien..stond op netflix.
Voor bass was van de week de treinscene van james Bond skyfall ook best ok...de hele bank stond te shaken.
En natuurlijk u571 dieptebommen scene.

Maar ook John Wick 3 vechtscene tussen hem en de 2 broers in de toren met glazen wanden en vitrines..heel cool qua beeld en geluid.

StefaanD

Ha Richard, nog altijd bezig zie ik  :smile:

Ben vooral benieuwd welke plinten je gaat gebruiken, verwerk je daar ook je luidsprekerkabels in? Zelf aan het kijken om ook maar eens werk te maken van netjes wegwerken van luidsprekerkabels voor zover dat mogelijk is en dacht zelf om Hager Tehalit te gebruiken.

skyfox

Quote from: denoontje on March 25, 2020, 14:43:11
Heb eindelijk international van de week gezien..stond op netflix.
Voor bass was van de week de treinscene van james Bond skyfall ook best ok...de hele bank stond te shaken.
En natuurlijk u571 dieptebommen scene.

Maar ook John Wick 3 vechtscene tussen hem en de 2 broers in de toren met glazen wanden en vitrines..heel cool qua beeld en geluid.

Oe, JW3 ga ik binnenkort even beluisteren. Wil sowieso de film weer eens kijken. In de bioscoop gezien, blijft gewoon lekkere actie. Keanu op z'n best, wat mij betreft. En U571... Heerlijk!
James recent nog gekeken toen alles nog beneden stond. Was toen niet onder de indruk ofzo. Ik zal die specifieke scene binnenkort eens opzetten.

Heerlijk weer, zo'n dedicated HT! Zelfs als ie nog niet helemaal af is.

Quote from: StefaanD on March 25, 2020, 16:13:59
Ha Richard, nog altijd bezig zie ik  :smile:

Ben vooral benieuwd welke plinten je gaat gebruiken, verwerk je daar ook je luidsprekerkabels in? Zelf aan het kijken om ook maar eens werk te maken van netjes wegwerken van luidsprekerkabels voor zover dat mogelijk is en dacht zelf om Hager Tehalit te gebruiken.

Ja hoor, ik knutsel lekker door. Ik heb de meeste luidsprekerkabels onder m'n dubbele vloer en achter m'n dubbele voorwand verwerkt. De kabels achter de voorwand lopen door in het verlaagde akoestische plafond. De kabels onder de vloer komen achter de bank er weer uit. Het stukje van de rears wat over de wand loopt komt in een kabelgootje naar beneden. Mogelijk de plint in, mogelijk in een kabelgootje tot achter de bank. Ik moet nog even kijken wat ik het fraaist vind. De plinten zijn er nog steeds niet, dus blijft even afwachten. Sowieso zouden het teveel kabels zijn om achter een mooie fabrieksplint te leggen. Ik neem overigens de reguliere quick step plinten die bij mijn vloer worden aanbevolen. We hebben eerst een andere plint gekregen, verkeerd besteld door de leverancier, maar hoewel ik die best geinig vind, word ik overruled door de missus. Ach ja  :hehe: Maar goed, ik ga dus een sierplint gebruiken, geen echte kabelgootplint.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

StefaanD

Duidelijk. Natuurlijk altijd beter als je ze onder een dubbele vloer en in een plafond kan wegwerken  :thumbs-up:

MLCinema

Hoe is het hier met de construction?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

skyfox

Inmiddels weer een paar centimeters gemaakt. Bij de buitendeur heb ik het rolgordijn opgehangen en de u-profielen gemonteerd. Moet daar nog wel iets aan stellen, want hij heeft soms de neiging eruit te lopen. De gemonteerde latjes zwart geschilderd en de latjes en u profielen netjes afgekit. Lichtlekkage is nihil, alleen nog ietsje in het u profiel langs het doek, helaas. Ook krijg ik een nieuw rolgordijn toegestuurd, want de geleverde kwam standaard met een paar gaatjes in het doek. Kan gebeuren.

De plinten zijn inmiddels gezaagd en los op proef geplaatst. Ik moet nog 1 plint bijzagen en ik overweeg 1 hoekje opnieuw te doen. Verstek zagen met mijn bak en deze plinten is een uitdaging. Daarna vastplakken.

De deurpost is inmiddels beplakt met velours. Mooie stap, van wit naar zwart. Zodra de plinten vast zitten ga ik deze randjes even netjes afkitten nog.

Ik heb nog een beetje gerommeld met de plaatsing van de beamer. Ik ben bang dat ik de beugel opnieuw moet inboren, daar de beamer niet kan zoomen en ik em nèt niet beeldvullend krijg. Om de trapeze eruit te krijgen kan ik het scherm nog ietsje lager hangen, zodat ik keystone kan vermijden. Op zich allemaal wel te doen, maar soms heb ik dan heel eventjes spijt dat ik niet voor de BenQ W2700 ben gegaan. Maar goed, die werd op prijs gevetod door de missus, dus tsja.

Nu alleen nog verlichting uitzoeken.

Voor fase 2 heb ik DIY masking in gedachten en wellicht een airco unit. En vanwege de grijswaarden twijfel ik nog over het overstappen naar een high contrast scherm. Een upgrade naar een high end beamer zit er financieel de komende 2 a 3 jaar niet in, tenzij de Staat een groot bezoek komt brengen.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

LS2

Je kan de belastingdienst een mail sturen dat ze dit jaar een voucher krijgen  ;)
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..

skyfox

Haha, ja, geprobeerd, trappen ze niet in...
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Jammer dat de BenQ voor problemen zorgt. Ik heb makkelijk praten, maar dan is net wat meer uitgeven soms toch handiger. Voor de rest wel tevreden ermee?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Ja, hij zet een prima plaatje neer, de Optoma. Hij moet alleen gecalibreerd worden. Ik had met Vik daarvoor een afspraak, maar Corona gooit roet in het eten. Ik ben daar zelf niet handig in, op het oog afstellen geeft me geen bevredigend resultaat. Ik weet dat het beter kan, dat maakt het even "lastig".

Tsja, qua budget, de hele ruimte moest gebouwd en ingericht worden. Dat ging ook nog het nodige kosten. Dus aan apparatuur zat een budget wat strak gemonitord werd. En dan nog zijn we met bouwen boven budget geëindigd doordat we bepaalde keuzes maakten in de inrichting.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

fluissie

Ach voor het budget heb je toch een fantastische ruimte !

Zou ook wel 'meer' willen maar leven met kids kost ook genoeg en ergens moet je ook een keer tevreden zijn ..

MLCinema

Je hanteert toch een budget zodat je het kan overschrijden??


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

skyfox

Dat is ook zo, voor het budget hebben we een heerlijke ruimte gebouwd. Heb gewoon last van het innerlijke duiveltje die altijd op zoek is naar "het best mogelijke realistische" en het duiveltje erachter die schreeuwt dat het nog beter moet. Ik zei ook laatst tegen Kamidioblitz dat ik eigenlijk gewoon een beamer wil met Oled zwart en contrast. Het bestaat niet eens, maar goed. En qua audio net zo. Ik voel het  branden om de akoestiek nóg beter te maken, nóg mooiere speakers en versterking te hebben. Liefst alles ook nog eens aangepakt door CineMike ofzo. Dik dikker dikst.

En dan denk ik: waarom kijk ik nou altijd naar de horizon en focus ik zo weinig op wat ik heb. Want: ik ben ook tevree met mn ruimte en spullen. Het klinkt bloody amazing en het ziet er gewoon goed uit. Ik kan soms best gek worden van mezelf.

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Sailor Jan

Quote from: skyfox on April 24, 2020, 13:06:39
Haha, ja, geprobeerd, trappen ze niet in...
Ik heb gewoon een winstwaarschuwing gestuurd; die geloven zij wel 8-)
Wees lief voor jezelf

skyfox

Lol, ik draai alleen maar verlies in dit leven.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Martijnst1990

Quote from: skyfox on March 20, 2020, 17:33:26
Ik zie dat ik alweer veel te lang geen fotos heb gepost. Deze week heb ik nog een paar dingen gedaan, het begint daadwerkelijk ergens op te lijken!

Ik heb de beugels en speakers van de rear heights opgehangen. De fronts doe ik dit weekend. Ook heb ik de absorptie tegen de achterwand gehangen. Als laatste heb ik de beamer tegen het plafond gehangen en een eerste afstelling gedaan. Het scherm moet nog ietsje zakken en de beamer nog ietsje naar achter, om lekker beeldvullend en zonder kanteling van het beeld te kijken. Gaat vast goedkomen.

Straks de 2e sub ophalen, ben benieuwd of dat van toegevoegde waarde gaat zijn.

Wat mn oudste betreft is de bios al geopend :)






Ben je topic weer even aan het doorbladeren en ben nog steeds onder de indruk van dat strakke systeem plafond ;) Zit dat plafond helemaal strak in de ruimte of zit er nog iets ruimte tussen de muur en het plafond voor kabels? Geen idee of de werking van het plafond weg gaat als het niet overal aansluit. Zag ook dat je beamer beugel door een plafondplaat gaat?

Quote from: skyfox on April 24, 2020, 14:10:01
Dat is ook zo, voor het budget hebben we een heerlijke ruimte gebouwd. Heb gewoon last van het innerlijke duiveltje die altijd op zoek is naar "het best mogelijke realistische" en het duiveltje erachter die schreeuwt dat het nog beter moet. Ik zei ook laatst tegen Kamidioblitz dat ik eigenlijk gewoon een beamer wil met Oled zwart en contrast. Het bestaat niet eens, maar goed. En qua audio net zo. Ik voel het  branden om de akoestiek nóg beter te maken, nóg mooiere speakers en versterking te hebben. Liefst alles ook nog eens aangepakt door CineMike ofzo. Dik dikker dikst.

En dan denk ik: waarom kijk ik nou altijd naar de horizon en focus ik zo weinig op wat ik heb. Want: ik ben ook tevree met mn ruimte en spullen. Het klinkt bloody amazing en het ziet er gewoon goed uit. Ik kan soms best gek worden van mezelf.


Ik denk dat dit voor iedereen heel herkenbaar is, maar goed dat jij er ook echt bij stil staat ;) Lekker genieten van je mooie spullen juist! Zijn (buiten dit forum) maar weinig mensen die kunnen zeggen dat ze een bioscoop hebben thuis  :popcorn: :headbanging:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Jean Sibelius

Quote from: skyfox on April 24, 2020, 14:10:01
Dat is ook zo, voor het budget hebben we een heerlijke ruimte gebouwd. Heb gewoon last van het innerlijke duiveltje die altijd op zoek is naar "het best mogelijke realistische" en het duiveltje erachter die schreeuwt dat het nog beter moet. Ik zei ook laatst tegen Kamidioblitz dat ik eigenlijk gewoon een beamer wil met Oled zwart en contrast. Het bestaat niet eens, maar goed. En qua audio net zo. Ik voel het  branden om de akoestiek nóg beter te maken, nóg mooiere speakers en versterking te hebben. Liefst alles ook nog eens aangepakt door CineMike ofzo. Dik dikker dikst.

En dan denk ik: waarom kijk ik nou altijd naar de horizon en focus ik zo weinig op wat ik heb. Want: ik ben ook tevree met mn ruimte en spullen. Het klinkt bloody amazing en het ziet er gewoon goed uit. Ik kan soms best gek worden van mezelf.

Herkenbaar :colgate: Dat is het virus waar je nooit vanaf gaat komen ;). De beste remedie is om hier niet meer op het forum te komen en geen M&G's te doen, maar die dingen zijn nu wel weer erg leuk om te doen.

Je hebt het nu mooi voor elkaar, dus lekker genieten. Goede muziek is overal goede muziek en een slechte film wordt niet beter met een nog mooiere beamer  :)

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

skyfox

Quote from: Martijn90 on April 30, 2020, 14:35:51
Ben je topic weer even aan het doorbladeren en ben nog steeds onder de indruk van dat strakke systeem plafond ;) Zit dat plafond helemaal strak in de ruimte of zit er nog iets ruimte tussen de muur en het plafond voor kabels? Geen idee of de werking van het plafond weg gaat als het niet overal aansluit. Zag ook dat je beamer beugel door een plafondplaat gaat?

Nog als toevoeging: ik heb ook een sleufje open in mijn systeemplafond. Bij de deur naar het balkon loopt het plafond in een nisje bij de deur. Een verspringing van een paar centimeter. Het systeemplafond loopt op de binnenmuren recht door, en de sleuf heb ik open gelaten om een rolgordijn doorheen te laten. Het is een sleuf van pak em beet 1 1/2 a 2 vingers breed. Desondanks werkt het systeemplafond naar wens.

De beamerbeugel stang gaat inderdaad door een plaat heen. Heb het zo uitgemeten dat het langs een rand gaat. In principe sluit het wel strak aan op de plaat. Ook heb ik voor en achter voor de Auro speakers een kabeltje uit het plafond komen. Hier heb ik speciaal een uitsnede voor gemaakt. De platen zijn vrij goed te snijden met een scherm hobbymes. Kleine openingen eromheen maken ook niet uit voor de werking. Het is alleen wel mooi natuurlijk om zo strak mogelijk te snijden.

Quote from: Martijn90 on April 30, 2020, 14:35:51
Ik denk dat dit voor iedereen heel herkenbaar is, maar goed dat jij er ook echt bij stil staat ;) Lekker genieten van je mooie spullen juist! Zijn (buiten dit forum) maar weinig mensen die kunnen zeggen dat ze een bioscoop hebben thuis  :popcorn: :headbanging:

Ja, ik probeer ook echt heel actief te kijken naar wat ik al heb wanneer ik weer eens kwijl over een upgrade. Nu de ruimte klaar is hebben we ook gewoon andere doelen voor ons geld, dus die upgrade gaat er sowieso voorlopig even niet komen. Maar goed, dat is prima, want het is gewoon een heerlijke ruimte. Dat dus  :pompom: :headbanging: :popcorn:

Quote from: Jean Sibelius on April 30, 2020, 20:02:50
Herkenbaar :colgate: Dat is het virus waar je nooit vanaf gaat komen ;). De beste remedie is om hier niet meer op het forum te komen en geen M&G's te doen, maar die dingen zijn nu wel weer erg leuk om te doen.

Je hebt het nu mooi voor elkaar, dus lekker genieten. Goede muziek is overal goede muziek en een slechte film wordt niet beter met een nog mooiere beamer  :)

Groeten, Jan

Haha, dat virus is nog wat hardnekkiger dan het heersende biervirus. Gelukkig zijn de symptomen goed te bestrijden met het pilletje "tevredenheid", haha! Het grappige is dat M&G's me niet zozeer aanzetten tot meer willen, maar juist de interesse in gadgets en de interesse in "wat brengt een ander component, wat veranderd er dan?". Niet meer op het forum komen, en vooral dan de marktsectie, dát werkt wel inderdaad. Lol.

Je hebt gelijk ook, goede muziek is overal en op alle systemen goede muziek. En een goede film is een goede film. Okee, bij die laatste moeten pikzwarte scenes niet overheersen, zoals soms bij Game of Thrones wel eens het geval is, maar bij de gemiddelde film kan ik bovengemiddeld van het plaatje genieten. Eerlijk is eerlijk: 100" op de beamer gaat dan boven mijn 65" oled scherm. Grappig, hoe dat werkt.

Ik ga gewoon genieten  :pompom: :clapping: :headbanging: :colgate:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT