Skyfox's Little Cinema

Started by skyfox, January 3, 2011, 17:44:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fluissie

Lekker bezig !, En balen zeg  :nopompom:

Beetje knaak ook van zo'n oled  :nopompom:

Gelukkig hangt ie hier aardig van de muur ipv strak er tegen
Was onbewust maar wel beter dus als ik t zo lees

Tabcam

Sorry, maar ik vind dit geen slijtage, dit is een fabricagefout! Dit hoort de fabrikant voor administatie/servicekosten te verhelpen, niet de helft van de prijs van het paneel. Weet niet wat de legale status is als je akkoord bent gegaan met betaling van de helft maar dit riekt naar misleiding van LG.

Btw, hebben andere modellen het ook of is het jouw specifieke model? Ik heb de mijne wel op een voet maar nog steeds dicht op de achtermuur staan. Als het jouw specifieke model betreft zou ik snel overstappen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

skyfox

Eerst maar eens kijken waar mijn verkoper volgende week mee gaat komen. Ik heb van tevoren voor de zekerheid mijn rechtsbijstand ingeseind,  zodat ik met ze kan overleggen straks of het aanbod acceptabel is. Wettelijk gezien heb ik geen zaken met LG gedaan, dus alles wat ze aanbieden is lief, maar in wettelijke zin niet heel relevant. De service moet, ook na de garantie, via de verkoper verlopen.

Qua fabricagefouten, geen idee of je het zo kan classificeren. Als ik mijn vrouw goed begrijp was de monteur er binnen 5 minuten al over uit dat het schade is en geen inbranden. Ik was er zelf verder helaas niet bij.

Op avforums heb ik een draadje gevonden met veel meer mensen met hetzelfde probleem. Hitte van de processor wordt door meerdere mensen genoemd als oorzaak van de groene wolk in het midden van het scherm. Meerdere types zag ik langskomen, ik weet zo even niet of daar recente types bij zaten. https://www.avforums.com/threads/help-green-spot-in-middle-of-lg-oled.2154188/

Op Tweakers komt de vraag ook voor.

Als ik de optie krijg overweeg ik om voor een ouderwets led toestel te gaan, met local dimming. Voelt net even wat veiliger dan weer een oled. Dan maar geen inktzwart en bizar geweldig contrast. Led toestellen zijn ook gewoon mooi. Toch?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

skyfox

#878
Dit weekend weer wat meters gemaakt met de LC. Vloertje gelegd, samen met de missus. Bank naar boven gesjouwd en op z'n plek gezet. Nog wat kabels getrokken onder de vloer door. "Audio"meubel gekocht.

Deze week alle spullen naar de LC brengen en installeren. Ook nog de dedicated groep in de meterkast laten omzetten. Kabeltje trekken hebben we dit weekend al gedaan. Vervolgens de speakers in de ruimte plaatsen en hangen. Eerst de grondlaag, daarna de hoogtelaag. Als laatste het scherm installeren en de beamer in de testopstelling neerzetten. Wanneer we tevreden zijn met de maat van het doek mag de beamer tegen het plafond.
En zodra ze binnenkomen nog plinten monteren, de 2e sub neerzetten (jaja!), de lampjes en tafeltjes monteren... woei!

Al met al nog genoet te doen voordat de Little Cinema haar grand little opening mag hebben.








Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

MLCinema

Heel tof! Mooie vorderingen. Leuk ook de stijlkeuze om voor die combi van vloer en bank te gaan.

Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat het richting iMax Immersie gaat qua afstand/grote van het scherm.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

skyfox

Hahaha, met die immersie gaat het goedkomen ja. Ben benieuwd of het gaat bevallen. Anders over op 90 inch. Eerst dit maar eens proberen. Formaat went, toch?

Inmiddels wat nieuwe vorderingen gemaakt. De bipool speajers zijn opgehangen, het scherm hangt nu en er staat meer apparatuur op zn plek. Nog een uitdaging: de sub krijg ik niet op zn beoogde plek aan de voorkant, dus nu aan de zijkant gezet. Er komt een tweede sub tegen de achterwand. De subkabel gaat wel lukken, maar een stroomkabel wordt een dingetje, als ik deze voorin wil inpluggen in de dedicated groep... misschien als ik zelf een stroomkabel maak... is dat lastig?

Nog niks gehoord van de plintenboer, grmml. Ook het rolgordijn heb ik helaas nog geen leverdatum voor.

Als alles klaar is dan komt vik langs voor een kalibratie van de beamer. Ik kan serieus niet wachten om eerste film met alle toeters en bellen te kijken!

Nog even een tip gevraagd: mijn beamer doet 4k middels e-shift en ook hdr. Maar hdr performance is drama. Dus eigenlijk wil ik ergens tussen de marantz en de beamer hdr uitzetten c.q. converteren naar standaard rec 709, of hoe dat ook heet, zonder de resolutie aan te tasten. Hoe kan ik dit het beste doen?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

denoontje

Mooie vorderingen..

Stroomkabel is niet moeilijk, ik heb voor de sub gewoon LAPP kabel gebruikt.
Mantel aan de wandcontactdoos kan aan de aarde gelegd..rest is recht toe recht aan.
In de UK 90 graden stekkers gekocht (verguld) zodat sub vlakker tegen de muur kan staan.
Rubberen Schuko aan de andere kant.

skyfox

Top! Hebben we hier op het forum nog een fijn adresje voor die kabel bij de sponsoren?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

denoontje

hij was silver plated ;-)
Kaiser Female IEC plug, C13, 90° Angled, Silver Plated

MLCinema

Kan de Camebridge geen HDR naar sdr conversie doen? Is van binnen toch gewoon een Oppo 203?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Logix

#885
Ziet er goed uit! Thuis zitten heeft ook z'n voordelen: meters maken  ;D
Hoe groot is je scherm nu en wat is dan jouw zitafstand?

skyfox

Quote from: denoontje on March 17, 2020, 15:23:00
hij was silver plated ;-)
Kaiser Female IEC plug, C13, 90° Angled, Silver Plated

Thnx! Ook voor je pbtjes. We gaan ermee aan de slag  ;D

Quote from: Kamidioblitz on March 17, 2020, 16:31:19
Kan de Camebridge geen HDR naar sdr conversie doen? Is van binnen toch gewoon een Oppo 203?

Geen idee, denk het wel dat het kan als de Oppo 203 het ook kan, maar ik wil ook Netflix gaan streamen via PS4 of een Chromecast 4K of op een andere manier, en wil dan ook wel de resolutie maar niet de HDR, of het HDR stuk weer terug geconverteerd naar SDR. Dus voor schijfjes komt het wel goed, maar moet dan ook nog wat fixen voor andere bronnen.

Quote from: logix on March 17, 2020, 19:56:54
Ziet er goed uit! Thuis zitten heeft ook z'n voordelen: meters maken  ;D
Hoe groot is je scherm nu en wat is dan jouw zitafstand?

Haha, ja, van de nood een deugd maken. Moet eerlijk zeggen dat de concentratie thuis ver te zoeken is. Vrouwlief wil graag werken, ik wil graag werken en samen moeten we de kids vermaken. We werken een beetje in shifts, maar als het dan overdag lekker weer is dan wil dat ook voor geen meter. Dus werken we maar 's avonds, hahaha. Enfin, meters maken valt mee, lijkt meer dan het is. Maar wel lekker dat het steeds meer vorm krijgt.

Het scherm is 100 inch en de zitafstand is ongeveer 2,3 tot 2,5 meter, afhankelijk van waar de bank precies komt te staan. Het is ook een beetje zoeken naar wat prettig kijkt én prettig luistert. Te dicht op de achtermuur is niet fijn, maar te dicht op het scherm ook niet. Vandaar ook dat ik de optie open hou om naar een kleiner scherm van pak em beet 90 inch te gaan.

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

fluissie

Lekker bezig  :thumbs-up:

Zou persoonlijk met zon vrij korte kijkafstand niet een te groot scherm nemen ... Denk dat het in het begin wauw is maar met lang kijken vermoeiend

skyfox

Quote from: fluissie on March 18, 2020, 06:37:50
Lekker bezig  :thumbs-up:

Zou persoonlijk met zon vrij korte kijkafstand niet een te groot scherm nemen ... Denk dat het in het begin wauw is maar met lang kijken vermoeiend

We beginnen met LotR 2, dus als het lang kijken echt te vermoeiend is dan moeten we dat met die film wel merken, denk ik zo. Ik ben heel benieuwd of en hoe het gaat bevallen. En anders gewoon een maatje kleiner, net zo makkelijk.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

MLCinema

Waarom bij 2 beginnen. 1 is ook de moeite waard[emoji13].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

skyfox

Omdat we 1 net voor de verhuizing van apparatuur beneden nog hebben gekeken. No worries, de hele trilogie komt voorbij. :)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

diceman

#891
Zie hier een link hoe zelf netsnoer(en ) te maken. Komt van het HTforum ;) Succes..

Btw mooie ruimte en dito inrichting.

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=98327.0

Jean Sibelius

Ziet er goed uit Richard :colgate:. Veel (kijk) plezier samen!

Groeten Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

MLCinema

Quote from: skyfox on March 18, 2020, 13:29:42
Omdat we 1 net voor de verhuizing van apparatuur beneden nog hebben gekeken. No worries, de hele trilogie komt voorbij. :)
Dat vermoedde ik al. Prachtige filmreeks!! Van het weekend verder gegaan met de hobbit. Helaas waren Linda en Marieke te moe voor de hele film. Voorlopig komt het er niet van helaas.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

skyfox

#894
Ik zie dat ik alweer veel te lang geen fotos heb gepost. Deze week heb ik nog een paar dingen gedaan, het begint daadwerkelijk ergens op te lijken!

Ik heb de beugels en speakers van de rear heights opgehangen. De fronts doe ik dit weekend. Ook heb ik de absorptie tegen de achterwand gehangen. Als laatste heb ik de beamer tegen het plafond gehangen en een eerste afstelling gedaan. Het scherm moet nog ietsje zakken en de beamer nog ietsje naar achter, om lekker beeldvullend en zonder kanteling van het beeld te kijken. Gaat vast goedkomen.

Straks de 2e sub ophalen, ben benieuwd of dat van toegevoegde waarde gaat zijn.

Wat mn oudste betreft is de bios al geopend :)





Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

skyfox

Gisteren tijd gehad om de front heights op te hangen in de ochtend, en in de avond om de set in te regelen. Ik heb de Velodyne SPL1200r als 2e sub mogen verwelkomen in de LC. De remote is helaas defect, oxidatie in het batterij compartiment en mogelijk een beschadiging op het printplaatje. Dus de Harmony alvast omgeprogrammeerd en de sub gereset, zodat Audessey z'n ding kon doen. De Adsy routine heeft vervolgens z'n ding gedaan en ik heb even gezeten om in de app het nodige aan te passen.

Nadat de kids (eindelijk) op bed lagen begonnen we met LotR 2. Vrouwlief houdt niet van volume, dus ik kan nog niet direct zeggen of de extra sub nu ook iets toevoegd. Wat ik wel merk is dat op gematigd volume er een vrij homogeen geluidsbeeld is ontstaan. De akoestiek zal daar voor een deel voor zorgen, en blijkbaar heb ik toch iets goed gedaan qua plaatsing van de speakers. In de adsy app zie ik duidelijk het gevolg van cornergain, ik wil nog eens experimenteren met poortpluggen voor alle speakers om te kijken of er dan op een natuurlijke manier minder lage tonen aanwezig zijn.

Wat resteert er nu aan werk voordat de LC daadwerkelijk "af" is? Ik wacht nog steeds op de plinten en het rolgordijn. Zodra die binnen zijn kunnen die gemonteerd worden, samen met de gekochte kabelgoten. Verder moet de deur nog zwart gemaakt worden, de klink gemonteerd worden en moeten de randen beter afgedicht worden zodat er minder geluid naar de rest van het huis lekt. Als laatste moeten we nog verlichting bestellen en een plankje of twee waar we drankjes en hapjes kwijt kunnen.
Wanneer dat gedaan is, resteert de hobby. Ik wil nog eens met iemand luisteren naar de akoestiek, hoe die eventueel nog beter kan. Daarnaast wil ik eens experimenteren met een stroom hergenerator zoals, ik meen, Holco die heeft. Misschien ook eens wat experimenteren met kabels. Nu de akoestiek zo goed als op orde is verwacht ik dat verschillen ook voor mij daadwerkelijk hoorbaar worden. Of niet, en dan kan ik lekker goedkoop op m'n huidige kabels blijven hangen. Beide goed. Ook zou ik eens willen experimenteren met een betere voeding aan mijn draaitafel. Maakt Kingpin nog voedingen op bestelling?

Ow, en bijna vergeten: zodra het rolgordijn hangt kan ik een afspraak maken met Vik voor een kalibratie van de beamer. Echt nodig, want nu is de beamer veel te groen en ik krijg zelf met het nodige klooiwerk de kleurbalans gewoon niet fijn.

Mooie tijden dus, zolang ik niet overspannen raak van de crèche thuis én werken én mezelf bijna niet uit kunnen zetten in deze situatie... Hopelijk mogen we snel weer terug naar status normaal. Maar goed, daar is een ander topic voor.

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

denoontje

Mooi hoor, leuk behang ook.
Heb je die groene absorptiepanelen zelf gemaakt?

Dit wordt genieten.

skyfox

Quote from: denoontje on March 23, 2020, 12:10:33
Mooi hoor, leuk behang ook.
Heb je die groene absorptiepanelen zelf gemaakt?

Dit wordt genieten.
Thx! Behang kwam vrouwlief mee, en ik ben er zelf ook content mee. Past heel goed in de sfeer die ik in de ruimte zoek

Die panelen zijn van Aixfoam. Zelfklevend, erg prettig en netjes afgewerkt. Was een tip van Knor.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

skyfox

#898
Bij deze de meetresultaten van Audyssey voor de gewone speakers. Sub doe ik even apart, via tapatalk mag ik maar 9 afbeeldingen uploaden.

Ik wil de fronts in REW vandaag nameten, kan ik meteen een RT60 en een waterval genereren.

Fronts




Center


Surrounds




Front heights




Rear heights


Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

skyfox

#899
En de sub. Iemand die wat wil roepen over de metingen en wat ik kan verbeteren? Ik verbaas me sowieso over die dip op 2khz en overweeg die mee te laten corrigeren door Adsy. Zou dat verstandig zijn?

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9